MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307711 příspěvků |7576 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 28 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní p | Odpověď 27.11.2020 08:52  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma spojka parez
Cau. Vcera sem privezl pareza a ted si s nim nevim rady. Neslo mi vubec radit, tak sem rozpulil motor a zjistil sem ze byla vyskocena vidlicka, tak sem to dal dohromady, motor poskladal. Pak sem dal novou spojku jelikoz stara byla KO a od ty doby to KLOUZE a to je celej problem. Nejdriv sem to zkousel jen tak bez oleje a krytu a vsechno bylo OK, ale pak sem zadekloval nalil olej a chvili jezdil a uz nenastartuju jelikoz strasne klouze. a zda se mi ze trochu klouze i za jizdy. Mate nekdo nejakou radu? Vyhodit a dat z Pionyra?    [Mira]    24.01.2012     Zobrazit téma  
Odpověď  HonzoBK děkuji za informace.    [vve]   01.05.2020
Odpověď  korek jednoznačně přírodní, drcenej se ti tam bude drtit. Buď koupit už nějaký nařezaný nahrubo pokud někdo prodává, nebo kdysi za totality jsme kupoval normálně korkový špunty a řezal sám. Pak povařit aby změkly, za tepla když jsou nacucaný vřelou vodou je tam nacpat, vysušit, nahrubo okrájet a pak obrousit. Já je brousil tak že jsem si dal na rovnej stul arch smirku a pohyboval tou lamelo sem a tam. samozřejmě můžeš použít sofistikovanější metodu, že to upneš na frézku a ofrézuješ ten korek. nebo osoustružíš v soustruhu.    [HonzaBK]   30.04.2020
Odpověď  Dobrý den, mám dotaz: Potřebuji vyměnit korek spojky a tak se ptám, jaký korek (drcený nebo přírodní) a kde koupit. Potřebuji výslednou tloušťku 10 mm. Prosím o odpověď na e-mail: vve1@seznam.cz

Předem děkuji    [vve]   29.04.2020
Odpověď  jo o tom vím.Na veteranský čísla to dávat nebudu.Mám jinou 550 a 555 s TP tak mohu přehodit SPZ a jezdit.Tato je v pěkném původním stavu tak ji chci takto zachovat.    [Tomáš]   19.12.2012
Odpověď  ano přesně. Budeš to dávat na veteránský? Jestli ano, tak si raději ověř zda nejsou od toho stále doklady v evidenci, pak by tě to na veter. doklady nepostavili.    [Jarda]   19.12.2012
Odpověď  Díky za odpověď.Jo přesně sedlo se vyklápí dopředu jako u 555.Takže stačí nový štítek a vyrazit číslo stroje to co je na motoru.    [Tomáš]   18.12.2012
Odpověď  :) dobrý přesný typ. Tak to mám stejné jako ty, rovný klacek, s madlem v zadu, sedlo jako už 555.
Výrobní číslo bylo jen na motoru a na štítku, na kostře ho nehledej.    [Jarda]   17.12.2012
Odpověď  Protože má nízká řidítka a hlavně navařené madlo za sedlem na lepší dávání na stojánek a to dělali pouze v roce 1958 ale nemohu najít číslo kostry.Asi tam žádná čísla nevyráželi.    [Tomáš]   17.12.2012
Odpověď  Ahoj,Já mám na pařezu 97 tisíc a nějaké drobné a je to 58, takže i ten tvůj pařez je velmi pravděpodobně také 58 rok, a motor bude původní.
Ale jak jsi to ty věděl, že je to 58 rok, když nemáš štítek?    [Jarda]   17.12.2012
Odpověď  Ahoj.Mám prosbu.Najdu na pařezu typ 550 číslo kostry?Mám rok 1958 a číslo motoru je 104 tisíc a náký drobný.Nemám štítek tak nevim zda je kostra původní.Díky za odpověď.    [Tomáš]   16.12.2012
Odpověď  ivosek- jsem rad ze jsem se domeril spravne miry. dekuji za potvrzeni dalsi ze 8mm je ok.mas pravdu ze pricin muze byt mooc klouzani jojo    [david]   13.12.2012
Odpověď  Teď jsem četl příspěvek o té lamele na P.550-555.Jedině obrousit na 8mm.pokud klouže tak chyba je jinde.Máš dobře utažen a zajištěn unašeč,nejsou volné kolíčky,neháže přítlačák,máš správně danou kuličku-velikost kuličky,nezustává ti viset,nemáš vyčvachtaný přítlačný šnek na deklu od zapalování.Existuje ještě mnoho možností.Ale fabrika předepisuje 8mm a přeto nejede vlak.S pozdravem Ivoš    [Ivošek]   12.12.2012
Odpověď  vsetecka-take se bavim o spojce jednolamelove- zabrusuji u spojek korkovych ne ferodo ta cervena,matros neznam nazev,ta je jasna spojka ze nebrousit,ta je na miru a rovna. korkova je kriva a moc silna dle mych skusenosti prozatim. bavim se o novovyrobe-ja tedy nikdy nesehnal lamelu 8mm korkovou. a silnejsi jak merim at merim a skousim tak silnejsi 15mm tam nedam a nemuze fungovat a pokud tlacis korek ktery ma pred lisovanim 15mm tak by se tedy musel pote srazit na 8mm abys to tam uspesne dal do motoru. a asi u tebe spadam pro lide s jmenem NEVERICI TOMAS ale tak to je proste dokud neuvidim neverim a jak jsem uvedl pote pokud uvidim uverim a vemu zpet.neurazim te a myslim to v dobrem a rad se poucim necemu novemu. proste kdyz vypustim jake jsou druhy replik tak ale nemuze byt silnejsi jak cca 8mm v motoru.to poste nemuze chodit pak v motoru. stejne jako to tve udajne vinko na ktere necekam jen ja verim jiste a ktere je pod 10t vyroba u pareza dle tebe.posli me to foto tp dik.    [david]   11.12.2012
Odpověď  Pro mě to uvěřitelné je. Kdysi jsem dělal spojku z něčeho docela jiného a korky jsem tam nacpal bez obrušování, byly silné, ale šly stáhnout. Nakonzervoval jsem olejem a uložil. Když jsem po čase spojku potřeboval, lamely byly krásně sedlé.    [Honza l]   11.12.2012
Odpověď  Já vždy nově udělanou lamelu osoustružím :)    [Mirek F.]   11.12.2012
Odpověď  no je zajímavé, že ti to tu nikdo zatím nevěří.    [jj]   11.12.2012
Odpověď  Spojka pařez Jawa 550,
Korky hodím do vroucí vody a ty tak dobře zvláční.Urychleně nandám opět na rovině poomačkám otočím a opakuji do vychladnutí.Nový korek je cca kolem 15 mm,ale v tomto případě jednolamelovou spojku opakuji nikdy nebrousím.Při montáži spojky používám přítlačné raménko pro snadnou montáž.Dá se koupit - fichtl krámek-Sesa.Bez urážek motorky taktéž dělám od osumdesátých let,ale spiše se zabývám pařezama.

