MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307789 příspěvků |7584 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 30 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTématický přehled zemědělská technika 5.12.2020 10:06  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj všichni,měl bych návrh což založit stránku s návody a schématy,má....   07.09.2006 / 279
    Renovácia traktora Škoda 30, r.v.: 1946 s kabínou   15.01.2012 / 278
    Kabina na zetor 25....   05.01.2008 / 207
    Ahoj příznivci Z25,postavil jsem za ťapika káru s hydraulickou sklápěč....   05.02.2007 / 153
    Ještě bych rád otevřel znovu téma Zetor 15, se souhlasem majitele zveř....   19.04.2007 / 147
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4294      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 575      Příspěvků Příspěvků: 39795
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/995 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Děkuji    [Jan]   04.12.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zkus se poptat tady https://www.renova.cz    [Lisak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Go 25 zetor


 Nevíte někdo kde zavést motor na go, v meziříčí už to nedělají. Děkuji za info    [Jan]   04.12.2020 
Traktory Zetor    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  zdravím
kde povolím tu kulatinu abych mohl pootočit.
ivo    [ivo]   01.12.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, zkuste se zeptat v brusírně válců v Domažlicích, umí vyrobit nový píst do průměru 125mm a po převrtání , zalisují do válce novou vložku, ale chce to asi osobní jednání, jsou velice ochotní.    [Jiří Kupilík]   29.11.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Omlouvám se, že jsem včas nereagoval, na motor jsem musel vyrobyt mezikus (unášeč) je dlouhej asi 10cm a pak čerpadlo ze zetoru 5211 , stejné technické parametry. Pokud by jste chtěl dělat tuto náhradu , asi ještě mám skicu pro soustružení můžete mi zavolat 606123627    [Jiří Kupilík]   29.11.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Chci poděkovat všem za snahu poradit, a sdělit k mé neskonalé radosti, že se mi podařilo konečně píst demontovat. Vyrobil jsem si rouru 99,5x6 a nasadil zdola na píst po všemožném máčení a mazání a ohřávání jsem navštívil brusírnu válců v Domažlicích, a tam mi řekli,že to může trvat taky roky, jako to roky hnilo, a abych klidně píst zničil,že mi vyrobí novej. Problém litina a přepouštěc í ventil, tak jsem si řekl, že to zkusím hrubou silou, válec jsem přikurtoval ke sloupku a po 15ti ranách 3 kilovým kalačem se mi podařilo píst zarazit o 8 mm do válce. Všechno jsem znovu postříkal uvolňovačem s molikou a pomocí vytahováku ze závitové tyče 30 mm s jemným stoupáním a metrovým klíčem jsem píst vyrval ven. Už se válec převrtává a bude osazen vložkou o síle 2mm při zachování původního pístu.    [Jiří Kupilík]   29.11.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, pokud máš vše odvzdušněno, těsné hlavní válce, musíš pakny probrzdit při jízdě dopředu a potom to zkus.    [Vlasta ]   29.11.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Zetor 25 H (Sadař)


 Nemate niekto tuto literaturu? Keby bol niekto ochotny nafotit mobiloma alebo zoskenovat...    [rosch8Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2020 
Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Odpověď  seriove cislo na Superi bolo na stlpiku riadenia pod stitkom. Nikde inde. Je to uvedene v prirucke aj s fotografiou.    [rosch8] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

Klínový řemen společný Z25


 Tak hledal jsem tu co je za klíňák pro dynamo a pumpu a nedošel jsem k ničemu kloubnýmu ale co jsem vyčetl tak 17*1250 je dlouhý takže asi 17*1200 nemáte zkušenost?    [KK]   16.11.2020 
Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Odpověď  ATP je taky gut firma, je to pravda čím víc se člověk hrabe v ho*** tím víc smrdí    [K]   16.11.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý večer patřím mezi skalní příznivce kombajnů Claas...moje rodina vlastní již 30 roku Claas Cosmos rok výr. 1968.
Před 2 roky jsem řešil problém lamelového síta...toho vniřního naklápěcího, celkem asi 42 drátů o průměru 4 mm, které se časem proklepou o ostré hrany plechového rámu!!
A vzniká otázka, co s tím? Pokud se vám některá lamela totálně " proklepe ", zlomí se a spadne do vynášecího šneku či dál, což většinou zastaví vytřásání, a tím celý kombajn.

