Zobrazeno 1594x.  Kliknutím zavřete okno
Datum vložení: 07.01.2015 | Počet zobrazení: 1594   Zobrazit téma 
Za posledních 35 let jsem na půlitra již slyšel hodně pomluv a nesmyslů a skoro vždy to bylo od člověka , co půlitra viděl z jedoucího rychlíku a navíc to bylo za velmi silné mlhy.Co všechno praskalo? Rámy,královské hřídele, byl to zabiják policajtů,olejnička apod.Tedy motorka úplně na nic ale ono je to většinou o majiteli.Když praskne rám, je to na 99 procent tím, že majitel ani nepamatuje kdy naposledy demontoval víko,kryt řetězu aby dotáhl také zadní držáky motoru.Podotýkám, že jsem navíc v mnoha případech ani nenašel v karterech ocelová pouzdra, která zabraňují doslova rozdrcení držáku motoru a v podstatě to při jejich absenci nejde dotáhnout na krev.30 mm je samozřejmě správně.O demontáži vačky poloautomatu a dotažení motýlka co drží desku spojky ani nemluvím.Rám je měkký,kroutí se ale málokdo umí půlitra správně postavit na hlavní stojan, co jsem viděl zapře se nohou o stojan a motorku vezme za řidítka bok sedla a to je pak rána panečku na ten 3 mm profil, pak se diví , že motorka stojí na stojanu a nelze ani otočit zadním kolem,které má být minimálně 5 cm ve vzduchu.Sedět na motorce když je na stojanu, je také skvělé.NO mohl bych pokračovat o oleji a přední vidlici ale nechci být pesimista.V čem ale jsem,jsou REPLIKY.Nevím jestli budou mít replikáři radost, nejsou všichni stejní ale nedá mi to.Replikové blatníky,co jsem viděl jsou o hodně užší,pohotovostní stojany nemají správnou délku a dosedací plocháč je hranatý.Start páka prodávaná jako na půlitra je pérácká s dorazem na 90 stupňů,kdy pak vesele naráží do olejovky a nemá správný tvar a brnká o policajta.Kolena výfuků jsou s velkou rezervou moc prohnutá, že pak nejde zajistit hlavní stojan do originální záchytné planžety/je krátká/ o délce bowdenů a náhonů tachometru ani nemluvím.K replikám jsem zkrátka velmi skeptický a nechápu když někdo něco vyrábí na prd, proč to vůbec dělá???? Zapomněl jsem, vždyť je to přeci podle originálu.Nedodržení technologických postupů,výroba bez výkresů a použití nevhodných materiálů pak mnoho adeptů na OHC odradí,protože zaplatí a ono to nefunguje.Člověk se pak dozví,že byly dva typy tlumiče vyrovnávání rázů vačky,když vahadlovka je pro oba typy stejná apod.Takže doporučuji Ti,sehnat originál a opravit.Na rámu sice najdeš od obruče ze žebřiňáku po pancíř s tanku skoro vše /viz foto/ale jde to opravit.Jezdím na staré poctivé dynamo,občas vše dotáhnu a zkontroluji ale to se dělá na každém motocyklu ale hlavně pokud to jen trochu jde,tak bez replik.Chápu,že se před léty nakupovalo lépe/rám 1000 E před 5 léty/,dnes již 40 tisíc ale jak jsem jednou říkal,kdo chce mít půlitra nesmí pít/moc/,kouřit a chodit za holkama :-)))Hezký nový rok Vám všem.