MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316079 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 156 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní p | Odpověď 15.6.2024 12:33  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Jawa 555 - informace potřebné k renovaci
Koupil jsem Jawu 555 , z roku 1960 v původním a hlavně špatném stavu… Chci ji zrenovovat tak,aby se pokud co nejvíce blížila tomu,kdy vyjela z linky. Vyčetl jsem,že ráfky nebyly chromované,nýbrž jen lakované. Chtěl bych si tedy ověřit zda je to pravda.
Druhá věc je linkování předního blatníku. Na tom co tam je,není žádné patrné. Abych tedy nedělal něco co tam být nemá.
Nejvíce mne udivuje osazení boshackého přepínače(klíček) ,namísto bakelitového. Docela se mi tato záležitost líbí a dost možná ji tam nechám,zajímalo by mne však zda to je předělávka,nebo se našly takové kusy.    [Jiří]    11.06.2022     Zobrazit téma  
Odpověď  Samozřejmě pokud ty ráfky měly být dle originálu v chromu, nebudu řešit peníze a dám je do chromu.
On ten chrom fakt není zrovna levný,teda pokud za něco stojí. Najdou se firmy,či jednotlivci kde je to možná levné,ale už ne tak kvalitní. Beru to tak,že někde ušetřím ,pak ale zase někde připlatím.
No mne stála renovace Stadiona S11 cca. 20 000,- jen v matriálu. Nepočítám do toho lak. Motor jsem si dělal sám,leštění hliníkových prvků taky. Vlastně vše krom chromu a centrování ráfku(na to jsem fakt neměl nervy a radši je odvezl)😂
Tady tu 555 jsem měl v plánu udělat přes zimu a na jaře vyjet na trať. Ale je fakt dost dobouchaná a než to vše porovnám,povařím a zrepasuju bude jaro. :-D    [Jiří]   16.06.2022
Odpověď  Barvu na válec poradí v jejich prodejně. Zatím jsem jen kupoval černou žáruvzdornou asi na kamna na válce velkých kývaček a drží to. Finance neřešíte a chrom je drahý? Já jsem zatím ve stádiu příprav, motor po profi GO, nová chromovaná kola a pár dílů šlo do chromovny. Rozpočet bude cca do 30 tis.    [Lojza]   13.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je foto toho co mne čeká :-D Jen sehnat prsíčka v solidním stavu za solidní peníz. Kdyby se Vám náhodou někde nějaké válely,rád se nějak dohodnu :-D    [Jiří]   13.06.2022
Odpověď  No mě trochu mrzí,že na tomto stroji už je ta blbá velká SPZ. Škoda že to nejde vrátit :-D
Já tedy nemám ještě nachromováno nic, dám tedy ráfky do komaxitu v nějaké RAL podobné stříbřence…
Takže bude zbývat nachromovat řídítka a rámeček předního světla s parabolou. Rámeček možná rozleštím,ale řídítka už mají místy docela puchýře a nebylo by to ono…
Na druhou stranu čím méně chromu tím lépe,není to zrovna levná záležitost.
Mimochodem bych potřeboval poradit ohledně ošetření toho kovového válce.
Mám v plánu vyčistit veškeré kanály atd. co to půjde. Poté to asi celé hodit do kyseliny odrezit a možná na to nanést bezoplachový odrezovač,který venkovní plochu válce zakonzervuje(teda aspoň z mých zkušeností)
Pak pošlu válec na výbrus a až poté nanesu nějakou “stříbřenku” . Už teď vím,že sprejem to dělat nebudu. Dělal jsem takto tlumič výfuku na Stadion S11 a i přes dokonalou přípravu se to má tendenci koupat.
Takže dvě další otázky:
Bude tento postup dobrý?
Jakou použít barvu(výrobce) ?
Na finance nehledím,lakovací pistol mám a podmínky taktéž(štětkovat to nechci)    [Jiří]   13.06.2022
Odpověď  Protože si 555 dělám z vraku a má bílé původní SPZ a ke které mám i sentimentální vztah klidně si na ni dám už dříve koupená chromované kola a řeknu všem: "dobová úprava" jak to říkají ti mladí pamětníci na fcb 🤣. Jinak mám dvě 555/1960 v rodině od koupi v místní Jednotě a ani jedna nemá chromovaná kola.
Při renovaci jiných strojů na VRZ se ovšem snažím zachovat původní vzhled abych nemusel poslouchat rady odborníků.    [Lojza]   12.06.2022
Odpověď  No tajně jsem doufal,že ten Boshák se na některých kusech mohl objevit… Proto se ptám. Ale slovo dobastlený bych nepoužil. Je přimontován na origo díry a někdo si s tím prostě pohrál. Na druhou stranu i kdybych ho tam zanechal,není problém tam za deset minut hodit originál.
Mě šlo spíše o věci,které “nejdou” vrátit zpět,popřípadě by to bylo složité. Jako třeba ty linky,ráfky,barva sedla apod.    [Jiří]   12.06.2022
Odpověď  Ano pajkovy stránky. Nechápu, chceš původní stav a necháš si dobastlený bošák. Linky na blatník samozřejmě patří. Pěkně zrenovovaných strojů je třeba na motorkari.cz i jinde plno.    [Lojza]   12.06.2022
Odpověď  Pionýry má dobře zpracované Pajka https://www.jawa-50.cz/clanek/motocykl-jawa-50-typ-555-pionyr.html
ráfky mohly být v chromu na de luxe verzích, bošárna bude skoro určitě tuning...    [meela]   11.06.2022


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006