ČZ 175 jednovýfuk Ahoj, měl bych dotaz ohledně karburátoru je u jednovýfuku stejný typ jako u dvouvýfuku ?(Graetzin KF
20) Předem díky za odpověď :) [Václav Jaroš] 18.08.2010 Zobrazit téma |
| Přední pružina sedačky je stejná jako na pozdějších modelech.Jen sedačka je menší (užší). Takže tam bude pasovat i replika třeba od pana Dyttrycha atd.Jirka [truhlarcz] 27.02.2023 |
| Ahoj měl bych prosbu .Nemohl by jsem někdo dát rozměr přední pružiny na uchycení sedla na jednovejfuka? Děkuji. [milon] 26.02.2023 |
| Nevíte nějaké stránky,kde to sání na Amal prodávají?Hledám a nic nemohu najít.Diky Jirka [truhlarcz] 07.01.2022 |
| Ten lem sání karburátoru Amal dělá Amal v replice . .. . [radek] 05.01.2022 |
| Šířka blatníku je cca 12,6 -13 cm a výška sloupku je 5 cm.Před cca 2 měsíci jsem si pořídil jednovýfuk 1.série a potřebuji změřit délku vzpěr zadního blatníku (osy otvorů)mělký typ blatníku hloubka cca 40mm.Délku vzpěr hlubšího blatníku vím,ale si to nebude stejný.Pak jsem se chtěl zeptat,jestli nevíte ,zda někdo vyrábí trychtýř saní na karburátor Amal?Nemáte někdo navíc kompletní zadní kolo?Děkuji [truhlarcz] 21.12.2021 |
|  Dobrý den.Potřeboval bych poradit.Začal jsem renovovat ČZ 175 jednovejfuk a hned jsem narazil na několik problémů.Jelikož jsem měl hodně potlučenej předek tak jsem začal s ním. rovnám blatník ale nezdá se mi šířka,kterou mám jen 11 cm . Mohl by někdo poměřit? A dále bych poprosil o změření sloupku kam se blatník šroubuje. přikládám foto. Děkuji všem za ochotu a pomoc. [milon] 17.11.2020 |
| Dobrý den pánové, před x lety jsem od kamarádového dědy koupil 175 v domnění že je to dvouvýkuový model, ale pán byl inovátor a původní stroj byl jednovýfuk, číslo motoru 6975. V průběhu let jsem pár věcí posháněl, ale ještě mi nějaké chybí, nějaké mám dvakrát.. Nemáte nějaké díly na výměnu, popř. prodej? Potřeboval bych hlavně zadní kolo, rozetu, zadní světlo a jeho držák, tahový přepínač světla a ještě jistě pár drobností... Děkuji všem předem D. [Ducray] 10.05.2019 |
|  5 [PS] 18.12.2016 |
|  4 [PS] 18.12.2016 |
|  3 [PS] 18.12.2016 |
|  2 [PS] 18.12.2016 |
|  Já měl zas na motorkách ČZ takováhle koncová světla- jedno je se sklíčkem , na něm je dole STOP, je celé červené, druhé je bohužel bez skla, obě jsou s držáky. Nevíte někdo, na jakých motorkách se konkrétně používaly? [PS] 18.12.2016 |
|  prumer je cca 8 cm, [Honza] 17.12.2016 |
|  prikladam foto moji zadni lampy na jednovyfuku, drzak odpovida drzaku na prostredni fotce o kousek nize. Prumer samotne lampy cca 8 cm. [Honza] 17.12.2016 |
|  Toto je automobilová Hella: [J] 16.12.2016 |
|  a [labkos] 16.12.2016 |
|  Robertissimo, mluvíme o roce 1935, tedy době, kdy automobily už běžně měly brzdové světlo, zatímco motocykly nikoliv. Běžné automobilové kulaté zadní světlo té doby, i od různých výrobců, mělo průměr cca 8 cm, přepážku a dělené sklíčko, a dvě žárovky: jednu pro brzdové světlo, druhou pro koncové (ta zárověň obvykle osvětlovala i číslovou tabulku). A to je přesně tahle Tvoje lampa. Někdo si ji zřejmě namontoval na motorku dodatečně, v pozdější době. Motocykly (i ČZ) v té době brzdové světlo neměly, jejich zadní lampičky byly menší a vystačily si s jednou žárovkou pro koncové světlo i osvětlení značky. Na známých původních fotografiích a výkresu je vidět jiný tvar i umístění. Porovnáním například s průměrem kola vychází průměr původní lampičky kolem 5 - 6 cm. [labkos] 16.12.2016 |
