MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315083 příspěvků |8091 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 38 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPřívěsné vozíky, sidecary | Diskusní téma 28.9.2023 20:49  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Ahojte, pripevnujem si tumu k peráku a mam problem s tými úchytmi. nema niekto z vas nejake foto na ktorom je to dobre vidiet? za pomoc vopred dakujem.    [Marcel]   08.01.2007     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevíte někdo, kdo vlastní tenhle sidacar? Jeho fotka je níže v diskusi. Mám stejnou sajdu se stejným podvozkem, ale dost zbastleným. Potřeboval bych nějaké fotky jak ho opravit.    [Mirda444]   17.02.2017
Odpověď  Téma staré, čtenáři čerství ;-.)
Zkoukl jsem znovu galerii fotek u tohoto tématu a rád bych se Tě Luďku zeptal, da bude možné Tě někde v příští saissoně potkat s půllitrem, který je určitě jedničkou mezi všemi fotkami ... 20 tisíc a v původním stavu ;-.)

Díky,    [Hobo]   15.09.2015
Odpověď  Á, konečně jsem dohledal, kdo je autorem toho velkolepého 3D podvozku Qelorexu 560, krásná práce! A je možné to zobrazit i "v pohybu" - to hydraulicky odpružené kolo? A mohl bych si to instalovat do našeho rodinného lap-ťapu na plochu? Díky za info. Jo, taky mám 592, a přemýšlím o připojení sajdky k ní.

ad: Klidně udělám výkresy komplet v CADu, ale mám jen velorex 560, kdyby byl ochoten někdo s motexem nebo tůmou přijet, tak bych se do toho dal rád. Jsem ze severu. [RJ592]    [Hobo]   15.09.2015
Odpověď  nevyrobi mi nekde držaky na připejeni sidecaru tuma. dekuji za odpoved    [perak]   17.07.2010
Odpověď  pichtlista: jde to stím leštím takhle do zrcadlového lesku ty šípy na karterech    [Jirka Blažek] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.12.2009
Odpověď  Hobo: tatka zanesly listy do SOR Libchavy, tam lesti listy co se davaji na autobusy tak nam to tam udelaly takhle pekne, ale jinak bud to dat nejakymu profi lestici, nebo velkej lestici kotouc jakoby na brusku a pude to, samozrejme sadou prodavanou na burze ty nastavce do vrtacky tim to nepude potrebuje to vedsi otacky    [pichtlista]   15.12.2009
Odpověď  To Pichtlista: moto je krásně udělané, japa jste dosáhli lesku u lišt - jsou nějak leštěné? Mám něco podobného, ale vše je zašlé (patinu já rád, ale alumínium je teda lehce "dočerna" Co s ním? Díky,    [Hobo]   15.12.2009
Odpověď  tady    [petr]   10.07.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  honzo tady to máš    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.05.2008
Odpověď  vždyť na fotkách jsou všechny rozměry k pochopení neb snad ne?    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2008
Odpověď  Villi nemohl by jsi udělat výkresy těch držáků stačí od ruky s kótami a dát to sem? Nebo jestli jsi dokonce vyráběl repliku měl bych zájem.    [Mirek]   25.03.2008
Odpověď  villi: dakujeme vsetci..naozaj pomohlo:)    [Peter]   21.03.2008
Odpověď  D R Ž A K Y sidecaru M O T E X nebo Tůma    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  díry na třmeny    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  držak z boku    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  z hora    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  držák pod zadní sedačku    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  přední držák k motoru.    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  pohled    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  držák do zadní stupačky    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2008
