Zobrazeno 2397x.  Kliknutím zavřete okno
Datum vložení: 25.07.2007 | Počet zobrazení: 2397   Zobrazit téma 
Reaguji na názory ohledně výtvoru vyobrazených ,,RÁDOBY´´ závodních motocyklů Jawa 350 OHV. Z nichž jeden je údajně ,,ČISTOKREVNĚ ZÁVODNÍ´´. K těmto dvěma by se hodil i třetí jenž jsem nedávno viděl v Nové Pace v prodejně V.I.T.V.A.R. jehož foto přikládám, ,,je samozřejmě též po panu Vitvarovi´´. Zajímám se o toto období záv. moto jawa řadu let a jisté podložené znalosti o tom mám. Jisté je, že tyto tři stroje jsou zmrzačené cestovní stroje J 350 OHV. první stroj p. Husky má pouze běžnou trubkovou vidlici, kterou na záv. sroje používali. Ostatní součástky jsou sériové případně úpravou zničené. Motor výr. č. 84... odpovídá r. 1945-46. Upravené, lakované v roce 2007.
Moto v Nové Pace stejný případ, renovace kolem roku 2000. Třetí moto p. Rybičky zde kdosi (zasvěcený) obhajuje jako (čistokrevný závodní). Asi to plyne z neznalosti, důležitosti, nebo případně nějaké přízně k p. Rybičkovi. Je to totiž stejný mrzák jako výtvory předešlé. Jediná ryze závodní součástká je zde AL hlava válce, která se sice do tohoto typu rámu nehodí, ale jak je vidět( konstruktér) si poradil. Stejně to dopadlo s připevněním vidlice, kterou jawa používala na závody. Přívlastek pro toto uchycení nemohu najít ve svém slovník. Navíc tento (znalec) píše že stroj p. Husky cituji: ( velmi mlhavě se podobá stroji na kterém závodil p. Vitvar) Nic není tak černobílé jak zde píše. Ale zajímavé je, že neví co píše. Cituji: (hlava válce u záv. motoru a válec samotný byly přitaženy ke karterům průběžnými svorníky a ne jako zde je použit systém seriový, kdy hlava je přitažena k válci a válec ke karterům.) NUTNO PODOTKNOUT, ŽE OBHAJOVANÝ VÝTVOR TENTO SYSTÉM PRŮBĚŽNÝCH SVORNÍKŮ NEMÁ TAKÉ. Takže si to přeberte. Navíc uváděný důvod proč se u záv. používají je zcela mylný. Tento výtvor vznikl asi v 80letech. Takže sečteno podtrženo: máme zde 1 kus hlava závodní r. 1936-38, 2 kusy vidlice sport závodní používaná v Anglii u serie i závodní, též jawa. A zbytek 3 rámy, 2 motory komplet, 1 polomotor, nějaká kola, nádrže atd. Věci které mohly být použity k sestavení krásného seriového stroje J 350 OHV. Na pohled to není, na ježdění a na výkon už vůbec ne. Připadá mi jako by nikdo neznal jiného jezdce než p. Vitvara. Nepochybně skvělý jezdec. Mnoho dobrých a i vynikajících jezdců zde bylo před i po válce, ale jak by je ( zasvěcenci) mohli znát když nikdo už nezjištuje nic v dobové literatuře a podobně. Pouze čte na internetu jak je někdo důležitej. V případě p. Vitvara je to podobné. Když si ten kdo napsal, že je zde na vyobrazené dobové fotografii v jízdě tento jezdec nedokáže ověřit zda je to pravda pak nevím co si o všem mám myslet. Fakta sbírám 20let. Něco o tom vím, ale když vidím tu neschopnost zajímat se o staré věci starým způsobem, (zvednout zadek od pc a shánět literaturu, noviny, staré film týdeníky, informace od starých lidí a pod.) a pak to dát na internet, mám pocit, že lidi chtějí klamat a být klamáni. Až jednou někdo vyjede s opravdovou závodní jawou vyrobenou v 30letech, ukáže různým (umělcům) jak to vypadá tzv. vzorek tak to dopadne jako se vším ostatním. Kdekdo ho začne stavět z cesťáku, jako se to děje z 500 OHC z péráků apod. V zásadě nejsem proti stavbám, ale uvádějme seriozně fakta. Samozřejmě každý si může dělat co chce, ale těma paskvilama a tou legendou o původu dojde pouze k zablokování součástí na dobrý seriový stroj a oblbování ostatních lidí. Vím, že sehnat originál závodní jawu z 30 let je velký problém, ale vždyť odstrojená a naladěná Ohava nebo specialka uváděná jako současná úprava je také řešení. I dříve jezdila TOVÁRNA a OSTATNÍ soukromí jezdci na odstrojených sériových strojích, tak proč ne?
Zmíněný jezdec na dobové fotografii je závodník GROH na Jawě 250 OHV z roku 1935-36.