ahoj kluci, dnes jsem na burze v Mohelnici koupil tohoto "páva" Pán mi tvrdil, že je to nějaký první model. Nicméně ho spíš tipuji na šikovnou domácí výrobu. Můžete mi to potvrdit, jestli je to samodomo, nebo něco továrního? Je také docela větší než klasické pávy. Také mu chybí kolečko a vidlice. Uměl bych si to dodělat podle své fantazie, ale nemá už někdo podobnou verzi, jak to vypadá? a třetí dotaz je jak se to dnes řeší s přihlášením? Prej už to musí mít vlastní registraci? [martin S.] 14.03.2015 Přidat odpověď |
| Ahoj jak ti dopadlo přihlášení toho vozíku mám úplně stejný [Petr] 11.03.2022 |
| Prosimtě mám něco podobného mohl bys mi pomoct s tím jak jsi to přihlašoval děkuji můj email stryk.petr@seznam.cz [Petr] 08.03.2022 |
| Ahoj mám podobny domadek mohl bys mi prosimtě napsat tel.c. a email l, potřeboval bych poradit s přihlášením dekuji [Petr] 08.03.2022 |
| PAV jako takový nepodléhá registru vozidel - nemá vlastní TP. Stačí zápis v TP motorky, že máš namontované tažné zařízení. Na PAVa namaluješ totožnou SPZ/RZ s motocyklem kterým PAVa potáhneš a budeš mít při sobě typový průkaz PAVa. Žadné povinné ručení se za PAVa NEPLATÍ. Hodně šťastných kilometrů. JirkaN. [JirkaN.] 04.04.2017 |
| Ohledně té legislativy, chci se zeptat, zda můžu mít nějaký problém, když mám v TP kejvacky zapsané jen tažné (po novu, bez zápisu konkrétního Páva) a Páva mám neregistrovaného, k němu jen původní doklad a malovanou SPZ motorky, pojistku mám nna něj udělanou na VIN, když nemá vlastní SPZ... Může s tím být problém? Je lepší ho registrovat? [Pavel7] 04.04.2017 |
| Nyní je bohužel i špatná doba na prodej, vždy před létem a přes něj jde dost cena a poptávka dolů, nejlepší je opět podzim, i když prostě někdy čekat nemůžeš. [Pavel] 26.06.2015 |
| Tak zařvalo 3/4 mé sbírky motorek a kol a peníze na tuto motorku se mi vrátily. Je zajímavé, jak pak člověk zjistí, když si myslí co doma nemá za X motorek, když jich má 10 a 15 kol a když si pak chce koupit jednu fakt pořádnou, tak mu na to sotva ty motorky z československa stačí. Nakonec nejdražší kousek co jsem prodal bylo celoodpružené historické kolo praga. To vydalo za 2 naše motorky. Je mi po nich smutno, výstavní síň zeje téměř prázdnotou, ale aspoň nemusím řešit na které vyjedu a ve všech se rýpat a udržovat je. Na druhou stranu člověk zjistí, že peníze ve veteránech nejsou vyhozené, ale dobře uložené, protože až pak přijde takovýto osudový krok, tak se investice vrátí. [martin S.] 26.06.2015 |
| martine je to kraska...tezke rozhodnuti ale verim ze ten zazitek svezeni musi byt uzasny. Tak opravdu drzim palce at dobre i prodas. [tomtnt] 25.06.2015 |
| díky [martin S.] 19.06.2015 |
| Krásná motorka. Tak ti přeje v aukci co nejvyšší nabídky. [Jirka] 19.06.2015 |
| to sice je, ale koupil jsem jiný unikát a ten se musí z něčeho zaplatit. Udělal jsem svůj těžký živitní krok a spoustu nasbíraných věcí obětoval tomuto motocyklu. je to pro mě takový další level ve veteránství. Z domu jde i jawka která ho tahala a spousta jiných motorek :-( [martin S.] 19.06.2015 |
| Martin S. Koukám, že vozík nabízíš na AUKRU. Nejdřív tolik starostí ho zlegalizovat a teď ho pouštíš do světa. Co tě k tomu vedlo? Takový krásný příklad toho, co úředník dokáže a ty ho už nechceš ... Jednou odhlášené vozidlo, i kdyby prošlo TK už nejde přihlásit a tobě dali TP, RZ na domaděl vozík označený štítkem "PAV-40" a ještě ho označili PAV-41. Vlastně je to unikát :). [Jirka] 19.06.2015 |
| ... nebo tento "karavan", kterému v noci svítí okna [Michal14] 01.04.2015 |
| ... pseudopav beruška z nádrže traktoru [Michal14] 01.04.2015 |
| Nojo, ve Lhotce bývá k vidění ledacos. Pseudopav z hydrantu ... [Michal14] 01.04.2015 |
| no tak ta bečička už by to asi neuhádala :-) také dám něco na odlehčení. Tak říkáš , že jsi neviděl sajdu s spz? tak kukni, toto se teď prodává na aukru ;-) holt v cizině jsou už před námi o nějaký ten krok. [martin S.] 01.04.2015 |
| Na odlehčení - jsou i tací, co to mají úplně na háku ... :) [Michal14] 01.04.2015 |
| Na Liberecku to je zase v pohodě. :) Ale chci aby tu zazněla ještě jedna věc. Bacha na německé dálnice. V německu může motorka s vozíkem jet max. 60km/h, což je menší rychlost než minimálních 80km/h. Takže v německu mě to už na dálnici stálo 50 EUR. :) A domluva s nima teda není žádná. Nicméně ani tam nechtěli vidět zapsaného Pava v TP. ;) [verdom] 01.04.2015 |
| Tak já bych to jestli dovolíš ukončil smírem a nechal bych to už plavat. Holt já to musel podstoupit takto a ty zas jinak. Na ministerstvo jsem psát nechtěl, právě abych tento problém nerozdmíchal tam , kde by to mohlo uškodit ostatním pávistům. Tady to ve dvou nerozsoudíme, tak třeba čas ukáže, na nějakém jiném případu někoho jiného. Doufám tedy, že když už jsem té snaze ostatní informovat o možných změnách okolo pávů, věnoval týden času, tak že to bude aspoň dobré k tomu, že ti co si nejsou pevně jisti v kramflecích, že si to pro svůj klid v duši ověří dotazem na svém úřadu, ať nás orgány nepokutují a nepopotahují. A další dobrá informace pro pávisty- na Olomouc bacha ;-) tady je to holt jinak :-) [martin S.] 01.04.2015 |
| Tady vidíš, jak je to absurdní. Tobě dají k PAvu SPZ a mě ani nezapíšou tažné, protože to nebylo a není potřeba, viz můj link z legalizace, který je čtyři roky starý. :) Asi nás nikdo nerozsoudí. A znám spousty majitelů Pavů, kteří s ním jezdí 40 let a nikdy je nenapadlo řešit zápis tažného a na STK prochází bez mrknutí oka a silničními kontrolami jakbysmet. Nejspíš nejsme tak aktivní a nedáváme ouřadům příčinu se v tom vrtat. :) [verdom] 01.04.2015 |
| Michal 14: k pavu jsem už řekl hodně, ale ty jsi položil nové otázky, tak ti na ně rád odpovím. Pokud je páv zapsaný s motorkou, tak při prodeji přechází s motorkou i na nového majitele. Pokud je páv prodán zvlášť a to k motorce která ho nemá zapsaného, měl by být doregistriván , tak jak jsem popisoval. Pokud je páv prodán k motorce, která má "nějakého" páva zapsaného, nový majitel si pouze přepíše na páva své číslo a jezdí. Ale pokud nastane případ, jako u mě, kdy jsem koupil páva a NEMÁM žádného zapsaného k motorce, mám jen čistě motorku, tak ho prostě musím nějak dostat do registru a to tak jak jsem popsal. A odpověď na další dotaz ohledně deseti pávů k motorce? ano pokud máš na všech pávech svou stejnou spz, pak si je můžeš tahat všechny. Tím jedním pávem k dané motorce, se myslí páv se stejnou spz. Takže pokud jich máš 10 se stejnou spz, tak si je můžeš přehazovat dle libosti. Výrobní čísla se nezapisovala. A le např já, co mám teď zapsané tažné k motorce, mohu tahat jakéhokoliv páva s jakoukoliv spz, neshodující se s spz mé motorky. Už to mám jako u auta, mám motorku s tažným, tak jako auto s tažným a mohu si zapřáhnout, jakýkoliv vozík, kdežto postaru, si můžeš zapřáhnout, jen páva s tvou spz. a verdom. papíry ti nikdo nezneplatní, když tam nemáš páva, ale logicky ho pak nemůžeš tahat. Dnešní vozík za auto značky agados, také nebyl v době tatraplánů, ale neznamená to, že si ho za tatraplán můžeš dát bez zapsaného tažného, jen proto, že tenkrát nebyl. papíry k tatraplánu ti nikdo nezruší, ale pokud chceš tahat vozík agados, tak si musíš doregistrovat tažné, tak jako u jiných aut, no a tak je to i s motorkou a