![]() |
Datum vložení: 11.01.2008 | Počet zobrazení: 1789 Zobrazit téma | |
Hm, já si pořád myslím, že nemáš pravdu. Kdybysme uvažovali tímhle směrem, tak nic jiného než
kopírování neprobíhá už mnoho desítek let. V třicátých letech, kdy se výrobci tak nějak
"hledali" přece sestrojili takové kvantum roztodivných konstrukcí, že nikdo nic nového
potom vyrobit nemůže. Japonci se začali projevovat až někdy v šedesátých letech... Dneska, kdyby někdo vyrobil boxera uloženého napříč, tak je to kopie Douglasa. Čtvercový motor? Ariel. Čtyřválec boxer se dvěma klikovkama? Brough. Jinak opravdu nevím, koho kopíruje CB four- žádného čtyřválcového Triumpha si nepamatuju. Kopíroval Harley- Davidson véčkové Slavie? Nebo Vincent Harleye? Kopíroval Zündapp Bavoráka, nebo to bylo naopak? Dnes se musí považovat za novou i konstrukce, která pouze kombinuje prvky už dávno vymyšlené. Třeba ta Yamaha GTS- měla vpředu jednoramennou kyvku. Jasně, dlouho před ní to měla Bimota u svých Tesi 1D, ale ani Italové tohle řešení nepoužili jako první... Asi jsem japanofil, ale já se jen snažím nic apriori nezatracovat. Proč tvrdit, že Italové jsou krásní a japonci nudně dokonalí? Motocykly přece nejsou vyráběny podle norem a každý je trochu jiný. |