MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302645 příspěvků |7333 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 67 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly do roku 1945 | Diskusní téma 12.11.2019 12:53  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Můj staronový motocykl Praga 500BD. Sháním se po informacích, dílech a dokumentaci o tomto stroji, pomůže někdo?    [JzK]   10.01.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  Vzkaz pro Jana Beneše: reagujete na téma, které je více než 7 let staré. Motorka už určitě ze stádia torza pokročila do stádia kompletní motorky nebo je prodaná.
Navíc autor tématu žádal informace o motocyklu, o dílech apod. Nežádal informace o ceně.    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2015
Odpověď  Dobrý den, nebylo by to torzo motocyklu na prodej?    [Jan Beneš]   11.02.2015
Odpověď  Používalo se obojí,do roku cca 1930 nikl,potom chrom,podle několika dílů na motorech páté série to ale moc neřešily něco v niklu něco v chromu.    [Marian]   29.01.2009
Odpověď  Jenom, malej dotaz. Na BD se používal na doplnky chrom nebo nikl ?    [Daniel.D.]   28.01.2009
Odpověď  Mám možnost pořídit motor na 500BD.Nevím kolik mám pánovi nabídnout peněz.Je kompletní,chybí akorát karburátor.Poraďte, za kolik se motory pohybují.Díky    [michal]   27.01.2009
Odpověď  Díky za odpověď. To uchycení na II. sérii je na dva třmeny? Nebylo by foto. Díky.    [Karel]   26.01.2009
Odpověď  Řidítka na II sérii mají jiné uchycení, než na > III.    []   26.01.2009
Odpověď  Neví někdo, jestli jsou řídítka druhé série BD stejné co do uchycení do krku řízení jako u ostatních serií. Díky.    [Karel]   25.01.2009
Odpověď  Chtěl bych se zeptat, má-li někdo přehled, zda-li je možné sehnat hlavní původní díly na Praga 500 (rám, vidlice, blatníky) a přibližně za kolik. Tento motocykl se mi vždy líbil a momentálně se mi naskytla možnost koupit motor na Pragu. Potřebuji reálně posoudit, jestli bych to po etapách vůbec finančně zvládl a jestli je to reálné sehnat, protože investovat do replik hlavních dílů nějak nemám chuť.    [karel]   04.04.2008
Odpověď  Já jsem nechal modrou namíchat podle původního kousku na rámu,je pěkně tmavá,rámy mám dva a na každém je jinej odstín,čísla se v lakovnách moc nenosí prostě řekneš podle vzoru a oni ti ji namíchaj,v těch stojanech v lakovnách jsou základní odstíny barev ze kterých se namíchá tisíce barevných odstínů,důležité je aby se barva líbila tobě protože barvu na bédéčku má každý jinou.    [Marian]   16.02.2008
Odpověď  Zdravím všechny kteří propadli stoji Praga 350 nebo BD měl bych dotaz do pranice
odstím modré barvy v modro černé kombinaci /modrá švestková /ale nějaké číslo kdo kdy jaké použil. a nemá někdo z vás fotografii modro černé nádrže v původním laku.
Děkuji Jirka    [Červený Jiří]   14.02.2008
Odpověď  Jestě 3 stránky a bude to hotové .Skontroluj jestli jich bude 35 .Kdyby něco chybělo tak to pošlu znovu.Pro Jkz.    [zdenek]   05.02.2008
Odpověď  Pro jkz kolik máš místa na své adrese nejak to tam nechce jít.Kolik Mb máš.Poslal jsem 5 stránek a nedošlo to tam.    [zdenek]   04.02.2008
Odpověď  Pro jkz pošli mě svou emajlovou adresu at ti mužu poslat tu knížku o pragovce.Je z roku 1934 .Praga 500.Budu to posílat postupně.Adresa kol.z@seznam.cz.Je to už kopie tak to nebude moc kvalitní .    [zdenek]   03.02.2008
Odpověď  Pro JZK, pokud byste měl cestu na Moravu, můžete se u mne zastavit a ukážu Vám rozdíly mezi jednotlivými seriemi, pokud byste sháněl motor třetí serie, mohl bych jej s Váma vyměnit za ten Váš.    [Erik Zubek]   01.02.2008
Odpověď  Spoustu obrázků a nějaké díly seženeš na http//oldmobile.cz    [MP]   30.01.2008
Odpověď  Je nádherná, ale Praga 350 OHC by se mi líbila víc...    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.01.2008
Odpověď  Jistě tady všichni souhlasíte, že je to nejkrásnější česká motorka nebo ne? MP    [mp]   30.01.2008
Odpověď  Ví někdo zda a jak se liší III, IV, a V série? Asi mi nezbývá než sehnat novější motor :-(    [J z K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2008
Odpověď  Díky Eriku, pro úpnost dodávám že můj motor má číslo S260 (novější motory jsou značené BD xxx) a číslo rámu je (snad) 458 což by odpovídalo III. sérii. Shodovala se tato čísla někdy? Udivilo mě, že by při přechodu BD <---> Praga použili o tolik starší motor. Stroj jsem nedávno přivezl z Maďarska, údajně válečná kořist, ale kdo ví....    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2008