pávem. Co by to bylo za bordel, kdyby jedna motorka ho nemusela mít zapsaný, protože je " kulatá", druhá ano, protože je "hranatá", a třetí mít zapsané jen tažné? to není podle tipu motorky, ale podle doby platnosti daného zákona. Já mám taktéž "kulatou" jawu, takže bych podle tebe nemusel mít páva zapsaného vůbec, tak proč mě teda honili úřady po takovéto registraci??? Já jsem si to také tak myslel, proto jsem páva koupil. Páva na nic nepotřebuju a kdybych věděl co mě čeká, tak bych ho nekupoval. Ale když už jsem ho koupil, tak jsem chtěl vědět jak to je, než bude problém a dopadlo to takhle a proto kvůli tomu tady všechny informuji. Říkal jsem úřadům to samé co mi tu tvrdíš. Omleté řeči o tom jat tažné byl doplněk jako nosič a neregistruje se a páv byl brán jako motobrašna, tak jak jsem to tu kdysi také četl a jak vidíš brzy mě vyvedli z omylu. Nic mi pro mé smutné oči a hranou najivitu a neznalost legislativy, nezapsali.A musel jsem pěkně podle pravidel. neznalost zákona neomlouvá!! to že si někdo myslí, že to postaru nějak jde, neznamená, že to tak opravdu jde. lepší si to zjistit na úřadě. [martin S.] 01.04.2015 |
| No já vycházel z toho, že když jsem chtěl před 4! lety po vzoru jiných Pava zapsat do TP, tak mě tenkrát vyhodili. :) Viz prastaré téma na jawamanii. http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?ques tionid=44381 I tehdy už někomu PAva zapsali, ale u nás to prostě nejde a nešlo. :) A logiku to tak nějak i má. [verdom] 01.04.2015 |
| myslím , že s ministerstvem dopravy musíme souhlasit a věřit, že tomu asi rozumí. proto znovu přidávám níže psaný odkaz, kde je verdome jasně napsáno, že zapsaný být musí.http://www.motomagazin.cz/index.php?action=pav& ;menu=13&pos=pavdokumenty Prosím ještě kolegy , kteří to mají psané v TP, aby napsali v jakém roce to měli zapsáno, abychom určili jestli se to zapisovalo i v době, kdy se PAVy běžně prodávali v mototechně. Já ho tam mám zapsán teprve z loňského roku. [pařez] 01.04.2015 |
| Michal14: Loni jsem tam byl s 353 a předloni s 354. [verdom] 01.04.2015 |
| ??? To co tu říkáš? Ty tu říkáš, že po novu má mít Pav svou SPZ, což je blbost. A já říkám, že postaru u kulatých JAW není nutné mít PAva v Tp, což u nás platilo a platí. Protože ti co jej tenkrát koupili, jej tam mít nemuseli a nikdo ty jejich papíry "nezneplatnil". Jen pokud máš novou JAWU, která v době vydání vyjimky nebyla a nebo moto jiného výrobce, musíš to mít v TP zapsané na základě souhlasu z jawy, že je to k té motorce výkonově možné. A tečka. [verdom] 01.04.2015 |
| Verdom - jestli jezdíš na Lhotku, tak to jsme se tam museli potkat :), co máš za stroj? [Michal14] 01.04.2015 |
| Ano, připojení Pava má být zapsané v TP motocyklu, to tak bylo vždy a i já to tak mám, o tom se asi nikdo nepře. Neumím si ale představit, že při převodu motorky s pavem se to rázem změní a nový majitel bude muset registrovat pava samostatně, to nemá žádnou logiku, to ten zápis z toho TP vymažou?. Na základě čeho? A na základě čeho mu zaregistrují 50 let staré vozidlo, které nikdy nebylo v evidenci? Pokud má být na Pavu SPZ motorky která ho tahne, je samozřejmě logické, že na něm nemůžu mít SPZ jiné motorky, to dá rozum. Ale můžu mít například deset pavů na které dám stejnou SPZ a všechny je můžu za motorkou střídavě tahat. Málokdo dneska maluje spz barvou přímo na plech, já jí mám vytištěnou, zalaminovanou a přilepenou oboustranně lepící páskou, jiní kolegové jí mají přišroubovanou atd. Klidně jí můžu přendat na půjčeného pava. Prostě jakmile není nikde evidováno výrobní číslo, můžu na základě zápisu v TP tahnout naprosto jakéhokoliv Pava. [Michal14] 01.04.2015 |
| Ale michale? vždyť ty mi jen potvrzuješ to co tu říkám, " s pávem můžeš jezdit s namalovanou spz, ALE musíš ho mít zapsaného k motocyklu v TP" Já se tu bavím o tom zápisu, registraci, musí být registrován k motocyklu!!! pak může mít namalovanou spz. toto jsem uváděl jako variantu postaru, kterou ministerstvo samozřejmě toleruje. Mluvím tu o dvou variantách: Postaru (zápis k motorce) druhý případ ( vlastní spz) A verdom má třetí verzi ( bez jakékoliv registrace) To co mi tu tvrdí verdom, je to, že s pávem můžeš jezdit, bez jakéhokoliv zápisu v TP motorky a za tím si stojím, že toto nejde, A i odkaz z ministerstva co jsi tu vložil, to jasně píše. Páv MUSÍ!!! být registrován k motorce. A jak mi to vysvětlil úředník s tím jedním pávem k motorce? no tak , že jezdíš pouze s tím co má namalované shodné číslo s motorkou, takže si ty jako michal, nemůžeš půjčit páva od verdoma, protože on má na svém pávu své číslo, které je logicky jiné, než to tvé. Jde to jen když si to číslo spz přepíšeš na své číslo, to už nikdo nepozná , zajisté. ale těžko ti někdo půjčí na výlet páva abys mu ho přemaloval. [martin S.] 01.04.2015 |
| No to je jednoduchý, v Olomouci vymyslí, že do techničáku nenapíší jen typ, ale i SPZ a výr. číslo Pava a patřičně to zdůvodní a tady se to potom také prohlásí za nová pravidla od nového roku. ;) a mě, až chytí na srazu Pavů ve Lhotce (kam taky jezdím a kde jsem taky nikdy Pava s SPZ neviděl) namočí za ty připomínky tu na foru do dehtu a posypou peřím. ;) [verdom] 01.04.2015 |
| A ještě poznámka k tomu "erudovanému" vysvětlení úředníka z Olomouce, že pokud je Pav k motorce zapsaný postaru, lze k motorce připojit jen ten jeden původně zapsaný a žádný jiný - a jak se to pozná, když výrobní čísla Pavů nejsou a nikdy nebyla nikde evidována a v TP byl zapsaný pouze typ ??. Když je v TP napsáno např. "připojen návěsný vozík Pav 40", jak nějaký úředník nebo policista pozná, že je to právě tenhle kus a ne žádný jiný, to ti Martine ten odborník taky vysvětlil ??? [Michal14] 01.04.2015 |
| [Michal14]Konečně někdo další rozumný. Já vzal loni typový průkaz na Libereckou dopravku a nechal jej ouřadovi přečíst. Pak se zeptal jestli platí a odpověď byla Proč by neplatil? Takže druhý dotaz byl, jaká čísla mám na Pava napsat? Velká nebo malá? Odpověď byla "Velká, aby byla čitelná". Ale možná se zeptat. "A nemá to mít svojí SPZ?", byla by odpověď. "Hmmm, možná jo". A začal by namáhat tu kouli na krku a vymyslel by stejnou blbost jako v Olomouci. :) [verdom] 01.04.2015 |
| Chlapi neblbněte. Toto je mnohokrát omílané téma. Pavy vlastní SPZ mít nemusí a až na nějaké nepochopitelné exotické výjimky ji taky nemají. Jezdím každý rok na srazy Pavů do Lhotky u Mělníka, kam poslední roky přijede vždy hodně přes 100 pávů a samostatnou SPZ na Pavu jsem ještě nikdy na vlastní oči neviděl. Znám takové případy asi dva a jen z fotek na netu. Párkrát už se stalo, že policie čekala po konci srazu na odjíždějící účastníky aby je zkontrolovala (hlavně kvůli alkoholu) a se značkou na Pavu neměl nikdo nikdy problém. Martin S. zbytečně pochybuje co by bylo kdyby se někdo dotázal na ministerstvu dopravy. Takový dotaz totiž svého času skutečně učinil p. Malypetr a ministerstvo dopravy mu ve svém vyjádření potvrdilo, že Pavy vlastní registrační značku mít nemusí! Text vyjádřemí ministerstva najdete např. na stránkách motomagazínu. [Michal14] 01.04.2015 |
| Tak bůh nejsem, ale z logiky musíte připustit, že k Pavům byla schválena vyjimka, která stále platí a která říká, že pav je příslušenství a má SPZ motorky. Proč tedy svou SPZ? Proč to pasovat na přívěs? Nic víc jsem nepsal, než to, že mít Pava s SPZ je stejná blbost jako mít s SPZ sajdu. A ministerstvo si to uvědomilo a vydalo zmíněnou vyjimku. Toť vše. [verdom] 01.04.2015 |
