Ahojte, pripevnujem si tumu k peráku a mam problem s tými úchytmi. nema niekto z
vas nejake foto na ktorom je to dobre vidiet? za pomoc vopred dakujem. [Marcel] 08.01.2007 Přidat odpověď |
|  Nevíte někdo, kdo vlastní tenhle sidacar? Jeho fotka je níže v diskusi. Mám stejnou sajdu se stejným podvozkem, ale dost zbastleným. Potřeboval bych nějaké fotky jak ho opravit. [Mirda444] 17.02.2017 |
| Téma staré, čtenáři čerství ;-.) Zkoukl jsem znovu galerii fotek u tohoto tématu a rád bych se Tě Luďku zeptal, da bude možné Tě někde v příští saissoně potkat s půllitrem, který je určitě jedničkou mezi všemi fotkami ... 20 tisíc a v původním stavu ;-.) Díky, [Hobo] 15.09.2015 |
| Á, konečně jsem dohledal, kdo je autorem toho velkolepého 3D podvozku Qelorexu 560, krásná práce! A je možné to zobrazit i "v pohybu" - to hydraulicky odpružené kolo? A mohl bych si to instalovat do našeho rodinného lap-ťapu na plochu? Díky za info. Jo, taky mám 592, a přemýšlím o připojení sajdky k ní. ad: Klidně udělám výkresy komplet v CADu, ale mám jen velorex 560, kdyby byl ochoten někdo s motexem nebo tůmou přijet, tak bych se do toho dal rád. Jsem ze severu. [RJ592] [Hobo] 15.09.2015 |
| nevyrobi mi nekde držaky na připejeni sidecaru tuma. dekuji za odpoved [perak] 17.07.2010 |
| pichtlista: jde to stím leštím takhle do zrcadlového lesku ty šípy na karterech [Jirka Blažek] 15.12.2009 |
| Hobo: tatka zanesly listy do SOR Libchavy, tam lesti listy co se davaji na autobusy tak nam to tam
udelaly takhle pekne, ale jinak bud to dat nejakymu profi lestici, nebo velkej lestici kotouc jakoby
na brusku a pude to, samozrejme sadou prodavanou na burze ty nastavce do vrtacky tim to nepude
potrebuje to vedsi otacky [pichtlista] 15.12.2009 |
| To Pichtlista: moto je krásně udělané, japa jste dosáhli lesku u lišt - jsou nějak leštěné? Mám něco
podobného, ale vše je zašlé (patinu já rád, ale alumínium je teda lehce "dočerna" Co s
ním? Díky, [Hobo] 15.12.2009 |
| tady [petr] 10.07.2008 |
|  honzo tady to máš [villi] 01.05.2008 |
| vždyť na fotkách jsou všechny rozměry k pochopení neb snad ne? [villi] 28.03.2008 |
| Villi nemohl by jsi udělat výkresy těch držáků stačí od ruky s kótami a dát to sem? Nebo jestli jsi
dokonce vyráběl repliku měl bych zájem. [Mirek] 25.03.2008 |
| villi: dakujeme vsetci..naozaj pomohlo:) [Peter] 21.03.2008 |
| D R Ž A K Y sidecaru M O T E X nebo Tůma [villi] 19.03.2008 |
|  díry na třmeny [villi] 19.03.2008 |
|  držak z boku [villi] 19.03.2008 |
|  z hora [villi] 19.03.2008 |
|  držák pod zadní sedačku [villi] 19.03.2008 |
|  přední držák k motoru. [villi] 19.03.2008 |
|  pohled [villi] 19.03.2008 |
|  držák do zadní stupačky [villi] 19.03.2008 |
| Znamená to tedy, že motocykl jakoby lodičku podjíždí. Na tom obrázku níže je nakresleno , že
motocykl se má od lodičky odklonit o 3 stupně? Jak je to a jaký má vliv seřízení na jízdní
vlastnosti? Díky za radu. [Mirek] 17.03.2008 |
| pre Villiho: a kto ti tam káže dávat provázky a hrebíky? ved to vyrob z kovu.... ja som povedal ze
