MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314360 příspěvků |8036 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 181 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPřívěsné vozíky, sidecary | Diskusní téma 24.3.2023 13:58  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Podvozek


 konečně jsem dodělal podvozek na Tůmu (Motex) proto dávám pár fotek.    [Mirda444]   26.02.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Ahoj Mirdo444, prosim, mam par dotazu ohledne tumy k tobe, prosim ozvi se mi na mail shimoah@email.cz dik moc    [Shimoah] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2018
Odpověď  Takže, pro sidecar Tůma připojený k Péráku patří do TP následující údaje: délka 2010 mm, šířka 1350 mm, výška 1100 mm, počet míst k sezení 3, Nápravy 3,pohotovostní hmotnost 170 kg, dovolené zatížení 240 kg, celkové zatížení 410 kg. Údaje jsou přímo z Jawy.    [Mirda444]   07.03.2018
Odpověď  Přesně tak.. mám dovoz ve VTP jsou váhy s a bez side, jen ještě potřebuju šířku a délku po připojení.. Délku uvažuji jako délku motorky, pokud loďka někde nepřesahuje (ve předu , nebo vzadu)..
Jinak ano, na zápis do VTP- případně co tam máte kdo uvedeno?    [Beat]   04.03.2018
Odpověď  Co potřebuješ změřit? Potřebuješ to pro zápis do TP?    [Mirda444]   02.03.2018
Odpověď  Kluci, najde se tu někdo, kdo mi změří rozměry Péráka se side, třeba Tůmou?
Dělám dovozovku a ve VTP je možnost připojení side.. potřebuju šířku a délku sady..    [Beat]   27.02.2018
Odpověď  Při ceně 8 nebo 9 tisíc za komplet (sedlo motor + sedačka side) bych to asi neřešil, ale aktuální cena jen za sedačku side je 12 000,-.
Rozhodně díky za tip na RRK!    [Marte] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  A celkový vzhľad...    [vladimirRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ďalšia    [vladimirRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím vás.
Ja som si dával čalúniť sedačku do side Tuma a aj prednú sedačku na Peraka 350/18 v Písku u Rekových. Cena bola myslím 8000 KČ, alebo 9000 KČ. Ja som si dodal originál plech sedadla na Peraka a drevenú dosku sedáku a operadla na sedačku side.
Kvalita je 100 %.    [vladimirRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2015
Odpověď  cena v Písku je možná hrozivá, na rozdíl od hrozivého provedení od garážníků. pokut ti záleží jen na ceně, drobných kutilů je dostatek. já se již poučil (pravda, stálo to pár vyhozených peněz) a s opravami chodím jen tam, kde je záruka kvality a ne nízká cena - viz komentáře o chromu.    [Pavel]   14.08.2015
Odpověď  Já jsem si nechal potáhnout sedlo u firmy R.R.K. www.rrk.vyrobce.cz, ale lze to objednat i u pana Hadrávka.    [Mirda444]   14.08.2015
Odpověď  Poraďte - kde jste si nechávali očalounit sedačku na Tůmu?
Ptal jsem se v Písku, kde je ale nabídková cena hrozivá.    [ondřej]   14.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Asi nejde o Tůmu, ale přidám také pár fotek pěkné sajdy.    [Honza Vošalík]   26.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  A na závěr pár dotazů pro zkušenější sidecaristy.
1) jak jste vyřešili nastavení rovnoběžnosti rámu motorky a rámu sidecaru?
2) jak řešíte celkovou sbíhavost motorky a kola sidecaru? Nekde jsem slyšel, že osy by se na 10m měly sbíhat cca o 3 cm (respektive side k moto)
3) Pro ty z vás, kdo mají podobné držáky - držák u zadního kola kopíruje tvar rámu, byt jsem vložil klínek. Tím vzniká problém, viz na fotce..
4) letmo uložené kolo (čz150c) - bude nasazené na trnu, ale průmer trnu je (na původní čz ložiska) jen 10mm. Jakou máte zkušenost s letmo uloženým kolem v provozu, nedeformuje se trn?