| labkos: předpokládám, že se vyjadřuješ k fotkám lampy, které jsem tady dal já. Moje otázka je: podle čeho se domníváš, že se jedná o automobilovou lampu? [robertissimo] 15.12.2016 |
| Ano, na té samé fotografii je stále ta samá lampa, s tím souhlasím. Nic to ale nemění na tom, co jsem už napsal níže. [labkos] 15.12.2016 |
|  Nicméně tady je taky pánové. [Cuhik] 15.12.2016 |
| Mám podobný názor, řekl bych, že původní bude menší a nejspíš bude podobná té co se dělá v replice, myslím s nápisem DKW. [P.] 15.12.2016 |
| Myslím že ta lampa co tu teď řešíte je automobilní. Podle mě ta na původním reklamním obrázku je jiná, menší, je i jinak umístěná na držáku. [labkos] 15.12.2016 |
| Já si myslím že ano, dvě žárovky. Jedna osvítila poznávací značku motocyklu (sufitka dole) a druhá byla jako obrysová. Obě dvě skla určitě červené. Nicméně je možné, že se k té lampě dal koupit i stop spínač na zadní brzdu a potom ta lampa fungovala jako brzdové světlo. [robertissimo] 15.12.2016 |
| "Kluci", myslíte, že v té zadní lampě byly 2 žárovky ? [radek] 15.12.2016 |
| Pro pavel229: díky za fotku, nicméně lampa z tvé fotky je hlubší. Taky vnitřek je trochu jiný, například uchycení rámečku je v mé lampě řešené jinak. Nicméně rámeček vypadá stejně, takže skla by mohly pasovat. [robertissimo] 14.12.2016 |
|  detailní fotka vnitřku [robertissimo] 14.12.2016 |
|  rozměr 3 [robertissimo] 14.12.2016 |
|  rozměr 2 [robertissimo] 14.12.2016 |
|  rozměr 1 [robertissimo] 14.12.2016 |
|  pohled z boku [robertissimo] 14.12.2016 |
|  zadní část [robertissimo] 14.12.2016 |
|  ještě jedna [pavel229] 14.12.2016 |
|  podle vnitřku světla od robertissima je t nejspíš toto světlo [pavel229] 14.12.2016 |
| Průměr lampy [radek] 13.12.2016 |
| Jaké rozměry by Tě zajímaly? [robertissimo] 13.12.2016 |
| Robertissimo, můžeš sem dát rozměry tvé lampy ? ? Dík. [radek] 12.12.2016 |
| Honzo: můžeš sem dát fotku tvé zadní lampy? Mi k té lampě chybí skla, tak mne zajímá jak vypadají. Abych věděl co mám shánět :-) [robertissimo] 12.12.2016 |
| Na mém jednovyfuku je úplně ta stejná zadní lampa. Myslel jsem, že není původní.. ale tak možná, že ano? [Honza] 12.12.2016 |
|  Byla umístěna takto, a pořád ji ještě mám. Držák pod značku už nemám, ale zadní lampu mám pořád. [robertissimo] 11.12.2016 |
| Tak jsem se dočkal. Super práce ! Náhodou výrobce toho světla neznáš? Moc jsem si takových světel nevšímal, tak ani nevím zda se dá sehnat, všiml jsem si toho nedávno. A kde bylo toto světlo umístěno ? Díky [Cuhik] 11.12.2016 |
|  A další [robertissimo] 11.12.2016 |
|  Je to tato lampa. Měl jsem ji na držáku zadní spz. [robertissimo] 11.12.2016 |
| Někdo kdo má nějaké díly navíc na jednovýfuk třeba i na výměnu ? [P.] 05.12.2016 |
|  Ví někdo jaký typ zadního světla je na foto ? [Cuhik] 30.11.2016 |