Odpověď  Znamená to tedy, že motocykl jakoby lodičku podjíždí. Na tom obrázku níže je nakresleno , že motocykl se má od lodičky odklonit o 3 stupně? Jak je to a jaký má vliv seřízení na jízdní vlastnosti? Díky za radu.    [Mirek]   17.03.2008
Odpověď  pre Villiho: a kto ti tam káže dávat provázky a hrebíky? ved to vyrob z kovu.... ja som povedal ze to máš spravit z másla? ved ak si prejdeš celý tento článok tak nájdeš fotky podla ktorých si môže ktokolvek (aj ten najmenej zručný) vyrobit vlastne úchyty.... a kedze tam budeš voziť manželku, tak si dáš na tom dvakrát záležať, nie? keby si tam mal voziť svokru, tak ti fakt odporúčam tie provázky a hrebíky :)    [Dano]   11.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Našel jsem rozměrový náčrt (učebnice řidiče motocyklu, rok 1960).Jinak tam i píšou:
Postranní vozík se skládá z rámu, kola, karosérie a připojovacího zařízení. Rám má zpravidla tvar čtyřúhelníku, který musí být tuhý ve vodorovné i svislé rovině. Rám je připevněn k rámu motocyklu na třech, čtyřech nebo i pěti místech. U silných motocyklů pamatovali výrobci na upevnění přívěsu a opatřili rám motocyklu upevňovacími oky, do nichž se vkládají kuželové konce přípoje přívěsu. Oka jsou v nejpevnějších místech rámu. Na rámech slabších strojů však taková oka nejsou. Proto se musí použít objímek, svírajících trubky rámu. Protože trubka rámu je poměrně pružná a objímka tuhá, musí se použít objímek dlouhých, vypodložených měkčím materiálem a objímky musí být připevněny v místech, kde se rám nejméně prohýbá. Kolo přívěsu může být pevné, lepší je ovšem odpérované. Podvozek přívěsu lze odpérovat poměrně lehce. Lze použít listových per, gumy i šroubových pružin. Karosérie jsou plechové nebo z polytexu, mají vhodný aerodynamický tvar a sedadla v nich jsou vypolštářovaná. Kolo přívěsu se montuje před prodlouženou osu zadního kola motocyklu. Aby se s přívěsem dobře jezdilo, musí mít vozidlo určitý sběh a odklon kol, jako je tornu u automobilu. Podvozek přívěsu se prohýbá, a proto kola motocyklu musí mít určitý odklon od kola přívěsu, nebo obráceně, kolo přívěsu musí mít odklon od roviny kol motocyklu. Kolo přívěsu má snahu odklánět se do rovnoběžné roviny se strojem, protože na ně působí určité prohnutí rámu přívěsu dozadu. Proto musí mít toto kolo sbíhavost, která má v prodloužené ose předního kola činit asi 10 mm. U postranního vozíku čs. výroby Velorex (obr. 98) činí sbíhavost 30 mm (obr. 99) vzhledem k odlišnému konstrukčnímu řešení.
je to asi moc obecný, co? :o) Snad to někomu pomůže...    [Beat]   11.03.2008
Odpověď  dano díky za radu. přivážu to provázkem, pár hřebíků,prkýnek a renovace dokončena. dej sem fotky ať mam představu jak se renovuje na slovači. uvědom si že v té sajdě bude jezdit manželka, to nebude na vodu na zalejvání.    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.03.2008
Odpověď  každí, kto má pripojenú tumu alebo motex k peráku má ine uchytenia, a všetky sú vraj "origo" niektore sa podobajú, no nevidel som ešte presne rovnake... tak čo tu tolko riešite??? ved viete v ktorých miestach to treba pripojit, tak si ich vyrobte sami podla vlastneho uváženia, tak ako to robia všetci    [Dano]   08.03.2008
Odpověď  Náhodou ty výkresy na ten velorex nemáte.Děkuji,bych měl o ně zájem.Děkuji vám.    [kamil]   06.03.2008
Odpověď  Klidně udělám výkresy komplet v CADu, ale mám jen velorex 560, kdyby byl ochoten někdo s motexem nebo tůmou přijet, tak bych se do toho dal rád. Jsem ze severu.    [RJ592]   06.03.2008