to máš spravit z másla? ved ak si prejdeš celý tento článok tak nájdeš fotky podla ktorých si môže
ktokolvek (aj ten najmenej zručný) vyrobit vlastne úchyty.... a kedze tam budeš voziť manželku, tak
si dáš na tom dvakrát záležať, nie? keby si tam mal voziť svokru, tak ti fakt odporúčam tie provázky
a hrebíky :) [Dano] 11.03.2008 |
|  Našel jsem rozměrový náčrt (učebnice řidiče motocyklu, rok 1960).Jinak tam i píšou: Postranní
vozík se skládá z rámu, kola, karosérie a připojovacího zařízení. Rám má zpravidla tvar
čtyřúhelníku, který musí být tuhý ve vodorovné i svislé rovině. Rám je připevněn k rámu motocyklu na
třech, čtyřech nebo i pěti místech. U silných motocyklů pamatovali výrobci na upevnění přívěsu a
opatřili rám motocyklu upevňovacími oky, do nichž se vkládají kuželové konce přípoje přívěsu. Oka
jsou v nejpevnějších místech rámu. Na rámech slabších strojů však taková oka nejsou. Proto se musí
použít objímek, svírajících trubky rámu. Protože trubka rámu je poměrně pružná a objímka tuhá, musí
se použít objímek dlouhých, vypodložených měkčím materiálem a objímky musí být připevněny v místech,
kde se rám nejméně prohýbá. Kolo přívěsu může být pevné, lepší je ovšem odpérované. Podvozek přívěsu
lze odpérovat poměrně lehce. Lze použít listových per, gumy i šroubových pružin. Karosérie jsou
plechové nebo z polytexu, mají vhodný aerodynamický tvar a sedadla v nich jsou vypolštářovaná. Kolo
přívěsu se montuje před prodlouženou osu zadního kola motocyklu. Aby se s přívěsem dobře jezdilo,
musí mít vozidlo určitý sběh a odklon kol, jako je tornu u automobilu. Podvozek přívěsu se prohýbá,
a proto kola motocyklu musí mít určitý odklon od kola přívěsu, nebo obráceně, kolo přívěsu musí mít
odklon od roviny kol motocyklu. Kolo přívěsu má snahu odklánět se do rovnoběžné roviny se strojem,
protože na ně působí určité prohnutí rámu přívěsu dozadu. Proto musí mít toto kolo sbíhavost, která
má v prodloužené ose předního kola činit asi 10 mm. U postranního vozíku čs. výroby Velorex (obr.
98) činí sbíhavost 30 mm (obr. 99) vzhledem k odlišnému konstrukčnímu řešení. je to asi moc
obecný, co? :o) Snad to někomu pomůže... [Beat] 11.03.2008 |
| dano díky za radu. přivážu to provázkem, pár hřebíků,prkýnek a renovace dokončena. dej sem fotky ať
mam představu jak se renovuje na slovači. uvědom si že v té sajdě bude jezdit manželka, to nebude na
vodu na zalejvání. [villi] 08.03.2008 |
| každí, kto má pripojenú tumu alebo motex k peráku má ine uchytenia, a všetky sú vraj
"origo" niektore sa podobajú, no nevidel som ešte presne rovnake... tak čo tu tolko
riešite??? ved viete v ktorých miestach to treba pripojit, tak si ich vyrobte sami podla vlastneho
uváženia, tak ako to robia všetci [Dano] 08.03.2008 |
| Náhodou ty výkresy na ten velorex nemáte.Děkuji,bych měl o ně zájem.Děkuji vám. [kamil] 06.03.2008 |
| Klidně udělám výkresy komplet v CADu, ale mám jen velorex 560, kdyby byl ochoten někdo s motexem