| já bych to shrnul takto, já jsem aspoň informoval o jisté skutečnosti okolo pávů, která mě potkala a na základě které si každý nezávazně může obvolat svůj úřad a zeptat se co a jak. Ať každý ví, ale ty verdom tu všechny uklidňuješ, svým chápáním problematiky, kterou většina ráda slyší, protože tak může zůstat v klidu sedět a nic neřešit, ale až každý vyjede a narazí na kontrolu, tak pozná sám.Nic ve zlém verdom, ale z čeho bereš tu svou jistotu, že to tak po celé ČR funguje , jak tvrdíš ty? Já bych tedy doporučoval, ať si to každý raději ověří. Nebo hlavně ti co jezdí bez jakéhokoliv zápisu páva. zbytek může být v klidu ono také může nastat to, že zrovna liberecký kraj to jako jediný dělá špatně. Já na úřad volal a vím co a jak, zkuste to tedy i ostatní a bude jasno. pochybuju, že když by se někdo dotázal na ministerstvu dopravy, že by mu řekli: " buďte klidný pávy nikoho nezajímají, nemusíte je registrovat, mi jako ministerstvo je máme u pr..le a zahákněte si je za co chcete, mi sice chceme mít kontrolu nad vším,i nad nosičem na kola, ale pávy nás nezajímají" to určitě ne. Byl bych opravdu rád, kdyby tu někdo dal informaci přímo od úředníka ze svého příslušného úřadu jako já, a ne jen to co si kdo myslí a jak si to kdo vysvětluje. [martin S.] 01.04.2015 |
| Verdom A ty jsi kdo, nějaký bůh že když ty řekneš, že páv není přívěs a nemusí mít SPZ tak to tak je? A každej úředník nebo policajt si okamžitě sedne na prdel,že nějaký Verdom na veteranfóru prohlásí, že značka na pávu je nesmysl.Chci tě vidět frajere na úřadě jak jim to tam jednou budeš říkat.A jak odejdeš s dlouhým nosem. [Jirka] 01.04.2015 |
| Ale možná se pletu a v Olomouci dají svou SPZ i na sajdu. :) Což je stejně blbý jako dát jí na Pava. :) [verdom] 01.04.2015 |
| Boha, jak s tatarem. Dobře, tak at je sajda zapsaná (to ohledně na rozdíl od Pava vždy musela být), ale nemá svou SPZ, kterou sis ty vyběhal u Pava a která je prostě nesmysl, protože Pav není a nikdy nebyl přívěs. [verdom] 01.04.2015 |
| sajda je zapsaná součást motorky, a když jezdíš bez zapsané sajdy je to ten sám případ jako bez zapsaného páva. prostě vše musí být zapsané a hotovo. [martin S.] 01.04.2015 |
| Martin oběť? Ale ne,proč taková silná slova? Naopak. Martin má náskok, protože tímhle si dříve nebo později projde každý majitel páva.Nikdo tomu neunikne. Je to jen otázka času.Někdo dřív a někdo později.A Martin to už má vyřízené. [Jarda] 01.04.2015 |
| ;-) Proste na Liberecku posuzuji Pavy dle platne legislativy a platne vyjimky ministerstva dopravy, kdezto na Olomoucku v tom delaji bordel a ty jsi bohuzel jeji obet. A co se tyce havarie s Pavem. Ma sajda svoje pojisteni nebo SPZ? Nema. A to v ni sedi clovek. ;-) Uz to neres. Chvala bohu, u nas jsou zatim na uradech normalni a na ty blazny u vas by to chtelo nekoho s logickym uvazovanim poslat. ;-) [verdom] 31.03.2015 |
| verdom: podívej mě je to úplně jedno jak si to kdo vysvětluje a jak to kde jinde funguje. Prostě v Olomouci je to takhle a jak vidíš, bylo už před třemi roky a je to tak už 14 let, takže i já jsem musel projít tímto registrováním, protože kdyby mě chytl olomoucký policajt a poslal na olomouckou přestupkovou komisi, tak by to řešili podle olomouckého vysvětlení této problematiky.a já bych byl na rok bez papírů. co se týče mého páva, tak páv je na origo podvozku a má jen jinou boudičku bez prolisů, a blatník, což na stk nevadí, protože je to pořád plně funkční a v souladu s předpisi. původní bouda asi prorezla, tak klempíř udělal jinou. Dnes když ti na autě shnije blatník a práh, tak ti ho také klempíř udělá nový a na stk to nevadí. stk není veteránská komise a originalitu nehodnotí, ale hodnotí zda je vozidlo bezpečné k provozu, takže je nějaký prolis asi moc nezajímá. Když přijdu na stk s vozíkem za auto, který měl dřevěné bočnice a uhnijí, tak si tam dnes dám peri desku, nebo osb desku a také to nebude problém, je to bezpečné tak jim to stačí. každopádně by stálo za to kdyby se tu angažovalo více lidí a přidalo své poznatky jak je to u nich v kraji teď platné. já jsem napsal jek je to v Olomouci, ty jak je to zřejmě u Vás, ale nevím odkud jsi a zbytek republiky nevíme. Možná bychom zjistili, že jen Olomouc to chápe jinak. mě přijde, že máš potřebu mě přesvědčit, že spz být nemusí. já ti to věřím, ale pochop, že v Olomouci být musí a já jsem z Olomouce, nemám jinou možnost, budu jezdit v Olomouci a budou mě kontrolovat olomoučtí policisté. Tak musímjet podle olomouckých pravidel a také mám za to že zákon platí pro celou zemi stejně, tak nevím proč to má olomouc jinak. Proto by stálo za to, kdyby to takto obtelefonoval i někdo z jiného kraje, nebo tu bylo vysvětlení přímo z ministerstva. tak ať to nějak už ukončíme. Zkrátka všude jinde si s pávama jezděte po svém,na svou zodpovědnost, ale pokud pojedete do olomouckého kraje, tak to musíte mít tak jak jsem popsal. Tak ať víte ;-) verdom: jen by mě ještě zajímala jedna věc. Spz na páva už nechám plavat, ale jak to potom máš s pojištěním,když říkáš, že nemusí být ani zapsán k motorce? jak pak vysvětlíš, pojišťovně že chceš zaplatit škodu kterou si způsobil nějakou boudou za motorkou a máš pojištěnou jen motorku?? U nás v obci ukradli obecní traktor za kterým byla přiháklá velká bubnová sekačka na sečení louky. traktor stál 50tis, ale ta sekačka byla nová a stála 200000kč a pojišťovna ji odmítla proplatit, protože to prý byl samostatný přívěs a ten nebyl zvlášť pojištěn. a to ta sekačka neměla ani kolo, byla na traktoru a ovládána hydraulikou. takže sama ani nemohla jet po cestě. jde mi teď čistě o tu pojistku, jak je to s takovým nezapsaným pávem? toho by pojišťovna určitě využila aby se placení střepala. Vem si že uděláš mišku před autem, řidič tvého páva přes kapotu neuvidí ani s ním nepočítá a po těsné kličce tvé motorky před svým autem ti páva srazí, čímž si poškodí auto, tobě páva možná i celou motorku a ještě se někdo třeba zraní. A to by mě jen tak čistě zajímalo, jestli by nenastala otázka , že páv nebyl registrován a veškerá chyba je tak na řidiči motorky protože jel s neregistrovaným vozidlem.Nehoda tedy vznikla kvůli pávu a co teď pro pojišťovnu takový páv je? motorka, která je pojištěná to není, její součást také ne, když k ni není zapsaná? toto by mě zajímalo? myslím, že je to zatím vše tak nějak tolerováno a bráno do té doby, než se takový případ stane. Zákon třeba páva nějak postaru toleruje dobrá to beru, ale pojišťovna hradí jen to co výslovně pojistí, ani chlup navíc nebo fous jinak. [martin S.] 31.03.2015 |