Pro nevěřící tomáše...nebudu se neustále opakovat.

S pozdravem L.V.    [Vsetecka .lubos]   10.12.2012
Odpověď  moc rád bych si nechal ukázat jak tam dává nezborušenou lamelu. Pionýry dělám už od roku 1978 ale do žádnýho jsem ještě lamelu, kterou bych nebrousil nedostal. (samozřejmě že lamela 550, 555, je širší než 05,20,21,23)    [HonzaBK]   10.12.2012
Odpověď  David myslel že každý ten lichoběžný čtvereček má 15 milimetrů. Když je manočíš aby změkly, pak namasíruješ do toho tvého jednoho talíře, nikdy je nemáš vše na stejno, a tím že jsou namačknuté jsou i zkroucené, proto je samozřejmě nutnost je srovnat.
Promiň že to řeknu takhle, ale ty si u mě pékné blbec.    [Jarda]   10.12.2012
Odpověď  Spojka na pařezu má pouze jednu spojkovou lamelu - odjakživa.Proto korky nebrousím.Vždy to tak dělám a jezdím dodnes v pohodě.Ovšem u Jaw 50 typ 21 23 atd. jsou dvě lamely,které se musí každopádně zabrušovat jinak nelze sesadit spojka - pochopeno ..
Na trhu jsou i ferodové spojky.Tyto se neupravují a zároven mají větší životnost - proto doporučuji

S pozdravem L.V..    [Vsetecka .lubos]   09.12.2012
Odpověď  brousit jasne ze celou lamelu pred montazi do motoru.    [david]   30.11.2012
Odpověď  vsetecka- ukaz jak tam dostanes lamelu kdyz kazda ma cca o ktere se bavime tedy 15mm. jak muzes tvrdit nebrousit.nechapu te. a co ty doklady ofotis o vyrobe pod 10tisic kusu vyroba parez?? dle meho v dobrem ti rikam ze tu uvadis opet milne informace!!!!!!! az uvidim dve lamely naslapane a funkcni po 15mm v spojce a tp s cislem pod 10t kusu vyroba tak beru vse zpet.    [david]   30.11.2012
Odpověď  Jednoznačně obrousit, jinak to tam nenasadíš! Já už dělal několik desítek lamel, možná už se to blíží ke stovce kusů.    [HionzaBK]   30.11.2012
Odpověď  Spojka.
Samozřejmě nikdy výškově nebrousit.Korek je sám o sobě tak dokonalý,že v určitostí je i tepelně poddajný což je výhoda - dát do vroucí vody urychleně nasadit do lamely používám pouze kul. střed - prvopočátková výroba.Osvěčeno tj.tiší chod motoru a pd.Doporučuji.Používám pouze korky OR výroby.Taktéž se dávají i ferodové novodobé spojky. S pozdravem L.V.    [Vsetecka .lubos]   24.11.2012
Odpověď  J: tak to je asi fakt. :) já jsem koupil korky za 3Kč kus, nalisoval, lehce zarovnal a tloušťka byla OK.    [rybňa]   10.05.2012
Odpověď  Díky za odpovědi,
to: david - radu využiji už jsem nad tím taky osobně špekuloval a došel na stejný rozměr tak aby to šlo složit a aby to i vypínalo díky