nebo tůmou přijet, tak bych se do toho dal rád. Jsem ze severu. [RJ592] 06.03.2008 |
| Mirek: cele to nie je original, ved to je kyvacka a Velorex, uplne ina konstrukcia tak moto, ako aj
side. Tuma/Motex ma ine uchytenie k peraku..v historii je vidno niektore dielce uchytenia, ale su to
len fotky..chcelo by to podrobny technicky vykres...to by ale chcelo, aby si niekto nad tym na vecer
sadol a pekne zakreslil..a to bude problem:) [Peter] 06.03.2008 |
| To Beat: Ten přední držák pod nádrží není originál měl by vypadat trochu jinak. [Mirek] 06.03.2008 |
|  Přidávám foto uchycení [Beat] 04.03.2008 |
|  taky mi chybí držáky [villi] 03.03.2008 |
|  Jendys napriek tomu, ze tvoju knihu planujes az v buducnosti, mohol by si mi prosim povedat, v
ktorom roku sa zacali vyrabat side Motex? Kedy sa upustilo od vyroby tych Tumovych podvozkov s
listovymi pruzinami a preslo sa na klasicke motexacke? Bolo to hned po znarodneni alebo az par rokov
po? Alebo nevie nikto iny? Inak na ako dlho este vidis pracu na tej knihe? Nedali by sa dake
zakladne info hodit niekam na net? Verim, ze by si tak mnohym pomohol v rieseni otazok na mnohe
nezodpovedane otazky. Dik [Peter] 25.01.2008 |
| roh plechy opatrne obrus a udelej tam 5 dirku a podelne narizni stranu asi cca 1 cm, pote pude plex
rozpuli na 2 casti a nebudes to mit zbytecne prebastlene svareckou, tak to bylo original po rohach
byli sroubky a ty kdyz se sundali spolecne s ,, pliskami,, uvnitr plexu de to nadherne od sebe
S tim kladivem to nedelej Tumka ma jiny tvar je jakoby po stranach kulata.A proc si zbytecne
take nicit sajdu? alespon ze je neco nemusi to byt hned nejaka svetova bomba ale kdyz se renovace
povede bude to take mit uspech a ne malý [jendys] 22.01.2008 |
| jendys a ked tu "listu " vezmem kladivem bude to uz podla teba tuma? :) [de pejrak] 22.01.2008 |
|  Jendys ten můj rám je komplet svařen přikládám foto dnes jsem byl v Domažlicích v galvanovně a jen
ho viděli prej se nevejde. [Luděk] 22.01.2008 |
| Ram plexu by mel by rozebratelny, do lazne se vejde.Tuma nikdy nemela ,, listu,, po boku side- to
uz je ten motex [jendys] 22.01.2008 |
|  Zdravim já mam loďku takovouhle ten červený profil znázorňuje kde je prolis v podstatě odkud kam
vede ,ale teď řešim kam dát nachromovat rám na plexi aby se vešel do lázně díky za pomoc. [Luděk] 22.01.2008 |
|  a co tato JENDYS? zeby toto bola na 100% tuma? [de pejrak] 21.01.2008 |
| jendys, aj ked maju rozne rozmery? TA CERVENA MA KRATSI CUMAK ZDVIHNUTY TROSKU NAHOR [DE PEJRAK] 21.01.2008 |
| obe lodky jsou motexy [jendys] 21.01.2008 |
| ak sa vam nezobrazi cela fotka stlacte F11 :) [de prjrak] 14.01.2008 |
|  a este jedna fotecka... lodicka tuma a motex... su ako sestry... [de pejrak] 14.01.2008 |
| Aj mna by potesil jendys:)..idealne by bolo, keby uz dal do obehu jeho spominanu internetovu knihu s
fotkami..takze jendys: VOLAME TA!kedy sa tu objavis?:) [Peter] 09.01.2008 |
| a aky vyzera TUMA vie iba JENDYS :) ale keby tu hodil aspon dve fotky, jednu tumu a jednu
