MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316089 příspěvků |8180 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 204 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly ČZ | Odpověď 19.6.2024 15:42  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma renovace "záchrana původního laku"
nazdar kamarádi veteránisti, má někdo zmáknutou technologii opravdové renovace, záchrany původního stavu? V případě že moto má původní barvu ale kdysi to někdo přetřel štětkou , jak bez úhony původního laku odstraním vrchní nátěr? Zkoušel sem to nejakým odstraňovačem starých nátěrů za 200 ale padly oba laky. Má to někdo zmáknutý? Pokud ano díky za každou dobrou radu.    [Libor ]    01.10.2011     Zobrazit téma  
Odpověď  Co k tomu říci? Jsou lidé, kteří neumí diskutovat. Neumí uznat existenci jiného názoru a nechtějí přimout fakt, že lidé jsou prostě různí. Doporučuji takového člověka zcela ignorovat. Jakákoli dikuse s ním nemá smysl. Respektujme jeho názor, ale neraagujme. Nemá to smysl.    [webmaster] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.12.2022
Odpověď  Souhlasím s paul von starkenbach 👍 naprosto zbytečné …    [_BB-Rider_] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2022
Odpověď  Přátelé, před takovými hádkami jsem dole varoval... Nemá to žádný smysl a bere energii.

Zkuste zůstat nad věcí a pokud nemáte k tématu nic věcného, co by mohlo lidem pomoci, věnujte se raději nějaké smysluplné činnosti, co vám přinese radost🙂    [Paul von Starkenbach]   01.12.2022
Odpověď  Tady je přesně vidět co jsi za charakter.. a budeš někoho poučovat 😁    [Pm]   01.12.2022
Odpověď  Na druhou stranu, proč si spinit ruce s takovým sračem jako jsi ty. To za mne udělá příroda.    [J]   01.12.2022
Odpověď  Já mám na rozdíl od tebe 730 dní vojny za sebou. Takže vím o co jde. Tebe bych chtěl potkat, abych ti to mohl vysvětlit.    [J]   01.12.2022
Odpověď  Jak tvůj život rozhodně tupče 😁    [Pm]   01.12.2022
Odpověď  Motorky dražší než život? To je výplod nedospeleho jedince, který nic nedokázal a dívá se na svět růžovými brýlemi z českého rybníka. Tahni do zakopu na Ukrajinu, tam si opraví názor na to co je to lidský, ty kokote.    [J]   01.12.2022
Odpověď  Ty motorky jsou dražši jak tvůj život 😁😁nechapu co tu vůbec děláš ty pitomče …    [Pm]   01.12.2022
Odpověď  BB No, nádhera, jaké krásné moto jsme vyráběli a záviděl nám je celý svět. A ještě jsou v původním stavu! Hned bych nabídl třeba 5 400,- Kč, ale za obě a ještě za foto kde bude za nimi balík slámy. Ukázka toho jací jsme byli kumstyri...    [J]   01.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechapu o jaké ziskuchtivosti a zhodnocováni tady píšete , tenhle članek slouží k podělení zkušeností těch kteří se o to pokusily a rady ostatním jak odstranit nepuvodni lak z původního … pro mě osobně motorka v původním stavu má pro mě vetší cenu než nově nalakovaná motorka i se všemi šrámy. Samozdřejmě každeho názor jen bych se tu držel účelu tehle diskuze a ne hloupým narážkam jestly někdo zachraňuje něco co pro jineho nema cenu …    [_BB-Rider_] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2022
Odpověď  No nic není jedovaté, stačí si to najít na Discovery, ale mně fascinuje jak se někdo pidi po původním laku, jako kdyby to šlo do muzea. Měli jsme např. Zündappa
KS600 pretreneho štětkou (naštěstí šetrné) a nenapadlo nás to měnit. Nebo mě někdo chce poucovat o původnosti? Původní lak z továrny je ok., ale o 10-20let pozdější už ne? Proč? To není "patina" a"puvodnost"? Vidím v tom ziskuchtivost a jakési zhodnocování motorky. Já jsem bohužel v takovém původním stavu koupil před 18 lety od starého pána 2. majitelé. Na ty dnešní "dochované" se nemohu vynadivat. 🙂    [J]   01.12.2022
Odpověď  Přátelé, ten příspěvek jsem sem dal proto, abych pomohl těm, kteří se také o záchranu původního laku snaží a udělali si tak radost z povedené práce. Komu se víc líbí celková renovace, může si ji udělat a já proti nic říkat nebudu, hlavní přece je, aby z toho měl radost ten, co tu motorku tvoří...