Díky, Ondřej    [MarteRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail držáků tůmy    [MarteRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taky přispěju svou troškou do mlýna - pérák 35O s tůmou, tříbodové pevné uchycení, čtvrtý držák připraven.    [MarteRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2014
Odpověď  zdravim vie mi dat niekto kontakt na mirdu444 mail: tt33.52@post.sk    [franz]   27.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dekuji za odpovedi...
A nasel jsem na prodej tento podvozek na Tumu. Je to on? A s cenou 2tis?
Jsou ruzne podvozky na Tumy?    [Ondra]   18.09.2012
Odpověď  Ondro, ta lodička je Tlustoš    [Mirda444]   14.09.2012
Odpověď  Je to blatník na levostrannou, tedy nejspíš ještě předválečnou sajdu.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Ondra]   13.09.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A je tohle blatnik na Tumu?    [Ondra]   13.09.2012
Odpověď  Ne není.    [Michal14]   12.09.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim, tohle neni Tuma, ze??    [Ondra]   12.09.2012
Odpověď  Nejake foto na thoy@seznam.cz
Diky    [Ondra]   11.09.2012
Odpověď  mam lodicku tuma, ta kratsia uzsia opieskovana v zaklade...    [jano]   11.09.2012
Odpověď  Nemel by nekdo volnou sajdu Tuma/Motex.. Samotny podvozek/lodicku nebo i celek :)
na thoy@seznam.cz    [Ondra]   11.09.2012
Odpověď  Pro "Beat": ano, je to podvozek od sidecaru Tůma.    [Mirda444]   04.09.2012
Odpověď  pro jana,
máš prosím ještě ten sidecar, chtěl bych něco k jawa ogar 350. Chlapi víte o něčem ?    [pedro]   20.08.2012
Odpověď  Ahoj, je to Tůma.    [alkm]   31.07.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [Beat]   31.07.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kluci, je to podvozek od Tůmy?    [Beat]   31.07.2012
Odpověď  nechci inzerovat ale vozik budu prodavat vuči místu, kde už nebydlim.
kdyby měl nekdo zajem ale jen važny tak mi napište mail. Nechci ho dávat do spatných rukou.    [jan]   16.07.2012
Odpověď  sedacky jsem mel origo, potazene nove, presne podle tech starejch. delal to mistni calounik.

mam 250 a 15-ku kolečko. Neni problem s tim jet na rovince a bezesrandy 85 km\h. do kopcu to vyjeden normalne. ( sice to papa 5l na 100 a to je jedno)    [jan]   15.05.2012
Odpověď  Ahojte,
kolik váží ten TůmaúMotex. Chci připojit side k jedné předválce, dvoutaktu, 9 koní (tedy asi jako pérák) a chtěl bych vědět jak to pojede s 60 kg těžkou sajdou.
Dík    [franta]   15.05.2012
Odpověď  Pro "jan" - kdo Ti potahoval sedačky sidecaru? Měl si originální kostru sedačky, nebo Ti ji také dělal čalouník?    [Mirda444]   15.05.2012
Odpověď  jedeto vpohodě., ve 2 + souprava.,    [jan]   06.05.2012
Odpověď  Zdar,moc pěkný.Jak se s tím jede?.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to dnes musel projet. Zasílám foto.    [jan]   05.05.2012
Odpověď  Ahoj, napiš do JAWY o souhlas výrobce s připojením postraního vozíku a s tím jdeš na STK a na úřad. Já tak mám Tůmu zlegalizovanou.    [alkm75]   20.02.2012
Odpověď  Tejecko: jedná se o motex, dani: zapsat vymenu motoru a sajdy snad neni zadny problem ne?    [Libra]   18.06.2011
Odpověď  taky mám tůmu bohužel vyjet nemůžu, jsem omezen doklady, nevím jak to udělat zlegalizovat abych s tím mohhl vyjet na cesty. Doklady mám perakovské 250rok 1953, motor tam mám z 354 a lodka není zapsána v dokladech. Dokázal by někdo poradit?    [Dani]   11.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Též se chystám na renovaci sajdy. Jen musím ještě zjistit, co je to vlastně za sajdu - zda TUMA nebo MOTEX :-)    [Tejecko]   26.05.2011