motex karu potesil by ma... [de pejrak] 09.01.2008 |
|  a toto je dobovz letak MOTEX [de pejrak] 09.01.2008 |
| Nikdo nedokážete říci, která z těch sadkár je Tůma nebo Motex nebo Tlustoš? [Mirek] 09.01.2008 |
| jendys, vedel by si sa mi vyjadrit k tomu podvozku? [Peter] 08.01.2008 |
|  Mira, foto 2 nie je vraj Tuma/Motex. Inak stretli ste sa niekedy uz s takymto podvozkom? Davam do
pozornosti zdvojenu trubku na rame. Zvary su strukturovo podobne s ostatnymi, tak mi prijde, ze je
to origo...vase nazory? [Peter] 04.01.2008 |
|  foto 3 [Mira] 03.01.2008 |
|  foto 2 [Mira] 03.01.2008 |
|  foto 1. [Mira] 03.01.2008 |
| Pri shánění informací o sidecaru k péráku jsem našel tři varianty lodiček. Dokáže někdo říci, o
kterého výrobce jde případně jak je řešeno uchycení k motocyklu a jak je uchyceno kolo (na pevno
nebo odpružené). Aby jsme do toho vnesli trochu světla. Ještě se omlouvám těm jejichž fotky jsem
použil našel jsem je na internetu volně přístupné. [Mira] 03.01.2008 |
| 95 % co je u peraku jsou motexy, snadno se pozna hned na prvni pohled podle vylicku na lodce z boku,
ja si myslim ze u peraka to byt klidne muze ale rozhodne bych to nedaval k FJ ale radejji k
poslednim perakum. [jendys] 27.12.2007 |
| Jendys, ako to teda bolo s pripojenim side Motex k perakom? Davali sa tam, alebo sa k perakom
pripojovali len Tumy? Chces teda povedat, ze vsetky fotky co su tu na nete su Motexy? Nebol by
na teba kontakt? Velmi rad by som to podrobnejsie s tebou skonzultoval. Kompletujem totiz teraz
jednu side a rad by som vedel detaily. Dakujem [Peter] 25.12.2007 |
| Chystam se vydat alespon internetovou knihu, zatim mam asi jen 1200 fotek + detaily side, kniha by
mela byt hotova do konce cervna.Doufam ze pomuze vsem renovatorum teto uzasne malo dochovane side a
urci rozdily mezi SIDE. [jendys] 23.12.2007 |
| mam 2 sidecary tuma jednu k jawe 500 ohc a jednu k jawe pérák, blizsi informace a detailni
fotografie aby se ukazalo o jaky sidecar se skutecne jedna vam vysvetlim protoze side motex NENI
tuma, i kzdy tomu tak vsichni rikaji ale je pravda ze po tolika letech si to lidi zafixovali jako
tuma.Udajne mam jednu ze 7 dochovanych side Tuma na dvoukloubovem pripojeni. Z toho jsou evidovany
pouze 3 [jendys] 23.12.2007 |
| ahoj jendys, konecne sa nasiel odbornik :) ak mas skusenossti a nebodaj aj side Tumu mohol by si ju
zdokumentovat a hodit to sem, popripade popisat ake boli rozdiely medzi tumou a motexom. Ak nemas
cas posliaspon foto. Uz by sa v tom mohol urobit trosku poriadok. [miro] 15.12.2007 |
| Tak jsem se trochu povrtal na internetu a zdá se že jendis má pravdu všechny vozíky vyrobený po roce
1950-1952 jsou Motex ,ale z počátku se moc od Tůmy nelišily.Můj vozík byl zapsán u péráka v roce
1958 ,takže pokud byl nový dá se říct že je to skutečně motex bohužel v TP neni napsán výrobce ,zato
u té 5tistovky je zapsán Motex v roce 1961 a mezi sebou se liší pohotovostní hmotností 55 a 68 Kg.