Odpověď  Asi se nedá řídit podle všech fotek, například údajná druhá serie na fotce úplně dole má motor z páté serie a ta poslední fotka, kterou jste sem dával, se tváří jako "dvojka",ale je zajímavé, že má světlomet Bosch "hruška", který se dával až na čtvrtou serii, zadní světlo je řešeno také velmi zajímavě, navíc úplně postrádá kastlíky, tudíž se nejedná o přechodový typ, ale o skládačku, oba stroje a jejich majitele, které sem zadával Tom, dobře znám a jedná se o čistokrevné BD II.serie. Obě mají také vzpěru blatníku a nosiče zvlášť, vysoké magdynamo a karburátor až za ním a také kastlíky na nosiči. Seženu pár dobových fotek z reklamních letáků a dodám.    [Erik Zubek]   29.01.2008
Odpověď  teda pardon s tou malou hruškou:-)    [láris]   28.01.2008
Odpověď  S tím Lukasáckým světlem je ten Beďar skutečně krásnej.S tou hruškou je to klasika a pro mě tuctovej kus.    [láris]   28.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Tom]   28.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taky jsem našel nějaké fotky    [Tom]   28.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vyhrabal jsem další fotku stará nádrž/novější rám. Na mém vraku jsem nenašel nálitek BD na spodním hliníkovém víku rozvodu, proto mě napadá, zda nejde o III sérii (první po převzetí Pragou) Shodují se někomu výrobní čísla motoru a rámu?    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2008
Odpověď  Díky za info. Eriku: nejde mi ovšem do hlavy, proč mají obě BéDéčka na spodních obrázcích rovnou vzpěru k zadnímu blatníku.    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2008
Odpověď  Já už jenom pošlu tu naskenovanou knížku jsou tu lepší rádci kteří mají k dispozici tu motorku takže rady budou přesné.S fotek se to nedá rozeznat nic si nemohu přemeřit.    [zdenek]   27.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  všimněte si vačkové skříně, víčko je na deset šroubů a kapátko je montováno zvlášť, motor má menší vačky, jiné zapalování    [Erik Zubek]   27.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přikládám fotky mnou renovovaného motocyklu BD 500 II.serie.    [Erik Zubek]   27.01.2008
Odpověď  Pro JZK, váš motor je druhé serie, ale bohužel ne celý, hlava nebo minimálně vačková skříň je z 5.serie. Rám je 3.nebo 4.serie    [Erik Zubek]   27.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  kerburátor Binks    [Erik Zubek]   27.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Konzola baterie    [Erik Zubek]   27.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  zadní část rámu    [Erik Zubek]   27.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Krk řízení    [Erik Zubek]   27.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  náboj kola    [Erik Zubek]   27.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Světlomet Bosch J130 2S (malá hruška)    [Erik Zubek]   27.01.2008
Odpověď  Zdravím diskutující. Rám se liší oproti ostatním seriím v odlitcích držáků zadního kola, vzpěra nosiče a vzpěra blatníku nejsou uchyceny ve stejném bodě, jako u ostatních serií, dále se liší v uchycení nádrže, rozteče děr jsou vpředu i vzadu 135mm, u ostatních serií jsou 140 a 110mm. Dále se liší v konzole na baterii, u druhé serie je litinová, u ostatních plechová. Liší se též vidlice, světlomet(malá hruška) je uchycen ve spodním krku řízení, kde jsou pro tento účel nalitá oka, je jiný přední blatník, zadní stojan, nosič, kola mají po obou stranách šest děr, kryt řetězu je hliníkový odlitek...    [Erik Zubek]   27.01.2008
Odpověď  To uchycení zadního blatníku je už dané nosičem kde je dole uchycený tam musí být vzpěry blatníku.Tedy rovně.Na jedné fotce jsem viděl že jeden držák je šikmo a druhý rovně.Ale všechny další motorky je mají rovně.Ty díry v kolech .Na jedné straně je šest děr ale že by byli i na druhé straně .Kdyby tam byli tak by dost oslabily ten střed já jsem měl jen 3 .Ale jestě to zjistím.Když na motoru je BD tak je to Bd a když tam není nic tak je to Praga.Jak to vypadá že 500 ohc je uplně poslední typ. Ta pátá serie.Toto všecno se budu snažit všecno ověřit.    [zdenek]   27.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhé foto    [jawa350ohv]   26.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidávám další 2 fotky Pragovek, které byly nedávno v prodeji    [jawa350ohv]   26.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zase jiná.    [zdenek]   26.01.2008