Takže můj příspěvek byl určen pro ty, kterým by moje zkušenost mohla pomoci a ušetřila jim čas a ukázala možnou cestu.

A takový menší postřeh pro všechny... Nemá cenu dávat energii do debat s někým, kdo přispěl s evidentní chutí se zde pohádat a rozdmýchávat nesmyslný spor... Běžte raději tvořit to, co je blízké vašemu srdci a do čeho se tu energii vložit vyplatí 🙂    [Paul von Starkenbach]   01.12.2022
Odpověď  Myslím že se tě nikdo neptal na tvůj tupý názor na to, co za zachranu původního stavu stoji a co ne ,to si myslím každý posoudí sám .… příště když k tématu nemáš s čim by ses podělil tak drž hubu radši 😁    [Pm]   01.12.2022
Odpověď  Jako laika by mne zajímaly nejnovější trendy v tomto oboru. Pokud, prosím, jsou nějaké informace o technologiích, byl bych rád za nějaký odkaz. Snad jen nebudou také tak jedovaté.    [Luboš]   01.12.2022
Odpověď  Hlavně zachraňuje tyhle sračky, kde už původní vypalovací lak stál za hovno. Udělejte z toho umělou patinovku a buďte nadšení (hlavně při prodeji).
Něco jiného je pátrat po původním laku třeba u vojenských vozidlech, nebo predvalecnych civilních. A dělá se to jinak, profesionalneji. I dnes v v21. století už na to chytří lidé vymysleli technologii. Stačí nebýt líný a sledovat v tomto oboru nejnovější trendy.    [J]   01.12.2022
Odpověď  Také přidám pár postřehů na odstranění neoriginálních barev a odkrytí původního laku. Musím říct, že se mi vždy povedlo se na originální lak dostat.

Postup:
1) Hadr namočený v Acetonu, stírání laku.
2) Pokud nezabere bod 1, položit hadr na lak který chceme odstranit, nasytit acetonem a nechat působit, poté utřít.
3) pokud nezabere bod 2, vzít jemnou ocelovou vlnu, namočit do acetonu a krouživými pohyby odstraňovat.
4)stává se, že nad původním lakování je jedna z vrstev odolnější. Pak se musí obrousit smirkem a pokračovat dál až na požadovanou vrstvu acetonem od bodu 1. Pokud je odolná vrstva přímo nad požadovaným lakem, je třeba ji opatrně obrousit jemným smirkem (2000) pod vodou.
5) požadovaný lak opatrně retušovat a přeleštit karnaubským voskem.

Zásadně nedoporučuji použití barvožroutů a odstraňovačů starých nátěrů, jelikož vám poškodí i lak, který chcete zachovat.

A důležité je také se nenechat odradit, jednak tím, že to jde třeba hůře (trpělivost je vždy při těchto pracech potřeba) a jednak názory, že například pod vrstvou laku bude lak mizerný, který právě proto byl přelákován. Samozřejmě někdy může být originální lak částečně poškozený, ale můžeme ho částečně retušovat a některá poškození patří k patine stroje...    [Paul von Starkenbach]   01.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím všechny příznivce značky,rád bych se podělil se svoji zkušeností záchrany původniho laku na jawa 175/356, na začátku musím říct že je to pěkná drbačka.Já jsem před nekolika lety koupil 175 na ktera byla přetřená nějakou nekvalitni oranžovou barvou,místy byl vidět původní lak tak jsem se po troše zkoumání rozhodl původni lak zachranit. Použil jsem na to aceton a kde bylo miň barvy šel nepuvodní lak odstranit nitroředidlem c 6000. Nanesl jsem vždy redidlo nebo aceton na houbičku na nadobí a krouživými pohyby šla barva postupně dolu nektere mista šli hůř některe lepe nakonec jsem vše vyleštil tempem a navoskoval karnaubským voskem a vysledek je celkem k světu a mam radost z zdařile zachrany původniho stroje ješte sehnat par chybějícich dílu a hlavně nadrže a vypada holka k světu , tak at se daří 👍    [_BB-Rider_Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2021
Odpověď  Nalakovat celé. Mustang není žádná vzácnost.    [Josef]   27.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  a foto celku , kde je vidět rám. Černá je poměrně souvislá , na exponovaných místech ošoupaná...    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem pokusničil s barvožroutem a hlavně s nitroředidlem C6000...Výsledky jsou překvapivé.
