Dobrý den, mám Hondu CX 500 Sports, r.v.1983, naj. skutečných 25000 km, velice dobrý stav.Ale jedna
věc mě celkem zajímá. U tohoto motoru se při běhu na volnoběh ozývá z obou stran a stejně jemné
klepání jakoby ojničního čepu nebo pod.(šicí stroj), ale při tomto stavu kilometrů se mi to zdá méně
pravděpodobné. Můžete se tu rozepsat, co by to asi tak u motoru, navrhnutém již více než před
třiceti lety, mohlo být? Díky. [Jan Čajka] 20.04.2008 Zobrazit téma |
| Zdarec, mám vyměněný rozvodový řetěz i řetěz pohonu olejového čerpadla, oba řetězy jsou dopnuty, ventily seřízeny. Po nastartování motor klepe, při vymáčknutí spojky neklepe. Nápínací i vodící šína jsou zánovní, motor má 54000 km, asi 10000 jsem v tomto stavu ujel. Tak to klepání neřeším. [Martin] 23.06.2020 |
| Diskse o problému je už trochu stará, ale jestli chceš ještě poradit, tak se ozvi. Já mám CX 500
turbo. [tusakvlasta] 13.02.2009 |
| Zdarec,měl jsem CX 500 před 10 lety a nejezdil na něm 20000 km. Výborný motocykl,ale někdo z
předchozích malitelů se na něm patřičně vyřádil.Měl jsem ůplně stejný problén podle tvého
popisu.Motor nemá automatický napínák rozvodového řetězu.Pokud tam máš ještě chladící vrtuli
uloženou na vačkové hřídeli tak se to v ní dost ozývá.Stačí napnout rozv.řetěz a mělo by být po
problému.Já to měl horší,protože na to někdo předemnou jezdil dlouho a naklepalo to zdvihátka.Tak
hodně zdaru ať ti slouží,je to super stroj.Pokud nevíš jak rád s napnutím poradím čau Pospa. [marekpospik] 09.02.2009 |
| nechci strasit ale ja tam nasel orazeny vyfukovy ventyly ale to bylo v 65000km tak snad tam nebudes
mit to same . [cx500] 06.02.2009 |
| Zdarec,tohle jsem tu nedávno řešil já,moje první tankování DO cx500 bylo natural95 a zanedlouho to
bylo slyšet,teď beru jen special a když není tak jedině s aditivy.Zdarec Luboš [Luboš] 28.04.2008 |
| To klepání se ozývá jak u studeného, tak i u teplého motoru. Ještě jednou se podívám na ventilové
vůle, udělám průplach motoru, vyměním olej s filtrem a natankuji natural 95 a přidám aditiva. Díky. [Jan Čajka] 24.04.2008 |
| Tak předpokládám že ventilové vůle jste asi už udělal, že jo... My, jezdci na vzduchem
chlazených jednoválcích, známe velice dobře ťukání, které je způsobeno velkým vrtáním v poměru ke
zdvihu- píst je tak nízký, že se "kinklá" ve válci sem tam. To je ale u vzducháčů- tam
jsou tolerance výbrusu jinde, než u vodníků. Navíc při rozdělění půllitru na dva válce se mi to
nezdá. Takže nic jiného než ty pístní čepy asi nepřipadá v úvahu- další možnost by byla
nekvalitní benzín a jisté detonace, ale tomu dávám tak 1% pravděpodobnosti. Ještě mě napadá,
jestli náhodou CX nepotřebuje olovnatý benzín, nebo aditiva olovo nahrazující- zrovna tohle se tu
nedávno řešilo. Pokud někdo v minulosti jezdil na natural, mohla se rozklepat ventilová sedla- to by
taky mohlo být slyšet. Ťuká to jenom studené, jenom teplé, nebo vždy? [Petr Kropáček ml.] 21.04.2008 |
|