praga 500- olej teče přes ventil do spalovacího prostoru-řešení Zdravím, chtěl bych se zeptat těch co mají pragovku 500 na takové řešení. Mám motor III série kdy je mazání rozvodových kol a vodítek ventilů řešené udržovanou hladinou oleje ve vačkové skříni, tak že se hladina drží nad vodítky ventilů. Čímž se v oleji doslova koupou a stává se mi to, že přes vodítka propouští olej do spalovacího prostoru, což jednak za jízdy kouří a při odstavení motorky teče olej na píst. Napadlo mě řešení, snížit tuto hladinu tak, že by se máčely jen rozvodová kola a přes "hrb" který ve vačkové skříni je by se olej už nedostal k ventilům, tak že by se v něm už nekoupaly, ale pouze by se rozstřikem od rozvodových kol přimazávaly? Toho by se dalo docílit převrtáním dírky, která drží hladinu níž. A můj dotaz spočívá v tom, zda to tak už někdo má, nebo toto řešil a zda by toto stačilo mazat a také jak s případným chlazením od oleje těchto ventilů? Zatím se tohoto řešení trošku obávám i když by asi fungovalo. zatím po dojetí motorku nakloním aby olej od ventilů přetekl přes ten hrb na stranu rozvodových kol, ale je to takové provizorní řešení. Díky za rady či zkušenosti.
|