 Jawa 250 Special - Zapalování Dobrý den. Prosím,o radu jak nastavit předstih. Jiskra je pěkná. Když dám 7mm předzápal tak to kopne až se pootočí magnet,pokud méně tak nic.. Případně dobře zaplatím za seřízení. České Budějovice [MilanMrzena] 24.01.2014 Zobrazit téma |
|  Můžete mi někdo prosím změřit rozteč mezi držáky zadního kola na 250 Special? Ať vím kolik to stáhnout k sobě. Předem děkuji. [gripen09] 03.01.2021 |
| když podkuřuje, tak asi fouká hlava? [Monty] 28.12.2020 |
| Dobrý večer. Znovu se obracím na odborníky.....Jawa 250 Special....po výbrusu a GO klikovky(Padalík)...karburátor AMAL 276....tryska 100....tolik popis stroje a nyní k problému...po nastartování se zvyšují samovolně otáčky do maxima, začnou klesat, pokud ucpu a držím rukou přívod vzduchu na filtru. Úplně na těsno. Potom postupně začnou klesat k nepravidelnému volnoběhu. Dále je vidět jak se pravidelně pokuřuje mezi hlavou a válcem. svíčka úplně mokrá. Děkuji [Kel] 28.12.2020 |
| Nebo prostě někdo při repasi kliky pootočil čep. Takže vyhodit klínek a nastavit předstih tak, jak má být. [A. Černý] 26.12.2020 |
| Opotřebovaný pertinax na kladívku,taky může předstih zkreslit [Pavel ] 23.12.2020 |
| Dobrý den. Obracím se dotazem...Jawa 250 Speciál....jak ovlivnit na zapalování předstih, když mám na rotoru a kuželu klínek. Nasadím rotor na drážku vč.klínku a tím je předstih, dle mého soudu daný. (cca 7mm). Jediné co můžu seřídit v horní úvrati nebo v maximálním rozevření kladívek je odtrh (0,35mm). Nebo se mýlím? U péráka doladím předstih točením destičky doleva či doprava podle toho jaký předstih potřebuji doladit. Dále se zeptám, zda se dá měřit u tohoto typu motocyklu odchylka od horní úvratě hodinkami.......hlava má šikmý otvor na svíčku. Pérák má otvor na svíčku kolmo na píst. Vše. Děkuji a přeji hezké svátky. [Kel] 23.12.2020 |
| Woodruffovo pero, lidově "klínek" z materiálu - C45 (DIN 6888) / 12 050 (ČSN 41 2050), oboustranně broušené. [J] 23.11.2019 |
| Mam specialku 250 s kaburatorem graetzin zkoušel jsem taky 7mms odtrhem 0.3až0.45mm ale nefunguje to, tak jsem v horní úvrati dal odtrh 0.05-0.1mm a nakopnu to na první kopnutí bez sytiče.Dávejte pozor na klínek u magneta a ten kužel na hrídeli musí licovat. Klínek musí být z měkkého materialu 11 600 aby při střihnutí nepoškodil kužel.Kostˇa. [trifonov] 23.11.2019 |
| Dobrý den, mám problém s Jawa 250 speciál. Moto jsem vyčistil a zkusil nastartovat. Odtrh nastaven na 5 mm, předstih 0,3mm. Karburátor z jawa 353, rozebrán a vyčistěn. Motor ani převodovku jsem nepůlil, vše původní. Střílý do výfuku a sem tam do karburátoru. Video na konci textu. Může mi někdo poradit, kde je problém. Předem děkuji. https://m.youtube.com/watch?v=BF-tmkoR87c [Tomasskyba] 03.06.2019 |
| Zdravím. Myslím si, že tých 7 mm predzápalu môže pravdepodobne súvisieť s najväčším magnetickým odtrhom. Nemám síce špeciálku, ale podobné to je u ČZ aj Ogara 2, proste u zapaľovaní zotrvačníkovým magnetom. [Roman] 22.05.2018 |
| Zalapování pomohlo. Teda, trochu pomohlo i modrý lepidlo na závity, magnet drží. Nicméně - musím říct, že to mám naprosto stejný jako Milan Mrzena - předzápal 7mm a motor jede. Dám o fous míň (zkoušel jsem od 4 do 6mm) a nenakopnu to ani kdybych se zbláznil - to jsem na každým milimetru laboroval s karburátorem - trysky od 85 do 105, první, druhá, třetí poloha jehly.. Prostě ani neslíbí. Nastavím sedm a jde na kopnutí. Akorát ten motor pak jde hodně natvrdo. [Honza] 21.05.2018 |
| To zalapování není blbej nápad, zkusím. Štve mě, že jsem akorát ten motor složil, zavrčel si jen pár sekund a měl bych to zase rozebírat. Jen mi není úplně jasný provedení, když to vlastně na sebe začne dosedat až dotažením té matky v magnetu. No, až k tomu přijdu, budu chytřejší. Díky! [Honza] 03.04.2018 |
| A ještě startovat s dekompresorem přesně podle manuálu. Chce to cvik a je to v pohodě. [Pavel] 03.04.2018 |
| Tak hlavně zabrousit kužely. Pokud se střihnul klínek, není to ničím jiným, než špatným kuželem. Starší JAWY specky žádnej klínek nemají(ani angličany) a jezdí taky. Jemnou brusnou pastu, a zabrousit kužely na sebe,pokud je to málo, nebo rozebrat a přebrousit na brusce. Sebelepší klínek Vám nepomůže. [Monty] 03.04.2018 |
| Panove, dovolim si ozivit tohle tema. Dneska jsem byl v podobny situaci. Poskladal jsem, natahnul benzin, slapnul a dostal takovej kopanec, ze nejen, ze se ten magnet protocil, ale strihnul i ten klinek normalne po dylce. Dotazeny to bylo fest, otazka je, co ted. Bez klinku motor bezi asi tri sekundy, pak se to pootoci a je vymalovano. Dotazeny to bylo docela fest. Nevite, jestli ty klinky nekdo vyrabi? :) nameril jsem 3x3,5x16mm, doma tyhle presnosti asi tezko dosahnu. [Honza] 02.04.2018 |
| Karburátor z péráka by neměl hrát roli. Osobně si ho na Speciálku dam taky, do tý doby než seženu origo. Jeden muj známej ho na speciálce má a tvrdí, že jede suprově [DaPe] 04.02.2014 |
| Může za tento chod motoru karburátor z péráka? [MilanMrzena] 01.02.2014 |
| Mám tam 4,2mm a motor nekope,jde docela ztuha a blbě chytá. Co dát předzápal 2-3mm? [MilanMrzena] 01.02.2014 |
| Klínek právě tam nemám.Pokusím se to tak nastavit,děkuju za radu. Napíšu jak to dopadlo. [MilanMrzena] 25.01.2014 |
| Přesně tak, nemám rád ty co furt dokola opakují že za protočení magneta může klínek. Udělej to tak jak říká JM v manualu píšou předstih 7mm ale je to opravdu moc, nastav ho jako na pérákovi kolem 3-4,5mm nasad magnet aby kladívka byla těsdně před rozpojením a dotáhni. Pak to jemně došteluj odtrhem. [Mirek F.] 25.01.2014 |
| 7 mm předstihu je moc normál je 4-5 seřiď tak že dáš do horní úvratě píst a setrvák nasadíš vačkou nakladívko které musí být v odtrhu pak dotáhneš kužel to musí udržet [JM] 24.01.2014 |
| Nesmí se pootočit magnet, tam nemáš klínek ?Předstih je tím daný, seřizuj jen odtrh. [pavel] 24.01.2014 |
|