 Honda CBX 1000 - legenda legend Ačkoli Honda CBX 1000 nesla označení Super Sport a její šestiválec nabídl poprvé u sériového motocyklu 100 koní sportovní ikonou se nikdy nestala. Až příchod konstrukčně zcela jiných sportovních motocyklů v 80. letech ukázal, jakým směrem se bude vývoj skutečně sportovních motocyklů ubírat. Nic však nebání k tomu, aby Honda CBX 1000 nebyla již v době své výroby označena za legendu. Stačilo, a stále stačí, v reálu spatřit charakteristickou siluetu jejího mohutného šestiválcového motoru, navíc konstrukčně provedeného s neuvěřitelnou precizností, a dále již není třeba komentářů. Honda CBX 1000 nikdy nebyla pro každého. A nebylo to jen její vysokou cenou. Její jízdní vlastnosti, limitované zejména tehdy nedokonalými pneumatikami, neumožnily využít potenciál litrového řadového šestiválce. Zatímco jízdní vlastnosti motocyklu dokážou současné pneumatiky radikálně vylepšit, cena motocyklu neklesá a již nikdy rozhodně klesat nebude. Hondu CBX 1000 v Československu doslova ikonizoval Theodor Pištěk testem, který vyšel v roce 1979 v časopise Motoristická současnost. Známý výtvarník, pozdější držitel filmového Oskara a velikého příznivce motorismu v jedné osobě, testem reagoval na nepříznivý ohlas čtenářů ke kritickému článku o Kawasaki Z1300 v témže časopise. Článek odsuzující silné motocykly, za jejichž předobraz si autor vybral Kawasaki Z1300, nese všechny známky účelového textu z režie StB. Více informací zde: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=klasik& amp;menu=23&pos=cssr [JB] 14.01.2016 Zobrazit téma |
|  A druhé... [Stopl] 30.10.2021 |
|  Tak ještě foto na konec sezóny... [Stopl] 30.10.2021 |
|  Dodatečně ještě pohár... [Stopl] 14.09.2021 |
| Je pěkné vidět takové motorky v akci. A je dobře, že se na akcí pro historická vozidla objevují. Konečně se začínají prolamovat ledy. [JB] 14.09.2021 |
| Také gratuluji! Pěkné. Ani se nedivím - do roku 1980... Když s tím v r. 79 přišli - šest hrnků a 105HP. V té době mezi sériovkami nebylo co řešit :) [J] 13.09.2021 |
| Velké gratulace ... [Pepanica] 13.09.2021 |
|  Letos jsem jel Ecce Homo Historic znovu na CBX.Vyhrál jsem kategorii motocyklů do r.v.1980 (a celkově jsem byl pátý),ale hlavně jsem jezdil velmi slušné časy. [Stopl] 13.09.2021 |
| Super, blahopřeji k úspěšnému dni. [Pepanica] 09.09.2020 |
|  V neděli se na Ecce Homo Historic zadařilo.Vyhrál jsem motorky i celkově. [Stopl] 07.09.2020 |
| Velké gratulace ... konečně jsi se dočkal. [Pepanica] 13.07.2020 |
|  Tak,motorka je konečně doladěná a má SPZ(ale trvalo to...) [Stopl] 13.07.2020 |
| Caute chlapi. Kupil som jednu z tychto krasok. Mimo inych problemov na nej chyba bocny stojan. Nevala sa niekomu niekde na polici? [Julio] 05.05.2020 |
| Díky,je rozhodnuto :),plexi asi budu brát jen na případné delší cesty. [Stopl] 10.10.2019 |
| 3:0 Za mme taky nee. Stejně to miniplexi nijak zvlášť nepomůže a jen to hyzdí. [tusakvlasta] 09.10.2019 |
| 2:0 pro NE. Když už plexi, tak raději jiné. [Pepanica] 09.10.2019 |
| 1:0 pro NE [Čoud] 07.10.2019 |
|  Plexi nechat ? [Stopl] 07.10.2019 |
| Motorka je pojízdná. https://stopl.rajce.idnes.cz/Honda_CBX_1000_1979 [Stopl] 05.08.2019 |
| Chlapi, četl jsem tady diskusi o karbcech na Hondu CBX1000 kterou mám a nechce se mi do nich makat a rád bych to nechal někomu kdo se vyzná.(startuje,běží ale teče mi z nich benzin. Není tady někdo?nebo nevíte o někom?? [Sláva] 15.05.2019 |
| Jo, .... pěkný kousek, jako nový. Gratuluji (stopl). [Pepanica] 20.03.2019 |
|  A ještě jedna [Stopl] 20.03.2019 |
|  Pořídil jsem CBX 1000 r.v.1979.Teď ji čeká oprava a seřízení karburátorů a brzd a další.Tak snad za dva měsíce snad vyjedu ... [Stopl] 20.03.2019 |
