MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 305700 příspěvků |7470 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 92 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexJaponské klasické motocykly | Odpověď 29.5.2020 05:45  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma GSX 400 FW 1989 Probuzení po 10-ti letech.
4 válec, vodník (TSCC)

Zdravím,

pořídil jsem tuto krásnou mašinu, která byla více jak deset let odstavená. Bohužel na motocyklu chybělo mnoho věcí, kompletní zapalování (cívky, jednotka, rotor s magnety) a další drobnosti. Každopádně, vše výše zmíněné jsem sehnal a před prvním pokusem o start jsem provedl následující.

Výměna oleje a filtru, vyčištěné karburátory a komplet sání. Výměna komplet elektriky (Původní byla humus) Výměna zapalovacích cívek, zap. jednotky, zapalování (magnety), nové svíčky, vyčištěný radiátor plus všechny hadice a trubky.

A šlo se na spuštění motoru, bohužel se nic nedělo, startér točil ale to bylo vše. Tak jsem bohužel musel přizvat na pomoc strat sprej, stříkal jsem opravdu decentně a světe div se, přišlo známé škytání a snaha startu. I přes malé množství stříkání moto chytla a hned se vytočila - musel jsem ji sám chcípnout. Takto to několikrát pokračovalo než byla schopna běžet na volnoběh, ten držela opravdu jen chvíli a šla jen na první dva válce. Přišlo mi, že si vůbec nesaje benzín, že běží jen na výpary ze spreje. (Nádrž nemám vyčištěnou tak mám napojenou jen pet lahev s filtrem) Každopádně jsem vyndal ven karburátor a dal se opět do čištění a kontroly (Tato motorka je můj první projekt, takže se vše víceméně učím) Karburátor je dle mého v pořádku ale stejně jsem vše důkladně vyčistil, šoupátka a jehly jdou opravdu krásně, membrána je také v pořádku, proto to vše skládám zpět na motocykl. Bohužel starty zase nic, tak jsem si chtěl opět trochu pomoci sprejem, ale jak jsem tam stříkl, moto škytá a najednou rána a bílý dým ze sání, normálně se udělala i díra do filtru (Je tam jen nějaký molitan) Takže zase vše ven a čistit, do karburátoru se nic nedostalo jen to sání vypadalo strašně, všude bílo. :(

Dal zpět vše vyčištěné a starty zase nic, teď to sice škytá a má snahu i bez spreje ale stejně nic. Teď jsem měl opravdu strach tam cokoli stříkat, vím, že ten sprej tomu nedělá dobře. Každopádně jsem tam opět decentně stříkl a stejně nic. Pro mou smůlu mám prasklé jedno lanko na sytič. Mám dvojité karburátory, takže na první a druhý válec je jedno lanko sytiče a to samé na 3 a 4. Když jsem se snažil startovat tak jsem volnou rukou zatáhl za lanko sytiče na válec 3 a 4 a rána jak z děla. Dost jsem se lekl, šlo to asi zřejmě opět ze sání nebo z výfuku. Těžko říct, bylo to prostě někde v zadní části. Může mi někdo poradit co dělám špatně? Opravdu nevím co s tím může být. Budu rád za každou radu.