| Co ti potvrdí známej na jedný STK může být jenom zažitá praxe na konkrétní STK.Mám pocit že všude to(všechno) dělají po svým,že buď neznají platnou legislativa,popř. její výklad je volnej, že to vede k tomu, že někde na PAVa vyžadujou značku a technickou,jinde je považovanej za příslušenství motocyklu na úrovni kufru.V předchozím vlákně jsem s martinem S. řešil okrajově taky PAVa.Já ho mám psanýho u dvou Jaw ve velkých a malých techničákách, u třetí jawy ve velkým ne,ale udělal jsem na magistrátu při vyplňování malýho smutný oči a paní mi ho do malýho napsala. Chtěl jsem se kvůli týhle diskusi na věc poptat,ale jakmile se začnou na úřadech a stk-áčkách lidi ptát ,ouřadům to začne vrtat v hlavě a nám to rozhodně nic neulehčí,určitě by to podle mne vedlo ke zpřísnění legislativy. Platí, že kdo se moc ptá, moc se dozví.Určitě máte všichni zkušenost, že co úředník na evidenci, co technik na stk, to jiný názor a přístup ke stejný věci. Holt na Olomoucku jsou asi na úřadě Hujeři a Martin na ně natrefil.Snad to hujerství není nakažlivý a nebude se to šířit. [Rosťa] 31.03.2015 |
| Martin S.: Koukám, že si se v legalizaci PAva vrtal už před třemi roky: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=117&idtop=187628 A i tehdy ti bylo vysvětleno jak to s origo PAvem je a doporučeno nejitřit zbytečně fungující a zaběhlé praktiky platné tehdy a potažmo i dnes. ;) Díky podobným "šťourům" (nemyslím to zle) se akorát docílí toho, že nějakou hlavu napadne příslušnou vyjímku zrušit. Mám na STK také známého a potvrdil mi, že klasický PAv nemusí mít svou SPZ a nemusí být ani u starých kulatých JAW zapsán v techničáku. Jen u strojů nevyráběných jawou popř. vyráběných jawou po r 1991 musí být z jawy dopis, že to za příslušnou motorkou mohou tahat a tato informace musí být jako poznámka v techničáku. Tak tu neplaš lidi. ;) A hlavně nikde nic neřeš, u vás v Olomouci už to blbnou tak ať to neblbnou i jinde. ;) [verdom] 31.03.2015 |
| martin.s: Jinak podle tvé logiky, že co je připojené, je přívěs a má mít SPZ by musela mít svou SPZ i sajda. :) Prostě pro plechové PAvy ta vyjimka platí a zbytek na silnici nesmí, protože na ně vyjimku výrobce neuhádal. :) [verdom] 31.03.2015 |
| Jo jo, pav hlavne ani neni typizovan jako privesny, ale navesny vozik s vyjimkou ministerstva dopravy, kterou pokud vim nikdo nezrusil. [Honza] 31.03.2015 |
| Tak k přívěsu jak píšeš má PAV s ohledem na velikost a určení hodně daleko. Neodpovídá téměř v žádném bodě ani dřívější a ani dnešní vyhlášce: http://www.centrumprivesu.cz/files/pdfka/vyhlaska- 341-2002.pdf A protože jej nebylo možné začlenit, vydalo pro něj ministerstvo dopravy vyjimku a ta pořád platí. Nicméně tvůj vozík není PAV40 ani PAV41 a proto asi ta tvoje anabáze, která asi byla nutná, protože by ti typový průkaz s vyjimkou byl k ničemu, protože nemáš PAva, ale buď nějakou samodomo a nebo něco sice profi ale ne PAv. A divím se, že si na něj vůbec SPZ dostal. Asi zázrak a nebo zmíněný diletantismus bez procesu homologace. Nicméně pro majitele skutečných plechových PAvů toto STÁLE PLATÍ: Potvrzujeme, že výše uvedený návěsný vozík PAv-40 se shoduje s typem, jehož technická způsobilost byla schválena průkazem o způsobilosti typu č. 304-A, vydaným ministerstvem dopravy pod čj. 17275 ze dne 14. května 1964 a je připuštěn k provozu na veřejných komunikacích. Návěsný vozík může být připojen pouze k jednostopému motorovému vozidlu o zdvihovém objemu motoru nejméně 120 cm3. Ministerstvo dopravy povolilo výjimku z ustanovení § 2 odstavce b) vyhlášky MD 145/58 Ú. I., a to, že návěsný vozík PAv-40 nemusí mít samostatnou SPZ. Na návěsném vozíku musí však být napsáno SPZ totožné s SPZ tažného vozidla. [verdom] 31.03.2015 |
| co jsem letmo pročítal, tak bych řekl, že tyto odstavce to řeší jasně § 6 (1) Silniční motorové vozidlo a přípojné vozidlo provozované na pozemních komunikacích musí být zapsáno v registru silničních vozidel, § 83 Přestupky (1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že a) provozuje na pozemních komunikacích silniční vozidlo, které v rozporu s § 6 odst. 1 není zapsáno v registru silničních vozidel, motex je ta samá kategorie. A teď se neopírám o žádný zákon a předpis, ale o můj selský rozum-brát páva jako kufr, nebo motobrašnu mi přijde jako hloupost. To je alibismus těch, kteří se chcou vyhnout registraci a dodřžování předpisů a rádi by jezdili,jen tak s kdejakým pávem, za kdejakou motorkou. Převážet náklad na motorce se dá v batohu na zádech, v motobrašně, v motokufru, na nosiču a i třeba v kapse u bundy, ALE ani jedna z těchto věcí se nikdy nedotýká země,nemá svá kola, nemá své světlo a osvětlení spz, natož spz, kdežto páv jede po silnici po kole a je vybaven prvky, které mu umožňují jízdu dle předpisů po veřejné komunikaci, tudíž je to přívěs, žádný kufr. To i já jako majitel páva považuji za blbost. Už jste to někdo zkusili říct dopravnímu policistovi, že je to kufr a nemusíte ho tedy mít registrovaný? to i ta stará vyhláška co je na tipovém průkazu dává pávu povinnost mít spz a registraci k motorce. každopádně já si to nevymyslel ani o tom nerozhoduji ani nepochybuji, či cokoliv jiného. Přetlumočil jsem tu výklad úředníka ( přímo ředitele technického oddělení) , tak jak jsem to slíbil a tak jak to má být aby nebyl na cestě problém. Pokud si chce zákon někdo vysvětlovat jinak, tak může a v případě dopravní kontroly si ho může zkusit u přestupkové komise obhájit, třeba ho obhájí. Každopádně v Olomouci asi ne, protože tam je to takhle a vykládají si tam problematiku pávů takto. A 14 let už to tam prý takto funguje od toho roku 2001 [martin S.] 30.03.2015 |
| a jak je to z vozíkem motex?. [elstrem] 30.03.2015 |
| martin.S: Zákon zákon 56/2001 je k přečtení zde: http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-56 Neobsahuje anulování vyjímky ministersva dopravy o návěsných vozících. Tudíž tvůj výklad je jeden z možných, ale nemusí být definitivní. Protože PAV má skutečně blíže ke kufru než k přívěsu. Takže jak je to typické, jeden zákon a dva možné výklady. :) [verdom] 30.03.2015 |
| A "sranda" je v tom, že když příves způsobí dopravní nehodu, tak pojistné jde z vozidla . . . (tato informace se ke mně donesla je to cca 10 dní). [radek] 30.03.2015 |
| Mě teda celkem pobavilo,že ty postaru můžou jezdit s malovanou značkou a ti po novu zase s plachto a ještě platí pojistku,to je asi možný jen u nás.A když se změní vlastník vozidla,tak ho musí nový majitel zase znovu přehlásit na sebe?. [elstrem] 30.03.2015 |
| však nejsou dvě. přihlásit jde pouze jednou verzí a to je na svou vlastní spz. to jak je to postaru není přihlášení, ale tolerování starého způsobu, který nepozbyl platnost. to máš tak jak to bylo donedávna s novou spz, když šlo auto do jiného kraje, Ve stejném kraji ti zůstala, v jiném ti dali novou. No a dnes je to jedno a máš pořád tu stejnou. Takže spz nejde s majitelem, jak říkali, ale s autem. a čemu to prospějě, ničemu! dnes už ani nepoznáš z jakého je kraje vozidlo. Já jsem olomoučák a jezdím na kladenskou spz. Zákonodárci si prostě asi jen zkouší rok co rok, jak něco změnit . bůhví co přijde dál. Myslím, že zruší ty malované spz. To jen tipuji, nějaký nový nápad zase musí vymyslet, aby si zdůvodnily výplaty. Nebo přidají do lékárničky nějakou blbost, aby jsme si k těk 5ti starým lékárničkám koupily 6tou novou atd... [martin S.] 30.03.2015 |
| Nojo, přeci nemohou byt dvě verze přihlašení jak se zde piše. [kotis] 30.03.2015 |
