MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307047 příspěvků |7543 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 195 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTématický přehled automobily 1.10.2020 18:49  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Archivní foto   23.02.2010 / 106
    TATRA 57A, stavba od nuly   30.07.2010 / 87
    Škoda Octavia rv. ???   28.04.2011 / 65
    Co říkáte na tohleto autíčko je to Z6 takzvaný Hrvínek. Uvítám jakékol....   18.05.2007 / 51
    scémata zapojení   06.02.2010 / 49
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1021      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 328      Příspěvků Příspěvků: 6603
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/166 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma Téma dne  |  Automobily od roku 1945   Přidat odpověď    Zobrazit téma 

Gola sada


  Zdravím, neviete niekto z akého auta je táto Gola sada?    [matoooooo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2020 - 12:51
Nezodpovězené téma 

Praga Alfa


 Dobrý den,
chtěl bych poprosit zdejší veteranisty o pomoc. Sháním výkres bloku válců na Alfu 1790ccm. Nemáte náhodou někdo k dispozici?
U pana Příhody momentálně nelze získat    [alfa]   19.09.2020 
Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Odpověď  nikdo zdejsi nedoplni aspon nejake info?    [Janec]   04.09.2020
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Velmi pravděpodobně (podle uložení na třech výstupcích a průměru zrcadla cca 160 mm) by mohlo jít o např. Škoda 1200, 1201, trolejbus 7 a 8Tr, Tatraplan a jistě i další z té doby.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Neznámá převodovka Audi (auto union)


 Dobrý den, prosím o pomoc s identifikací převodovky. Převodovka je podle mě rozdělovací na přední a zadní náhon, má redukci. Ty 2 páky vlevo k ní nepatří. Na boku má znak audi ( 4 kroužky). Předem děkuji za pomoc Lukyn    [Lukáš]   31.08.2020 
Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ještě foto    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, neříká někomu něco tahle parabola? Já ji nemůžu najít, byla v bedně s díly,, všeho huť,, Děkuji za pomoc.    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

renovacekarburátoru SOLEX 30 UAHD


 Dobrý den, potřebuji renovovat karburátor SOLEX 30 UAHD. Můžete mi poradit někoho, kdo to dobře dělá? Děkuji.    [Jiří Klápště]   29.08.2020 
Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Odpověď  Měl jsem tento vůz od roku 1971 do roku 1977. dělal jsem u něj GO motoru, převodovky a karoserie a náprav. Bylo mi tehdy 254 let, ale dnes bych dělal vše jinak. Najezdili jsme s ním přes 80.000 km.    [Ivan Poláček ]   21.08.2020
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dle čísla motoru to je Spartak z první série 1955.    [Juundra]   19.08.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Zdravím, máme pro vás nové video ze srpnového srazu veteránů v Bystřicí nad Pernštejnem. Příjemnou zábavu.


 https://www.youtube.com/watch?v=xYoJ3Fpwg5Y
Zároveň nás velmi potěší, když navštívíte náš kanál, kde natačíme unikátní auta.
https://www.youtube.com/channel/UCjwSFPyg3kiSofNg-CAg6dw    [lukasak12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2020 
Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  diky, mam asi 12 fotek detailu i s cislem    [tove] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Asi někdo chtěl stavět traktůrek. Podvozek spartak, víko převodovky z novější octavie, motor možná také. Vrtání se nedá identifikovat na dálku.    [vintera]   18.08.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  dalsi fotky na email    [tove] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

podvozek Škoda s motorem


 pomuze nekdo s identifikaci ???
nalezovy stav, motor netočí    [toveRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2020 
Automobily od roku 1945    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Sedadla


 Dobrý den,neví někdo náhodou,z čeho pochází tyto sedadla?Děkuji předem za info.    [horch853Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2020 
Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Odpověď  Pokud by to měla být 1203, tak doporučuji především nový (čistý) chladič, vodní pumpu, všechny gumové hadice, silentbloky a unašeče a novou převodovku (alespoň střeva). Spojkový hydraulický váleček na převodovce a praskající strunu ovládání karburátoru vozit rezervní. Jiné poruchy při normální údržbě neznám.    [Luboš]   25.07.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Do nedávna se ještě š1203 "vyráběla" na koleně u jednoho soukromníka, na internetu to jistě dohledáte i na stránkách nějakého klubu a tuším dělají i srazy, bylo to i tv, myslím, že dostupnost nd bude jednodušší jak u baryna. Žáleží asi stejně co seženete na zážitkovou dovolenou.    [kadel]   24.07.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky, přesně tudle odpověď jsem potřeboval. Víceméně jsem už byl rozhodnutý, ale chtěl jsem slyšet i názor někoho, kdo s těmi vozy něco najezdil a může to porovnat.    [Respite] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Otázka typu- blondýna nebo bruneta?
Oboje jsou to dosti stará auta a není úplně jednoduché je servisovat, respektive opravovat. Jezdil jsem s kamarádovým obytným Barkasem delší trasy, je to příjemnější auto na řízení než 1203. Výkonově asi srovnatelné, ale Barkas dvoutakt, naložený umí žrát dost benzínu a někomu smrdí a čoudí.
Se škodou 1203 mám najeto zhruba milion km v tvrdších podmínkách. Obytňákem jsem jel jenom několikrát. Nekouří nesmrdí, ale také moc nejede (ani obsah 1500). Motor vydrží na plný výkon jezdit zhruba 100tk a má rád nový čistý chladič, převodovka původem ještě z války tak 50tkm, poté začne téct olej a musí na repas. 5kvalt je o trochu lepší. Velmi rychle se vychodí táhla řazení převodovky a poté fungují jako tovární "medvědbloc", a nezaučená obsluha nepřeřadí bez počítání zubů. Ale lze si na extrémní vůle bez problémů zvyknout.