Odpověď  Mirek: cele to nie je original, ved to je kyvacka a Velorex, uplne ina konstrukcia tak moto, ako aj side. Tuma/Motex ma ine uchytenie k peraku..v historii je vidno niektore dielce uchytenia, ale su to len fotky..chcelo by to podrobny technicky vykres...to by ale chcelo, aby si niekto nad tym na vecer sadol a pekne zakreslil..a to bude problem:)    [Peter]   06.03.2008
Odpověď  To Beat: Ten přední držák pod nádrží není originál měl by vypadat trochu jinak.    [Mirek]   06.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidávám foto uchycení    [Beat]   04.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  taky mi chybí držáky    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jendys napriek tomu, ze tvoju knihu planujes az v buducnosti, mohol by si mi prosim povedat, v ktorom roku sa zacali vyrabat side Motex? Kedy sa upustilo od vyroby tych Tumovych podvozkov s listovymi pruzinami a preslo sa na klasicke motexacke? Bolo to hned po znarodneni alebo az par rokov po? Alebo nevie nikto iny? Inak na ako dlho este vidis pracu na tej knihe? Nedali by sa dake zakladne info hodit niekam na net? Verim, ze by si tak mnohym pomohol v rieseni otazok na mnohe nezodpovedane otazky. Dik    [Peter]   25.01.2008
Odpověď  roh plechy opatrne obrus a udelej tam 5 dirku a podelne narizni stranu asi cca 1 cm, pote pude plex rozpuli na 2 casti a nebudes to mit zbytecne prebastlene svareckou, tak to bylo original po rohach byli sroubky a ty kdyz se sundali spolecne s ,, pliskami,, uvnitr plexu de to nadherne od sebe

S tim kladivem to nedelej Tumka ma jiny tvar je jakoby po stranach kulata.A proc si zbytecne take nicit sajdu? alespon ze je neco nemusi to byt hned nejaka svetova bomba ale kdyz se renovace povede bude to take mit uspech a ne malý    [jendys]   22.01.2008
Odpověď  jendys a ked tu "listu " vezmem kladivem bude to uz podla teba tuma? :)    [de pejrak]   22.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jendys ten můj rám je komplet svařen přikládám foto dnes jsem byl v Domažlicích v galvanovně a jen ho viděli prej se nevejde.    [Luděk]   22.01.2008
Odpověď  Ram plexu by mel by rozebratelny, do lazne se vejde.Tuma nikdy nemela ,, listu,, po boku side- to uz je ten motex    [jendys]   22.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim já mam loďku takovouhle ten červený profil znázorňuje kde je prolis v podstatě odkud kam vede ,ale teď řešim kam dát nachromovat rám na plexi aby se vešel do lázně díky za pomoc.    [Luděk]   22.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  a co tato JENDYS?
zeby toto bola na 100% tuma?    [de pejrak]   21.01.2008
Odpověď  jendys, aj ked maju rozne rozmery?
TA CERVENA MA KRATSI CUMAK ZDVIHNUTY TROSKU NAHOR    [DE PEJRAK]   21.01.2008
Odpověď  obe lodky jsou motexy    [jendys]   21.01.2008
Odpověď  ak sa vam nezobrazi cela fotka stlacte F11 :)    [de prjrak]   14.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  a este jedna fotecka... lodicka tuma a motex... su ako sestry...    [de pejrak]   14.01.2008
Odpověď  Aj mna by potesil jendys:)..idealne by bolo, keby uz dal do obehu jeho spominanu internetovu knihu s fotkami..takze jendys: VOLAME TA!kedy sa tu objavis?:)    [Peter]   09.01.2008
Odpověď  a aky vyzera TUMA vie iba JENDYS :)

ale keby tu hodil aspon dve fotky, jednu tumu a jednu motex karu potesil by ma...    [de pejrak]   09.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  a toto je dobovz letak MOTEX    [de pejrak]   09.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2 -> tlustos    [de pejrak]   09.01.2008
