MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311465 příspěvků |7810 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 18 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly ČZ | Odpověď 27.11.2021 03:33  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Dotaz na znalce předvál. ČZ 175 - rozdíly
Ahojte, snažím se nastudovat rozdíly ČZ 175 předvál. Našel jsem na aukru tuto motorku - údajně ČZ 175 standard. http://aukro.cz/cz-175-st andard-1937-puvodni-stav- i2859232691.html Z toho co jsem ale nastudoval v knize od Marčíka, by toto neměl být 1937 sdandard - ale podle motoru - žebrování - Speciál a minimálně co ještě nesedí je přední světlomet, který už je pozdější ČZ výroby.
Výrobní štítek také patří na krk ? A mohli byste mě upozornit třeba ještě na další odlišnosti ? Děkuji.    [Jenda]    10.01.2013     Zobrazit téma  
Odpověď  Motorka je přešlá věkem a fotka mizerná tmavá.Začínáme s motorem standart a Special první menší boční žebro hlavy - special větší. Standard byl chudší -Special mohl mít dle přání zákazníka více chromu,vetší brzdy ,elektrický klakson,tachometr ,USA obruče ..... u toho vašeho nesedí linky,zadní světlo,a mnoho drobností.Jinak to je standart do kterého jade jako do Specialu zamontovat motor 250. Tedy mohl by to být SPOTR /Turing,štítek patří na krk.    [Ivan Sekal]   10.11.2021
Odpověď  "Především" napiš prodávajícímu, že nabízíš výměnu (ta zpráva ještě dojde).
(pokus si sám prodejce nepřihodil). :)
K "lidovému" provedení - domnívám se, že stroje bez baterie měly ještě plech na "olejovku" = 6 pacek ve spodním plechu (doprodej), bateriové provedení mělo jen 5.
Standard Lidový 15 měl 15-ti watové Magneto MK, Standard Lidový už 25W Bosch.
25B = + baterie a elektrický klakson.    [radek]   08.11.2016
Odpověď  Tak jsem nasel puvodni motor s cislem 10914..
http://aukro.cz/show_item.php?item=6580203239& msg=Váš+email+byl+odeslán.&msgtoken=9367ec1a6e d94f097964b1f5a36b56e754d9f3b3f3fada29e6c3c2b268fb d908
Jenze me nekdo prehodil, cemuz nerozumim, protoze takovou cenu ten motor nema. Pokud to o kupujici cte, nabizim motor ze stejne serie jen o 15 cisel jiny..    [faux4] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2016
Odpověď  Dík, souhlasím s tebou.    [Jirka]   27.09.2013
Odpověď  "Prostě" . . .Někdo překryt vyměnil (nechal nachromovat), rovněž tak řidítka . . .    [radek]   27.09.2013
Odpověď  Jaky je rozdil mezi CZ 175 Stardard 15 a CZ 175 Standard lidovy? V nabidce z roku 1937 je uvedeno 5 modelu.. Standard lidovy, 25 a 25B, Special 25 a 25B.. dle toho mi vychazi 15 = lidovy.. Ale proc teda na mem puvodnim stroji je pak chromovany prekryt nadrze a riditka.. z vyfuku nemuzu urcit bohuzel uz nic.. :-/    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.09.2013
Odpověď  Standard 15 by měl mít zapalování jako rok 36, válec jako standard 37 tj. malé žebrování s výfuky na objímku, př. světlo Bosch, bez tlumiče řízení.    [Pavel K.]   11.01.2013
Odpověď  Osobne bych z toho taky doladil to puvodni provedeni 1937. Netusim kolik se tak cenove pohybuje svetlo Bosch, ale valec s hlavou sezenes za par. Urcite to pak bude mit i vetsi historickou hodnotu - a treba ji i jednou uvidime jako modelovy priklad dochovaleho motocyklu standard 15 v nejake dalsi publikaci o techto cezetach.    [Jenda]   11.01.2013
Odpověď  Dekuji ke gratulaci. No, s urcitosti nevim, co vse bylo puvodne. Dle cisla ramu se jedna o model Standard 15, rok 1937. Kdyz se podivam do 'Marcika', jinou dokumentaci k predval. Cezetam nemam, tak na str. 199 je popis.. motor s prirubama, ovsem drzaky sedla tvaru 'L', riditka 22mm, kryt zapalovani hlinik. Koncem roku se pak montovala kola s brzd. bubny 150mm.. Takze jak vlastne vypadal model 15?    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.01.2013
Odpověď  Gratuluji ke koupi, pěkný kousek. Jinak původně přírubová to asi nebyla, musela by mít držáky sedla ve tvaru T a hlavně řidítka širšího průřezu, tím taky i jiný vrch krku vidlice, navíc podle mě přírubové modely byly vybaveny tlumičem řízení pouze v provedení special. Podle mě je to standard s malými bubny rok 37. Já bych sehnal původní světlo Bosch, válec a hlavu s malým žebrováním, koukám kryt zapalování už je hlinikový tak ten taky vyměnit a pak zmiňované drobnosti. Ale je to samozřejmě tvoje věc, tak ať dělá radost.    [M.L.]   10.01.2013
Odpověď  Díky za příspěvky. Motor by podle mě už v roce 1937 neměl být přírubový - alespoň takto je to v knížce. Ty větší brzdy jsou o tolik účinější?
Výrobní číslo rámu je vyraženo jen na štítku?