Nectností některých 1203 jsou nadměrné vibrace karoserie (někdy extrémní), lze je potlačit polepením všech plechových ploch ( polepoval ipou). Je nutno mít naprosto přesně vyváženou kardanku, nové gumové unašeče a středové uložení kardanky na výstupní hřídeli z převodovky. Nápravy a brzdy robustní, snesou trvalé přetížení. Pérování pohodlné, velké zdvihy. Celkově bezporuchové auto až na slabou převodovku a silentbloky držící zadní nápravu (preventivní výměna).

Jezdil jsem leta i polské Žuky, tvrdší pérování, o něco vyšší spotřeba, u spodového motoru malý výkon, nižší cestovní rychlost. Snese opravdu tvrdé zacházení a přetížení. Snadná úprava na obytňák. Pokud je auto opravené, neexistují poruchy.
Pokud bych dnes volil, tak čtyřtakt a na PB, který se i tak většinou montuje pro vaření a topení, čímž by se vyřešila spotřeba.
Kamarád sjezdil Evropu se všemi těmito vozidly a dnes má starý Mitsubischi L300 4x4 o kterém mi tvrdí, že je mnohem lepší než co měl. A servis s díly je všude po Evropě dostupný.
Osobně, pokud bych si mohl vybrat mezi Barkasem a 1203, tak bych přemýšlel, o dostupnosti dílů, případně servismanovi v okolí. Obojího je asi málo. Je rozdíl, servisovat veterána a občas s ním někam na sraz, na výlet vyjet, nebo chtít v prvé řadě cestovat a užívat si bezstarotného života na cestách. K tomu je lepší mít vozidlo, které se dá běžně servisovat a opravovat.    [Luboš]   24.07.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Škoda 1203 nebo Brkas B1000?


 Zdravím, s přítelkyní bysme si chtěli pořídit nějaké starší vozidlo s trambusovou karoserií, které bysme si lehce upravili na příležitostné přespání a razili s ním po výletech. Teď se momentálně rozhodujeme mezi Škodou 1203 nebo Barkasem B1000, které byste volili vy a proč? Předem díky za rady.    [RespiteRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2020 
Automobily od roku 1945    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Škoda Rapid - fotografie


 Přeji hezký den,

před časem se v jedné aukci objevila tato sada fotografií na které je krom jiných zachycen také Škoda Rapid, 1,4l, r.v. 1935, č. motoru 43458. Předpokládám, že onen kupující a současný majitel fotosady by mohl být mezi uživateli zdejšího fora. Pokud ano, prosím co nejuctivěji, aby mne kontaktoval. S díky Martin Říha    [hraničářRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2020 
Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Odpověď  Ano, já jsem vyhodil to nejkratší a místo toho tam dal jedno dlouhé. Tímto to docela "ztvrdlo". Není to nic proti ničemu.    [Pavel]   30.05.2020
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [Filip]   26.05.2020
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

identifikace dílu


 Dobrý den. Prosím o identifikaci tohoto dílu, vypadá to jako nějaká mazací pumpa. Z jakého vozidla by to mohlo být? Díky.    [Filip]   26.05.2020 
Automobily do roku 1945    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  https://www.garaz.cz/clanek/bmw-700-prekonalo-krizi-a-zacalo-s-tradici-skvelych-aut-1176    [J]   16.05.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

BMW 700


 Dobrý den, prosil bych o kontakt na kolegu, který vlastní automobil BMW 700 (coupe, L, LS)    [J]   16.05.2020 
Automobily od roku 1945    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Nezodpovězené téma 

Výdřeva


 Dobrý den,
mohl by mi někdo doporučit nejakou firmu na výrobu výdřevy na základě osobních zkušeností?
Případně máte někdo zkušenost se společností RCC u Slaného?
Děkuji    [praga.piccolo]   10.05.2020 
Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Poziční světla


 Prosím nevíte někdo, z čeho to je? Děkuji    [HamaradanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2020 
Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Odpověď  Již několikrát jsem viděl presentované testy paliv a z nich vyplývá, že ne vždy je benzín 100 zárukou nejvyšší oxidační stability i mazivosti. Sice neobsahují povinně, dle nařízení zelené loby EU, přimíchávané biosložky (etanolu), ale i tak není dle testů oxidační stabilita někdy o mnoho lepší než u benzínů nepremiových.
Z testů jednoznačně vyplývá, že i z obyčejného N95 po přídavku adiv se vytvoří směs stejných kvalit co do oxidační stability a mazivosti.
Obdobné je to u dieselů.

