MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316187 příspěvků |8188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 75 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPřívěsné vozíky, sidecary | Diskusní téma 18.7.2024 05:59  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Dobrý den,sháním informace o přívěsném vozíku ČZ,nemáte někdo dobové foto vozíku;detail závěsu oje na motocyklu;detail ovládání brzd od motocyklu k oji vozíku;dobobý prospekt aj.,předem děkuji za jakoukoviv informaci
v případě zájmu mohu poslat foto mého vozíku    [jirka]   23.07.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  Dobrý den, nedochovalo se někomu na vozíku, popřípadě někdo neví, jak byla připojena eletrika k motocyklu? Děkuji    [vasek]   03.01.2015
Odpověď  Tak jen rozuzlení pro ostatní nezainteresované - celé je to stavba, včetně korby. Z vozíku ČZ na tom nic není.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.08.2013
Odpověď  Posílám mail.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.08.2013
Odpověď  Průměr drátu na pružinách je 7mm.
Průměr trubky na "oji" je stejný jak na středové trubce, tak i na krajních,
cca 28mm.    [radek]   17.08.2013
Odpověď  To s tou frézou je docela dost možné. Ale, kde by seděl řidič?
průměr trubek oje na vozíku je 22 a 28mm. Vnitřní rozměr bedny mám odměřený na čtverec 77x77cm, jinak samotný rám je 81x84cm.
Jaký průměr drátu mají pružiny 6 nebo 7mm?    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Průměr trubky "oje" na vozíku je 28mm. Na ručním je slabší = 22mm.
Samozřejmě jsem si "svařenců" jak na oji, tak i na některých sloupkech všiml.
Napadá mě otázka, zda vozík nebyl používán za zahradní frézou.
Oko pro připojení je přes pružinu.
Jo a ještě rozměry - vevnitř v "bedně" jsem naměřil šíři 68cm a 96,5 délky.    [radek]   16.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přiložil jsem "oje" z ručního dvoukolaku k porovnání . . .    [radek]   16.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vozík ČZ se vyráběl jen ani ne rok a mohlo jich být kolik? 800? Pochybuju, že by v tak malé sérii měnili výrobní postupy a tak radikálně předělali celý vozík. Takže jiná serie je podle mne pasé. Jak jsem psal - měnily se jen ráfky, protože výlisek ráfku pro stavební kolečko musí být mnohem levnější, než hliníkový odlitek.
Podívej se na tu svou oj. Myslíš, že by takto usoplený svár udělal profi svářeč z továrny? Sváry na vozíku jsou velice úhledné. Tohle vypadá na lepení elektrodou.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.08.2013
Odpověď  Vespo I a Vespo II byly ruční dvoukoláky, lišily se nosností a uložením kol bez/na valivých ložiskách.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.08.2013
Odpověď  Vozík Vespo model III na reklamním letáku napovídá, že za motocyklem tahali i nebržděný vozík (i moje zkušenost z dětství, - dnes už by si to asi nikdo nedovolil).
Jak vypadal vozík Vespo model II ? Myslím si, že je to jiná série, nebo kopie vozíku čz. Ještě dnes dodám rozměry vozíku . ..    [radek]   16.08.2013
Odpověď  Právě jsem zcela přepracoval článek o vozících ČZ na MotoMagazínu. Pokusil jsem se zejména shrnout veškeré historické souvislosti: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=cz12515 0&menu=18&pos=vozikcz&post=cz125150    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Zde máš stoprocentní originál bedny, je to vozík od prvního majitele, číslo 599, doklady bohužel vyhodil. Nekoupil jste někdo vozík čz co byl nyní na Bazoši, jen mě zajímalo v jakém byl stavu a případně co stál. A pro zajímavost, nevytáhl jsi Radku ten vozík ve sběrně v Klatovech.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Těžko říct, co vedlo dotyčného k tomuto, nicméně původní to není. Středová trubka by měla bát širší, protože je do ní originálně nasunuté tažné oko. Napadá mne jen to, že byl vozík předělaný na dvoukolák a zároveň se ponechala ta středová trubka pro tažení. Původní lak byla vypalovací syntetika v odstínu hluboká černá. Klidně mohla být kostra natřená po převaření - upřímně po takovém zásahu se svářečkou musel origo lak jít do kopru. Taky moc nechápu ten šílený svařenec na konci oje. Kola byla brzděná vždy. Pokud jsi někdy jel na zetce s malýma brzdama a k tomu si představíš v závěsu 50kg vozík se 100kg nákladem, tak pochopíš, proč na něm brzdy byly. Navíc součástí systému lanek brzdy byl i brzdový spínač. Vozík byl univerzální návěsný vozík pro motocykly, takže podle toho musel mít i brzdové světlo. V tom případě nevím, jak by mělo být bez lanek s bowdeny napojeno.