Odpověď  Nikdo nedokážete říci, která z těch sadkár je Tůma nebo Motex nebo Tlustoš?    [Mirek]   09.01.2008
Odpověď  jendys, vedel by si sa mi vyjadrit k tomu podvozku?    [Peter]   08.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mira, foto 2 nie je vraj Tuma/Motex. Inak stretli ste sa niekedy uz s takymto podvozkom? Davam do pozornosti zdvojenu trubku na rame. Zvary su strukturovo podobne s ostatnymi, tak mi prijde, ze je to origo...vase nazory?    [Peter]   04.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [Mira]   03.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [Mira]   03.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 1.    [Mira]   03.01.2008
Odpověď  Pri shánění informací o sidecaru k péráku jsem našel tři varianty lodiček. Dokáže někdo říci, o kterého výrobce jde případně jak je řešeno uchycení k motocyklu a jak je uchyceno kolo (na pevno nebo odpružené). Aby jsme do toho vnesli trochu světla. Ještě se omlouvám těm jejichž fotky jsem použil našel jsem je na internetu volně přístupné.    [Mira]   03.01.2008
Odpověď  95 % co je u peraku jsou motexy, snadno se pozna hned na prvni pohled podle vylicku na lodce z boku, ja si myslim ze u peraka to byt klidne muze ale rozhodne bych to nedaval k FJ ale radejji k poslednim perakum.    [jendys]   27.12.2007
Odpověď  Jendys, ako to teda bolo s pripojenim side Motex k perakom? Davali sa tam, alebo sa k perakom pripojovali len Tumy? Chces teda povedat, ze vsetky fotky co su tu na nete su Motexy?
Nebol by na teba kontakt?
Velmi rad by som to podrobnejsie s tebou skonzultoval. Kompletujem totiz teraz jednu side a rad by som vedel detaily.
Dakujem    [Peter]   25.12.2007
Odpověď  Chystam se vydat alespon internetovou knihu, zatim mam asi jen 1200 fotek + detaily side, kniha by mela byt hotova do konce cervna.Doufam ze pomuze vsem renovatorum teto uzasne malo dochovane side a urci rozdily mezi SIDE.    [jendys]   23.12.2007
Odpověď  mam 2 sidecary tuma jednu k jawe 500 ohc a jednu k jawe pérák, blizsi informace a detailni fotografie aby se ukazalo o jaky sidecar se skutecne jedna vam vysvetlim protoze side motex NENI tuma, i kzdy tomu tak vsichni rikaji ale je pravda ze po tolika letech si to lidi zafixovali jako tuma.Udajne mam jednu ze 7 dochovanych side Tuma na dvoukloubovem pripojeni. Z toho jsou evidovany pouze 3    [jendys]   23.12.2007
Odpověď  ahoj jendys, konecne sa nasiel odbornik :) ak mas skusenossti a nebodaj aj side Tumu mohol by si ju zdokumentovat a hodit to sem, popripade popisat ake boli rozdiely medzi tumou a motexom. Ak nemas cas posliaspon foto. Uz by sa v tom mohol urobit trosku poriadok.    [miro]   15.12.2007
Odpověď  Tak jsem se trochu povrtal na internetu a zdá se že jendis má pravdu všechny vozíky vyrobený po roce 1950-1952 jsou Motex ,ale z počátku se moc od Tůmy nelišily.Můj vozík byl zapsán u péráka v roce 1958 ,takže pokud byl nový dá se říct že je to skutečně motex bohužel v TP neni napsán výrobce ,zato u té 5tistovky je zapsán Motex v roce 1961 a mezi sebou se liší pohotovostní hmotností 55 a 68 Kg.
Je to tak trochu klamavé neboť v té době to znal každý jako Tůma tak vozíku i říkal i když to už byl Motex ,jako dnes někteří lidé říkají že jdou na Národní Výbor ,ale ve skutečnosti je to již několik let Obecní úřed že. Tak přehodnoťte své vozíky i když po 50 letech to nebude tak snadné ,ale jedno je jisté a to že mají stejný rodokmen Tůma / Motex nakonec na nich pracovali v podstatě stejný lidé.