Rám má zřejmě původní lak , akorát zmatnělý a oprýskaný.Barvožrout ho na jednom místě s přehledem sežral...Vzhledem k tomu , že nádrž , blatníky a kastlík budou muset jít do nové barvy , váhám , zda se pokusit rám oživit nebo jej dát na komaxit. Zajímaly by mně Vaše názory , pište , zvláště názor na původní omšelý rám a lesknoucí se nádrž a blatníky.. Nádrž po aplikaci C6000 vypadá jak papoušek z jižní ameriky..Pod červenou barvou je modrá a pod ní je zelená , na které jsou ještě pruhy černé a bílé...Každopádně se nelze dopátrat k šedé nebo žluté barvě , kterou by ročník 71 měl většinou mít...Poslední souvislá vrstva je pastelově zelená barva.Plánuji dát stroj do šedé ČSN 1089 , ekvivalent Ral je 7047...A nebo v barvě Neckermann strojů , což by měla být světlounká slonová kost - máte někdo víc informací?...Děkuji předem za Vaše názory.    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2020
Odpověď  Libore moc dík , dnes budu pokusničit znova s barvožrouten a C6000. Ke Stadionu břibyl ještě podobně potrefený mustang (tedy né Ford)..:-)    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2020
Odpověď  plus ještě je dobré vzít někdy velmi jemný smirk a původní lak decentně pod vodou srovnat.    [Libor]   11.11.2020
Odpověď  ahoj,
no já mám zkušenost jen s acetonem plus houbičku na nádobí, občas sem to tím acetonem potřísnil hodil na to hadru aby to trochu zabralo a pak opatrně šudlat tou houbičku a sem tam přilít acetonu, pokud horní barva vezme za své a spodní zůstane tak je to dobrá varianta. Pokud horní barvu aceton nevezme tak je to problém. Zkusil sem nějaký gel na odstranění barvy-jakási agresivní chemie "barvožrout" ale vzalo to všechno. Pokud aceton zabere tak je dobré celý díl - původní lak rozleštit, používám klasické tempo, případně tempo s jemnýmm popelem-prachem ze spáleného dřeva, slouží to jako jemné abrazivo a zvýrazní to lesk. Pak je možno , ale není to nutnost, drobně retušovat , já si namočil hadru jemně do barvy a šudlal, tím sem zapravil největší defekty, ale není to nutnost. Finál konkor zakonzervovat. Takto sem zachránil i celou kývačku. Otázka, ale je proč to kdy kdo natřel , protože původní lak může být s korozí a dost KO už a nátěr byl ntuný, pak není moc co zachraňovat. A druhá věc čím to kdo kdy natřel. Jsou barvy na který aceton prostě nebere. Takto mi nebral na plnič. Pak je to jen o mechanice, která trvá poměrně dlouho. Přeji hodně zdaru.    [LIbor ]   11.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Libore , klobouk dolů!
Řeším teď stejný problém..Mám stadiona natřeného nějakou šedou barvou...Pod tím je krásná originální světlá modrá , kterou si mimochodem přeje manželka na stroji mít...Já chtěl původně zelenou mentolovou , tak jsem chtěl stroj dát do nové barvy , ale nakonec budu stroj dělat právě do té barvy , která tam už teď je... Dolakoval bych pak pouze zbytek dílů - masku , boční plechy , kryt řetězu... Rám a vidlice mám v origo modré barvě a chtěl bych se pokusit ji zachránit.