Martin S. : Rád bych si do budoucna tento stroj pořídil a je mi jasné, že jej nekoupím za pár tisícovek. Proto se nejdřív snažím udělat co největší přehled. Nezveřejnil bys ty výrobní odlišnosti ? Měě by to dost zajímalo ..    [Jenda]   10.01.2013
Odpověď  Ano, tuto motorku jsem koupil ;-) Chtel jsem nejakou predvalecnou Cezetu na jezdeni, idealne s velkymi bubny, takze mi nevadi ty nepuvodni dily, tj. motor (rok 1938 Standard 25 dle cisla), puvodne byl prirubovy, karburator Jikov, nicmene motor krasne bezi, po vycisteni chytnul hned. Svetlo vlastni vyroby CZ, puvodne Bosch. Tandemove sedlo z Jawy, u predniho jiny potah. Coz vsechno psal 'martin S.'. Necham to tak, akorat jeste vymenim kola s velkymi bubny, aby to sedelo na rok 1938.    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.01.2013
Odpověď  Jendo on asi prodejce moc nestudoval co tam je a není tak jak má být a podle mě se podíval na číslo na štítku 10914 a to podle knihy odpovídá čz 175 standard 15 z roku 1937 a tak to prostě do aukce napsal. Světlo by mělo být bosch a snad ještě přírubový motor? Ale na motorkách se dělali za ta léta různá vylepšení a jen malá menšina je v původním stavu.
Nicméně myslím, že se o pár diskuzí níže pochlubil "Faux", že ji koupil, tak ti k ní třeba poví něco víc, nebo ho oslov. Pokud je teda má doměnka, že je to ta co koupil správná.

jinak výrobní štítek se dával na krk a co tam nesedí jsou maličkosti jako zadní světlo, potah sedla, přepínač na řidítkách, karbec-taková klasika co vždy nesedí a to co jsi psal ty.
což považuji za pěkný stav.

Zabíváš se odlišnostmi nějak podrobněji? také jsem ze zvědavosti studoval výrobní rozdíly a odlišnosti mezi čz 175 od jednovývuku až po ty poslední a našel jsem jich myslím něco pod 40 výrobních odlišností. je to asi na tři velké listy. Bylo by zajímavé to dát tady do kupy jak se některé díly malinko měnily a vyvíjeli,sice už bych to musel oprášit, v hlavě to nemám, ale někde bych ty poznámky našel.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2013


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006