Řešení se nabízí dvojí: 1/ koupit nové lamelové síto v náhradě za cenu cca 15 000 Kč
nevalné kvality!!
2/ Vlastní rám síta ve vhodném místě rozřezat úhl. bruskou, la
mely si označit čísly, postupně je demontovat a zeslabená,
proklepaná místa navařit " céočkem ", lehce přebrousit, při-
pasovat do uložení, odzkoušet pohyblivost centrálním ovlá-
dáním, opětovně svařit rám a místa svařování nastříkat hli-
níkovým sprejem. Celá práce obnáší cca čas jednoho týdne,
druhá sezóna potvrdila správnost opravy. Je-li třeba, mohu
zájemcům sdělit více podrobností.    [Ing. Petr Navrátil]   15.11.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, mozna jsi to uz vyresil. V zajistovaci matici, co drzi buben, je O krouzek. Original je tam asi spis neco jako ctvercovy prurez krouzku a trochu tvrdsi (u me tam takovy byl) ale ten se asi uz neda sehnat. Vsichni tam davame O krouzek (tady na foru dohledas presny rozmer, ted z havy nevim jiste, myslim, ze to bylo 40x6mm. Dej tam spis mekky nez tvrdy, aby se dobre dotahla matice na buben. Treba silikonovy.    [PetrF]   15.11.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Az nam prozradis, jaky traktor resis, tak ti muzeme poradit...:)    [PetrF]   15.11.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, asi jsi to uz vyresil, ale tam zadne tesneni neni, jen O krouzek u banky blize k predni naprave. Banka blize k zadni naprave ma samostatne trubicky pro privod i odvod oleje.    [PetrF]   15.11.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Addull: Zdravím, můžete mi napsat na email (v informacích)? Váš jsem nikde nenašel. Děkuji    [OndraaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.11.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  urcite je k motoru setrnejsi nez puvodni fridex ten rozeriral hlinik ja ji tam mam a obavy nemam zadne    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Chladící kapalina růžová fialová


 Zdravím jakou máte zkušenost s chladící kapalinou g12 v zetorech mám možnost dostat od známýho tak jestli to neodělá motor    [FG]   08.11.2020 
Traktory Zetor    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Nezodpovězené téma 

