Převodovka jawa 550 Potřeboval bych poradit s převodovkou jawa 550 - 555. Rozebral jsem 2 motory (podle výrobních čísel jsou to 555) a z nich beru nejlepší komponenty. V prvním motoru bylo posuvné kolečko na předlohovém hřídeli 18 zubů a na spojkovém hřídeli 19 zubů, ve druhém motoru jsou obě posuvná kola shodná - 19 zubů (samo obě převodovky 3 - kolíkové). Jaké je prosím správné sestavení těchto kol? Moc vám děkuji za odpověď. Píst. :-) [Píst] 15.10.2015 Zobrazit téma |
| Dělalo se to naopak, dvojku z Pařeza do 20 jsme dávali na závody. Ale co přesně je jinak nevím už z hlavy, tudle věc jsem 30 let neměl na ponku....... [Monty] 19.07.2024 |
| to se mě nezdá převodovka z 20 se tam nevejde na šířku, kdyby měl nějaký kolečko z 20 tak nedořadí nebo mu bude vypadávat rychlost. [HonzaBK] 19.07.2024 |
| máte tam převodovku z 20, a ještě otočený kolečka na dvojce. [Monty] 18.07.2024 |
| Zdravím všechny. Mám peřízka 550. Rozjezdu 1, potom 2, a když zařadím 3 tak otácky spadnou o 1000, Potom se to sice rozjede, ale přechod mezi 2 a 3 je nenormální. Dokáže někdo poradit? klaus.jirka@centrum.cz. [Jirka] 18.07.2024 |
| Zdravím, přidám poslední poznatky. U motoru vyskakovaly kvalty, protože byla unavená pružina na "zubu" který drží ve stromečku automatu rychlosti. Prostě šlo řadit s automatem pouze v "ruce". Převodovka ze zdála perfektní, přesto jsem rozdělal starý motor z 05 a kompletně jsem to předělal do své 550. Je zajímavé, že hřídelky byly naprosto stejné (i počtem pevných zubů) 1-čkové kolo je stejné 24 zubů, rozdíl je pouze ve 2 rychlosti. Původní převodovka z 550 má kola se shodným počtem zubu 19/19. 05-tková převodovka má na spojkové hřídeli 20 zubů a na předloze 18 zubů - celkově má pařez krapet rychlejší dvojku. A hlavně mám ve uvnitř 5-kolíková kolečka, což nikdo nepozná a na funkci to nemá vliv :-)))) Dnes projeto smontováno, kvalty drží. Teď už jen zajet. Jawám zdar! [Píst] 04.01.2018 |
| Tak diagnoza dokončena, půlení motoru mě nemine, protože sporadicky vyskakuje i trojka... :-( Chtěl bych vyměnit kompletně celou převodovku z 550 za převodovku z 05-tky včetně řadícího automatu. Protože ten svůj motor nemám ještě rozhozený - mám na ponku pouze tu 5-kolíkovou převodovku z 05 než to budu poměřovat, tak se chci zeptat LZE DO KARTERU 550 NAMONTOVAT KOMPLETNÍ PŘEVODOVKU Z 05? Díky za odpověď. [Píst] 30.12.2017 |
| Chtěl bych znovu otevřít toto vlákno :-) Moje renovace se krapet protáhla, bohužel jsem si na pařízka našel čas až teď... Včera jsem se na něm poprvé svezl. Vyskytl se ale problem, se kterým bych se chtěl poradit. I když jsem věnoval dost péče převodovce - viz přízpěvky níže, bohužel vyskakuje 2 rychlost. Zajímavé je, že když tu dvojku zařadím z trojky, tak "drží", ale z 1 vyskakuje. Včera bylo u nás škaredě, tak jsem to víc nepitval, ale rozebírat se mi to už vážně nechce. Napadlo mě, trochu povolit šroubek aretace řadícího automatu ale zatím se jsem to neprojel. Napadá vás nějaké řešení? Děkuji za reakce. [Píst] 29.12.2017 |
| Mno, bohužel je toho víc, co se musí poshánět, ale základ k renovaci je. Nekupte to za litr ferneta :-) Nádrž, prsíčka a motor jsou z 555 (i když už je na světě i původní motor z tohoto stroje, ale zatím ho mám jen slíbený). Podsedadlové plechy jsem už také sehnal (draze z aukra). Jsem ve fázi zjišťování informací a kompletace. Já pařeza nikdy neměl - jezdil jsem na mustangu (mám ho dodnes), tak se na něj moc těším, ale v podstatě ho stavím pro syna. Jawy mám moc rád a u jejich renovací odpočívám. [Píst] 17.10.2015 |
| Já jen k těm řídítkám...víš že budeš muset shánět jiné? :) Věřím že se dílo podaří..taky budu dávat přes zimu do kupy 56-ku.Pařezům zdar. [goro] 17.10.2015 |
| Ano obě převodovky jsou se třemi kolíky na kolečkách. Dodatečně jsem si všiml, že v návodu k obsluze u poměru jednotlivých převodových stupňů je v závorce uveden počet zubů kol (1 rychlost - 24/14 x 24/14), (2 rychlost - 24/14 x 19/19), (3 rychlost - přímý záběr) obě převodovky jsou shodné (i hřídele) až na posuvné 3-kolíkové kolečko 18z na předlohovém hřídeli. Díky za info chlapy, už v tom mám jasno :-). [Píst] 16.10.2015 |
| Má odpověď není ani zdaleka vyčerpávající:-) Pokud jsou ostatní kola se třemi kolíky/dírami, pak by to mělo být ok. Vzhledem k 18z kolečku z J05 bych zkusil oměřit obě předlohové hřídele, zda jsou stejné. Na J05 je použitá odlišná předlohová hřídel kvůli menšímu kolu s nábojem než u 555 (24 vs 23 zubů). Liší se průměrem 14z kola u paty zubu. Nemám teď možnost to oměřit, ale rozdíl byl cca 2mm - pokud se dobře pamatuju. [jirka] 15.10.2015 |
| Chtěl bych poděkovat Jirkovi za vyčerpávající odpověď. Má za sebou renovace velkých jaw 250 typ 353 kývačka a 350 typ 18 pérák. Pařízka si vyloženě užívám, je to super stroj, ale než se do něj pustím, tak sbírám informace. Pionýra jsem dobrých 15 let neopravoval. Pařezům zdar. Píst :-) PS: je to zatím šrot (rv. 1956), ale věřím, že na jaře zavrčí. [Píst] 15.10.2015 |
| Kombinace 19x18 je špatně, na J55x patří kola 19x19, na J05 20x18 (nesplést s J2x, tam jsou kola širší!) Zajímavostí je, že kola 18, 19 a 20 se dělala jak se třemi, tak s šesti kolíky, byť některé varianty nejsou příliš běžné... Kola 19z jsou stejná. [jirka] 15.10.2015 |
| Děkuji za odkaz, pokud jsem to nastudoval dobře, tak obě posuvná kola jsou shodná a to 19 zubů (a navzájem záměnná?). Předpokládám, že ta převodovka, s 18 zubovým posuvným kolem na předlohové hřídeli je zřejmě staršího provedení. [Píst] 15.10.2015 |
|