Díky
Jaffa    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   24.11.2019     Zobrazit téma  
Odpověď  karbce vyhoď ven, udělej kontrolu kolik máš benzínu v plovákových komorách buď tak že po napuštění budeš opatrně sundávat spodní misky a nebo sám si vyvádím kontrolní hadičku hladiny pomocí nátrubků které vyrobím a našroubuji namísto výpustných šroubků-nevím jak to tam máš, to jak ti zavírají šoupata zkontroluješ bez problémů pouhým pohledem , no a taky jsem se setkal s tim že trysky jsem měl čisté a byly ucpány kanálky v těle karbce -poznal jsem to podle nemožnosti profoukutí kanálků pusou pomocí tenké hadičky , měl jsem taky suzu550 z roku 77 a ta měla sytičové kanálky v miskách plovákovek a ty jsem propichoval dva dny než se zadařilo(dnes už mám ultrazvuk ale ten taky není všechno jak si kde kdo myslí). Vydrž nespěchej a časem Tě to posune a motorka bude vrčet.    [honďas]   22.12.2019
Odpověď  Možná jo, ale přijde mi divné, že pokud by byly fakt tak zadělané, tak to ani nenastartuje a už vůbec není schopná běžet na všechny válce a to ještě ve vysokých otáčkách. Ale v přípravě směsi budu určitě stále problém.    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2019
Odpověď  MÁTE FURT ZABORDELENÝ KARBY,    [Monty]   21.12.2019
Odpověď  Ahoj, děkuji za reakci a pomoc.
Samozřejmě manuál vlastním, bral jsem to automaticky jako samozřejmost, plno věcí jsem řešil s pánem co vlastní tento motocykl v Německu od nova, má stejný typ jako já (GK71C) a manuál mám na GK71A, je to téměř to samé. Na GK71C manuál neexistuje, ani v Japonsku a i kdyby tak je mi v japonštině k ničemu :D Pak vše ještě kontroluji s manuálem na GSXR-400, kde je mnohem větší podobnost motoru, svíčky mám stejné jako GSXR a karburátory taky. Hodnoty jako ventilové vůle apod. jsou stejné.

A stejně jako s manuálem je to se vším, je těžké/nemožné najít sadu na můj typ karburátoru. Jinak karburátor jsem čistil v myčce na ložiska, kde byl také dlouho naložený. Ale ultrazvuk to není. Pokud o někom víte, Praha/Český Krumlov/Budějovice budu vděčný. Trysky jsem pak čistil kartáčky, byly zanesené volnoběžné trysky a spolu s malou vůlí ventilů nestartovala. Každopádně teď motorka chytá a běží ale až moc do otáček, nastartuji a letí... :D Bohužel nevím na co se zaměřit, chtěl bych vyzkoušet nějaké tipy, např: zafixovat šoupátka jak říkal "Čoud" tím bych vyloučil právě ty šoupátka a mohl bych se detailněji zaměřit na celkové sání kvůli falešnému vzduchu.
Jinak jsem samozřejmě karburátor jako takový kontroloval, všechny díly, jak šoupátka (chodily hladce) trysky na několikátý pokus průchozí a membrány zdravé. Kontroloval to i můj kamarád co motorky dělá a říkal, že vše vypadá dobře. Půjčí mi i přípravek na synchro, to ale předbíhám. Až docílím volnoběhu a reakce na plyn budu šťastný.
Ještě před tím, než jsem nastavil vůle ventilů občas motorka držela volnoběh(nedá se tomu ani tak říct), několik sekund na dva max tři válce, ale na plyn nereagovala vůbec. Volič volnoběhu mám úplně vyšroubovaný, takže i když jsou klapky zavřené se to děje. Start a letí do otáček, je to zvláštní :D Zítra na to kouknu a než demontuji karburátory zkusím zafixovat šoupátka a kouknu na sání.    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2019
Odpověď  Ahoj. Jako nováčka si tě dovolím trochu poučit. Nikde nepíšeš jestli vlastníš k motorce taky tovární servisní manuál, to je velká kniha a nezaměňuj to s uživatelskou příručkou. Pokud jej nemáš tak si pořiď protože v tvým případě se bez něj vůbec neobejdeš. Servisní manuál je první věc kterou Já sháním po koupi motorky. Karburátory musí být dokonale vyčištěné včetně propojovacích kanálků a pod. které bývají často zanesený jemnou usazeninou rzi z nádrže. Jehly plováků musí dokonale těsnit, a hladina v plovácích musí být dle manuálu. Zkontrolovat těsnost šoupátka sytičů, O-kroužky a kanálky. Akcelerační šoupátka s membránou nemají na tvůj problém vliv, ty fungují až když přidáváš plyn. Pokud máš membrány děravé tak je si je můžeš, ale jen provizorně zalepit pružným lepidlem které odolává benzínu. Pak si kup nové i s jehlami, a taky je důležité vyměnit protilehlý kus kam se jehla zasouvá, bývá vibracemi vychozený do ovality a už to falešně dávkuje benzín při akceleraci. Na trysky v žádném případě nesahej drátkem, použij rybářský silonový vlasec, a trysky vyčistíš spolehlivě když je ponoříš do Coca coly na několik hodin nebo do rána. Podle toho co jsem od tebe četl tak ti pravděpodobně díky netěsnícím jehlám plováků zatekl benzin přes sání písty dolů do oleje. Vyměň olej nebo to zadrbeš!!! Na zkoušení stačí nový
obyčejný levný olej stejný viskozity.
Sám jsem čistil letos složitý karburátory na Yamaze XZ550 (1985) které mají akcelerační pumpičku jako auta a musel jsem to dělat dvakrát aby to bylo dokonalý. Podruhý mi hodně pomohl ultrazvuk, bez toho bych ty kanálky asi nikdy nevyčistil. Jooo, a bych nezapomněl na ZAKLADNI prvotní věc u takto dlouho nepoužívaných karburátorů která se musí udělat jako PRVNI!!!
Karburátory a jejich součásti kterýma prochází benzín je potřeba aspoň na týden ponořit do benzínu v pokojové teplotě a občas pootočit. Ideálně do toho benzínu
co zbyl v nádrži. To proto že benzín obsahuje ty přísady které po vyschnutí zalepí karburátory atd. a jedině zase benzín je dokáže rozpustit, a starý benzín který je už vyprchalý je koncentrovanější a proto účinnější. Budete se divit kolik bordelu pak zůstane na dně nádoby!    [tusakvlastaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2019
Odpověď  Pokud budou zafixovaná šoupátka a vyletí otáčky, tak bych šel hledat jinam nejspíš netěsnosti.
Pokud to nevyletí, tak bych řešil šoupátka. Jak se vrací/nevrací... membrány, pružinky...
Postupně vylučovat ať zjistíš na co se zaměřit    [Čoud]   21.12.2019
Odpověď  Zafixovat šoupátka je super tip, pokud by to bylo tím, jaký by byl následný postup? Protože pokud to tím bude, tak mě nenapadá žádný postup jak tuto závadu odstranit. Díky moc &#128522;