SLAVIE 1S100A


 Dobrý den, generálkuji motor slavie 1s100a a potřeboval bych vodítka ventilů které nemůžu nikde sehnat, tak Vás prosím o radu jestli náhodou nevíte kde by se daly sehnat nebo nemá někdo přesné rozměry podle kterých bych si je mohl vyrobit nebo staré podle ktérých bych si to doměřil. potřebuji hlavně venkovní rozměr, vnitřní si doměřím podle ventilu. Předem děkuji za každou pomoc    [Ivan]   06.11.2020 
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Přidat odpověď 
Odpověď  Je to zřejmě ma 3011    [Miroslav ]   03.11.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  v Litomericich je vyhradni zastupce firmy HOLDER KIS plus, a.s. tak se tam zkuste na tu lamelu dotazat    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Návod máme v nemčine, ale potrebovali by sme spojkovú lamelu.    [Radovan]   02.11.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  je uplne zbytecne neco radit kdyz nedokaze ani popsat o jakou zavadu se jedna    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jak jet? Nejde znovu nastartovat motor? To vypadá na poruchu palivové soustavy. Došla nafta? Neprasklo palivové potrubí? Není ucpané palivové potrubí? Když pumpuješ ruční pumpičkou na naftu, začne po chvíli vrzat zpětný ventil? Když povolíš odvzdušňovací šroub na vstřikovacím čerpadle a pumpuješ, teče nafta?    [Jarda]   28.10.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  to je jasný je rozbitej    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma  Prestal jet zetor 3011 zničeho nic prosim o radu    [Marian]   28.10.2020 
Traktory Zetor    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Odpověď  Dobrý den, měl bych zájem o ten blok, pokud je v pořádku.tel 606123627    [Jiří Kupilík]   25.10.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nevím přesně jak vypadá čelo pístu v mém případě, ale vidě jsem torzo pístu z podobného motoru, a tam vystupuje ve středu pístu jakýsi hrníšek, který má za ůkol zřejmě usměrnit nasávanou směs středem nahoru, kvůli lepšímu proplachování od spálených plynů - moje úvaha, proto to s tou gumou nepůjde, a pokud jde o tlak, taky mám obavy a nevím kolik si můžu dovolit, možná by poradil nějaký inženýr, který ví jajý asi vznikne tlak při zážehu směsi, tenkrát jsem ve škole asi nedával pozor...    [Jiří Kupilík]   25.10.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  ja jsem myslel z gumy udelat kolecko prumeru valce a to rozprostrit na pist kdyz by se stocilo do rulicky tak by mohlo svickovym otvorem projit a vazelina by ho primackla ale to je jen takova uvaha nevim jak to vypada s brutalni tlakem z traktoru bych byl opatrny aby se ta hlava neutrhla ale tahem za ojnici + tlak zevnitr na pist by mohl pomoci    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím všechny traktoristy! Je to už pět let (sakra, nějak moc to letí), co jsem tu naposledy řešil záhadu v elektroinstalaci na mém Zetoru 25. Do letošního srpna traktor fungoval naprosto bez problémů. Když jsem chtěl po bramborách rozvláčet pérákem pole, tak mě v garáži čekal neveselý pohled. Traktor měl prázdné levé zadní kolo. Sice jsem musel občas všechna kola dofoukávat, ale tentokrát to sedělo druhý den po dofouknutí na ráfku. V lese jsem nebyl, jen jsem vozil v létě seno. Takže mi nebylo jasné, kde jsem kolo píchnul. Při pokusu o nafouknutí jsem slyšel zřetelné syčení. Došlo mi, že nastal čas na přezutí obou zadních kol na novější pláště, které jsem si kdysi koupil do zálohy. Nejdříve jsem nechal jen v servisu zout pláště, abych mohl obrousit a natřít disky zevnitř. Doma jsem zkusil nafouknout tu vadnou duši, která měla na sobě asi 12(!) záplat. Dvě záplaty byly úplně rozměklé, jako plastelína a přestaly těsnit. Koupil jsem novou duši a nechal nazout nové pláště. Jsou to sice rozměrově 12,4 - 24, ale po přeměření vím, že traktor sedí sotva jen o nějaké 3 cm níž. Je to zanedbatelné a pohledem bych to asi nepoznal. Po namontování kol jsem chtěl konečně vyrazit na pole. A ono nic. Žhavení nežhavilo. Napadlo mě, že asi bude chybka v té kontrolní spirále žhavení, když voltmetr na baterii ukazoval 12,5 V. Tak nevadí, řekl jsem si, zkusím nastartovat na horkou vodu bez žhavení. Ale taky nic. Ani ťuk. Že by baterie? Světla ale svítila, tlumená i dálková. Tak jsem zabrouzdal po internetu a taky zde na veteranforu, abych zjistil, jak vůbec začít hledat závadu. Zkontroloval jsem pojistky. Všechny OK. Pak jsem začal postupně od baterie. Pomocí startovacích kabelů jsem zkusil vyloučit nějaký studený spoj v kabeláži. Starter se ani nepohnul. Že by uhlíky? Ach jo. Tak jsem ho vymontoval. Rozdělám ho a vidím, že uhlíky jsou v pohodě, jako nové. Tak co dál? Proč ani spínací cívka nereaguje? Rozebrat celý startér? Asi ano. Mezi tím mě