Je to tak trochu klamavé neboť v té době to znal každý jako Tůma tak vozíku i říkal i když to
už byl Motex ,jako dnes někteří lidé říkají že jdou na Národní Výbor ,ale ve skutečnosti je to již
několik let Obecní úřed že. Tak přehodnoťte své vozíky i když po 50 letech to nebude tak snadné ,ale
jedno je jisté a to že mají stejný rodokmen Tůma / Motex nakonec na nich pracovali v podstatě stejný
lidé. Od 1. 1. 1950 byla rozhodnutím ÚRD provedena organizační přestavba dosavadního
nákupního a prodejního družstva na družstvo výrobní. Od počátku tohoto roku probíhá začleňování
jednotlivých výrobců jak pražských, tak mimopražských, jejichž výrobní sortiment má určitý vztah k
automobilismu. Současně byla usnesena změna stanov, týkající se změny v názvu družstva, která byla
zapsána do podnikového rejstříku u okresního soudu v Praze a družstvo nese název MOTEX - výrobní
družstvo motorových potřeb. Organizační výstavba družstva je v podstatě dokončena
v závěru roku 1952, kdy má družstvo již 26 provozoven a téměř 500 členů Sortiment výrobků je po
začlenění živností velmi obsáhlý a členitý. V této době vyrábí družstvo desítky drobných výrobků
jako autohustilky, maznice, ložiska, pneustěrače, nůžkové zvedáky, elektrické houkačky, zpětná
zrcátka, pojízdné zvedáky, tlumiče výfuku, čističe vzduchu, žhavící svíčky, vulkanizační svěrky,
pružné spojky, hadice, přívěsné vozíky za motocykly, autozahrádky a další. Mimo to má družstvo v
této době začleněnu opravu tachometrů a karburátorů, galvanovnu a gumárnu. [Luděk] 08.12.2007 |
| Jendis, pouc nas ako vyzera teda original Tuma. Skus pridat foto+dokumentaciu [Peter] 08.12.2007 |
| mate vsichni mylne informace o sidecaru tuma, ty fotky co naleznete tu je uz firma MOTEX, original
side tuma vypada uplne jinak. [jendys] 08.12.2007 |
| Cau, my jsme jako prevod zvolily 16 cti zube kolecko je je to tak akorad stejnak se stim nijak moc
rychle neda jet a do kopcu pri zatizeni vsech 3 lidi by to snad ani nejelo jinak obsazeni motorky ze
side je Tatka zamim Mamka a v sajdce 5 ti leta segra moje :-) [pichtlista] 04.12.2007 |
| Zdravim ja na ni moc nejezdim letos jsem byl akorát na STK, s tou sajdou to jen skusim jak to jede a
pak bude jen na koukání. Mordovat jí je pravda hřích, kort když se takhle dochovala skoro 50 let. [Luděk] 04.12.2007 |
| Ještě mě napadá - jednou jsem měl v ruce loďku na side Velorex, která byla celá plechová. Setkal se
s tím někdo? [JzK] 04.12.2007 |
| Luďku, zapřísahám Tě! Pětistovku v původním stavu hýčkej a nekřiv jí rám přívěsným vozíkem, už
takhle má co dělat aby se udržel pohromadě. Jinak (čistě akademicky) se k pullitrům zavěšoval
Velorex 561, který se lišil podvozkem a 19` kolem - používalo se přední z typu 15-01 tzn. malý
buben. Sidecar držel pod nádrží a na vyměněných předních držácích motoru + na dvou místech vzadu -
alespoň tak jsem se s tím vždycky setkal. Podrobnější popis by byl nošení dříví do lesa, viz :
http://www.sidecar-cz.com/sajdkary/velorex_561.html [JzK] 04.12.2007 |
|  A to jsem zvědav jak se sajdou pojede tohle táhne skvěle od spodu ta 350 bez sajdy s 18ti kolečkem
jela super a jen jsem ji připojil tak se nemohla ani rozjet tak jsem tam dal 17ti kolečko na 16ti je
moc dlouhej řetěz jinač ta 5tistovka je v původnim stavu a najeto jen 20 121 km. [Luděk] 03.12.2007 |
|  Zdravim na motocyklu je sedlo orig. a v side je nové podle původního barevného provedení.A dále s
tou originalitou to máš jedno když ten motocykl je hezky udělanej a musim říct že ji máte opravdu
pěknou tak proč ne ,ja taky na ni nemam orig. zadní světlo v podstatě jsem ho tam dal kvuli pavu viz
foto ,protože se mi to líbilo víc. Zatim zdar a mnoho šťastných kilometrů. [Luděk] 03.12.2007 |
| Ahoj, sedáky se dělaly hnědo červené, hnědé aji černé, já měl na dvouch sajdách červenouhnědou a na
dvouch hnědou, tak si tam černou nechej. Nápis prodává montyjawa asi za 140 penězí. [RJ592] 28.11.2007 |
|  Ludek: ahoj ludku koukam tak na tvoji krasne zrenovovanou 560 tku, chtel sem se te zeptat kdyz ma na
motorce sedlo lavici tak ta byla vzdy cerna ale sedacky v side byly hnedy je to takhle original?