|  Nevíte kde bych sehnal to víčko sání ? [radekb] 14.09.2016 |
| Vidlice je z dvojvýfuku. Světlo ve OK, spodní rozpěra vidlice pod pružinou je taky z dvojvýfuku - na jednovýfuku je jinak uchycení blatníku. Pozor, blatníky jsou bez podélného prolisu, dělá je pan Dobřanský. [Gripen] 17.11.2014 |
|  Zdravím, dávám dohromady jednovýfuk a zjišťuji pořád co mám doma za díly. Dneska po obhlédnutí vidlic, které mám jsem zjistil, že jsou asi z 175 dvoulaufu, rám i motor mám v parádním stavu, spoustu dílů(zatím z neověřeného modelu) k tomu ale chci začít tím základem. Vím, že je běh na dlouho trať ale toho jednovýfuka prostě chci dotáhnout do konce.Zajímaly by mě rozdíly nádrže,tloušťka řídítek,překryt nádrže a přední světlo. Nevíte někdo o přední vidlici ? Přidávám foto své. [Cuhik] 16.11.2014 |
| Honzo, srovnávám profily vidlice jednovyfuku. [M.L.] 31.12.2013 |
| Na mem puvodnim 1vyfuku z prvni serie je uz klasicke uchyceni brzdoveho stitu. Ale co jsem to srovnaval s 2 vyfukem - uplne stejne to neni. [Honza] 31.12.2013 |
| Starší provedení záchytu reakce bylo i na sériových strojích. Profily vidlic byly stejné až na vyvrtaný otvor pro štít novějšího provedení. Výztuhy ve spodní části byly u obou provedení. [M.L.] 31.12.2013 |
| A ještě mám pochybnosti o spodní výstuze ve vidlici (u kola), zda tam byla od začátku, či se taky "nějak" vyvíjela. [radek] 31.12.2013 |
| Snad i první série, těžko "říct", jak to bylo. Příspěvek níže od Pavla K., který ji má na svém stroji druhé série napovídá více. [radek] 31.12.2013 |
| A tento způsob měli jen ty prototipy , nebo tak jezdili i první čz sériové??? [martin S.] 31.12.2013 |
|  Už jsem to tu jednou dával, na tomto štítu není ten plech (záchyt) reakce. [radek] 31.12.2013 |
| jojo Už vím, myslíte ten způsob jakým je štít aretován proti protočení.To už ale psal aldafiny dávno, tak jsem pořád hledal co je tam ještě jiného :-)))) [martin S.] 31.12.2013 |
| Na Tvém souhrnu fotek, na té první fotce zleva, je hned před vidlicí, částečně kryt lankem čep proti pootočení štítu při brzdění. Lépe je to vidět na fotce, co jsi sem dal včera. Já jsem použil lupu a pátral tak v knize pana Marčíka. Pozdfější provedení štítu už je přišroubováno k pravé vidlici. [radek] 31.12.2013 |
|  Kluci já jsem asi neandrtálec, ale nevidím v těch štítech z marčíkove knihy žádný konstrukční rozdíl? Jsou stejně velké, mají stejný klíč táhla a na štítu je vždy dole jeden trn o který se uvnitř rozevírají pakny-vše stejné????? Můžete to zakreslit do fotky co na tom ze strany 198 vidíte odlišného oproti těm ostatním z knihy? Ani pojem "záchyt na čepy" mi to nějak nic neříká a odlišnost nenacházím. [martin S.] 31.12.2013 |
| Ano, měl jsem na mysli štít se "záchytem" na čepy. Dlouho jsem hledal důkaz o jeho původu čz. A protože se pan Marčík ve své knize u těchto fotek o čepech nezmiňuje, tuto "malilčkost" jsem přecházel, nevšiml jsem si toho - v popiskech u těchto fotek není zmínka o "čepech". (Ano, měl jsem pochybnosti, zda "vidím" správně štít na čepy, nebo je to jenom kaz tisku). Štít je normální kov. [radek] 31.12.2013 |