napadlo, že bych zatím mohl dát baterii na nabíječku, protože jsem ji určitě trochu potýral tím zkoušením pomocí startovacích kabelů. Připojím ji k nabíječce, zapnu do sítě a po několika sekundách se nabíječka odpojila. Jako, že je baterie úplně nabitá? Lekl jsem se, že jsem prohodil plus a mínus, ale ne. Divné. Změřím ji voltmetrem a vidím 12,5 V. Připojím kabely k traktoru, světla svítí, ale žhavení nežhaví a navíc jsem zaslechl, jak v baterce začalo při žhavení šumět. Nevím, jestli to je normální, tak jdu něco nastudovat na internet. Napadlo mě, že si od otce půjčím jeho lepší nabíječku se zabudovaným ampérmetrem a raději si rovnou půjčím i baterii z otcova traktoru. Moje tušení se potvrdilo. Otcova 80Ah baterka krásně roztočila startér. Po připojení mé baterie ke druhé nabíječce se ručička ampérmetru ani nehla. Takže už jsem měl jasno. Moje baterie mi po sedmi letech odešla. Byla repasovaná, takže asi už měla nárok. Ze všeho plyne ponaučení, abych příště na testování elekrické instalace v traktoru použil jinou baterii, než tu v traktoru. Tom.    [TH]   24.10.2020
Traktory Zetor    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  S tím epoxidem to není špatný nápad , gumu tam nedostanu, ale snad by se dal použítsilikon nebo podobná hmota, a brutální síla hydrauliky, třeba traktor, díky.    [Jiří Kupilík]   24.10.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj
Kolik kw má traktor škoda 30 .    [pavel]   24.10.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  jeste me napadlo pokusit se nejakym zpusobem utesnit ten ventil v pistu dostat do sedla ventilu epoxyd a nebo dirou po svicce tam vlozit pres ventil kousek gumy a pak prostor vyplnit hustou vazelinou a az potom pouzit hydrauliku treba klidne i mazacim lisem tlacit vazelinu    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ohřávání jsem už taky zkoušel. Používal jsem propanový hořák na cca 300 stupňů a do pístu jsem ze zoufalství nalil vodu a nic , bojím se aby nepopraskal , píst je litinový a bušit do něho velkou silou se taky bojím, asi to chce opravdu jenom velkou trpělivost. Děkuji za jakoukoli radu.    [Jiří Kupilík]   23.10.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  kdysi dávno jsem byl svědkem vyndavání pístů z podobně postiženého motoru nějakého válečného vozidla. Postavili a připevnili odstrojený motor na železné kozy, pod ním veliký plech s okraji a s okem na kterém několik hodin topili. Potom plech s ohněm vytáhli, písty zalili olejem a připraveným hasičákem CO2 s uříznutým kornoutem na hadici chladili. Dřevěným špalkem a kladivem postupně uvolnili všechny písty za současného pootáčení setrvačníkem přišroubovanou dlouhou pákou.
Bylo vidět, že to měli natrénované.    [Luboš]   23.10.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tak ted uz tomu rozumim ja mel za to ze netesnil ventil hydralickeho valce ktery jste pouzil k vytlaceni zaklad je pist uvolnit v kterem koliv smeru pokud neni opreny o hlavu tak zkusit tlakem ke hlave je mi jasne ze asi nechcete pist zlikvidovat zkusil bych tedy vyrobit trubku prumeru valce nasadit na spodek pistu a tlakem a poklepem ho utrhnout jakmile se pohne treba i o 1 mm tak je sance ocistit valec a zase povytahnot a opakovat postup    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V čele pístu je přepouštěcí ventil a ten netěsní , už jsem to zkoušel jako první mpžnost, je to dvoutaktní motor US patent bez přepouštěcích kanálků. 1. doba , nasávání směsi přez zpětnou klapku pod karburátorem pod píst a stlačení a výbuch 2. doba expanze, píst jde dolů, až do úrovněvýfukových okénekplyn uniká do výfuku, píst dál pokračuje dolů a stlačená směs v klikové skříni profoukne přez zkětnou klapku (ventil) v čele pístu a vypláchne prostor nad pístem a zároveň naplní směsí. je to hodně zajímavé a zvláštní, ten karbec ani není karbec v obvyklém provedení, ale jenom těleso se zpětnou klapkou sání. kdy do hrany ventilového sedla je vyvrtaná dirka asi 1 mm a tou protéká benzín. Průtok benzínu se reguluje seřizovací jehlou , a velikost zdvihu klapky roztěžníkem....    [Jiří Kupilík]   22.10.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  na vytvoreni potrebneho tlaku staci i jen naplnit olejem az po okraj a pak dovnitr zatahovat sroub kapalina je nestlacitelna a tak se tlak vytvori jiz po par zavitech    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tak podle teto informace bych trochu zmnenil taktiku a to ze bych si udelal redukci do zavitu svicky tak abych mohl pripojit mazaci dekalamitku a pusobit na pist tlakem oleje z dekalamitky ta dokaze vivinout tlak kolem 100 atp olej bude lepsi ja vazelina    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/995 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006