to: rybňa - bez zbroušení bych to ani nesložil ty korky jsou min 15 mm silné.    [J]   09.05.2012
Odpověď  vzdy zabrusuji lamelu na 8 az 9mm a funguje jak ma.na jawu 550 i 555. stadiona kazdou na 4mm.    [david]   09.05.2012
Odpověď  já bych nic nebrousil. jen zhruba zarovnat a nasadit. neboj, že se to za chvilku nezbrousí samo. ;-)    [rybňa]   08.05.2012
Odpověď  Zdravim,
mám dotaz, jak silné mají být korky na spojce na JAWA 550 - pařez, dělám GO a spojka byla špatná a korky jsou v zásobě tak jsem se rozhodl udělam novou lamelu, ale nevím přesně na kolik ji z brousit? Díky za tipy    [J]   07.05.2012
Odpověď  takze dneska sem nasadil normalni spojku z jawy 21 a uz zase vrci normalne. ted me jeste ceka doresit ty doklady. a asi je budu menit se znamym co ma mustanga bez tp a ma tp na jawu 20 ...    [Mira]   30.01.2012
Odpověď  Správně.Nic nevyhazovat!!!    [goro]   29.01.2012
Odpověď  vyhodit ne! za flašu ke mně :-)    [rybňa]   28.01.2012
Odpověď  to jo, ale udajne to nevadi... tak sem to bral. dyztak mi nezbude nic nez ty doklady vyhodit a vubec to neprehlasovat.    [Mira]   28.01.2012
Odpověď  Mira: přeju ti, aby ti to na STK prošlo. Ale - na druhý straně - když jsi to kupoval, tak jsi věděl, že je to levý, ne? Že nekupuješ Mustanga.    [vwkafer]   28.01.2012
Odpověď  no, budu muset doufat. jinak sem koupil motorku s dokladama zbytecne.    [Mira]   28.01.2012
Odpověď  ale 23 případně 223 už je trochu okaté. musíš se modlit ;-)    [rybňa]   28.01.2012
Odpověď  mě prošlo na 550 štítek z 555 v pohodě jen se podivoval nad novými nejtky, ale štítek jsem měl origo 555.    [J]   27.01.2012
Odpověď  ale tak pokud sedi barva a cisla podle TP, tak by to vadit nemelo... Jinak mam smulu no. Pokud to neprojde, tak budu mit doma motorku bez dokladu a doklady bez motorky    [Mira]   27.01.2012
Odpověď  matičky tam být nemají, jsou tam jen pojistné kroužky "segerovky". s tema dokladama teda nevím :) to poznáš až na STK, u nás by to na 100% neprošlo, i když známý technik je velice vstřícný...    [rybňa]   27.01.2012
Odpověď  no maticky co se s nima pritahujou pruziny aby to melo vetsi pritlak. ale to uz resit nebudu...pristi tyden to musim doskladat abych mohl jet na evidenci kvuli prevodu. jenom doufam ze jim nebude vadit ze to ma papiry od mustanga. puvodni majitel to tak jezdil...    [Mira]   27.01.2012
Odpověď  pravděpodobně myslíš 15mm chodu páčky, to by asi bylo no. též by mě zajímalo, jaké matičky. ;) máš na tech kolíkách závity?! ta spojka je dobrá, bez problému musí krouťák přenest. originál koš se dá v pohodě sehnat aj s pěkným přítlačákem.    [rybňa]   26.01.2012
Odpověď  jaký matičky?    [a]   26.01.2012
Odpověď  novy korky sem daval. na pacce ma byt vule 15mm nez zacne zabirat. nebo tak to mam alespon na jinych motorkach. jinak uz to resit nemusim. dal sem podlozky a kdyz sem dotahoval maticky tak sem urval ty stefty. takze schanim komplet spojku z J20,21,23    [Mira]   26.01.2012
Odpověď  jak myslíš těch 15mm? :) no, záleží na tom, co si tam strčil za lamelu. nové korky? zkus pod misky dat ještě ty podložky, možná budou jen unavené pružiny. ty je vhodné taky měnit. jednoduché seřízení: nastavit vůlu bowdenu(zespoda na víku), aby na páčce byla tak 2-3mm. potom seřiz. šroubkem najít bod, kdy startovačka ještě zabírá, ale po lehkém dotažení už by klouzala. pokud teď spojka nevypíná, je špatná. ;)    [rybňa]   25.01.2012
Odpověď  spravne serizena je... cca 15mm vule na lanku a pak pomalu zabira. dal sem tam PP80. Zitra zkusim podlozit jeste vic ty pruzinky    [Mira]   24.01.2012
Odpověď  řidší olej? podložit pružiny? Správně seřídit?    [Monty]   24.01.2012


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006