Od 1. 1. 1950 byla rozhodnutím ÚRD provedena organizační přestavba dosavadního nákupního a prodejního družstva na družstvo výrobní. Od počátku tohoto roku probíhá začleňování jednotlivých výrobců jak pražských, tak mimopražských, jejichž výrobní sortiment má určitý vztah k automobilismu. Současně byla usnesena změna stanov, týkající se změny v názvu družstva, která byla zapsána do podnikového rejstříku u okresního soudu v Praze a družstvo nese název MOTEX - výrobní družstvo motorových potřeb.


Organizační výstavba družstva je v podstatě dokončena v závěru roku 1952, kdy má družstvo již 26 provozoven a téměř 500 členů Sortiment výrobků je po začlenění živností velmi obsáhlý a členitý. V této době vyrábí družstvo desítky drobných výrobků jako autohustilky, maznice, ložiska, pneustěrače, nůžkové zvedáky, elektrické houkačky, zpětná zrcátka, pojízdné zvedáky, tlumiče výfuku, čističe vzduchu, žhavící svíčky, vulkanizační svěrky, pružné spojky, hadice, přívěsné vozíky za motocykly, autozahrádky a další. Mimo to má družstvo v této době začleněnu opravu tachometrů a karburátorů, galvanovnu a gumárnu.    [Luděk]   08.12.2007
Odpověď  Jendis, pouc nas ako vyzera teda original Tuma. Skus pridat foto+dokumentaciu    [Peter]   08.12.2007
Odpověď  mate vsichni mylne informace o sidecaru tuma, ty fotky co naleznete tu je uz firma MOTEX, original side tuma vypada uplne jinak.    [jendys]   08.12.2007
Odpověď  Cau, my jsme jako prevod zvolily 16 cti zube kolecko je je to tak akorad stejnak se stim nijak moc rychle neda jet a do kopcu pri zatizeni vsech 3 lidi by to snad ani nejelo jinak obsazeni motorky ze side je Tatka zamim Mamka a v sajdce 5 ti leta segra moje :-)    [pichtlista]   04.12.2007
Odpověď  Zdravim ja na ni moc nejezdim letos jsem byl akorát na STK, s tou sajdou to jen skusim jak to jede a pak bude jen na koukání. Mordovat jí je pravda hřích, kort když se takhle dochovala skoro 50 let.    [Luděk]   04.12.2007
Odpověď  Ještě mě napadá - jednou jsem měl v ruce loďku na side Velorex, která byla celá plechová. Setkal se s tím někdo?    [JzK]   04.12.2007
Odpověď  Luďku, zapřísahám Tě! Pětistovku v původním stavu hýčkej a nekřiv jí rám přívěsným vozíkem, už takhle má co dělat aby se udržel pohromadě. Jinak (čistě akademicky) se k pullitrům zavěšoval Velorex 561, který se lišil podvozkem a 19` kolem - používalo se přední z typu 15-01 tzn. malý buben. Sidecar držel pod nádrží a na vyměněných předních držácích motoru + na dvou místech vzadu - alespoň tak jsem se s tím vždycky setkal. Podrobnější popis by byl nošení dříví do lesa, viz : http://www.sidecar-cz.com/sajdkary/velorex_561.html    [JzK]   04.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  A to jsem zvědav jak se sajdou pojede tohle táhne skvěle od spodu ta 350 bez sajdy s 18ti kolečkem jela super a jen jsem ji připojil tak se nemohla ani rozjet tak jsem tam dal 17ti kolečko na 16ti je moc dlouhej řetěz jinač ta 5tistovka je v původnim stavu a najeto jen 20 121 km.    [Luděk]   03.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim na motocyklu je sedlo orig. a v side je nové podle původního barevného provedení.A dále s tou originalitou to máš jedno když ten motocykl je hezky udělanej a musim říct že ji máte opravdu pěknou tak proč ne ,ja taky na ni nemam orig. zadní světlo v podstatě jsem ho tam dal kvuli pavu viz foto ,protože se mi to líbilo víc. Zatim zdar a mnoho šťastných kilometrů.    [Luděk]   03.12.2007