Odpověď  Myslím, že v podvozcích už panuje trochu zmatek. Domnívám se, má být odpružená celá sajda listovým perem a pak odpadá odpružení kola (starší typ-Tůma) nebo je uchcení k motoru pevné - čtyřbodové a a pak je odpružené kolo (Motex). Někdo má odpružené obojí, případně pevné ukotvení ve třech bodech. Máte jinou zkušenost?    [kovarnik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2011
Odpověď  Já bych se i přihlásil, neb Pérák 350 i Tůma se v garáži nacházejí, ale jestli vyjedu, tak nejdřív příští sezónu..    [Marte] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, tak Vlado těch co znáš a nepřihlásili se už je jen 6. Pérák 350/18 + tůma po renovaci - Kroměříž.    [alkm]   12.04.2011
Odpověď  Tak snad sa tu ešte niekto pripíše. Ja poznám približne 7 ľudí čo majú Péráky so sajdkou Tuma, a asi polovica z nich chodí aj sem na veteranforum, takže dúfam, že sa k nám pripoja.    [Vlado]   09.04.2011
Odpověď  vlado, vyzera to tak ze si zraz urobime iba my dvaja :)    [jozef]   08.04.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa 350/18 Perak + side Tuma po renovácii. Senica, Slovensko. Telefon 00421 908 437 395    [vladimirRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2011
Odpověď  1ks tuma povodny stav perak 250 povodny stav kosice slovakia :)    [jozef]   06.04.2011
Odpověď  Každý muže napsat odkud je . At se muže udělat tabulka a mužeme časem vyjet. Rad bych jel.    [perak-1952]   06.04.2011
Odpověď  tumov pribuda ako hub po dazdi :)
snad sa raz dozijem nejakeho zrazu...
co vy na to?
az nas bude viac ako 7 mohli by sme dat stretko niekde niekedy...    [janko]   05.04.2011
Odpověď  Moc hezký,jestli můžeš dej sem ještě nějaké detailnější fotky.Myslím, že si je každý rád prohlédne a ocení.    [Lada]   04.04.2011
Odpověď  Tož gratuluji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě mi chybí zadní nosič a zamek opěradla. Ninak nadherná jizda na 250, super    [perak-1952]   03.04.2011
Odpověď  Vypadá luxusně,jen by to chtělo foto i z druhé strany,at se můžem pořádně pokochat.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak konečně mám taky hotovo.    [perak-1952]   03.04.2011
Odpověď  Já mám v TP zapsanou pouze větu "možno připojení sidecaru". Takže tak trochu záleží na policii, zda by chtěla při kontrole nějaký doklad od sidecaru. Zapsali mi to tam bez problémů na základě žádosti o změnu.    [Mirda444]   29.03.2011
Odpověď  Zapsání sidecaru Tůma/Motex k péráku není tak jednoduché jako zapsat Velorex ke kývačce. Na Velorex existuje typový list na jehož základě ti to zapíšou. K Tůmovi popř motexu nic takového neexistuje, musíš mít souhlas výrobce motocyklu ke kterému chceš sidecar připojit.Byl jsem v Jawě první kdo to po nich chtěl, protože to trvalo asi 3 měsíce než to poslali. Údajně sháněli parametry Tůmy.
Jinak zatáčení se sidecarem doprava je fakt zážitek pro otrlé.    [alkm]   29.03.2011
Odpověď  První dojem byl, že jízda se side je pro sebevrahy. Po několika km to bylo lepší, ale pravé zatáčky mi moc nejdou. Pokaždé se mi zdá, že se motorka převrátí. Doleva je to již v pohodě.    [Mirda444]   23.03.2011
Odpověď  Mirda, podel sa o zazitky z jazdy:)    [Alex]   22.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro Karla - pokud máš na Péráka 350 papíry, tak jsi šťastný člověk a zapsat sidecar není problém. Stačí zajít na úřad evidence vozidel a požádat o provedení změny. Já to nechával dělat na Jawu 350/354 a bylo to vyřízeno za 5 minut.
