MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301651 příspěvků |7276 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 79 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly od roku 1945 | Diskusní téma 25.8.2019 18:44  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Testace Jawa 350/362


 Prosím o Váš názor na testaci Jawy 350 Californian, podle Veteran Clubu Třebíč je v neorginálním (kývačková vidlice) a neodpovídajícím/špatném stavu pro testaci => nejsou pochromovaná kola, mají pasivovanou rez (hodnoceno pouze z fotek!). Jsem poměrně zklamán a chtěl bych slyšet i názor ostatních (objektivní). Díky moc

fotky:

http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/3 3/172208_20130808182642.jpg
http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/3 3/172209_20130808182757.jpg    [snekous] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  Ale tohle je už nyní konečně vyřešeno. Dochované motorky v původním stavu jsou správně mnohem víc ceněny a vyhledávány než renovacemi znehodnocené naleštěné stroje, kde nevíš, co je original a co replika.    [Baf]   12.10.2018
Odpověď  Plně souhlasím s JB,historická hodnota stroje spočívá v jeho historii a ne v renovaci,po které vypadá stroj lépe než když de vyrobil.Škoda že odkaz již nefunguje,zajímalo by mne to.Každý zná svůj stroj nejlépe,pokud ho renovoval,jenom od značky Jawa existuje v poválečných strojích tolik typů a variant že neznám nikoho kdo by se v tom na sto procent vyznal a ne vše co se píše na internetu je pravda .Testační komisař P.C.    [petrguzzi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2018
Odpověď  nechybí ti tam klaxon? Jinak kalif hezkej mám uplně stejnýho, jak jseš s sním spokojenej ohledně výkonu a jízdních vlastností? Zajímavý že poukazují na masku z kejvy, myslel jsem že kalif v úpravě pro vb je notoricky známej.    [honza]   31.07.2014
Odpověď  Mirku, buď rád, kdyby byly opravdu všichni tací jací mají být, tak většina veteránů budou stát jen v garáži, páč by testacemi neprošlo:)
Bohužel nikdo neví všechno a že veteránů je docela velká škála.    [Jarda]   30.07.2014
Odpověď  na testování mám svůj osobitý a bohužel tak trochu vyzkoušený názor. Většina komisařů ze sebe dělá chytráky a ví houby. Příklad - byl u nás pán, před jménem Ing. za jménem soudní znalec v oboru his. vozidel. A tak procházíme naší sbírku - to je tatra 57 vykřiknul. Já pravím - tatry 57 se nedělali v kabriu, to je T 75. A to je to porsche s motorem VW - ne, do žádného porsche se motory VW nemontovaly, jen do 924 motor z audi, ale toto je 944. A na závěr - toto je piáno. Ne není, toto auto nemá v českém handtexu název. Buď velké piáno či stará čína ( MB W116). tak takoví debílkové nám (mě naštěstí ne) dělají testace.    [mirek]   30.07.2014
Odpověď  Tak vlastnim uplne tu samou verzi na chlup stejnou. Barevny provedeni, patle na vyfuky, je to jedna z verzi, kde je davaly nize z duvodu montaze brasen, pozdeji toto reseni nahradil uz ram s prodlouzenym uchytem, typ blikacu ... Kyvackova vidlice? Maska/svetlo je u teto policejni verze ze Sportky, ja tam mam jeste ze shora vrtany diry na vysilacku, jediny co mi chybi je hrazdicka na uchyceni majakovych svetel. Jinak krasne zachovaly autenticky stroj, az teda na ty polepy na kastliku a olejovy nadrzce, ty fofrem pryc, to samy zrcatko (tady bylo na plexi), zadni odrazka. Predni blikace na revma plech a je to.    [ferrosoa] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.07.2014
Odpověď  Dolin - jasně, ale když vzadu,tak musí být i vepředu,ne??????????

Dovedeš si představit ,jak se na takové motorce jezdí? Vepředu budeš mávat a vzadu blikat?

