MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315078 příspěvků |8091 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 29 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa | Odpověď 27.9.2023 01:06  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Tachometr Jawa Speciál
Dobrý den, můžete mi někdo poradit? Kudy máte veden náhon tachometru u Jawy Speciál? Tachometr je umístěn v krytu nádrže z něho jde náhon na převodník k převodovce. Já mám problém s tím, že jsem si koupil repliku náhonu bowden délky 500mm což by mělo být podle originálu, ale je krátký. Když jsem ho zkusil dát na Villierse tak ta délka je dostačující, náhon totiž prochází pod držákem sedla v drážce nádrže pak rovnou k přovodvce, tohle vedení umožňuje držák tachometru u villierse, ale speciálka má tachometr v jiné poloze a tak náhon nemůže jít pod držákem sedla ale okolo sedačky.

Jestli někdo máte tachometr můžete sem dát fotku jak to máte uděláno, nebo alespoň popsat.

Mám navíc problém s tím, že mám provedení s baterií a vyústění pohonu tachometru je přesně pod tím držákem takže jediná možnost jak připojit náhon tachometru je jít skrz držák baterie (je tam otvor) ale pak tam zase nedostanu baterii.

Takže co s tím? Přece to konstrukčně nemohli řešit tak že buď bude baterie nebo tachometr to je dost divné? Já došel k závěru, že délka náhonu by měla být alespoň 600mm a pak to dosáhne.

Dík za radu.    [Mirek]    13.05.2009     Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, můžu se zeptat jak velké má být ozubené kolečko náhonu k tachometru ? Klasické cca 5 cm je málo. Díky Libor.    [Libor]   07.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě celkový pohled    [Mirek]   29.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slíbená fotka, nemohl jsem to vyfotit pořád mi to blesk přesvěcoval a navíc prostor okolo toho náhonu není skoro žádná takže vidět to je docela obtížné i za normální situace.
K té situaci, převodník tachometru, který je pohánen od řetězového kola na sekundárním převodu jsem koupil v replice, je vyroben podle originálu, ale !!! asi konstruktéři nepočítali s kombinací baterie, tachometr, protože po nasazení je vyústění na bowden tachometru v ose motorky směřujícíc na horu, kdaž osadíme držák baterie tak vyústění je přesně podním, v držáku je sice díra jak je vidět na fotce, kterou když protáhnete bowden tak ho můžete připojit bez problémů, ale pak zase do držáku nedostanete baterii, protože vám ten kabel překáží. A navíc délka bowdenu je krátká protože musí obejít ještě usměrňovač.

Úprava byla následující vysunot převod tachometru doprava aby minul držák baterie, to jsem udělal tak že náhon má válcovou část za kterou je připevněn svěrně v držáku na převodovce, díru držáku jsem převrtal na větší a na náhon nasadil trubičku délky asi 70 mm ta je na náhonu zajištěna zespodu dvěma šroubky aby se axiálně neposouvala. Bylo třeba prodloužit hřídel náhonu, ten jsem udělal v délce asi 53 mm tak, že jde o hřídelku o dvou průměrech vetší má v sobě díru pro závit M10x1 a na druhém konci je průměr pro vnější závit M10x1 kam se nasazuje kolečko pohonu. Řešení vcelku jednoduché a účelné, protože bez toho by výše zmiňovaná kombinace nebyla možná. Kdyby někoho zajímalo více napište mi na mail, snad tahle informace někomu pomůže.    [Mirek]   29.05.2009
Odpověď  Protože nikdo nevíte a asi jen málo lidí má tacho, ale přeci jen dám se v nejbližší době fotku jak jsem ten problém vyřešil, stačila nějaká doba na soustruhu vyrobit prodloužení hřídelky náhonu a držákovou trubku aby bylo možno převodník tachometru posunout mimo držák baterie, a pro speciálku nechat vyrobit delší náhon tachometru, 500mm nestačilo. Jen pro upřesnění šlo o úpravu, která je vratná a po sundání dodělaných dílů je náhon neporušen.    [Mirek]   28.05.2009
Odpověď  Také jsem si domluvil výrobu nového takže snad do týdne by mohl být. Náhon od řetezu budu muset posunou víc doprava (nastavit hřídelku - tak aby se úprava dala kdykoliv odstranit) aby lanovod minul ten držák baterie.    [Mirek]   14.05.2009
Odpověď  Ahoj,tohle sem na mém villiersovi řešil taky (asi před 14 ti dny) a zjistil sem že replikový náhon je kratší,než originál,ale nechal sem si udělat delší,tak že pak nebude problém.    [Michal.V]   13.05.2009


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006