tatka to c¨htel mit sladeny tak mame sedacky v side take cerne, este jeden dotaz nevis kde se necha
sehnat napis Velorex? jinak motorka je skladana z toho co se tatkovy vic libilo takze side je z 58
roku ale motorka je z 65 a este k tomu vojak takze je tam 360 motor ale podsedlovi plechy 353 :-( a
je tam sposta veci ktere tam nemaji byt ale to je vec nazoru. ale je to nas milacek a to je
nejdulezitejsi :-) [Pichtlista] 28.11.2007 |
|  tiez tuma [ivan] 19.11.2007 |
| Pro Milana : to pero je originál jen ho předchozí majitel nechal nastříkat ,ale
spíš by mělo být pokovený. S tou výrobou nevim rád bych poradil ,ale nevim. [Luděk] 01.07.2007 |
| Ahoj Lu´dku prosimtě kde sis nechal vytvořit listové péro k sajdě ,mám vzor ale
nevím kdo by ho udělal.dík za odpově´d.Milan [Milan] 30.06.2007 |
| Pro LUDKA pošli mi prosím na Tebe kontakt, dávam dohromady 560 Side, potřeboval
bych konzultaci. dík Petr 732587625 [petr] 30.06.2007 |
|  zdravím,rád bych se pokusil koupit podvozek na side Tůma,nebo když by někdo měl
výrobní výkres,nebo by mi stačily ty listový pera,prosím pomozte mi,mám
lodičku,kolo,blatník,ale povozek mi chybí,tak prosím o pomoc.Tomáš 728136390 [Tomáš] 18.06.2007 |
| díky moc Jony za ty fotky moc jsi mi pomohl,asi to taky takhle vyřeším s
odpružením kola.moc dík.tomáš [Tomáš] 14.02.2007 |
|  Sedačky jsem zadal profesionálům.Neměl jsem v ruce ani prkénko.Ale loďku tam
chtěli nechat. [Jony] 13.02.2007 |
|  Vše jsem ještě pro jistotu objel silikonem. [Jony] 13.02.2007 |
|  Plexi jsem zakoupil u firmy zabývající se reklamou stačil rozměr 80x90.Nařezal
jsem ho podle šablon ze čtvrtky které jsem si před tím udělal flexou na tři
díly.Tloušťka byla 3mm a bylo potaženo zelenou folijí kterou jsem na plexi
nechal.Pak jsem vzal horkovzdušnou pistoli a za 3 hod jsem byl hotov.Šlo to
překvapivě snadno. [Jony] 13.02.2007 |
|  Zadní nosič jsem si vyráběl podle dobové fotografie. [Jony] 13.02.2007 |
|  Loďku mám odpruženou dvěmi pružinami schovanými v pouzdru.Přes to,že je vše
namazáno vydává to hrozný zvuk. [Jony] 13.02.2007 |
|  Kolo na sajdě mám odpružené pružinou podobnou jako na péráku. [Jony] 13.02.2007 |
|  Nakonec jsem použil 4 uchyty ten pod kastlíkem jsem si musel vyrobit. [Jony] 13.02.2007 |
|  Tak mám konečně hotového Tůmu ale byly s tím hrozné problémy.Měl jsem uplně
stejnej rám jako Luděk ale asi jenom podle fota protože jinak napasovalo
nic.Když jsem přichytil držák č.1 podle Ludka tak jsem měl držák č.2 z až za
osou zadního kola.....Ta moje sajda byla v roce 57 namontována na kejvačku se 16
kolem a má asi jiné rozměry. [Jony] 13.02.2007 |
| Jony prosím nafotíš to kolo a uchycení odpružení kola,zajímala by mě verze s