Já mám zato, že vyšroubováním pilot screw se směs obohacuje a zašroubováním se ochuzuje.    [Jaffa]   21.12.2019
Odpověď  Zkusil bych zafixovat šoupátka, aby se podtlakem neotvírala. Dal bych třeba místo pružinky trubičku. Pak minimálně vyloučíš špatnou reakci šoupátka na podtlak.    [Čoud]   21.12.2019
Odpověď  Je možné že klapky karburátorů jsou pootevřené. Zkus více vyšroubovat nastavení volnoběhu. Nebo pilot screw tuším že dovnitř bohatší a ven chudší směs. Těžko říct takhle na dalku.    [ondrejj]   21.12.2019
Odpověď  Tak dnes jsem se pustil jen na nastavení vůlí ventilů, téměř všechny byly mimo limit a měly menší hodnotu než která je předepsaná.

Po seřízení motor chytl po každém pokusu ale bohužel se hned vytočí. Zkusil jsem sundat plynové lanko, takže klapky byly zcela zavřené a stejně vyletěla do otáček a ustálila se kolem 6 tis... Když jsem ji startoval s instalovaným lankem tak samozřejmě šla mnohem dál. Zkoušel jsem více zašroubovat "pilot screw" ale nemělo to vliv. Snažil jsem se najít, kde by si to mohlo sát falešný vzduch ale bezvýsledně. I když bych na příruby něco stříkl tak to stejně nepoznám když se to vytočí tak i tak. Myslíte, že by mohl být zakopaný pes ještě někde jinde? Nebo se mám prioritně zaměřit na falešný vzduch, tzn. airbox, sání atd... Děkuji    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.12.2019
Odpověď  Děkuji za komentář. Tak vyčistit sání není nic složitého, ale karburátor v domácích podmínkách už ano. Já pak karburátor vymyl v myčce na ložiska. Samozřejmě jsem vše demontoval a mezi zubmními kartáčky vyčistil. Předtím jsem to jen vystříkal čističem na karburátory a trysky vzal jen meděným drátem z kabelu. Myslel jsem, že to stačí, když je vše průchozí, ale pravděpodobně tam museli být nějaké usazeniny v útrobách. Však jsem říkal, že se motorky učím, takže vyndavání karburátoru se bude určitě mnohokrát opakovat. :D