| Jen technická- test od pana Pištěka otiskli v časopise Automobil. [Zdenál] 02.10.2017 |
| Karburace na cbx1000 není jednoduchá záležitost, hlavně hřídelové manžety a voln.membrány se dají sehnat pouze v jap. tzn, pokud nejde naladit, karbce se musí udělat, ne ladit něco o čem nevím jak to je [Horal] 17.03.2017 |
| Odpověď pro (Dido) HONDA CM 125 C. Tam patří na jehlu šroubu sestava,pružina/ podložka/O-kroužek/podložka. Je to hodně titěrný a lehce se to ztratí. Nezoufej, pravděpodobně ti zůstaly uvnitř karbce v dosedacím místě pružinky. Opatrně vyjmout NEOSTRYM! miniháčkem z drátku. Pokud je tam nenajdeš tak ten Vůl před tebou byl rychlejší, a pak jedině objednat nový třeba na Partsdepot. [tusakvlasta] 16.03.2017 |
| OMLOUVÁM SE FOTO Z KATALOGU SE MI NEPODAŘILO ZKOPÍROVAT!!!!!! [dido] 07.03.2017 |
| je to rámeček č.6- zmíněné podložky pod č.1 [dido] 07.03.2017 |
| Zdravím,zajmavá diskuze o karburátorech!Potřeboval bych poradit:HONDA CM 125 C r.v.1984, nejde za plynem,do 60km jako že ano, pak se dusí.Dozvěděl jsem se že by to potřebovalo přetěsnit karburátor,což se snažím udělat,ale mám problém se šroubkem bahatosti směsi. Mám šroubek s pružinou jinak na něm nic není u mě v motocyklu,ale v náhradních dílech je zobrazen ještě se dvěma podložkama či těsnícími kroužky, z obrázku to nedovedu určit je to velmi nekvalitní zobrazení,když to zvětším tak je to rozmáznuté ,vypadá to jako gum.kroužek a podložka asi gumová? V jakém pořadí by měly být na šroubku?Dokázal by mi někdo poradit? Díky za každou radu. [dido] 07.03.2017 |
| Přesně tak. Já se vždy snažím upozorňovat, že staré motocykly nejsou jen o ježdění. Dobrý pocit lze získat i z dobře vykonané práce, ať už manažerské, protože sám člověk prostě nemůže zvládnout vše, nebo mechanické, protože sám člověk přeci jen dost prací zvládnou může. Prostě provozovat tyto motocykly vyžaduje úsilí, které samo o sobě přinese dobrý pocit. Jízda je již jen ona třešnička na dortu. [JB] 06.03.2017 |
| Já sice takový věci dělám ALE... opravy a renovace youngtimerů dělám nejraději pro sebe, není to nebo nemusí to být vděčná práce, záleží i na rozvodových řetězech - když budou vytahaný tak to nikdo nikdy neseřídí, záleží na ventilových vůlích a těsnosti ventilů, kompresích, stavu přírub ke karburátorům a konečně i na celkovým stavu karburátorů - jestli bude vyběhaný uložení hřídelky klapek tak je další problém a jak tady píše i Honďas tak 20hodin práce nemusí vůbec k ničemu vést... :-( a na závěr i sehnat díly nemusí být nic jednoduchýho a kdo má potom poslouchat někoho 5x za týden že už by chtěl jezdit.... [Katana] 05.03.2017 |
| Hodně jsem se natrápil s karburátory na gll000 celé je to o tom že musí být všechny dokonale vyčištěné a překontrolované a přetěsněné a pak už stačí jen synchronizovat- ovšem občas se to prostě taky nepodaří a dělal jsem to třeba hlavně v začátcích 3x a celkem klidně to vzalo 20 hodin práce a pak byl výsledek teprve uspokojivý. Dnes bych do toho nešel protože bych Ti mohl říct dej mi 5000 dělal jsem na tom dva víkendy a tvoje odpověď by mohla být -je to jen o trochu lepší. [honďas] 05.03.2017 |
| zdravím všechny příznivce japonských klasiků.mám na vás jednu prosbu.stal jsem se hrdým majitelem motocyklu Honda CBX 1000 z roku 79, a narazil jsem na jeden docela vážný problém.jeden můj pečlivý známý mě na tom děla servis a kontrolu, a zřejmě si nedokáže poradit z kalibrací karburátorů...což jak jsme zjistili je velice zásadní u tohoto typu motocyklu..Nevíte prosím o někom, ale opravdu o nějakém specialistovi tady v čr nebo de kdo by dokázal precizním způsobem seštelovat karburátory??budu rád za vaše info. [romisu] 01.03.2017 |
|