| Na té fotce je ale prototyp 150ccm, štít má záchyt reakce na čepech. Ten štít samotný možná ani není z hliníku - nebo eloxování??? [Martin Štindl] 30.12.2013 |
|  Fotka předního štítu ze strany 198.Nic anomálního, krom toho co jsme ti tu s aldafinym psali nevidím, nemáš nějaký kaz ve tvé knize? [martin S.] 30.12.2013 |
| A co máš teda na mysli? [martin S.] 30.12.2013 |
| Ozubené kolo je na druhé straně . .. Já potřebuju, aby jste se podrobně podívali na ten štít předního kola (na strane 198). [radek] 30.12.2013 |
| a ještě starší provedení brzdového štítu.chybí tam šroub co ho drží k postranici [aldafiny] 30.12.2013 |
| oprava: upustili [martin S.] 30.12.2013 |
| Ozubený náhon na tachometr. Od kterého zřejmě upustily kvůli následnému elegantnějšímu řešení? Ale dobrý postřeh, toho jsem si doteď nevšiml. [martin S.] 30.12.2013 |
| Pánové, můžete se prosím podrobně (lupa, brýle) podívat do knihy od pana Marčíka na stranu 198 - na štít předního kola ? Co tam vidíte ? [radek] 30.12.2013 |
| radek - Ano, to je to starší provedení pružiny. Pavel K. - Zdá se mě to jako pružina pro dvouvýfuk, už jen proto že škrtá o krk řízení. [M.L.] 19.11.2013 |
|  a já přídávám fotku blatníku z první série jednovýfuku. [Honza] 19.11.2013 |
|  Přední blatník [Pavel K.] 19.11.2013 |
|  Spodní uchycení pružiny [Pavel K.] 19.11.2013 |
|  Pružina průměr drátu 6,7. Jinak dvouvýfuk mod.36 měl průměr 7mm. [Pavel K.] 19.11.2013 |
|  Vidlice a štít mého jednolaufa. Motor v.č.6834 [Pavel K.] 19.11.2013 |
|  úchyt brzdového štítu [Honza] 14.11.2013 |
|  štít [Honza] 14.11.2013 |
|  pruzina focena zespodu [Honza] 14.11.2013 |
|  jednovyfuk prvni serie - moje pruzina [Honza] 14.11.2013 |
| Proto bych rád viděl fotky nejen pružin, ale i spodní části přední vidlice na Vašich strojích. Díky. [radek] 14.11.2013 |
| Záchyt reakce štítu na čepy jsem viděl snad jen třikrát a vždy kolo sběratel koupil mimo a neměl ho na motocyklu původně namontované. A paradoxně jsem neviděl snad ani jednu vidlici bez díry pro novější záchyt na šroub, takže bych starší provedení viděl tak maximálně na pár desítek kusů. To je ale jen má domněnka. [Pavel] 14.11.2013 |
| Koukám, že už máš nahoře dvě maznice. A trochu mě teď vrtá hlavou to přední kolo. Už i u první série mohlo být s uchycením na ten plech ne ? U toho mojeho kousku se mi totiž moc nezdá, že by to někdo měnil .. [Honza] 14.11.2013 |
|  ...a do třetice :-) [gripen09] 14.11.2013 |
|  druhé foto... [gripen09] 14.11.2013 |
|  Jen jak může původní stav "klamat tělem". Tady je ta samá motorka po jemném otryskání a lehkém stříknutí základovým sprejem. Stav je něčekaně dobrý. Jen sem musel nechat opravit ty profily v místě uchycení do hlavy rámu. [gripen09] 14.11.2013 |
|  Tak já jsem měl přední vidle takovéto. Ta pružina co níže ukazuje Radek je moje. Je dost zvláštní, tak nevím. Dráty jsou kolem 7mm silné. Když sem to koupil, vypadalo to docela věrohodně. Číslo motoru je 6790, takže z druhé série 65-tý kus. Tomu odpovídají detaily. Akorát to přední kolo mám už klasicky proti protočení blokované šroubkem na pravé vidlici zasunutým do díry na pásovince u štítu kola. Může být ta pružina origo?? [gripen09] 14.11.2013 |