| Takže kluci, dnes jsem to obvolal, pozjišťoval, dostal jsem vyčerpávající vysvětlení a věc se má takto: Od (června/července ? )r.2001 upravuje problematiku pávů nějaký zákon 56/2001, který zavádí povinnost doregistrovat, veškerá neregistrovaná přípojná zařízení, včetně pávů, karavanů, přípojných kompresorů a ... a pod. ALE!!!!! ti co mají páva !!ZAPSANÉHO!! postaru k motorce jej můžou dál provozovat tak jak ho mají zapsaného, ale musí jezdit pouze s tímto jedním pávem a mohou mít namalovanou spz. to jak se však bude k odpovědnosti za škodu způsobenou takovýmto pávem stavět pojišťovna, je na dané pojišťovně- může se stát, že vám škodu pávem pojišťovna nezaplatí. To zákon neřeší, je to v kompetenci pojišťovny. případ II. situace od r. 2001. Ti co chcou provézt jakoukoliv změnu ohledně páva,např.(nový majitel, zapojené za jinou motorku,motorka bez zapsaného tažného, přestavba atd..) ho musí registrovat tak jako já a tuto situaci jsem již popsal, netřeba ji dál popisovat. v tomto případě se páv bere jako !!přívěs!! podle kategorie O1 (žádné návěsné ani přívěsné vozidlo) a podléhá povinnosti doregistrovat si ho podle toho zák. 56/2001 co se týká připomínek které měl verdom ohledně technických prvků, tak páv byl v době své výroby takto schválen a tudíž, tak může jezdit dál. Blinkry mít nemusí. Světlo však má, osvětlení spz také a odrazky také-takže není problém případ III. kdy je s pávem problém? s pávem tedy můžete jezdit postaru se zápisem v tp a provozovat pouze toho jednoho , nemůžete si zaháknout jiného s jinou spz, nebo to máte po novu a máte zapsané tažné a můžete táhnout jakéhokoliv páva s spz. A problém mají ti co nemají k motorce sapsaného páva postaru, ani zapsané tažné po novu, čili neexistuje provozovat páva za motorkou , která nemá v poznámkách zmínku o pávu či tažném. Za tento případ hrozí !!zákaz řízení!! za provozování neregistrovaného přívěsu. bez debat, toto nejde. takže po staru se zápisem a namalovanou spz to zákon toleruje a je to bez závad, po novu s zapsaným tažným a spz k pávu naprosto v pořádku a bez zápisu je to na zákaz řízení. tak doufám, že už v tom bude jasno. pokud dnes někdo přijde na úřad s vyjádřením z jawy a oni mu páva zapíšou k motorce, je to v rozporu se zákonem, je to nejspíš neznalost úředníka a pokud vám to tak udělá, tak buďte rádi a honem se vytraťte než si úředník tu svou chybu rozmyslí, takhle to už nejde!! Takže dnes si koupit páva za 10tis na aukru k motorce co nemá zapsané tažné či postaru páva, je k ničemu, pokud si páva nechcete doregistrovat, nebo ho máte k motorce zapsaného postaru v tp a namalujete si tam tu svou spz. [martin S.] 30.03.2015 |
| Honza. Nejhorší je smrt z vyplašenosti [Jarda] 30.03.2015 |
| replikové laminátové samozřejmě nemůžou na silnici jen tak jako původní plechové, které byly do provozu schváleny a mají svůj identifikátor na výrobním štítku. Druhou věcí je, že si na replikové vozíky dávají lidi výrobní štítek s vymyšleným výrobním číslem, což je vpodstatě trestný čin. Já se jen bojím, že si někdo na laminátového vyrazí stejné výrobní číslo jako má můj originál a jednou z toho budou zbytečné problémy. . [Honza] 30.03.2015 |
| Tak si to shrneme. Má PAV mlhovku? Má Blinkry? Má registrované tažné zařízení s typizovanou koulí? Má předepsanou výšku světel nad vozovkou (tuším40cm min)? Má předepsanou minimální šířku a délku? Má osvětlenou SPZ atd. atd? A odpověď? NEMÁ!!! A proto STK a SPZ na takové "vozidlo" dá jen diletant a je to v rozporu se zákonem a zdravým rozumem. Protože PAV je příslušenství jako kufry a není to PŘÍVĚSNÝ, ale NÁVĚSNÝ VOZÍK. Proto se na něj nevztahuje legislativa na přívěsné vozíky a jeho provoz je povolen na základě vyjímky ministerstva dopravy, která je STÁLE platná. Změny od nového roku se týkaly polopřevodů a depozitů, ve kterých byl na dopravce nehorázný čurbes. A co se týče zápisů PAVa do techničáku, tak s vyjádřením JAWY jej musí mít každý motocykl, na který se nevztahovala zmiňovaná vyjímka. A kývačky, panelky a péráky zápis v TP můžou mít také, ale není to podmínkou, protože právě pro ně byl PAV vyvinut. A jakékoli jiné anabáze jsou sebemrskačstvím a zanášením chaosu a šířením poplašné zprávy. Prostě pokud máž kývačku, péráka nebo panelku a k nim klasického plechového PAVa, nemusíš jej mít ani na značkách ani poznámku v techničáku. Pokud máš nějakou splácaninu a nebo lamináťáka, je to horší, na ty se vyjímka nevztahuje a tam je to otázka, zda vůbec mohou na silnici. [verdom] 30.03.2015 |
| Dobrý den, podotýkám, že nevím jaké změny nastali v letošním roce. Přihlašel jsem pava na podzim 2014, donesl jsem vyjádření jawy , že lze za motorku PAva připojit, typový průkaz od pava, a evidenční kontrolu na STK a pav mě byl zapsán do malého i velkého TP. Značku jsem namaloval na PAVa shodnou s spz motocyklu. [pařez] 29.03.2015 |
| Já každopádně,než si dát na pava tuhle hroznou značku,tak si radši toho pava zakonzeruji do skříně a budu jezdit bez něho a ještě by mě zajímalo,jak tam tu značku vůbec přidělat?.přeci se nebudou vrtat díry do korbičky?. [elstrem] 29.03.2015 |
| Co si o tom mam myslet jak je to možne, že na statni spravě si děla každy uřednik podle svého vysvětleni.Osobně si myslim že v olomouckem kraji nejednaj správně při zápisu tažneho pro pav do tp. Napište prosim kde davaj vlastni spz k pavu podle zkušenost at mame přehled kde všude v repulice nam veteranistum kazi historicke hodnoty. [kotis] 29.03.2015 |
| A proto je také za jízdu bez spz , nebo jinak neplatnou spz takový trest odebrání řidičáku. Společenská nebezpečnost je naprosto nulová, ale bez spz, na tebe nemají jak přijít. Když tě vyfotí statickej automatickej radar někde na sloupu, tak podle čeho tě dohledají aby ti dali pokutu? podle spz a když ji nemáš tak jsou v prd..i, takže proto je za to takový trest. a je to hlavně kvůli motorkářům co měli spz zakryté tangama, nebo brašnama, nebo zablácené úmyslně apod.. prostě už na to orgány mají pořádnej bič. prostě za jizdu s nestandartní, nebo žádnou spz je postih horší jak za jízdu na červenou. [martin S.] 28.03.2015 |
| to máš třeba takhle. Vymyslená nemusí být paltná, takže si najdeš tu co opravdu existuje a co se tipově a barvou hodí na tvou motorku, pak si ji namaluješ na svého pincka bez spz a jezdíš. A až tě chytnou při kontrole policajti, tak jim třeba řekneš, že motorka není tvoje, ale půjčil ti ji kámoš, jen abys mu dojel třeba pro rohlíky do obchodu, a ten má toho pionýra také půjčeného, nebo třeba ho někomu opravuje, takže majitele ty neznáš a papíry sis nevzal. Takže policajt si spz ověří a zjistí, že je platná a registrovaná opravdu na pionýra a to že ty neznáš majitele nijak nebrání tomu abys na pionýru jezdil. Má registraci a spz co platí tak jezdíš. Navíc, dnes tě ani nemusí zastavit, pojedou chvíli za tebou, mezitím si spz ověří a když na ni nic nezjistí, tak tě třeba ani nezastaví. Proto mají dnešní spz tolik ochranných prvků (rozměr, materiál, logo eu, lisovaná čísla povrch a barvu atd...)tu už jen tak nenahradíš, kdežto malovanou si namaluješ od ruky a to je vše,( firma E-tovar ti dokonce udělá lisovanou na přání s tvým číslem), čili je snadno zneužitelná a proto je nahrazují. Vsadím se , že do pár let je zneplatní úplně.černé spz s bílými čísli už také neplatí a ty malované půjdou brzy za nimi do věčných lovišť, ale to jsme zatím v daleké budoucnosti. [martin S.] 28.03.2015 |
| Ještě bych chtěl reagovat na ,,. Vem si že mám pionýra bez papírů, omrknu si na srazu nějakýho s takovou spz, doma si ji namaluju a tradá mám motorku s platnou spz." to bys nemusel okukovat na srazu, ale můžeš si ji vymyslet, ale k čemu ti je bez papírů??? [pařez] 28.03.2015 |