"Ze sání teče benzín" Při násladném skládání jsem si musel pohnout s plovákem, zde bude ta chyba.
A na ty ventily se musím podívat, bůh ví na co narazím a jaké prase přede mnou to mělo, jelikož silikon je úplně všude, i na místech kde nemá co dělat. Ještě když si to občas střelí do sání.    [Jaffa]   10.12.2019
Odpověď  Ještě jednou moje doporučení. Postupujte systematicky, s rozmyslem a důsledně. Skutečně důsledně. V úvodu napíšete, že "vyčištěné karburátory a komplet sání" a trápíte motor sprejem. O x příspěvků se dále dozvíme, že "v karburátoru byly trochu zadělané volnoběžné trysky", což o Vašem systematickém a důsledném přístupu nesvědčí.
Pro vyčíštění karburátoru ROZHODNĚ NENÍ ultrazvuk nezbytný. Jak jsem Vám již radil dříve, nastudujte si, jak takový karburátor funguje! Následně ten svůj rozeberte na porvočinitele a ty prvočinitele důkladně očistěte. Následně je podrobte kritickému hodnocení stavu a a funkčnosti. V 99% případů se přijde na to, že daná původné součástka je OK a použitelná. Aspoň z nouze a pro začátek, k ověření chodu. Bez ultrazvuků a bez opravných sad.
Potom 100% správně ten karburátor zase složte dohromady. Budete-li se držet tohoto postupu, nemůže potom následně nastat situace "ze sání teče benzín", "volnoběh byl ucpaný" atd.
Zázraky se prostě nedějí. Pokud se to zdá, tak OPRAVDU ne, ale pozorujeme pouze produkty vlastních chyb.
Vykašlěte se na zapalování i ventily. Zatím. Nalaďte karburátor a odstraňte ZJEVNÉ A EVIDENTNÍ nedostatky. Pak k dalšímu. Nevrtejte se blbě (pardon) ve více věcech naráz!!!
Nebo sežeňte někoho, kdo Vám v začátku povede ruku. Více se takhle na dálku poradit nedá.
P.S. Motocyklovými motory a jejich opravami se zabývám od konce 70. let. Dosud jsem nespotřeboval ani gram silikonu na jejich těsnění. Viz to seřízení ventilů, i když ten konkrétní motor neznám...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2019
Odpověď  A máš nějaký typ na někoho v Praze či okolí Českého Krumlova na ultrazvuk?
Podtlaky bych rád seřídil, na to mi ale motorka musí přeci běžet abych toho byl schopen.

Nejraději bych vše vyměnil, ale bohužel se jedná o karburátor, který nemůžu nikde najít, max jsem našel jen těsnění na komoru a trysku a to ani nemám jistotu, zda se jedná o tu stejnou. Žádná sada na můj karburátor neexistuje, vážně nevím kde hledat. Takže prozatím musí vystačit původní díly...
Nastavení zapalování? Jak? To si řídí jednotka přeci sama, nebo ne?    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2019
Odpověď  Jelikož jsem ted řešil něco podobného, tak dpoporučím tohle: karburátor na ultrazvuk čištění, seřídit podtlaky, zkontrolovat hladiny a jehlové ventily (ty nejlépe vyměnit) vyměnit všechny gumove O kroužky, zkontrolovat příruby a těsnění, seřídit ventily, zkontrolovat palivový ventil nádrže ( ten dokáže pěkně pozlobit). Zkontrolovat dle manuálu nastavení zapalování a není boha že by to nevrčelo &#128512;    [ondrejj1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2019
Odpověď  Mail odeslán :-)

Ohledně motocyklu jsem se zatím neposunul, v karburátoru byly trochu zadělané volnoběžné trysky tak proto to nechtělo startovat. Po montáži karburátoru startovala jako divá ale vždy vyletěla trochu do otáček, ustálilo se to jen když jsem rukou ucpal sání, svíčky samozřejmě černé i po sekundě běhu. Teď už zase nestartuje vůbec. K motu se dostanu až za 14 dní tak mám naplánovanou demontáž karburátoru a opět na to kouknu, ze sání mi tekl benzín tak znovu změřím plováky. Je možné, že jsem s nimi při demontáži nějak pohnul.
Nicméně i když motorka chvíli běžela tak stále nereagovala na plyn, prostě nic. Tak jsem z toho vážně jelen, motor si sám musí podtlakem zvednout ty šoupátka, což se neděje.