Pro Marte - já tam mám zadní blatník z Péráka, ale viděl jsem tam ledacos. Na druhém side Tůma mám zadní blatník z ČZ 150C. Pérácký blatník se zkrátí o ten prolis k řetězu. Rovněž krycí plechy se někde používaly, někde ne, ale vzhledem k bezpečnosti spolujezdce jednoznačně doporučuji ho použít. Jako krycí plech stačí tloušťka 0,6 nebo 0,8 mm. Pokud použiješ blatník z Péráka, dal bych stejný typ jako máš na motocyklu. Zadní světlo na blatníku sidecaru se u novějších provedení používalo ještě k pozičnímu světlu na horní části blatníku. Zřejmě z důvodu bezpečnosti, protože poziční světlo není zezadu téměř vidět. Pokud se týká kola side, rovněž se používalo ledacos. Mám nafoceno spoustu sidecarů Tůma (Motex) a řekl bych, že co kus to originál. Prostě se použilo to co bylo zrovna nejsnáze dostupné. A nakonec ještě fotku mého Péráka - mám za sebou první letošní km.    [Mirda444]   21.03.2011
Odpověď  Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jaký blatník je vhodné použít na kolo side (v seznamu je tedy vedený zadní batník z péráka) - přepokládám, že se musí uřezávat.. Vhodnější je bezlemová varianta?
Další dotaz se týká bočního plechu blatníku - má nebo nemá tam být? Vzhledem k různým provedením se názory asi různí. A pokud ano, v jakém rozměru?
Zároveň se zmiňujete o zadním světle na blatník - měl jsem za to, že na side je pouze poziční světlo. Patří tam i zadní světlo?
Také jsem slyšel názor, že na Tůmu patří kolo z ČZ 150c. Co je správně?
Mockrát díky, Ondřej    [MarteRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2011
Odpověď  Díky, já jsem od Brna, jak bude teplo, udělám si výlet na nějaký zámek v jižních Čechách a předem bych se ozval!
Budeš řešit připsání Tůmy do TP?
Nevíš jak postupovat? Moc děkuju, Karel    [Karel 123]   20.03.2011
Odpověď  Jsem z Netolic - malé město cca 25 km od Č. Budějovic směren na Prachatice.    [Mirda444]   19.03.2011
Odpověď  Mirdo, odkud jsi, rád bych se s tebou sešel a popovídal, pokud nejsi proti, ale domluvili by jsme se až bude teplo!    [Karel 123]   17.03.2011
Odpověď  Skutečně jsem v seznamu úplně zapoměl na tlumiče lodičky a chromování závěsu kola. U tlumičů počítej tak s 1 500 Kč + chromování. Chromování se těžku určuje, protože pokud si leštíš tlumiče sám jsou to stokoruny Kč, pokud to necháš vyleštit budou to třeba dva tisíce. To platí u chromování obecně - leštění je několikanásobně dražší, než chromování. Připojovací držáky podvozku k motocyklu jsou chromované. Pokud se týká výroby podvozku, tak bych ti ho asi uměl udělat, ale otázkou je termín. Cenu si netroufám nastřelit, musel bych to spočítat - materiál je jasný + práce. Když tak se ozvi na e-mail.    [Mirda444]   16.03.2011
Odpověď  Mirdo > díval jsem se na tvoje náklady na podvozek, ale nikde jsem nenašel celkovou částku za chromování a to dílů jako jsou tlumiče side, domeček k uchycení kola atd. Jakou povrchobou úpravu jsi zvolil na úchyty které propojují trubkový rám s motorkou?
Za kolik by jsi rám vyrobil?    [Karel 123]   15.03.2011
Odpověď  Oldo, můj e-mail je mirda444@email.cz    [Mirda444]   12.03.2011
Odpověď  Mirdo. Je neuvěřitelné jak jsi se tady podělil o své zkušenosti, včetně dodání výkresů, rozpočtu a kontaktú. Děkuji Ti za všechny, kterým jsi ušetřil mnoho starostí, tápání, omylů, předělávání, peněz za zbytečně nakoupené věci a za projeté kilometry...Tak by měly vypadat příspěvky a ne mlžení a urážení jak to tady občas chodí. Kdyby byli všichni jako Ty . to by se to renovovalo. Doufám, že ti to někdo někdy vrátí.    [mirapt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2011
Odpověď  Mirdo díky za vyčerpávající informace.Určitě je dobré zveřejnit všechno tady a pro všechny.Některé tvé poznatky určitě využiji při své renovaci.Přesto všechno by mě zajímaly věci o kterých se tady na foru mnohokrát píše.Nechci zavádět diskusi o něčem co už tu bylo mnohokrát řečeno jen bych to rád s tebou probral do detailu.
