MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297609 příspěvků |7097 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 62 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexJaponské klasické motocykly | Odpověď 19.12.2018 01:19  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Přechod z bílých značek na veteránské
Uvažuji o přechodu z bílých značek na veteránské cca u třech motorek ze 70tých let. , na STK je už to čím dál více napjaťější - motorky jsou to přecejen již z cca 50let staré tak se ani nedivím vyplašeným technikům čekajícím na finanční vzpruhu.
Otázka zní - jde to vúbec ? Jak s trvalým vyřazením ? Doklad o ekologické likvidaci?
Nemůže se stát i to že budeme jednou litovat toho že máme motorku na bílých značkách?, které v papírově posedlém česku všichni tolik preferují.
Věřím že to již někdo z vás řešil a budu rád za sdělení vašich zkušeností.    [petr]    07.10.2017     Zobrazit téma  
Odpověď  U vozidel na V-čkách jde zaregistrovat na jednu rz několik vozidel a tu pak přehazovat, je to sice nepohodlné, ale pojistka se platí jen jedna, zpravidla ta která by byla nejdražší na jednotlivé vozidlo, ale u V-ček je to stejně pár stovek. Jak je to u vozidel na bílých číslech nevím. Flotila vozidel, jak píše JESE, funguje, ale opravdu se na to specializují jen někteří lidé u pojišťovny. Vozidla na bílých číslech s historickou testací nají také úlevu na pojištění, u některých pojišťoven jsou brána jako veteráni, ale v současné době nejde tato testace prodlužovat a musí se každé dva roky provést nová. Pokud užíváte slevu na pojištění a testace už není platná, tak už se na vozidlo nepohlíží jako na historické a pojistka by se měla změnit. (Takhle to u nás teď chodí :-( Například u ČPP se bere pojištění podle roku výroby a podle toho je taky výše pojitky.    [Vojta]   13.07.2018
Odpověď  Jak píše "JESE" na "V" to jde, ale zpátky ne, tak to není pravda. Vozidla jde od 1.6.2017 převádět z registru silničních vozidel do registru historických vozidel a zpět. Nicméně při převodu do registru historických vozidel vám skartují původní RZ a ustřihnou roh velkého TP. Ten Vám ale zůstane. A při zpětném převodu musíte absolvovat stk, dle původního TP a potom Vám vystaví nový TP a dají nové RZ. Takže historie stroje dle původního TP je zachována.
Jak píše "mirapt" ve 4. příspěvku, že vozidlo na bílých číslech s historickou testací nemusí na emise a nějaké další úkony na stk, tak to sice je v novele zákona č. 56/2001 Sb. zmíněno, ale naší zákonodárci nebyli schopni od 1.6.2017, od kdy je zákon v platnosti, vytvořit prováděcí předpis, takže ani odbory dopravy ani stk neví jak se s tím poprat a tím pádem úlevy na stk nejsou.    [Vojta]   13.07.2018
Odpověď  Sice to zní logicky ale v zemi kde žijeme- bylo a je vždy vše trochu jinak, takže Ti přeji pořízenou ale divil bych se kdyby to bylo ke tvé spokojenosti. Zkoušel jsem to mockrát taky jsem si myslel že bude pro pojistitele zajímavé udělat dvojciferné množství pojistek dohromady ale vždy to nešlo. V zahraničí je to prý obvyklé ale ve vyspělých zemích. Třeba se toho naše pravnoučata jednou dočkaj i v naší zemičce.    [honďas]   09.12.2017
Odpověď  Myslím že mám početnou flotilu a tak by dohoda s pojištovnou měla být možná a pokud né bude sama proti sobě. Až se mi to podaří zařídit tak se tady podelim o zkusenost.    [tusakvlastaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2017
Odpověď  Jediné co trochu funguje , tak to je flotila pro historická vozidla (mám tam hondy four /suzuki z roku 78 apod ) kterou dělá P. Ondřej Vocílka z Muzeum Horní Radouň,
vše se řeší mailem a poštou a je to dost zdlouhavé a nepohodlné , ale cena pojistky u motorek velkých obsahů vychází cca 136kč rok. Podmínka je minimálně 3 vozidla značky bílé či veteránské , no a škodu favorit Ti tam asi jako vetoša nezařadí .
Nic lepšího cenově jsem nesehnal je to dobrý ale chce to čas a trpělivost.    [honďas]   07.12.2017
Odpověď  Dík za rady. Můj pojišťovák je shodou okolností můj známý, tak to na něj vybalím a uvidíme. Ptal jsem se ho na to před několika léty a prý to nejde. Uvidíme dnes když pohrozím že půjdu k jiné a u nich několik moto pojistek zruším včetně těch ostatních osobních. Mám 10 moto a 5 jsem kuli stupidnímu systému ještě nepřihlásil protože bych se nedoplatil.    [tusakvlastaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2017
Odpověď  Ano, toto hlavne plati o bilych znackach. "V" pro pojistovnu nejsou nijak zajimave. Dokonce je mozne ze Vam Vecka daji zdarma pokud u nich budete mit vse ostatni. Kontaktujte vaseho pojistovaciho agenta se kterym uzavirate v pojistky, vetsinou Vas odkaze na nekoho primo v pojistovne, neb. na toto maji zvlastni oddeleni.