Odpověď  Ahoj, sedáky se dělaly hnědo červené, hnědé aji černé, já měl na dvouch sajdách červenouhnědou a na dvouch hnědou, tak si tam černou nechej. Nápis prodává montyjawa asi za 140 penězí.    [RJ592] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  este jedna fotecka    [Pichtlista]   28.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ludek: ahoj ludku koukam tak na tvoji krasne zrenovovanou 560 tku, chtel sem se te zeptat kdyz ma na motorce sedlo lavici tak ta byla vzdy cerna ale sedacky v side byly hnedy je to takhle original? tatka to c¨htel mit sladeny tak mame sedacky v side take cerne, este jeden dotaz nevis kde se necha sehnat napis Velorex? jinak motorka je skladana z toho co se tatkovy vic libilo takze side je z 58 roku ale motorka je z 65 a este k tomu vojak takze je tam 360 motor ale podsedlovi plechy 353 :-( a je tam sposta veci ktere tam nemaji byt ale to je vec nazoru. ale je to nas milacek a to je nejdulezitejsi :-)    [Pichtlista]   28.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  tiez tuma    [ivan]   19.11.2007
Odpověď  Pro Milana : to pero je originál jen ho předchozí majitel nechal nastříkat ,ale spíš by mělo být pokovený. S tou výrobou nevim rád bych poradil ,ale nevim.    [Luděk]   01.07.2007
Odpověď  Ahoj Lu´dku prosimtě kde sis nechal vytvořit listové péro k sajdě ,mám vzor ale nevím kdo by ho udělal.dík za odpově´d.Milan    [Milan]   30.06.2007
Odpověď  Pro LUDKA pošli mi prosím na Tebe kontakt, dávam dohromady 560 Side, potřeboval bych konzultaci. dík Petr 732587625    [petr]   30.06.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  zdravím,rád bych se pokusil koupit podvozek na side Tůma,nebo když by někdo měl výrobní výkres,nebo by mi stačily ty listový pera,prosím pomozte mi,mám lodičku,kolo,blatník,ale povozek mi chybí,tak prosím o pomoc.Tomáš 728136390    [Tomáš]   18.06.2007
Odpověď  díky moc Jony za ty fotky moc jsi mi pomohl,asi to taky takhle vyřeším s odpružením kola.moc dík.tomáš    [Tomáš]   14.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sedačky jsem zadal profesionálům.Neměl jsem v ruce ani prkénko.Ale loďku tam chtěli nechat.    [Jony]   13.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vše jsem ještě pro jistotu objel silikonem.    [Jony]   13.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Plexi jsem zakoupil u firmy zabývající se reklamou stačil rozměr 80x90.Nařezal jsem ho podle šablon ze čtvrtky které jsem si před tím udělal flexou na tři díly.Tloušťka byla 3mm a bylo potaženo zelenou folijí kterou jsem na plexi nechal.Pak jsem vzal horkovzdušnou pistoli a za 3 hod jsem byl hotov.Šlo to překvapivě snadno.    [Jony]   13.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zadní nosič jsem si vyráběl podle dobové fotografie.    [Jony]   13.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Loďku mám odpruženou dvěmi pružinami schovanými v pouzdru.Přes to,že je vše namazáno vydává to hrozný zvuk.    [Jony]   13.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kolo na sajdě mám odpružené pružinou podobnou jako na péráku.    [Jony]   13.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nakonec jsem použil 4 uchyty ten pod kastlíkem jsem si musel vyrobit.    [Jony]   13.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mám konečně hotového Tůmu ale byly s tím hrozné problémy.Měl jsem uplně stejnej rám jako Luděk ale asi jenom podle fota protože jinak napasovalo nic.Když jsem přichytil držák č.1 podle Ludka tak jsem měl držák č.2 z až za osou zadního kola.....Ta moje sajda byla v roce 57 namontována na kejvačku se 16 kolem a má asi jiné rozměry.    [Jony]   13.02.2007
Odpověď  Jony prosím nafotíš to kolo a uchycení odpružení kola,zajímala by mě verze s podsedlovou pružinou.nebo jeslti má někdo ještě nějeký fotky dejte to sem všem nám to moc pomůže.Dík    [Tomáš]   08.02.2007
