Dobrý den, tak pokud se nepletu, tak závodní motocykly třídy speciál (COMPETITION), byly rozdělené do dvou tříd. 1. S objemem nad 500 ccm až 1000 ccm. 2. S objemem nad 1001 ccm až 3000 ccm. Což se snad změnilo od 1.1.1989, kdy byl maximální objem stanovený na 1300 ccm. Co se dělo v dalších letech již nevím. Váha stroje a tudíž konstrukce motocyklu nijak omezovaná nebyla, pokud tedy nevezmeme v potaz zákaz používání titanu na rám, vidlice aj., či lehkých slitin na osy. Taktéž byly samozřejmě nějaké předpisy na úhel, či zakončení řidítek, zakrytování řetězu. Dále povinné alespoň 2 nezávislé brzdy, samočinné zavírání plynu a jiné předpisy týkající se např. páček řidítek, kapotáže, výfuku apod. Jestli se nepletu, tak v nějaké době, byly snad i zakázané motory s přeplňováním. Jako palivo se mohl používat i methylalkohol. To jen pokud by to někoho zajímalo, ale samozřejmě se v jednotlivých letech předpisy dozajista pozměňovali. Takovou jakoby benevolenci předpisů, snad dokazuje fotografie motocyklu Kawašimi pana Kašpara, ( s leteckým motorem Walter o objemu cca 3000 ccm, 77 kw a váhou přes 300 kg ), který se bohužel nedochoval a krátce po jeho závodní kariéře skončil prý snad v hutích.
|