Druha moznost je pozit sluzeb poj. zprostredkovatele, ktery vam je schopen primo udelat vyberko mezi jednotlivymi pojistovnami. Nejzajimavejsi je ovsem varianta pokud pod jednu pojistovnu zarovem prevedete i ostatni pojistky (domacnost, zivotko, p. na blbost, havarijko...a pod pokud mate) pak mate o hodne lepsi vyjednavaci podminky a muzete ziskat zajimave slevy i v ramci ostatnich pojisteni.

V pojistovnictvi nedelam a odkazy Vam sem davat nebudu, pohledejte a poptejte se.

Rovnez, si musite uvedomit, ze ind. pojistky muzou mit urcita omezeni, jako napr. jeden nebo jinak omezeny p. registrovanych ridicu - tj. ridit tyto vozidla muzete pouze vy.

U starsich vozidel je rovnez resenim sezonni pojitka pouze na 1 - 3- 6 mesicu a pod.) Vim ze za Skutr CZ 502 platim nejakych 100 kc na 6mesicu. Musite si to propocitat co pro Vas je vyhodnejsi.    [JESE]   07.12.2017
Odpověď  Mám dotaz na (JESE). Ta možnost dojednání individuální pojistky na vícero vozidel se vztahuje i na bílé značky? A když ano, tak která pojišťovna to umožňuje? Mám několik moto a platím zbytečně jak blbej a tohle by mi výrazně pomohlo.    [tusakvlastaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.12.2017
Odpověď  Dle osobních zkušeností, mohu potvrdit předchozí příspěvek a schválit.    [Pepanica]   05.12.2017
Odpověď  Ještě k původnímu prispevku, STK není s Motorkami problem, pokud je mechanicky v poradku nikde nic netece a sviti, troubi jak ma a je dle vybavena tak jak mela ke dni prodeje v dane zemi EU.

Pokud vas nekde prudi, jdete jinam, STK je byznys jako jiny, nekde uz pomalu zacinaji chapat, ze i u nich jsem zákazníkem a podle toho se taky chovaji. A zrovna motorky jsou většinou pro STK rychle peníze, zahrnujici fotku vozidla+VIN anezbztnou vizualni kontrolu jednotlivých casti.

Pro zajimavost ve Spanejsku jsem s motocyklem absolvoval ITV (jejich STK) jako u nas s autem vcetne kontroly brzd na valcich navíc nezbytny bonus mereni urovne deklarovaného hluku (vyfuku) v uzavrene komore.    [JESE]   05.12.2017
Odpověď  Psal jsem to v jinem prispevku, pokud vozidlo (napr. dovoz EU) ma nárok na bile znacky, tak jej dam radsi na bile. Legislativa je pomerne primocara, jednou je to proste registrovano a schvaleno a tak to zustane az do okamziku eko likvidace. Na V to muzu prehodit kdykoliv, obracene to bohužel nejde, nehlede na to, ze atestaci mohu nechat udelat i u vozidla na bilych značkách a cerpat s tim spojene vyhody (bud. emise, pojisteni, clenem VC mohu byt taky at mam bile nebo barevne :)))

Pokud mam vozidel hodne, tak si dojednam individualni pojistku a muzu platit na 10 vozidel to co platim za jedno (většinou se bere to s nejvetsim vykonem), navic pokud se bude jednat o vozidla ve flotile s VC atestaci tak je toto za pakatel.