Odpověď  Já bych řekl že ty rámy se neliší jenom ta delší nádrž mě nesedí.Tady ten typ 2 sérije jsem neviděl rozdělaný .Chtělo by to skusit tam dát tu novější nádrž.Jestli bude pasovat tak rámy budou pasovat.Nebo změř rosteč těch uřezaných držáku nádrže .V prostředku těch držáku je střed .A já nechám změřit na 500 to rozteč.Když budou stejné tak rámy jsou stejné.Mě se zdá že ta starší nádrž má jen jiný tvar a držáky jsou stejné.Ten rozměr budu vědet tak v pondělí nebo uterý.Ty serie se lišily motory ,kryty řetězu,sětly,řidítky,čerpadla navíc plus navíc mazání rozvodu a Taky rozvodem,jiný tlumič řízení .O těch číslech nic nevím nikdo o tom nemluvil.Ješte je uřezaný držák řazení pod nádrží.To co je navařené za motorem tam nepatří.Všechny motory všech serií jdou strčit do jednoho rámu tak proč by se rámy lišili.Je to muj názor .Nikomu ho nenutím aby ho respektoval.Třeba se někdo prihlásí a vyvrátí ho.    [zdenek]   26.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky zdeňku, podle čeho se pozná rám II série? Ta jednovačková Pragovka musí být ta z Lesné, motorka z Ústí má vínovou barvu a ta poslední jednovačka o které vím, ještě asi nevyjela z dílny. Je pravda že se u BD neshodují čísla rámu a motoru?    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2008
Odpověď  Zjistil jsem že některé díly se prodávají v replice.Tlumič výfuku,páčky,hřídele do kol ,vzpěry na blatníky,stupačky,výfuk,Brzdové bubny.    [zdenek]   26.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  omyl.    [zdenek]   26.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ješte jedna.    [zdenek]   26.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Toto je zajímavé.Praga 500 ohc    [zdenek]   26.01.2008
Odpověď  Ještě by to chtělo otočit ten rám aby bylo vidět jestli je ten motor 2 serie.    [zdenek]   25.01.2008
Odpověď  Ten rám je doopravdy 2 serie.Fotky pomalu přibývají rozděluju je na 5 serií.Abych se vtom trochu vyznal.Akorát některé detaily nejsou vidět .Ale ty havní rozdíly ano.Mam kamaráda který má 500 i 350 tak zjistím co má za sérii a kdykoli se mužu podívat na některé součástky.A také nafotit.    [zdenek]   25.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro potěchu přidávám link na pár obrázků a ještě jednu fotku (snad) II série.
http://royalriders.webpark.cz/veterani.htm    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2008
Odpověď  Díky Zdenku - až se potkáme a bude příležitost máš u mě pivo :-D    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2008
Odpověď  Já jsem měl motor bez přídavného čerpadla jiné víko spojky jak na té fotce .řidítka stejné Těch odlišností bylo víc.Podle jaká byla serie.Musím si sehnat fotky motorek .A podívat se na ten návod.Sice jsem viděl 4 typy pragovek ale pak jsem se o ně přestal zajímat.Tu svou už jsem neměl.Mám nějaké fotky tak se podívám a zjistím víc.Hlavně jak se liší každá série.    [zdenek]   24.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podle pravého víka motoru by mělo jít o II sérii - tj. BD, ne Praga. Nevíš zda se lišilo uchycení zadního blatníku jen u I. série? Na fotce je ještě "stará" nádrž, ale držáky už jsou rovně. Taky kola prvních sérií prý měla 6 děr na obou stranách (později 3 a 6) - je to tak? Bylo ještě více odlišností?    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2008
Odpověď  Skusím to naskenovat .Radit ti mužu hned na rámu jsou uřezané držáky nádrže to řazení je divné vzadu něco navařené.Než to udělám tak to bude tak 14 dní trvat.    [zdenek]   24.01.2008
Odpověď  Tak toto bude problem zohnať chýbajuce diely...
želám veľa štastia    [Šepleta] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.01.2008
Odpověď  Byl bys ochoten poradit mi stran BD, pripadne nechat okopirovat navod?    [JzK]   24.01.2008
Odpověď  mam original návod na Praga 500.Měl bych mít ještě návod na 350.také original.Měl jsem 500 jel jsem na ní Soběšice.Dobrý stroj dobře se řídí a má pohodný posez.Ten zvuk poznám mezi všemi motorkami světa.    [zdenek]   23.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pragováci, nestyďte se !    [JzK]   16.01.2008
 Přidat odpověď   (59) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006