Poté se vrhnu na ty ventily, postačí mi předpokládám jen měrky a silikon na motory? V manuálu je samozřejmě "suzuki special tool" :D Ale dá se to normálně klíčem.    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Odpověď  Dík za tip.Našel jsem tam zajímavé věci.Jak je to s dopravou ?Mohl by jsi mě kontaktovat na opletal zavináč retezyolomouc.cz ?    [Stopl]   29.11.2019
Odpověď  Jé, kéž by :D Jak jsem zjistil,tak ani na Ebayi se vše sehnat nedá, na moje moto jedině spotřebák. Já vše nakoupil v aukcích v Japonsku skrz portál Jauce.com
A za směšné ceny, i když by to na Ebayi bylo, tak předražené jak blázen...
Příklad,
krásné originální sedlo za 21 kč - Tady by mě přešití stálo cca 5 tis.
Za ty samé peníze jsem tam vyhrál chladič s ventilátorem, boční plasty a zadní madlo (které se už vůbec nedá v Evropě sehnat)
A mnoho dalšího....    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2019
Odpověď  Potřebné díly pořešíš
přes ebay, tam seženeš vše.    [ondrejj1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2019
Odpověď  Skvělé, děkuji za super komentář :-)

Já nechám ty karburátory pořádně vyčistit a uvidíme. Pokud nepochodím ani poté tak budu hledat problémy dál. Každopádně lanka na sytič mám objednané.

Děkuji za odkaz, určitě ho využiji. Ještě si zkontroluji zda není podobnost těsnění z ostatních motocyklů jako, GSXR 400 (má téměř identický motor) nebo GSX 550. Ty víka vypadají dost podobně.