Prosím o email adresu

díly OLDA    [OLDA]   12.03.2011
Odpověď  Ahoj,
když už řešíš zamek na zadní opěradlosidecaru motex - tam mi pošli foto.
Dle originalu to nebylo. Ale zajíma mě to. Zajištění. Prosím o foto    [perak]   11.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  A poslední fotka je rozpracovaný podvozek k lodičce Tlustoš. Omlouvám se těm, které to nezajímá za dlouhý příspěvek. Mohl jsem to poslat Oldovi na e-mail, ale myslím, že je ještě spousta lidí, kterým to může pomoci. Pokud se někdo chcete sám pustit do výroby podvozku tak věřte, že pokud to chcete udělat kvalitně a hlevně bezpečně pro vlastní provoz, není to žádná sranda. Na Slovensku někdo podvozky vyrábí a možná je to lepší volba, než si to dělat sám.    [Mirda444]   09.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lodička Tůma (Motex) s rozpracovaným podvozkem. Za poslední dva roky mi prošlo rukama několik typů podvozků k těmto lodičkám. Od podvozku na listových perech přes podvozky vpředu svařované, jako je na obrázku a samozřejmě takových jako je na fotce u nadpisu. Tyto podvozky byly ještě ve variantách s pevným, nebo odpruženým kolem, s připojením pod sedlo listovým perem, nebo pevnou tyčí a s tříbodovým, nebo čtyřbodovým uchycením k motorce. Každý z nich má své výhody a nevýhody.    [Mirda444]   09.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Fotka origo součástí podvozku Tůma. Nosič, tlumiče lodičky, příčník k upevnění lodička do tlumičů s páskem, který slouží jako podložka šroubů příčkíku z vnitřní strany lodičky, třmeny pro uchycení lodičky k podvozku vpředu (mezi třmenem a trubkou podvozku musí být guma, nejlépe kus gumové hadice), doraz sedačky a zámek opěrky sedačky.    [Mirda444]   09.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kola jsou vyrobena ze zadního kola Pérák. Na soustruhu jsou odstraněny zuby unašeče rozety a z jedné strany je protočen průměr pro větší ložisko. Musíš si ještě udělat novou rozpěrku ložisek s průměrem dle většího ložiska.    [Mirda444]   09.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na přiložené fotce jsou v podstatě všechny díly potřebné k připojení a osazení podvozku (je to na více podvozků, protože budu ještě dělat podvozky pro jednoho Tůmu a jednoho Tlustoše). Vlevo nahoře jsou kuželové osy kol, soustruženo a broušeno - musí být z kvalitního materiálu tepelně zpracované. Vpravo nahoře jsou připojovací držáky podvozku k motorce - některé jsou navařeny na podvozek, některé jsou šroubované. Uprostřed je výkyvný držák osy kola a osa výkyvného držáku, která je přivařená k podvozku. Dole je jeden hotový držák, který se šroubuje vpředu na motocykl a 3 polotovary tohoto držáku. Vpravo dole jsou polotovary podsedlového držáku listového pera a jeho upevňovací třmeny. Vlevo dole jsou rozložené tlumiče lodičky pro Tlustoše (hodně podobné těm na Tůmu) a vedle nich je držák listového pera, který se přidělává na rám podvozku.    [Mirda444]   09.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Oldo, listové pero jsem si nechal vyrábět podle přiloženého výkresu. Nevím přesně, kdo mi ho dělal, ale myslím, že to bylo někde v Ostravě - našel jsem si to dle odkazu "výroba listových per" na internetu. Cena byla někde okolo 2 500 Kč. Pokud si chceš dělat cevý podvozek sám, tak několik rad. Prö podvozek použij nějaký kvalitní materiál, například bezešvou trubku 32/2 materiál 11 523 (používal se na rámy motocyklů), nebo podobný, protože na tom budeš chtít jezdit a ne se zabít. Počítej, že potřebuješ mít možnost nechat si některé díly udělat v dobře vybavedé zámečnické, nebo nástrojařské dílně - viz další odkaz.    [Mirda444]   09.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den Mirdo444 je vidět že děláte profesionální práci což se mi líbí.