První pokusy - jen natření acetonem nedělá nic moc.. Asi by pomohlo díl natřít a zabalit do strečové fólie... Na jak dlouho?
Odstraňovač , který mám doma ,způsobil , že jsem mechanicky (dřevěnou násadou štětce) odestranil i modrou barvu až na základovku , naštěstí na místě pod nádrží , které není vidět. Na nosiči mám kousek oloupaný nehtem a bezva , jde to...Ale na vnitřní plochy budu potřebovat chemii , tam se s nějakým olupováním nechytnu..
Máte někdo zkušenosti s barvou na Stadionu?
Doline či Libore a další, mohl by ses rozepsat jak pracuješ s Acetonem či nitroředidlem C6000?
Balíš do streč folie? Kolik dáváš ředidla? Jaký čas necháváš působit? Čím následně odstraňuješ?
Jak opravuješ případné defekty vzniklé odstraněním nebo provozem stroje?
Koupil jsem 4l nitroředidla C6000 a jdu do toho.    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2020
Odpověď  Klobouk dolů, to bych psychicky nevydržel :)    [Pit] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto listopad 2020    [Libor ]   01.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto září 2019    [Libor ]   01.11.2020
Odpověď  Zdravím,tak píšu info po roce a navazuji na moje starší téma. Třeba se bude někomu hodit. Jde o odstranění plniče jak sem se dotazoval v loni. Vrchní komínová barva šla dolů dobře, ale plnič nebyl moc odstranitelný acetonem. Jediné na co jsem přišel - slabina plniče je jeho křehkost. Šroubovákem a kleštěma sem po 1m2 odklepával kolmo seshora křehké kousky plniče. Začal sem v září 2019. Nyní cca finišuji. Ještě celé šavle zabrousím jemný smirkem pod vodou, zkusím ještě začistit acetonem, či nějak doladit linky a pak rozleštit tempem a nakonzervovat konkorem.    [Libor ]   01.11.2020
Odpověď  čau chlapi, navracím se k staršímu tématu. Netušíte někdo vyzkoušený způsob jak odstranit plnič?? Rád bych pod ním zachráním původní černý lak a linky. A druhý dotaz pakliže mám zhruba polovinu plechařiny původní černou a druhou KO, čím a jak šplíchnout, aby plechy k sobě korespondovaly.    [Libor]   28.09.2019
Odpověď  obávám se, že je jednodušší sehnat vidlici s původním lakem .. motorek se renovuje spoustu a ty přední vidlice bývají často nejvíce zachovalé z celého stroje .. někdo by je mohl vyměnit za tyto přelakované ..    [Honza]   09.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  no jo chlapi, ale to je pořád jen syntetika, tu odstraňuji taky celkem v pohodě, ale plnič to je uplně jiná liga. viz foto, ten mi nejde. Je tvrdej křehkej a aceton ho nebere.    [Libor ]   09.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  A takhle to pak dopadlo, ale to byla barva co hezky sežral i ekoodstřaňovač barvy, který jinak nic nesežere.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  jednou se mi to také povedlo. Lidi přetřou různě hezké věci    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2015
Odpověď  to někdo přetřel takhle hezkou motorku i s linkama na modro? Pěkná práce, ale asi jsi měl štěstí na poddajnou barvu-tu modrou.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  No já pokud to nejde acetonem (viz foto), tak nastupuju s hydroxidem a nebo mechanikou. Hotovo.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2015
Odpověď  Jinak kdyby se ti Libore chtělo ještě něco šancí tomu dát, tak si přečti tento "odborný" článek
http://www.motorestaurovani.cz/interpretace-muzejn i/restituce/

a hodně štěstí s 1mm hodinářským šroubovákem :-) myslím, že tak okolo vánoc budeš mít tu vydlici oškrábanou. Na maličké spz se to ukazuje hezky a asi byla natřená jen starou barvou a ne plničem.