Ohledně výdřevy - tu neřeším. Zatím na každém dochovaném vozíku buď chyběla, nebo byla jiná.
Já osobně věřím tomu obrázku s dobovým vyobrazením ze SM. Tomu se nejblíž podobá výdřeva v tomto vozíku. Podle něj to udělám i na svém. Mám ji oměřenou. Navíc je tenhle vozík nejlépe dochovaný ze všech. Je na něm patrné i linkování, upevnění bowdenů a má i kompletní tažný čep a kladku brzdy.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Odpověď  Předem děkuji za reakce, fota dochovaných vozíků, dobové fotky, články.
Z mých pár fotek udělaných mobilem je patrné, že vozík nese stopy černého laku -(dovolím si tvrdit, že z 50-ti %). Na rámu vozíku jsem zatím nenašel konzoly pro lanka brzy, nebo stopy po nich (po jejich odstranění). Že-by nebržděný?
Napadá mně otázka : Proč by si někdo dělal tu práci s ohýbáním středové trubky pro připojení, aby ji ohýbáním zkrátil, když ji mohl uříznout. a následně nadvařit.
Vlastní "bedna" je natřená bezbarvým lakem, kdy dřevo bylo předem napuštěno fermeží.
Dnešní laky už vypadají jinak.
Dovolím si tvrdit, že o vozík bylo pečováno, a byl uložený v suchu (nebo v dobrém prostředí), až nový majitel kola uřízl a zbytek hodil do šrotu.    [radek]   15.08.2013
Odpověď  A nakonec i ten prototyp od p. Bartuše má litý držák pružiny. Takže nevím, podle čeho usuzuješ na tu původnost a nepřevařování, když je to rezavé, jak liška a po těch letech nemáš šanci nic poznat. K ohýbané trubce - nemysli si, že to tenkrát bylo, jak dnes. Lidi byli šikovní, měli známé a měli přístup k mašinám ve fabrikách. Za flašku nebo pár cigaret šlo všechno. Nehledě na to, že každý měl, když už ne sám doma, tak alespoň známého s autogenem. Takže ohnout trubku? Žádnej problém. Anebo je to třeba trubka z něčeho jiného, vydolovaná z kovošrotu.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  a další vozík z aukra - všechny mají jako záchyt pružiny odlitek a stejnou oj    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  vozík od jiraka z druhé diskuze    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Uživatel Daviido na motorkářích má ještě starší provedení s litými ráfky, Taky naprosto stejné    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  další dobovka    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  dobová fotka    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zruč n. Sázavou 2005 (nepůvodní závěs)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  vozík O. Valenty    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  vozík T. Vidláka - naprosto stejné    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  boční trubky oje máš určitě z tohoto    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Držák pružin byl odlitek, toto je naohýbaná pásovina. Ta oj není původní. Vypadá to na trubku 22mm. Origo je 38mm. Toto bude udělané z původních bočních trubek oje vozíku, kterou rozříznuli. Je podobně naohýbaná    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Odpověď  A na pružinách jsou stopy chromu.    [radek]   15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stejně tak by bylo složité ohýbat trubku v domácích podmínkách,
aniž by nenesla stopy po jejím ohýbání.    [radek]   15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sloupek, co nese záchyt pružiny nenese stopy po jeho převařování . .    [radek]   15.08.2013
Odpověď  Omlouvám se, poplet jsem jména, ne Martina14, ale Michala14.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  pavel: kola 19" určitě musely být dodělávané, anebo to byl vozík vespo. ČZ vozík měl už od prototypu kola 16x4. Jinak jedinou změnou, co se během montáže udála, bylo nahrazení litých ráfků za plechové výlisky. Jinak byl vozík od prvopočátku výroby až do ukončení stejný. Když si porovnáš obrázek od pana Bartuše, na kterém je vyobrazený prototyp, tak ten má jinak tvarovanou oji, blatníky bez odrazek, jiný závěs, starší povedení ráfků (lité), má středovou trubku na dně korby a jinak upevněný záchyt bowdenu na oji, ale jinak už jde o přesnou podobu vozíku.