Odpověď  Ahoj kluci tady je odkaz na MOTEX ta sajda je stejná jako poslední vyráběná tůma 4 závěsy odpružené kolo.Mrkněte na to. http://www.sidecar-cz.com/cz_sidecar/ Motex_sidecar/Motex_dobo_info.jpg    [Luděk]   16.01.2007
Odpověď  Jony,ještě jestli se můžu zeptat ty tam máš kolo připevnéné na pevno nebo je odpružené.dík za odpověď.Tady ta diskuse mě posunula zase o krok dopředu.    [Tomáš]   16.01.2007
Odpověď  Tomáši s tím kolem vydrž ještě tak dva týdny zatím ho nemám přidělané,ale já mám stejně něco jiného.Já to mám odpružené sedlovou pružinou z péráku.    [Jony]   16.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  mam prozbuičku na Jonyho myslíš,že bys mohl nafotit tu tvojí tůmu z druhý strany rád bych porřeboval vědět jak je uložený kolo.Dík přikládám fotku mojeho kola od tůmy.nevím jak má být zavěšený.dík za odpověď    [Tomáš]   16.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tohle je jediná zcela dodělaná na který jezdim.JAWA 350/typ 360 rok 66 side rok 71    [Luděk]   14.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  zde loďky velorex 561 / 560    [Luděk]   14.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  zde blatníky 561 / 560 / Tůma    [Luděk]   14.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  zde velorex 560    [Luděk]   14.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  zde rámy Tůma / velorex 561    [Luděk]   14.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  zde smontová z moto    [Luděk]   14.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je foto závěsu u motoru ještě nemam tu Tůmu zcela hotovou a když jsem ten komplet kupoval tak sajda byla rozebraná a pérák částečně zrenovován ale nokonec jsem to musel předělat protože to bylo pěkně sprasený takže až dodělam Tůmu a připojim projedu a dam sem foto celku a poznatky z jízdy a to ještě mam rozdělaný sajdy velorex 560 / 561 viz fota víše.Tak to trochu potrvá loďka Tůmy je ještě na půdě tak nemam foto, ale jak dodělam ty 3 blatníky tak začnu dělat ty loďky to bude kitováního a broušeního na to se teda netěšim zatim zdar kluci.    [Luděk]   14.01.2007
Odpověď  Ahoj Luďku.Chci se Tě zeptat jak máš připevněn závěs č.1 k motorce?A určitě mnohé znás by zajímaly jízdní vlastnosti s tříbodovým uchycením tvé tůmy.Děkuji a přeji všem pohodovou jízdu na svých strojích.Jurda.    [Jurda]   14.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podvozek    [Luděk]   14.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Listové pero    [Luděk]   14.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já mam Tůmu orig. podvozek nepředělán s pevným kolem tříbodový závěs viz obrázky závěs číslo 2 nutno demontovat kastlík místo něj příde závěs v místě jak je vyobrazen ten obdelník závěs číslo 3 uchycení listového pera. Problém je vtom že spousta podvozků byla předělána a co jsem viděl nějaký obrázky tak je každý jinej,ale každopádně byly závěsy 3 a 4 bodový poslední Tůma je stejná jako Motex 4 boby rozdíl barevné provedení je jako má Jony.    [Luděk]   14.01.2007
Odpověď  vdaka, kolkými spojmi je prichytená tuma k peráku? všade som našiel ze to je štvorbodové prichytenie, ale na väčšine fotiek čo mam, tak je pripojená len na troch miestach, tak ako to vlastne je?    [Marcel]   12.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto vypadaj v součastnosti moje tak snad ti to pomuže.    [Jony]   12.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto sidecaru    [Marcel]   08.01.2007
 Přidat odpověď   (103) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006