Jinak tyto stránky nechci hanět, myslím, že co jsem jen tak letecky pročetl, tak pán ví co dělá i názory má shodné s mými, ale toto odstraňování barev po vrstvách fatk nějak nejde. mýtus zbořen!    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2015
Odpověď  Tak tak, fakt to nejde. Věřte, že jsem zkoušel všelicos, abych nechal motorce původní patinu a nemusel dělat odporně přeblýskanou renovaci, kterou nemám rád, ale chemie nad mým úsylím vyhrála. Prostě to nejde!
Dal jsem 2000kč za všemožné acetony, odstraňovače a jiné a nejde to.
A začíná mě hodně ležet v žaludku článek od Onoho restaurátora, který takto mate nejen veteránistům,ale i komisařům hlavu s tím jak to jde. Houby nejde.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2015
Odpověď  pánové nevím, nevím no...když odlakovat tak až po železo...nátěry spolu víceméně zreagují a proběhne spojení, nebo se v mikronech smíchají - to samozřejmě proběhlo když to někdo přetíral..chemii na dokonalé odlakování máme v práci, a tento problém jsme průmyslově nikdy nevyřešili..vrstvu po vrstvě zní to dobře - to jo, ale v praxi to nejde...a pokud se to někomu podaří, tak měl štěstí na složení předešlých nátěrů.    [Rodon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2015
Odpověď  Mail mám pod menom. Napíšte mi. Dá sa to ale ide ťažko, trvá to dlho.    [Toth Peter]   06.10.2015
Odpověď  aceton je dobrý na syntetickou barvu, tu bere pěkně, ale nedostanu se přes plnič. Včera sem to zkoušel opět a zase bez úspěchu, opravdu to nejde.    [Libor ]   06.10.2015
Odpověď  Acetonom sa dá pekne poumívať vrchnú farbu. Zial neviem sem dať fotky, sú väčšie ako 100kb. Napíš mi na mail.    [Toth Peter]   05.10.2015
Odpověď  Tak s tím mám zkušenost velice dobrou. NEJDE TO!!! Takhle je na i veteránu popsanej článek,jak takto někdo po vrstvách barvy odstraňuje staré laky, až se dostává na původní lak.Tak mi to takto na jedné přetřené motorce doporučil i testační komisař, ať to zkusím. Tak závěr je ten, že článek, je pěkná hovadina, což mi potvrdili i ve všech barvách-lakách. Odstraňovač nikdy nebere jen po vrstvách, ale vše!Nakonec jsem musel motorku zrenovovat, nešlo to zachránit.

Jediné co jsem sám vychytal ( ale i to je práce na prd) je to, že jsem vše natřel odstraňovačem, a jak to začalo pochýřovatět, tak jsem to vzal vapkou. Takže to nestačilo zabrat do hloubky a bralo to jen ty zpochýřovatělé kousky vrchní barvy. Podobně to jde i setřít drátěnkou. Nesmíš to nechat zabrat až do spodní barvy, ale ne vždy se to dá vychytat a ve finále to sežralo lesk původní barvě, takže i když zůstala, tak to stálo za prd. Spíš se s tím rozluč a dej to na nový lak.Možná se to na díle jako vydlice povede a budeš na to mít nervy,ale s celou motorkou se takto piplat fakt nedá :-(    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.10.2015
Odpověď  zdar, mám šavle a někdo je přetřel černou barvou a pod ní je ještě plnič a pod ním je původní černá barva a linky, na pár místech se to loupe a původní barva a linky vypadají OK. Vrchní černá barva jde dolů krásně acetonem, ale plnič acetonem nejde, a když použiju odstraňovač nátěrů - gel tak to bere uplně všechno i plnič i původní lak. Zkusil sem taky smirk 2000 a brousit pod vodou ale to je nadraka, na určitých místech jsou pak probrusy. Jak odstranit chemicky plnič a přitom zachovat původní černou s linkama?? máte někdo zkušenost?    [Libor]   03.10.2015
Odpověď  Zdravím podobný problém jsem řešil již dříve sice to bylo na Peráku, ale mě to pomohlo však se sám můžete podívat na odkaz