Půjčím si scan od Martina14. Tam je poprvé vozík představen na veletrhu v Praze v roce 49. Jde o předsériový vzorek, který má ještě odlišnou korbu a celkově je ještě dosti "humpolácky" vyrobený. Ale má již kola 16x4. Takže nevěřím tomu, že se někdy dělal ČZ vozík s 19 koly. Jediný přívěsný vozík s koly o tomto rozměru bylo Vespo III a pak ještě podobně na tom byl prototyp vozíku Jawa-ČZ v roce 60, který měl motocyklová 16" kola.

To od Radka je standardní sériovka, na které je navařená oje z normálního dvoukoláku, aby se to dalo tlačit rukou. Nápravy jsou spuštěny níž a zcela evidentně je odstraněná SPZ a světlo. Tohle je normální přestavba motovozíku na ruční dvoukolák. Já ho vyrábím, modeloval jsem ho ve 3D a doma jsem mám originál, takže to už mám celkem v oku. Vše je patrné z fotek, tohle porovnávat s jiným není třeba...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2013
Odpověď  Zdravím, jeden pán kterého znám, kdysi očesal a vyhodil pak do šrotu dvoukolový vozík čz, ale měl 19tka kola, veliké blatníky, starší typ spojení s motocyklem, bakelitovou malou zásuvku čz. Vše origoš, ale z neznalosti jej považoval za ruční káru. Viděl jsem některé z dílů, které sundal a sériové z motocyklu nebyly. Takže bůh ví, co vše se vyrobilo, i když jen v malé sérii. Chtělo by to vozík vidět na živo a porovnat případně míry s jiným.    [Pavel]   14.08.2013
Odpověď  Jo a ještě jsem si všiml, že ty držáky pružiny jsou převařeny níž, takže je vozík víš nad terénem. Originálně jsou úchyty pružin skoro až u horní vodorovné trubky. Ty pásoviny držící dřevěnou korbu ze zadní strany tam nepatří, naopak držáky korby ze spodní strany jsou uřezané. Suma sumárum - použitelná je asi jen ta hranatá kastle.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  odrazky byly originálně na blatnících, takže se s tím skutečně někdo "drbal"    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vzadu chybí trubka s nárazníčkem, na které je upevněno světlo a SPZ, polonápravy jsou dodělávané z užších trubek a vůbec celá náprava je divná, jako by byla celá nově dělaná. Středová trubka oje je zohýbaná, krajní trubky oje jsou vyrobené nově a mají jiný tvar (jakoby byly přivařeny z jiného dvoukoláku, takže celý předek je špatný. Horní držák pružiny je taky pochybný. Ta vzpěra z pásku oceli tam je navíc. Chybí držáky blatníků, držáky bowdenů a spínače brzdy. Středová trubka zespoda korby je tam navíc. Že nemáš závěsné oko a čep víš...

Projdi si fotky vozíku u mne na webu a budeš vědět, na čem jsi...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.08.2013
Odpověď  Co je na tom předělaného ?
"Typl" bych si, že rám i bedna je původní . . .
(kdo by se "drbal" se zapůštěním odrazek ? )
Jen náboje na kola někdo odřezal - to je velká škoda . . .    [radek]   14.08.2013
Odpověď  To tvoje asi kdysi vozík ČZ byl, ale je dost předělaný    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.08.2013
Odpověď  Tak oživím staré téma, třebas se někdo chytí.. Zrovna ho stavím
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=63228    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zcela jistě jde o vozík ČZ.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to vozík čz ?
Poraďte prosím . ..    [radek]   14.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Či není ?    [radek]   14.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to on ?    [radek]   14.08.2013
Odpověď  ...no jízda s tínto vozíkem musí být teda zážitek :-)    [don]   25.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nemáte někdo náhodou, na svém motocyklu čz 125-150 (T-C), u ovládání zadní brzdy nějaký přidaný držáček na lanko (na páčce štítu apod.) a například někde u rámu třeba držáček na bovden, jde mě o původní zapojení brzd přípojného vozíku na motocyklu.    [Pavel]   23.12.2011
Odpověď  Hoj, koukni na http://www.motomagazin.cz/index.php?action=cz125_150&menu=18&pos=vozik_cz&post=cz125_150    [MAX]   23.07.2008
 Přidat odpověď   (44) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006