podsedlovou pružinou.nebo jeslti má někdo ještě nějeký fotky dejte to sem všem
nám to moc pomůže.Dík [Tomáš] 08.02.2007 |
| Jony,ještě jestli se můžu zeptat ty tam máš kolo připevnéné na pevno nebo je
odpružené.dík za odpověď.Tady ta diskuse mě posunula zase o krok dopředu. [Tomáš] 16.01.2007 |
| Tomáši s tím kolem vydrž ještě tak dva týdny zatím ho nemám přidělané,ale já mám
stejně něco jiného.Já to mám odpružené sedlovou pružinou z péráku. [Jony] 16.01.2007 |
|  mam prozbuičku na Jonyho myslíš,že bys mohl nafotit tu tvojí tůmu z druhý strany
rád bych porřeboval vědět jak je uložený kolo.Dík přikládám fotku mojeho kola od
tůmy.nevím jak má být zavěšený.dík za odpověď [Tomáš] 16.01.2007 |
|  Tak tohle je jediná zcela dodělaná na který jezdim.JAWA 350/typ 360 rok 66 side
rok 71 [Luděk] 14.01.2007 |
|  zde loďky velorex 561 / 560 [Luděk] 14.01.2007 |
|  zde blatníky 561 / 560 / Tůma [Luděk] 14.01.2007 |
|  zde velorex 560 [Luděk] 14.01.2007 |
|  zde rámy Tůma / velorex 561 [Luděk] 14.01.2007 |
|  zde smontová z moto [Luděk] 14.01.2007 |
|  Tady je foto závěsu u motoru ještě nemam tu Tůmu zcela hotovou a když jsem ten
komplet kupoval tak sajda byla rozebraná a pérák částečně zrenovován ale nokonec
jsem to musel předělat protože to bylo pěkně sprasený takže až dodělam Tůmu a
připojim projedu a dam sem foto celku a poznatky z jízdy a to ještě mam
rozdělaný sajdy velorex 560 / 561 viz fota víše.Tak to trochu potrvá loďka Tůmy
je ještě na půdě tak nemam foto, ale jak dodělam ty 3 blatníky tak začnu dělat
ty loďky to bude kitováního a broušeního na to se teda netěšim zatim zdar kluci. [Luděk] 14.01.2007 |
| Ahoj Luďku.Chci se Tě zeptat jak máš připevněn závěs č.1 k motorce?A určitě
mnohé znás by zajímaly jízdní vlastnosti s tříbodovým uchycením tvé tůmy.Děkuji
a přeji všem pohodovou jízdu na svých strojích.Jurda. [Jurda] 14.01.2007 |
|  Podvozek [Luděk] 14.01.2007 |
|  Listové pero [Luděk] 14.01.2007 |
|  Já mam Tůmu orig. podvozek nepředělán s pevným kolem tříbodový závěs viz obrázky
závěs číslo 2 nutno demontovat kastlík místo něj příde závěs v místě jak je
vyobrazen ten obdelník závěs číslo 3 uchycení listového pera. Problém je vtom
že spousta podvozků byla předělána a co jsem viděl nějaký obrázky tak je každý
jinej,ale každopádně byly závěsy 3 a 4 bodový poslední Tůma je stejná jako Motex
4 boby rozdíl barevné provedení je jako má Jony. [Luděk] 14.01.2007 |
| vdaka, kolkými spojmi je prichytená tuma k peráku? všade som našiel ze to je
štvorbodové prichytenie, ale na väčšine fotiek čo mam, tak je pripojená len na
troch miestach, tak ako to vlastne je? [Marcel] 12.01.2007 |
|  Takto vypadaj v součastnosti moje tak snad ti to pomuže. [Jony] 12.01.2007 |
|  foto sidecaru [Marcel] 08.01.2007 |
|
|