Vím, že je to nereálné ale moto má na tacho 24tkm, jezdil na ní pán z nedaleké obce a po jeho smrti ji dostal syn/vnuk a ten ztratil většinu dílů a "zahodil" Takže by i ten nájezd mohl být reálný. :D    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2019
Odpověď  Píšete - jakž takž běží, nereaguje na plyn. Plyn se přidává šoupátkem. Klapka jenom otevřením/uzavřením mění rozdíl tlaků nad a pod membránou nad šoupátkem, a tím vlastně "sekundárně" nepřímo ovládá zdvih šoupátka, které potom svojí konečnou polohou nastaví polohu, odpovídající dávce přidaného plynu. To není karburátor osobáku, kde se množství vzduchu/"plynu" reguluje přímo klapkou; ani karburátor např. Jawy, kde se za šoupátko tahá přímo lankem rukojetí plynu.
Tady zvedá šoupátko membrána (ev. lehoučký pístek někdy) nad ním. Proto ta membrána musí být v TOP stavu a správně usazená. Jakákoliv netěsnost vše zcela rozladí. Dtto musí být těsné všechny "tlakové" a "podtlakové" prosotry v karburátoru, správná síla pružiny šoupátka... těžko to takhle popisovat na dálku, chce se to seznámit nejdřív s principem a ten princip potom rozumem "hledat" na karburátoru. Zároveň se omlouvám za mírné dezinfo v první své reakci - myslel jsem doraz KLAPKY, ne šoupátka.
Při studeném startu totiž musí být tak klapka téměř (na zkoušku třeba i úplně) uzavřená, aby šlo co možná nejvíc vzduchu/směsi přes sytič (zprovoznit, bez něj to nenatočíte studené!). Seřizovací šroubek volnoběhu na sytičový start nemá téměř vliv.
Další věci - komprese, ventily; ano. Ale pokud nic do ničeho nenaráží a při protáčení za zapalko mají písty jakýs takýs kompresní odpor, tak zkusit roztočit. Jedině snad, že by vačka byla sjetá tak, že se ventily skoro nehýbou, ev. přeskočený řetěz, pak to zřejmě nenatočíte...
Těsnění seženete třeba tady: www.kalina.cz; udělají skoro cokoliv, v nejhorším podle i třeba potrhaného vzoru. Těsnění stylu "gumička v drážce" se dá nahradit vhodným O-kroužkem (třeba i rozstřihnout a natěsno zkrátit či poskládat z více dílů).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2019
Odpověď  Takhle to řešit ale bohužel nejde. Většina dílů mi šla přímo z Japonska protože sehnat něco v Evropě je nadlidský úkol. Navíc ani Suzuki nezná můj VIN, motorka se tu nikdy neprodávala. Sehnat správné těsnění pod ventilové víko bude také oříšek, skoro žádný e-shop s díly můj typ motorky nezná a když už tak tam koupím spotřebák jako brzdy apod...    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019
Odpověď  Co jehlove ventily na plovacich? Na pohled mohou byt ok, ale chtelo by to nove.    [ondrej]   24.11.2019
Odpověď  Jo jo, komprese a ventily by chtěli zkontrolovat, chtěl jsem se tím zabývat právě až po zprovoznění, až to bude schopné normálně nastartovat. Zatím to jen škytat, snahu to má ale jinak nenaskočí.
Karburátory jsem foukal a vše bylo průchozí, jen nevím co se myslí tím volnoběžným systémem? Když už je mám venku tak zkontroluji vše dle manuálu a vše je ok. Ale ultrazvuk je ultrazvuk. (Tam zatím nebyly)
Ještě dodám, že když to běželo na volnoběh tak motorka nereagoval na plyn, když jsem přidal tak se nic nedělo. Klapky jsem otevíral jak chtěl a nic. Takže tam bude problém v těch šoupátkách, jen nemůžu přijít na jaký, když jdou hladce nahoru a dolu a vše je čisté.    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019
Odpověď  Zacal by som zmeranim kompresnych tlakov...nasledne spojazdnit sytice, pri cisteni karbecov zamerat sa na volnobezny system, prefuknut stlacenym vzduchom kanaliky, idealne vycistit v ultrazvukovej cisticke..skontrolovat aspon od oka casovanie ventilov, pred spätnou montazou karbecov skontrolovat sacie hrdla na moznu netesnost...    [Brano]   24.11.2019
Odpověď  Tak vídám běžně jak používají sprej na startování moto po odstavení i více let, to já ho použil opravdu jen jako test, zda je motor vůbec funkční a je. V žádném případě tam nevystříkám celý sprej...

Dorazová poloha šoupátka? To se jak seřizuje? Je tam přeci podložka aby to zcela nedosedlo. Nevšiml jsem si ničeho čím by se to dalo seřídit.
Membrány jsou v pořádku. Žádná díra či deformace
Sytič je momentálně nefunkční když je prasklé lanko, každopádně nevidím nic špatného na tom, když se sytič použije manuálně (lanko - vytažením ruky)
Palivo teče klasicky samospádem, vždy čekám na zaplavení komor, takže benzín tam jde. Spíš je tam problém v šoupátkách když palivo nejde nahoru. Ale nemůžu najít problém. Několikrát jsem měl karburátor venku a vše opět vyčistil, tak nevím. Pilot screw byl nastaven na dvě vytočení dle manuálu. I když by byl problém s palivem z petky, tak by měla chytnou alespoň na palivo v komorách.    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019
Odpověď  Je kravina ničit motor startovacím sprejem! Proč, důvod? Musí chytit normálně, pokud není - 30°C.
- je seřízena dorazová poloha šoupátka?
- v jakém stavu je membrána šoupátek
- nepřisává někde falešný vzduch (...motor se hned vytočil)?
- funguje vůbec sytič?
- teče z té petky do karburátoru vůbec benzín? (ventilek ve víčku, víčko našroubované natěsno - takhle to nemůže fungovat, bez odvzdušnění)
Jiskru to evidentně má, zaměřit se na palivovou cestu, požívat mozek/logiku. Sprej zahodit hodně daleko.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006