Na zimu i během sezony ukládám průběžně kolem 15 aut a 12 motocyklů venku, v garáži i v domě. Nechat více jak půl roku v nádrži pouze N95 bez ničeho jsem několikrát vyzkoušel a většinou následovalo pracné čištění. Vyzkoušel jsem i benzín 100, hlavně v motocyklech a bez jediného problému.
Přešel jsem ale na obyčejný N95 s aditivem VIF, protože pro benzín 100 jsem musel jezdil dále, a mohu zodpovědně řící, že i rok stání venku, např. auta se vstřikováním (KE -Jetronic), je zcela bez problémů. Zrovna tak v motocyklech v garáži i v domě.
Ponechat ale jen obyčejný N95 nebo navíc s etanolem delší dobu v nádrži je vždy zárukou problémů a čištění.    [vintera]   05.05.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  pravda je, že sto oktanový benzín tyto motory nevyužijí. Zase na druhou stranu neobsahuje burešovy sračky a vydrží i přes zimu. Já to používám do Tatry z roku 1935, Mercedesu r.1975 a do motocyklů. A to i v případě, že u jednoho motocyklu mám v TP psáno palivo - BA 80.    [Mirek]   05.05.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  100 benzín motor nikdy nevyužije, zbytečné peníze navíc. Dávejte náhradu za olovo a na dlouhé skladování raději také.    [vintera]   05.05.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A prosim vas tak mozem tankovat ten 95e10 ale pridam olovo co aj pridavam a este ten vif super benzin proti korozii. Stoho 100 oktanoveho nemam dobry pocit koli tym sedlam a ventilom. A n
Priznam sa mal by som problem nastavit predstih.    [Yogi]   04.05.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jsem zapomněl, kupuji VIF Benadit BA místo olova a VIF Super benzín na skladování.
Více oktanů než bývalo kdysi (63 -87) jsou pro Váš motor asi zbytečné peníze, spíše ten obsah biosložek je důležitější.    [vintera]   04.05.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Více oktanů nebude motoru vadit, můžete i malinko přidat předstih. V současnosti nebude auto asi denně v provozu, tak bych se spíše obával biosložek, které dovedou v nádrži a karburátoru nadělat problémy.

Vlastnil jsem a vlastním ještě několik vozidel s těmito konstrukčně i materiálově stejnými škodováckými motory (spartak, octavie TS, 1203, felicie). Do dvoukarburátorových motorů jsem jezdil a jezdím na Super. Najezdil jsem na nich přes milion km, na Super z toho statisíce. Absolutně žádný problém, naopak. Delší dobu však benzín neobsahuje tetraetylolova, který dostatečně chránil ventily a hlavu. Místo olova se musí přidávat jeho náhrada a motor jezdí dále. Na Super v dvoukarburátorových motorech jezdím 39 let.
Hlavně nezapomenout nadávkovat náhradu za olovo a chovat se k motoru trochu s úctou, přeci jen má svůj věk. Pokud by bylo možno, vyhnout se biosložkám (etanol). Já do svých mnoha nádrží na delší stání přidávám ještě VIF.    [vintera]   04.05.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No ono moc na vyber uz neni toho benzinu. Docital som sa ze aj tato nova 95 e10. Pre stare vozidla neni skodliva iba pre urcite obdobie napriklad okolo doby favorit a felicia. Ale ci to je pravda    [Yogi]   03.05.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ony ta vysokooktanové benzíny vůbec nejsou pro tyhle staré motory s měkkými sedly (litina) i ventily moc dobré. Hrozí zvýšené riziko podpálení výfukových ventilů či sedel. Mají dlouhou dobu prohořívání a více zatěžují výfukové ventily i sedla. Lze dohledat v odborné literatuře.
Dříve se nedoporučovalo do těchto vozů tankovat Special či Super (90, resp. 95 oktanů) právě z těchto důvodů. Jsem pamětník těch dob a skutečně to takhle fungovalo...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Oktanů nejméně, co seženete. Stačí tak okolo 75 ;-). Aditivum určitě - na ochranu ventilových sedel. Do každého benzínu dnešního. Ani ten stooktanový ho neobsahuje.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2020
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/166 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006