http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=114&idtop=22571    [brumbik]   11.10.2011
Odpověď  Ono by stálo za to vzpomenout na přísloví s lesem a třískami. Linky zpravidla bývají oleštěné po letech provozu a běžné úržby laku (mytí, leštění a konzervace). Dle mého soudu bude menší škoda motorku olinkovat, než znovu lakovat. Navíc leštěnkou velice dobře posloužíš i původnímu laku.    [JzK]   11.10.2011
Odpověď  Mě šel odstranit ,,nový" lak přípravkem na mytí rukou - RUTO. Byla to piplačka,ale šlo to.Pak jsem přeleštil Tempem a leštěnkou na starý laky.    [jj]   10.10.2011
Odpověď  mám strach že jakýmkoliv broušením ač jemným abrazivem nebo pastou zařvou i bílé linky, není to snadné. Ale určitě stojí za to pokusit se zachránit původní lak, těch už víc nebude.. .    [libor]   08.10.2011
Odpověď  Mně se jednou podařilo celkem uspokojivého výsledku docílit abrazivním leštidlem na dokončování nových laků. Původní nástřik byl o poznání kvalitnější než ten, který ho překrýval.    [JzK]   06.10.2011
Odpověď  Upřímně řečeno by to bylo tak na desítky hodin práce a také je veliký problém odbrousit nepůvodní lak v lemech, pertlu, na hranách apod. A bohužel se to nedá srovnávat s broušením automobilů do hlubokého lesku, kdy se postupně přebrušuje a stříká cca 6-8 vrstev barvy. Co se týče odstraňovačů laku, tak jsem je také zkoušel a je třeba je stahovat opravdu po chvilce a ještě záleží na teplotě prostředí, při teple odstraňují často rychleji. A bohužel se také může stát, že naleptáte spodní vrstvu, či horní neodstraníte všude. Asi to bude chtít ještě zkoušet dál a dál.    [Pavel]   05.10.2011
Odpověď  myslíš broušení ručně pod vodou 2000 smirkem?? nevím jestli je to pravá volba, navíc linky zařvou taky.    [Libor ]   05.10.2011
Odpověď  Nemyslím že chemické odstranění nátěru je ta správná cesta. Agresivní ředidla určitě poškodí i spodní barvu, navíc záleží na druhu jednotlivých barev. Podle mě je jediná možnost - odbrousit vrchní nátěr ručně jemnými smirkovými papíry. Ve 20. letech se tak dělala finální úprava povrchu automobilového laku (snad proto měly laky "hluboký" lesk...). Takže hodně jemný smirek, desítky hodin času a také hodně trpělivosti. Nakonec rozleštit pastou na staré laky.    [Honza]   02.10.2011
Odpověď  Zdravím. Toto téma by mě, také zajímalo. Řekl bych, že hodně záleží na typu laků, které chcete odstraňovat. Párkrát se mi osvědčilo, pokud byl motocykl pouze přetřený, použít aceton a barvu umýt. Momentálně ovšem řeším situaci, kdy je motocykl přestříkaný barvou, která acetonem umýt nelze. Zkoušel jsem odstraňovač barev – ten ale právě silně rozleptal i spodní vrstvu barvy. Zkoušel jsem to tedy tak, že jsem použil menší vrstvu odstraňovače, ostrou špachtlí oškrábat a hned omýt vodou. Ovšem i přesto, i když jsem vrchní barvu odstranil, spodní barva vlivem odstraňovače zesvětlala. Na jiném místě jsem zkoušel barvu pouze odtranit ostrou špachtlí se zakulacenými rohy, abych eliminival poškrávání. Barva sice nezesvěltala, ale na originál laku jsou vidět rýhy. Řekl bych, že poslední možností (mimo hrubého odstranění a chemického odstraňovače) je barvu opálit, ale to jsem nedělal, protože předpokládám spálení i původní barvy. Osobně si myslím, že se použije nějaká kombinace chemického a hrubého odstranění. Třeba někdo poradí nějakou fintu. Marek    [Marek]   01.10.2011


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006