A kolik by technik na STK musel mít vypito,aby to takhle pustil?????    [Monty]   16.08.2013
Odpověď  Monty ty blikače na zadním blatníku jsem ale na dobové fotce ze služby viděl!!    [Dolin]   16.08.2013
Odpověď  jen tak pro info, jaká je úroveň testačních komisařů. Byl u nás jeden, před jménem Ing, za jménem CSc, a pod jménem soudní znalec v oboru historických vozidel a testační komisař. Tak procházíme naše garáže - jé to je piáno (název pro MB 123), povídám ne, toto auto nemá v českém hantecu správný název - buď velké piáno nebo stará čína (byl to model W116), další auto - to je tatra 57. Odpovídám - Tatry 57 se nedělaly v kabriu (polocabrio,sport ano) to je T75.A to je to porše s motorem voklswágen ? Ne, do poršáků se montovaly z Audy 100, ale do modelu 924 a ne do 944. Takže takový nám dělají testace.    [mirek]   15.08.2013
Odpověď  Tenhle kryt řetězu tam patří, dle dobových materiálů. Zrcátka plánuju tyhle http://www.motokramek.cz/zpetne-zrcatko-na-tycce/. Na boky bych si nechal na plotru ze samolepící folie nechal vyříznout VB    [snekous] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2013
Odpověď  Ještě doplním JB. Je potřeba doplnit kryt řetězu a levé zpětné zrcátko, bez tohoto na STK neprojde. Rozhodně nepoužívat zrcátka s plastovým krytem. Dále vyměnit páčky spojky a přední brzdy, ty rovněž dobově neodpovídají.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2013
Odpověď  Já jsem z dotazu vycítil, že testační komisař tento typ nezná a navíc tlačí majitele do renovace, což by byla v tomto případě veliká škoda.
Motocykl by samozřejmě měl projít základní repasí. Podotýkám, ale, že by měla být velice citlivá. Předpokládám, že na fotkách je jen nálezový stav.

Jinak já práci testačním komisařům vůbec nezávidím. Ono není nijak snadné poznat dobovou úpravu od úpravy pozdější. Do toho všeho by měl být motocykl funkční po technické stránce a celkový stav by měl mít jistou úroveň.

S tímto motocyklem by se dalo pracovat asi takto:
Chtělo by to sehnat revmaplechy, které k motocyklu patří. Zadní blinkry jsou tam potom správně. Odtrojit od zbytků revmaplechů a blinkrů je také možné řešení. Zpětné zrcátko bylo dodáno asi po oddělání plexi. Určitě by stálo za to zprovoznit Oilmaster. Nápis Jawa je dobová úprava, souhlasím, že hrozná. Původně tam mohl být nápis VB, ale ten musel při převodu na soukromého majitele zmizet. Zástěrka na předním blatníku je jistě také dobová úprava, ale je snadno odmontovatelná. Zadní odrazku je třeba vyměnit za kulatou. Beru to tak, že koupí to vše teprve začíná...    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.08.2013
Odpověď  Nezlobte se na mně, ale připadá mi,že jste se nesnažil ani trošinku.

Co aspoň zahodit ty nálepky z 638 na schránkách, hnusný nedobový plastový zrcátko,a bud k padacím rámům doplnit i revmaplechy,nebo aspoň odšroubovat zadní blinkry a zbytky rámů před nohama.

Vždyt Vaše motorky by neprošla ani obyčejným STK.    [Monty]   14.08.2013
Odpověď  nebuď zklamán - úroveň testačních komisařů je tak trochu ubohá. přes dvacet let se živím veterány a možná o tom i něco málo vím.do dnešního dne nechápu, jak může někdo, kdo prodělal nějaké školení tzv. otestovat jakéhokoliv veterána. jsou auta (i motorky), která byla vyrobena v jednotlivých kusech. dokumentace není. dovezlo se kvanta vozidel ze zahraničí, jejichž název neumí testační komisař ani vyslovit. po desítkách továren nezbyl ani archiv. Čs motocykly se vyráběly z toho, co bylo. došly řídítka typu 1, dal se typ 2 - bylo třeba dodat na trh motocykly k májovému výročí a splnit socialistický závazek. Z kupujících to nikdo neřešil - byl rád, že si vůbec něco koupil. milý testační komisaři - nemám nic otestováno nic mít nebudu. samozřejmě očekávám kvanta inteligentních reakcí, ale bohužel již jsem takový.    [mirek]   14.08.2013
Odpověď  a sehnat papíry na tento model a udělat oficiální výměnu necheš?    [lipcaa]   14.08.2013
Odpověď  nevíte někdo o rozumném vete klubu poblíž Vysočiny?    [snekous] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2013
Odpověď  Jak jsem Ti kolego psal již jinde,..máš krasavce a toho si važ!! Hodně štěstí s provozem.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Nebuď zklamán. Naopak. Tvůj motocykl je dochován ve vzácně původním stavu, který by naopak měl být znalci patřičně oceněn. Motocykly Jawa Californian Jawa 350 typ 362/00/09 určené motohlídkám SNB byly svými majiteli v drtivé většině radikálně upravovány a v původním stavu se jich tedy moc nedochovalo. Renovace tohoto motocyklu by byla velikou chybou a to by testační komisaři měli vědět.

Máš nyní dvě možnosti. Buď přesvědčit třebíčské o omylu, nebo si najít jiný klub na testování. Testačním komisařům doporučuji dát k přečtení knihu Jawa Californian a také tento článek MotoMagazínu: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=califor nian&menu=21&pos=jawa3620009    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.08.2013
 Přidat odpověď   (18) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006