| "Pokud" vím, tak pionýr (malý motocykl)může mít malovanou SPZ (RZ),měl ji i dříve, a tak to snad i zůstalo. [radek] 28.03.2015 |
| to už jsem tu psal níže. Ty malované značky na pionýrech jsou malované na plechové značce s falcem. Čili jsou na plechové tabulce. Zatím platí, ale u přepisu ti je už vymění a je otázka času, kdy to vezmou povinně celoplošně, protože takovou spz si každý namaluje sám. Vem si že mám pionýra bez papírů, omrknu si na srazu nějakýho s takovou spz, doma si ji namaluju a tradá mám motorku s platnou spz. Brzy to nejspíš také zakážou, proto to už u přepisu stahují, ale zatím platí, tak platí. To jen tak předvídám. Ale ta na pávu není na plechové tabulce a není pávu přímo přidělená. Je natřená štětkou na boudičku a je přidělená motorce. Kluci já Vám to asi fakt pozjišťuju, obvolám to v týdnu po úřadech a dám sem jednoznačné stanovisko. Jinak se nikam nedoberem. naše názory jsou k ničemu, rozhodující je stanovisko úřadu ;-) [martin S.] 28.03.2015 |
| Dyt přeci u nás jezdí ještě kvanta pionýru,pařezů,kteří ještě maj malovaný SPz,který dříve bývali a to by dle tebe už dnes nesměli jezdit po silnici. [elstrem] 28.03.2015 |
| O odbornosti ouředníka svědčí i to, že návěs zaregistruje jako "přívěs". Ale jo, jak každýmu libo - cpěte jim fotografie, typový listy, rodný listy, konopný listy, toaletní listy jakmile si ouřada jen uprdne, věste na to značky lisovaný, nově vydaný, pojistěte proti požáru, krupobití i pádu letadla... ovšem - pak se nedivte. Běžně se po západní(!) Evropě používají u příslušenství, které zakrývá originální RZ kus kartonu s namalovaným číslem (viz zmiňovaný nosič kol), v některých zemích nemají vleky ani samostatnou RZ a umisťuje se na ně RZ tažnýho vozidla, jen v Česku budeme zase papežštější než papež. Dej blbci funkci, vymyslí lejstro a nejmíň jeden zákaz čehokoli. [charlie.vlcak] 28.03.2015 |
| bohužel ne, týká se to i takových absurdit, jako že ztratíš spz, nebo ti ji někdo na parkovišti urazí , nebo si místo plechové co se ti nevleza na tunungové auto, nalepíš samolepkovou spz a dokonce i když svou upadlou spz máš za oknem, tak ve všech těchto případech můžeš být pokutován ve správním řízení a k tomu zákaz. Nehledal jsem tyto informace ani tak kvůli pávu, ale protože právě také jezdím pár dní bez přední spz, kterou mi někdo urazil na parkovišti a k mé neradosti jsem vyčetl, že bych kvůli tomu v krajním případě měl auto dokonce odstavit, než si na místě spz namontuji. Po tomto se jde docela tvrdě. Takže si dnes jdu koupit nový poznačník a spz raději namontovat. Takto dokonce dostal zákaz i poslanec Bárta za nalepenou spz. Je to pakárna a sám z toho také nemám radost ale je to tak. Upadlou spz asi každý rozumný policajt pochopí, ale narazíš na blbce, nebo na udání a nenaděláš nic. Na přesný popis a vzhled spz je i přímo vyhláška, jak přesně má spz vypadat, nic o namalované tam není. ale jak říkám, je lepší se zeptat přímo na úřadě. Já jsem si zařídil okolo páva jen to co mi řekli na mě místně příslušném úřadě a jelikož to mám v pořádku, tak se po jiných variantách nepídím, to si musí pozjišťovat ten kdo takto páva vozí s namalovanou spz.Mě prostě řekli, že to takhle na olomouckém úřadě nejde.proto jsem to takto složitě přihlašoval. [martin S.] 28.03.2015 |
| Martine.S, ale tohle bylo vždycky, ale origo značku máš na motorce, na PAVu bylo nařízeno ji mít napsanou na místě který k tomu byl určen. Myslím, že to co píšeš ty se týká hlavně toho, když si řidiči dodělávají třetí RZ třeba na nosič jízdních kol přidělaném na kouli za autem. který zakrývá spz [pařez] 28.03.2015 |
| Tak jsem to teď hledal a za jízdu s neschválenou spz (tedy malovanou)nabo nálepkou ve tvaru spz, či jízdu bez spz je pokuta 5-10tis a zákaz řízení na 6 -12měsíců, tak bacha na to. nelze to řešit na místě, posílá se to do správního řízení a nejsou za to body, ale ten zákaz by mi za to malování fakt nestál. A to je platné, takže nějaká stará vyhláška o možnosti si spz na páva namalovat je tím pádem neplatná a jde o porušení zákona, tak asi tak. Můžeme se tu přesvědčovat o tom jak to postaru šlo, nicméně vyhláška o platném vzoru rz mluví jasně a ten postih za to také. [martin S.] 28.03.2015 |
| malovanou spz ano, ale na plechové tabulce! To je pořád platná spz,s takovou jsem udělal stk tento týden na pionýru, ale nikoli natřená štětkou tak jak je to na pavu, přímo na boudičku. A s tím vyjádřením z jawy, je to asi jak ve kterém kraji. S tím vyjádřením z jawy jsem to také zkoušel, a tady mi řekli, že to je nezajímá, protože z jawy to nevidí osobně a co jim já pošlu za fotky či dotaz, to oni neví. Chtěli to od technika z stk, který to vidí naživo. Buď tu s tím u nás dělají pakárnu, nebo si to u Vás vysvětlují jinak a nebo si to prostě ten vedoucí u Vás lajznul ještě postaru? nevím, prostě jak vidíš, tady na olomoucku to musí být takhle. A stejně tak to musel mít i kámoš co má páva a taktéž má svou solo spz na páva. [martin S.] 28.03.2015 |
| Ještě s tou malovanou spz mam pionyra a normalne jsem i prošel letos technicko,nemužou tě donutit měnit spz ,u přepisu je to něco jineho tam by zřejmě vydali novou. A ptal jsem se když mam stary technic.prukaz jesti měni za novy při přepisu tak mi řikali ře neni třeba coř se mi zdalo divne. Ale jsem rad že jsem nedopadnul jak někteři zde při přepisu pava. [kotis] 27.03.2015 |
| Jen pro informaci,letos jsem přihlasil pava i s tažnym na registru ,v tp nebyl zapsan žaden zavěs a normalne mi to přihlasili po starem a taky to tam řešili i s vedoucim,samozřejmě misiš mit vyjadřeni s jawy, tim stylem jak to přihlašuji s vlastni spz tak to pouze nove vyrobene voziky repliky. ALE ... i přesto jak nikde nebudeš vvypravět že je to druhovyroba tak to řaden s techniku ,policistu ani STK NEZJISTI,samozřejmě musiš mit vyrobni štitek s rokem vyroby 19.. a vyjadřeni s jawy. [kotis] 27.03.2015 |
| ty blinkry jsem myslel u auta,ty mít musíš a to i s testací. třeba oddělávací ale za provozu je mít musíš, motorka je nemusí mít ani dnes, na to ti přece stačí ruce jako ukazatel. Jak říkám chlapi já nevím jak to je s těma co to mají postaru zapsané. Vím jen to, že ti co to zapsané nemají vůbec a jezdí bez jakéhokoliv zápisu jen s namalovanou značkou motorky, tak tak prostě jezdit nemůžou. Dále vím, že ti co to budou řešit dnes to musí mít tak jako já s vlastní spz. A ti co mají páva napsaného k motorce postaru, to ASI mohou nechat tak, ALE to je to co já nevím. to si už zjistěte vy co to tak máte. Akorát ještě vim to, že ti co to maji postaru k motorce i s tažným, tak musí jezdit jen s tim pavem co maji zapsaný s spz motorky. nemohou si zapřáhnout jen tak jiného páva. Leda toho co má svou spz. Ale poptejte se na vašem inspektorátu. jedině tam se dozvíte vše. [martin S.] 27.03.2015 |
| Podle mého když už to máš jednou napsáno tak to musí platit dál.stejně jako nemusíte mít pravé zrcátko, pásy v autě kde nejsou z výroby atd. [pavel] 27.03.2015 |
| No,to se trochu pleteš s těmy blinkrama,to by všichni kdo maj třeba péráka,museli montovat blinkry apod..Nedovedu si představitty všichni,kdo maj tažný napsaný už hodně dlouho,jdou vyřizovat SPZ na pavy na DI.Jinak přijedou na STK a tam je tea asi vyhoděj. [elstrem] 27.03.2015 |