Mám na Vás prosbičku můžete mi sdělit jaký jste použil materiál při výrobě listivého pera.Jde mě samozřejmě o jakost a šířku pera.Děkuji OLDA    [olda]   07.03.2011
Odpověď  To kolo, které je na fotce má zvláštní střed a ta matice má vnější závit M 62x1,5. Pokud máš střed kola z Péráka, tak ti je tato matice k ničemu - je moc velká. Poku ale chceš, dám sem fotku s rozměry. Výrobu Ti ale nejsem schopen zajistit.    [Mirda444]   16.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  TO [Mirda444]., Poptavám zdali by jsi mi nechal udelat uplně stejnou matici na kolo k sidecaru., Nechat obrobit podle tve., tam kde jsi si to nechaval delat ? popripade mi napiš na mail. děkuji velice mi to pomuže.    [perak-1952]   16.08.2010
Odpověď  Ahoj, můžeš mě prosím na sebe poslat kontakt. Jsem z Prahy a rád bych si s tebou na tohle téma pokecal. Díky Jirka Můj mail je : vlockova@seznam.cz    [Jirka]   08.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  v rozebraném stavu    [Mirda444]   25.07.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já jsem vyřešil uchycení zadního kola následovně: Použil jsem zadní střed z Péráka, odsoustružil pryč zuby pro unášení rozety a z jedné strany zvětšil otvor pro ložisko tak, aby ze strany k side byl otvor pro osu 20 mm a z druhé strany zůstl klasických 17 mm. Pak jsem si udělal novou osu a novou zátku ložiska s prachovkou. Vše je vidět na přiložených fotkách. Na fotce je i závěs kola, který zároveň slouží k jeho odpružení.    [Mirda444]   25.07.2010
Odpověď  poradi mi nekdo jak upevnit kolo k side tuma. dekuji    [perak]   20.07.2010
Odpověď  zdravím, jak je vyřešené zadní kola na tumu. Nejak na to nemužu přijit. děkuji za odpoved s foto    [perak]   19.07.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Náklady    [Mirda444]   11.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pánové, v příloze posílám tolikrát požadovaný základní rozměrový plánek podvozku pod sidecar Tůma, Tlustoš. Jsou tam uvedeny všechny základní rozměry potřebné pro výrobu. Ostatní míry již odvodíte, nebo Vám vyjdou při pasování na motorku. Bez toho, že máte k dispozici alespoň rám motorky na kolech to raději ani nezkoušejte. Budete mít problémy s dopasováním a s výškou podvozku nad zemí (myslím tím to, že jak na straně motocyklu, tak na straně kola sidecaru musí být podvozek ve stejné výšce nad silnicí). Další problém můžete mít s ustavením podvozku tak, aby kolo sidecaru \\\"běželo\\\" s motorkou. Rovněž přikládám seznam toho, co potřebujete na podvozek, který je na fotkách a ceny kolik to stálo. To pouze pro představu těch z Vás, kteří se domnívají, že se podvozek dá pořídid za 5 000 kč. Dalo mi dost práce, než jsem získal solidní podklady pro zahájení výroby podvozku. Nejvíce mi pomohla ochota Vlada ze Slovenska, který tady také často přispívá v diskusích. Přeji úspěšnou výrobu.    [Mirda444]   11.03.2010
Odpověď  dobri den chci se zeptat jestli nemate nejakej planek nebo byste nevirobil jeste jeden kus nebo by sem to od vas okopirovat mam lodku dik za odpovet tomas    [tomass] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2010
Odpověď  Alex, listová pera mi vyráběl jeden známý zámečník. Cena pera byla tuším 2500 Kč. Pokud bys měl zájem, mohu se ho zeptat zda by Ti je udělal. Myslím si ale, že by je uměl udělat každý zámečník v dílně, kde opravují zemědělské stroje.    [Mirda444]   02.03.2010
Odpověď  Mirda: nenasli by sa nahodou 2 take listove pruziny?:)pripadne ako a kto ju vyrobil?Dik    [Alex]   01.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  č.4    [Mirda444]   26.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  č.3    [Mirda444]   26.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  č.2    [Mirda444]   26.02.2010
 Přidat odpověď   (94) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006