"Vecka" v CR maji dnes pomerne liberalni pravidla, toto ovšem do prvního poradneho pruseru, kterej nejakej blb rozmázne přes media. Pak se muzeme všichni divit jaka nova pravidla nam nastavi.

U bylych znacek je do budocnosti riziko zavedeni silnicni dane (jak to ma většina zemi EU) dle emisi, obsahu, mista bydliste (většinou se pouziva kombinace všech tri), ale i v tomto pripade ma většina státu zavedene výjimky a odpousti tyto dane u vozidel, která jsou starsi 30+, 40+ a pod.    [JESE]   05.12.2017
Odpověď  V posledním příspěvku jsme se toho moc nedozvěděli, snad jen to, že nikdo ničemu nerozumí a všechno je špatně. Určitě jsou větší a menší znalci na obou stranách, přesto mi jsou veteránské značky jaksi bližší, i ti lidé okolo nich.
Teď odbočím, jestli to nebude vadit - a zeptám se - má někdo dobré zkušenosti s nějakou chromárnou? S takovou, co by mohl opravdu doporučit?
Předem díky za tipy...    [Fourman]   10.10.2017
Odpověď  veteránské testace dělají skuteční odborníci. Nepoznají tatru 75 od tatry 57, do Porsche 944 se montoval motor Volkswágen a o dalších "odbornostech" raději nemluvě. Stačí se podívat po Praze, co tam jezdí za "veterány" jako taksálové. Samozřejmě na véčkách.    [emil]   10.10.2017
Odpověď  Chytli jste mě za slovo, ok. Historie mě samozřejmě zajímá u strojů v původním stavu,
a tam se toho moc nenašvindluje. Souhlasím, u renovovaných strojů nemá valný smysl se pídit po historii.    [Lada]   09.10.2017
Odpověď  Všechny tři veterány mám na bílých značkách.Měl bych spíš obavy z veteránské testace,protože není na nich vše úplně košer.Používám je však na běžné ježdění i cesty do ciziny.Na STK (vše letos) nebyly problémy s Jawami,no a s Goldwingem jsem jel jinam,protože před STK mě pan technik nebyl schopen říct,zda tam mohu mít původní zadní oranžové světlo (1976).Jinde to prošlo bez problémů.    [Stopl] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2017
Odpověď  Historie u bílých značek jasná... Ha,ha :)    [J]   08.10.2017
Odpověď  Já jsem byl za život v ČR svědkem tolika prodaných papírů bez strojů, že pro mě vypovídající obrázek o historii mají TP právě zahraniční. Stále se tam šidí s TP a najetými nájezdy jaksi míň než tady a toho si cením. Taková je moje zkušenost.    [Fourman]   08.10.2017
Odpověď  Trochu se omlouvám, to že pro mne motorka na bílých nemá jasnou historii -je jen můj postoj z mých postřehů plynoucí. Jinak ale souhlasím s tím že bílé papíry jsou pro českého veteránistu něco opojného. Vždycky jsem nechápal proč se například Jawa typ 362 s čr doklady absolutní mrdka stav lehce prodá za 70000kč, a jinde nabízený dovoz ve stavu málo jetý originál v původním laku s TP zahraničí je za tuto stejnou částku u nás prakticky neprodejný.
No zdejší věta o jasné historii mi do toho již vnesla světlo . Ještě jednou díky a omluva.    [honďas]   08.10.2017
Odpověď  Tím že je historie u bílích značek jasná bych si osobně nebyl moc jist. Vždycky když se v inzerci objeví přepsatelné TP spz na cokoliv starého jen se po tom zapráší. Sám jsem prodal například kdysi TP na 350 1954 za 8000kč -no nevěřím tomu že si je kupující nechal zarámovat a má je ve sbírce. Byl jsem svědkem tolika prodaných papírů za takové dardy že je mi tomu ani nechtělo věřit. Proto zde níže píši že papíry jsou pro nás mnohé důležiťejší než motocykl sám.    [honďas]   08.10.2017
Odpověď  Mnohého dnes Fourmane zajímá i historie a ta je u bílých značek jasná. A přibývá těch, pro které to má cenu, podstatně větší, než 3 tis.    [Lada]   08.10.2017
Odpověď  3000kč?to je dost málo    [a]   08.10.2017