| no po staru je myslím pav k motorcekomplet,když je k ni zapsán, ale zvlášť už ho neprodáš. Nebo ano, prodáš, ale ten nový majitel už by ho měl tak jako já přihlásit. Jak říkám, nevímjak je to postaru, ale nová legislativa ruší i zpětně. Vem si příklad třeba s blinkrama nebo pásama. Pokud nemáš historickou testaci, tak musíš mít na starém vozidle blinkry i když tenkrát nebyli, myslím, že i pásy, ale to nevím jistě, a staré kokosi už to mají myslím také s možností jejich používání na hraně. Nevím, nevím, ale myslím, že s kokosem co nemá chráněn týl už bys jezdit dnes neměl. Ono dokud se nic nestane, tak se tak jezdí, ale až se stane, tak tě na to utáhnou jak na vařené nudli. nevím jak je to postaru, ale to by mohl říct každý že jezdí postaru a nemusel by pak takový zákon o registraci páva vůbec platit. Myslím že na stk už tě s malovanou značkou dnes nepustí. a když přijedeš bez páva, tak ti to napíšou do závad a na úřadě ti ho odepíšou. To mi přímo technik na stk říkal. stejně tak sajda. Co máš v TP to musí být na stk. Např když máš 7mi místného tranzita, tak musíš přijet se všemi 7 sedačkami, namůžeš přijet s úpravou na nákladní prostor s vyndanými sedačkami. Jinak ti napíše, že ti chybí sedačky a máš závadu na stk. [martin S.] 27.03.2015 |
| Pavu se prodává stále hodně a skoro všechny jsou bez jakýkoliv dokladů.A podle mě,snad nelze uplatnovat zákony zpětně.Přeci mě nemůžou nutit,abych si nechal z TP smazat starý zápis o připojení pava a znovu zapsat pava se svou značkou.A ještě uzavírat pojistku.by mě zajímalo,kdybych prodával motorku s pavem,jak by ho nový majitel přihlašoval na sebe,nebo kdybych prodával pava a motorku zvlášt. [elstrem] 27.03.2015 |
| No jak je to s pávem po staru vlastně tak jednoznačně nevím. teoreticky by to mělo být v pořádku, ale druhá věc je ta, že jiná než plechová značka není platná a už vůbec ne duplicitní značka. Čili ta co je shodná s dvěmi vozidli, tedy motorka a zároveň pav. Samozřejmě je to asi o daném policistovi co vás zastaví, ale je lepší to mít v pořádku. A druhá věc je případná nehoda. je jasné, že když nastane nehoda přímo pavem,(utřžení, při smyku, couvání atd..) tak to jistě pojistka na motorku hradit nebude a pak je průser jako vrata. Tip pro pana Bartuše: nebylo by špatné k tomu hezky zpracovanému článku o pavech na motomagazínu, zpracovat i výklad současné legislativy, co se týče platnosti registrace postaru, namalované duplicitní spz a registrace k dnešnímu stavu. No dnešní stav registrace jsem již popsal, tak spíš jak to je s registrací(zápisem pava v TP) udělanou postaru???? To že namalovaná značka štětkou je dnes nesmysl je známo už několik let,za to je i pokuta, ale jak to je s tím paragrafem co je popsán v tipovém listu, že to tak může být, je otázka. Je to přece jen stará vyhláška a novel za tu dobu bylo hodně. Viz můj případ s nutností mít spz a stk na páva. [martin S.] 27.03.2015 |
| Mě to teda přijde už hodně ujetý,ještě platit pojistku,výrobní čísla a ty velký SPZ. atd..Ty,co mají zapsanýho pava po staru,tak nemusí mít nic a ty,co to mají nově,tak s tím mají hodně problém.myslel jsem,že mě už tady nemůže nic překvapit,ale stále žasnu. [elstrem] 27.03.2015 |
| a doklady jako důkaz. takže tak by to od letoška mělo být, aby bylo vše v pořádku. [martin S.] 27.03.2015 |
| tak, pav se značkou [martin S.] 27.03.2015 |
| Ted si nejsem jistej jestli je to ironie nebo ne? :D vyrazil jsi ho sám? [necky] 25.03.2015 |
| no na stk tam prostě opravdu bylo ;-)jak jsem psal, úřad ho tam chce, tak jsme ho tam našli, mám ho tam opravdu vyražené....;-) [martin S.] 25.03.2015 |
| martin S.: A jak jsi prosim tě vyřešil to výrobní číslo na tažnym? [Honza] 25.03.2015 |
| táááák se mi to podařilo :-) po dnešních 4hodinách strávených na úřadě jsem dostal na páva vlastní TP a spz a zápis tažného, akorát to není na počkání, takže si pár dní počkám na nové doklady, ale co je dobré, že už na páva nedávají tu velkou auto spz, ale tu co je na motorky, která se na páva vleze. Ale málem jsem odešel s nepořízenou. U přepážky registru vozidel se na me sešli hned 3 pracovnice a když zjistili, že moc neví co s tím, tak mi řekli , že chcou fotky z stk, které jsem neměl sebou. Poslali mě však ještě na technické oddělení, zda to vše bude vůbec stačit. tam si zápisy z stk dlouze prostudovával pracovník, až nakonec přišel druhý (zřejmě již se situací obeznámen) a ten mu během pár sekund vysvětlil jak se to dělá a že mám veškeré náležitosti v pořádku a pak už to šlo. Takže pro informaci,vydání nového TP jakožto zařazení do evidence a přidělení spz na pava stojí 500kč. zápis tažného na motorku stojí 50kč k tomu musí mít pav pojistku, jakožto vozík to stojí 100kč. takže to na úřadě stojí 650kč a k tomu stk na pava a evidenčka na tažné za motorku stojí 700kč čili celá ta agenda se zapsáním páva a tažného stojí 1350kč a moře času. Ale teď mám klid na duši a mohu jezdit bez obav. PS: to tažné musí mít výrobní číslo, což musí být i uvedeno v protokolu z stk. takže tak pro ty , co to budou řešit, aby to to měli dle dnešních norem, popisuji, jak to má být. pávům zdar ;-) [martin S.] 25.03.2015 |
| No já po dnešku mám novou evidenčku,kde mám v závadách napsané, právě to nově namontované tažné a na základě toho by mi ho měli dopsat, ale uvidím, prý možná budou chtít i fotky. Ono to co bylo dřív bohužel tímto rokem končí. Např dnes mi technik na stk řekl, že je to 3dny co se zase změnil postup na vydávání evidenček. Dnes už tam prý musí být zapsán i předchozí majitel, kterého třeba ani neznáme, prostě ten co je předemnou v Tp. teď je to samá novela. škoda žes to nevěděl s tím svým tažákem, když už jsi ho měl zapsané a nebylo na motorce, tak by stálo za to si ho dokoupit a dát ho tam na kontrolu, tak by ti zůstalo, teď už by to bylo složité ho tam dát. No já dnes vím, že kdybych měl po staru na motorce i třeba sajdu a neměl ji, tak si ji na stk pujčím aby mi v TP zůstala, protože pak to dopsat je problém. A kdybych měl v papírech napsanou vrtuli a lodní šroub na motorce, tak ho tam dám, jen aby mi to zůstalo :-)) No průser je ten, že to s tím dopisováním není jen kraj od kraje, ale je to tak platné celorepublikově a jak jsem zjistil úřady už ví jak v tomto postupovat,už jsem tím úřednice nezaskočil. takže nejspíš i policajti už nás nebudou zastavovat jen aby se podívali na starou motorku, ale půjdou po papírech a po ručně malovaných značkách na pavech. je to jako jet s vozíkem za auto co si doma posvařujete a nemáte doklady, prostě vás odstaví . [martin S.] 24.03.2015 |
| Já teď na sebe přepisoval motorku, která měla zapsané tažné a při přepisu mi to tažné zrušili, protože o něm nebyl záznam v protokole o evideční kontrole. Je v tom prostě bordel a neplatí žádná striktní legislativa. Doporučuju se o žádné zapisování nepokoušet a nedráždit zbytečně úředníky. Ale co je potřeba, tak mít sebou typový průkaz. Já takhle jezdím s pavem spousty let i mimo ČR a nikdy s tím ani při policejních kontrolách nebyl problém. [Honza] 24.03.2015 |
