Zobrazeno 204x.  Kliknutím zavřete okno
Datum vložení: 04.07.2018 | Počet zobrazení: 204   Zobrazit téma 
Vzpomínka na 4V Jawu
V Československu na tuhle motorku neuměli udělat písty, Mahle byly pro ně za devizy - moc drahé..., i tak si tento v té době ještě nevyzrálý motocykl zaslouží pozornost. I když B.Ivy to bohužel nepřežil,S. Grassetti s tím po pár zkušenostech nechtěl nic mít a F. Šťastný, zvyklý na čtyřtakty, jezdil s "prstem na spojce" a byl rád, když z toho slezl živ a zdráv.Z našich silnic mám raději čtyřtaktní 4V ČZ. Vývoj, ale ukázal, že budoucnost v té době patřila dvoutaktům. Škoda chybným a nesmyslným rozhodnutím soudruhů, když se v tom utopilo (a budoucnost ukázala, že doslova) tolik peněz a úsilí. V té době Jawa patřila mezi nejrychlejší, ale lépe na tom ve finále byla ČZ s B. Stašou, kterému v Brně nestačil ani Ago. Obě dvě mašiny skončili v "bednách". Zázrak a také kámen úrazu u dílů, které jsme "neuměli" byl v té době, že jsme si skoro(!) vše anebo většinu udělat v jedné fabrice, což u konkurence neplatilo. Netýkalo se to brzd a u ČZ předních vidlic aj..., ale jinak bomba mašinky obě dvě! V jednom malém státě! Výchdní němci se svými předválečnými zkušenostmi, udělali začátkem 60. let převratnou MZ, kde jim jezdce nakonec přetáhla japonská konkurence a on jim to všechno "vyblil", tak měli zas co kopírovat. Naši konstruktéři to postavili jako svou HI TECH. To "klobouk dolů"...:-)