Odpověď  Pokud je na bílých značkách např. Indian, má určitě větší cenu než Pérák na veteránských značkách, ale pokud bychom srovnávali dva identické stroje (čistě teoreticky, kdyby existovaly), má vyšší cenu ten na klasických značkách cca asi tak o 3 tisíce, protože jsou veteránské značky nepřenosné a musejí se na nového majitele s testací udělovat znovu. To by v kontextu ceny u něčeho hodnotného neměl být větší problém. Důležitý je především ten stroj a jeho stav, takže pokud máte šanci si pořídit něco vysněného, řešte stav, nekupujte si hujdy, do kterých budete muset sypat další peníze (a nemusí to být nikdy ono), ale raději si kupte něco opravdu pěkného a sběratelsky zajímavého :-)    [Fourman]   08.10.2017
Odpověď  Registr vám bílé značky vyřadí pouze na základě dokladu o ekologické likvidaci. Vzato sprostě přes peníze vozidlo s platným TP má vyšší cenu.    [lipcaa]   08.10.2017
Odpověď  No tak mě osobně přijde ten svět v klidu a normální s těmi zelenými značkami, pojistka za babku STK žádná . Ty bludy o tom že je to jen k dojíždění na veteránské akce vnímám jako neopodstatněnej strašák .
Ale asi tak, jak píší kolegové jsme národ posedlý papírem a leckdo si rád vytrpí terapii na stk či na úřadě ale pak to má na těch "bílejch", -už nás na to tak soudruzi naučili a jen tak rychle se to nezmění.
Stačí pochopit to že ta motorka zústane pořád stejnou motorkou ať už má bílý , zelený či žádný čísla. Opravdoví fandové a sběratelé to už dnes neřeší .
Takže tohle téma se týká spíše začátečníků.    [honďas]   08.10.2017
Odpověď  Tak mně to nekonečně poŕád nedochází. A teď, když je možno pŕecházet z bílých značek na zelené a zpět už vůbec ne....registr silničních vozidel byl a bude. Zelené značky jsou teď a když se nějaký úředník na ministerstvu dopravy bude nudit, tak vymyslí ptákovinu o které tady budeme diskutovat několik let..tŕeba to, že se s veterány na zelených bude smět jezdit jen na organizovaných akcích. ,A jestli nějaký technik na STK prudí, a někdo se nechá odbýt, tak jeho chyba. Jistě - vozidlo musí svítit, brzdit, zatáček....být v původním stavu...,Ale uplatňovat na veterány nové pŕedpisy je nehoráznost. Když nemáte koule na to, aby jste se vzepŕeli, jeďte jinam. Tam, kde je svět ještě normální. Od 1. 6.- ten kdo má bílé SPZ a k tomu vetránskou testaci, nemusí na STK absolvovat emise a jeho vozidlo už nebude vytřásáno a vůle v řízení a na nápravé bude zlišťována pouze ručně.    [mirapt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.10.2017
Odpověď  Jsem rád, že už lidem konečně dochází, že jsou lepší veteránské značky. My, co sbíráme veterány ve větším, víme, že jezdí na benzín, ne na papíry. :-) Oboje značky jsou tabulky které se umístí na Váš stroj, takže spíš jde o to, jaké jednání chcete snášet od úředníků. Já osobně mám zkušenost takovou, že když na STK řeším veterána, nic o něm neví a nemají ke starším strojům vztah. Mají v hlavách jen "tabulky". Když řeším veteránské značky, jednám zpravidla s lidmi, kteří veterány milují...
Takže vřele doporučuji veteránské, ale ať si každý svojí cestou, někomu příkoří mohou dělat dobře a rádi trpí. :-)Takže proti gustu...    [Fourman]   07.10.2017
Odpověď  Zdravím. Z registru silničních vozidel (tedy z bílých SPZ) jde přejít do registru historických vozidel(zelené SPZ) a lze i přejít i zpět.http://www.fkhv.cz/news/informace-o-schuzi-na-mini sterstvu-dopravy/    [mirapt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2017
Odpověď  Byla by hrozná škoda rušit původní doklady, slušně řečeno... :-) pokud tě pruděj na STK tak jeď na jinou, nikdy jsem na STK problém neměl. Co se v budoucnosti stane s papírama nikdo nedokáže říct, ale stejná věc se může stát i s veteránskejma...    [meela]   07.10.2017


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006