| No zlegalizovat a přihlásit páva nebude takový problém, když máš tipový list a štítek, ale ten tažák je dnes problém. Kdysi to byl doplněk jako třeba nosič. Dnes je to bráno jako tažné zařízení, tak jako na auto a to musí mít své číslo a homologaci. Kdo to má zapsané z dřívějších dob, má vahráno, kdo to chce teď má na starosti a běhání po úřadech zaděláno. No já to zatím nevzdávám a řeším to dál, tak uvidíme. Prostě se z ničeho nic musí přes noc objevit na tažném číslo a štítek,jak to chcou úřady ;-)a že to žádné číslo nemělo, je nezajímá, historie jde stranou, úřad chce číslo, tak tam musí být číslo. [martin S.] 24.03.2015 |
| Ajajaj ..Ale, když mám v TP zapsané tažné na PAV41 už z dávných dob, je i tak problém si zlegalizovat páva ať už origo nebo nějaké samodomo, jako máš ty? [necky] 24.03.2015 |
| Tak jsem narazil na další úřední problém-tažné zařízení za motorku. Dnes jsem to řešil na stk a na úřadech a pokud dnes někdo chce nechat dopsat tažné za motorku, tak to tažné musí mít výrobní štítek a vyražené číslo. Nevím sice kde by se tam vůbec daly tyto věco dát, ale musí to tak být, ani vyjádření z jawy nestačí, protože jawa nevidí co tam kdo má. A jaké je teda řešení? na úřadu mi řekli , že si mám zajít na státní zkušebnu dekra, nebo tif, kde mi to otipují. To by však stálo asi jako celá motorka. Takže úřady už nám ty veterány pomalu komplikují. Už to nejde tak jako dřív, že to na stk připsali k evidenčce a na úřadu dopsali do TP. Takže dnes si koupit repliku tažného a páva= vyhozené peníze. Nebo jen na výstavku. Takže ten kdo dnes jezdí s pavem, bez zapsanévo tažného k motorce, tak se opět dopouští přestupku. Takže takhle je to od nového roku :-( [martin S.] 24.03.2015 |
| a pak na úřad ho přihlásit.....???? [martin S.] 23.03.2015 |
| tak jsem pavika dotvořil a zítra jdu na STK [martin S.] 23.03.2015 |
| natřeno. Je to štětkolak, aby mi pasoval ke štětkolakové panelce ;-)aby moc nerazil [martin S.] 18.03.2015 |
| kabely jsou vedeny touto kovovou trubičkou vnitřkem boudy páva [martin S.] 18.03.2015 |
| a to je vše z fotek co k němu mám, dnes už je v barvě [martin S.] 18.03.2015 |
| další foto [martin S.] 18.03.2015 |
| No to já bych ho právě chtěl vozit legálně za motorkou, ale cesta to bude složitá. sice není originál, ale to asi na stk, kde to vidí tak jednou za 5 let nikdo nepozná???? Jinak fotky mohu poslat do galerie vozíků, jen nevím kam je poslat aby to tam bylo. tipový list a štítek jsem objednal na netu i s chybějícími díly a jak ho zkompletuji i s kolečkem, tak se vrhnu na tu legalizaci. zatím jsem ho natřel na červeno a čekám na zbývající díly. Tento vozík je větší než klasický páv, ale z fotek to asi nevypadá. no budu dávat postupem info o tom, jak se mi ta legalizace daří, pokud mi úřední šiml nezlomí vaz, dřív než se to nějak podaří :-) [martin S.] 18.03.2015 |
| Je pravdou, že jsem připojení PAVa už dlouho neřešil, takže nevím jak dnes úředníci uvažují. Ale v homologačních dokumentech k vozíkům PAv na Ministerstvu dopravy se jasně píše, že vozík nebude mít svou značku a k provozu bude stačit jen kartička. Nikdo jinou homologaci nikdy nedělal, tak není důvod, proč by toto nemělo platit. Ať ti tvůj známý z STK sežene písemné vyjádžení Ministerstva dopravy, že původní homologační předpis již neplatí. Samozřejmě doma dělaný vozík, který je předmětem této diskuse, nic takového nemá. Pokud byl vyroben v 60. letech, což předpokládám, tak v té době nikdo nic takového neřešil. Legalizovat jej dnes bych se snad ani nepokoušel. Jinak je to pěkný vozík, který by si určitě zasloužil za nějakou tu kývačku připojit. Doporučuji připojit, neřešit. A velice rád bych jej viděl v galerii vozíků amatérských výrobců na MotoMagazínu: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=vozik&a mp;menu=10&pos=noname [JB] 18.03.2015 |
| no ono už to tak je! novou legislativu o tomto jsem nečetl, ale ten majitel STK je sám veteránista a sám má páva a kdyby to šlo jednodušeji, tak je sám ten, kdo si to jednodušeji bude umět udělat, a je to tak jak jsem psal. Kámoš co má páva to má úplně stejně, ale ten to tak měl už před pár lety, někde jsem o tom i psal, že má páva na svých spz. V olomouckém kraji to je prostě takto. Na druhé straně je to asi v pořádku, protože i já kdybych byl pojišťovna a někdo udělal nehodu pávem a chtěl to proplatit z pojistky motorky a ještě na základě namalované spz, tak bych ho asi poslal víte kam. Holt dnes už se jen tak něco v dopravních předpisech neojebe a nepřehlédne jako dříve. I kámoš tak třeba od tohoto roku odstavil svou na zakázku postavenou motorku za půl milionu, protože dnes už to není jako kdysi když vás chytli a jen se podívali a řekli "pěkná motorka" a na stk přimhouřili oko, dnes už je vše na pěkný průser. [martin S.] 18.03.2015 |
| Podle me v tom stale jednoznacna legislativa neni, ale je to urad od uradu jine - dle nazoru uredniku. Nejvetsi chybou je , ze plno lidi chodi zapisovat na urady pava do technicaku , kde tim jen prudi uredniky protoze zatim nikde jednoznacne neni dano, ze ten zapis tam byt musi. Tito nadmiru aktivni lidi nam tak driv nebo pozeji vykoleduji novou legislativu a vsichni za pava budeme calovat na technickych a uradech :( [Honza] 18.03.2015 |
| Tak jsem to dnes zjistil přímo od majitele stk, jak je to k dnešnímu dni s vozíky pav? Takže to že se jezdí na namalovanou spz motorky už neplatí a nejde to, Platné jsou pouze spz na plechové tabulce a s prolisivanými čísly. Vozík pav se dnes bere jako přívěsný vozík,který musí mít svou spz a stk na 4 roky. Velký Tp bude vydán na základě tipového listu a prohlídky na stk. Dále ho lze připojit pouze k motorce, která má v TP zapsáno tažné, což opět podléhá kontrole na StK. Takže příslušenství motocyklu už to není a ani být nemůže protože se to svým vlastním kolem dotýká vozovky a navíc to musí mít i svoupojistku, Když by se pav třeba za jízdy odpojil a srazil dítě na chodníku, tak by to pojistka z motorky nepokryla, to je jasné a bez registrace a spz to pojistku nedostane, takže dnes je pav samostatný vozík, vyžadující Tp a SPZ a pojistku a nejde si ho jen tgak zapojit za kde co, ale pouze za motocykl(velorex) který má zapsané tažné v TP a na to má platnou STK. takže asi tak. Kdo ještě dnes jezdí s namalovanou znaškou motorky na pavu se vystavuje problému při kontrole policii , případně při způsobené nehodě. Takže tlumočím, tak jak jsem to vyslechl já sám :-( někde na motomagazinu je prý tipový list, nemohu to najít, má někdo odkaz prosím? [martin S.] 17.03.2015 |
| No to by bylo super kdyby to takhle bylo. Zatím teda nevím, ale prej už to musí mít registraci od nového roku, co jsem slyšel. Ale to jsem jen slyšel. No zaúkoloval jsem známého co dělá na STK a zároveň je testační komisař jak to teď s pávikama je, Tak v týdnu uvidím přesně. A jinak to tažné se jen tak nechá dopsat na úřadě? K tomu nemusím mít nějaké dokumenty či prohlídku atd? [martin S.] 14.03.2015 |
| Pěkná domácí výroba. Registraci to nemá. Je to příslušenství motocyklu. Motobrašny taky nepřihlašuješ. Jen necháš dopsat motorce tažné. Nic víc.. [jawarmaniak] 14.03.2015 |
| tak způsob zadní vydlice už jsem našel ;-) co tedy to samodomo provedení a přihléšení? [martin S.] 14.03.2015 |
| A tady je to uchycení zadní vydlice. Ještě k tomu mám pružiny do těch trubek, takže asi kyvná vidlice a odpružená těmi pružinami, ale foto už hotového by se mi hodilo. [martin S.] 14.03.2015 |
| rám [martin S.] 14.03.2015 |
|
|