| Jo takhle to u mojeho jednovýfuku není. Je to uchycené stejně jako u pozdějších, jen ten výlisek není 100 % stejný. Výrobní číslo cca 400. [Honza] 13.11.2013 |
|  Přední kolo se štítem uchyceným "na čepy" proti pootočení. Vidlice se zasouvá mezi klíč brzdy a čep na osu. (ten další čep tam nepatří, přidán "časem") [radek] 13.11.2013 |
| Uchycení je podobné, ale uplně stejné to není. Kolo, štít i vidlice mají různé rozdíly - srovnám s klasickou z 37 roku. Teď jsem si všiml ,že třeba i úchyt bowdenu přední brzdy na vidlici je jiný. U jednovýfuku je ten úchyt asi tak o půl centimetru delší. [Honza] 13.11.2013 |
| Díky za fotku rozpěry vidlice. Jak máš zachycen štít brzdy předního kola proti pootočení ? Je tam plech ukotvený ve vidlici (jako u dalčích sérií), anebo vidlice je mezi dvěma čepy ? (brzdovým klíčem a pomocným čepem ? [radek] 13.11.2013 |
|  takto vypadá spodní čast vidlice , je to uplně odlišné od klasiky .. [Honza] 13.11.2013 |
| Zajímá mě záchyt brzdového štítu . [radek] 13.11.2013 |
| takovou pružinu na mém 1výfuku určitě nemám, ale otázkou je jak se ty pružiny lišily v jednotlivých sérích .. ta moje mi připadá více symetrická, jen od vrchu s většími rozestupy, dole se rozestupy zmenšují. A kolem na čepy je myšleno co ? Moje kolo drží ve vidlici klasicky za osku a matice. [Honza] 13.11.2013 |
| Honza : ano, jednou maznicí je myšleno - horní díl krku řízení. Ale kdy došlo k přidání druhé maznice zatím nevím. Jak vypadá spodní díl vidlice ? Máš kolo na čepy ? Můžeš dodat foto ? [radek] 13.11.2013 |
| Jen se snažíme odstranit z dochovaných jednovýfuků to, co tam nepatří . . Co se na stroji "časem" vyměnilo . . . [radek] 13.11.2013 |
|  Vypadá snad takto ? [radek] 13.11.2013 |
| Jinak potvrzuju průměry pružin, jednovýfuk z první série má ani ne 6,5 a dvouvýfuk něco přes 8 mm. Každopádně pokud někdo staví jednovýfuka z klasiky předválky, tak je to podle mě blbost. Je tam totiž šílená hromada drobných rozdílů, pořád mě něco na tom jednovýfuku překvapuje. [Honza] 13.11.2013 |
|  jednou maznicí je myšleno toto ? Je to jednovýfuk z první série. [Honza] 13.11.2013 |
| Starší provedení vidlice jednovýfuka s jednou maznicí ma pružinu hruškovitého tvaru navinutou z drátu zhruba 6.5 mm. Novější provedení s dvěmi maznicemi má pružinu tvarově podobnou jako pozdější dvouvýfukové modely, síla drátu zhruba 7.2 mm. Dvouvýfuk síla drátu zhruba 8.2 mm. [M.L.] 13.11.2013 |
| Mohli by jste sem dát fotky pružiny přední vidlice - Jak vypadá ? Její tvar ? [radek] 10.11.2013 |
| 4/16/s [radek] 14.11.2012 |
|  Karburátor Amal 4/116/S - tento typ patří na ČZ 175 Jednovýfuk. Prodáno na www.aukro.cz za cenu 3.605,- Kč dne 10. 11. 2012. [robertissimo] 14.11.2012 |
| jednovýfuk má karburátor Amal [Honza] 20.11.2010 |
| Díky moc :) [Václav Jaroš] 19.08.2010 |
| Marcik vo svojej knihe uvadza Amal 4/16/S [Roman] 18.08.2010 |
| Amal?A tvá paměť by si asi nevybavila jaký typ to byl? [Václav Jaroš] 18.08.2010 |
| pokial ma pamat neklame, na jednovyfuku bol karburator Amal [Roman] 18.08.2010 |
|