Zdravím milovníky Traktoru Škoda 30. Jeden právě ze švagrem renovujeme, ale má
to vadu na kráse. Nemáme rozdělovač. Chtěl jsem poprosit, zda jej někdo nemáte,
popř. nevíte, kde jej koupit. Ještě se chci zeptat na vaše zkušenosti s
benzínovím startováním. není lepší jej předělat na žhavící svíčky? Děkuji
Stenly. mob. 775 136 239, kebos@cbox.cz. [Stenly] 18.02.2007 Přidat odpověď |
| Všetko dobré v novom roku a nech vám skodovečky klepkajúúú.:D [Janci] 31.12.2008 |
| Boli to tie sviecky, a zo zaciatku ide na jeden valec, ale aspon viem ze je tryska. Ale potom to
zacalo strielat do vyfuku. [Janci] 21.07.2008 |
| tak se pochlub jaka to byla zahada [slava] 20.07.2008 |
| Dakujem vsetky, zahada s nestartovanim je vyriesena! [Janci] 20.07.2008 |
| Tam boli nejake madarske 1,7V crepy, moze to byt nimy, tie maju taky namotavany drot, ako je na
obrazku. [Janci] 15.07.2008 |
| Tam su take zhaviace sviecky ako je ta v strede, prepacte, ale inu fotku som nenasiel. [Janci] 14.07.2008 |
| No to som mal, do tych dier by som dal sroby alebo aviacke zhavice. [Janci] 14.07.2008 |
| jo ty jsi asi mel na mysli zapalit hadr a dat ho k sani tak to jsme si dobre nerozumeli to se dela s
novinama ja to pochopil a nebyl jsem sam ze chces hadrem ucpat ty diry na zhavici svicky uz ti dosel
imeil? [slava] 14.07.2008 |
| No nechajme to tak, bol to blby napad, tak to skusime na eter, to je tiez blbost? [Janci] 14.07.2008 |
| Tak si pozri videa, ja nemyslim ju tam uplne strcit, len aby si to nasalo teplejsi vzduch. [Janci] 14.07.2008 |
| tak tenhle navrh mohl dat jen automechanik ,ktery se vyucil na rebrinakach [slava] 14.07.2008 |
| na tose neda nic rict [PAVEL] 14.07.2008 |
| A co som sa opytal zle? tu handru navrhol tato, a on je aj automechanik. [Janci] 14.07.2008 |
| A co som sa opytal zle? tu handru navrhol tato, a on je aj automechanik [Janci] 14.07.2008 |
| Janci ,nezlob se ale jak te sleduju nemas ani zakladni znalosti o motoru,sezen si nekoho z okoli
treba automechanika [pavel] 14.07.2008 |
| janci jestli ti ta handra udrzi 20atp tak stacit bude u nas v cechach takove handry nemame ale vy uz
jste dal tak u vas snad jo [slava] 14.07.2008 |
| A nebude statcit handra? [Janci] 14.07.2008 |
| davide ja jsem takovy typ ze co mam to mi chleba nezere a tak nemam potrebu to prodavat do te
skodovky staci dat jen baterku a starter a muze vyjet takze mas smulu to je pro mne pojizdny
nahradni dil a stema koprivama jsemto prehnal protoze jsem okolo ni postrikal rondupem [slava] 14.07.2008 |
| Asi su z 25, a ja som to hovoril ze ci to nemoze byt nimi, tie aviacke maju rovnaky zavit? email mi
nedosiel. a kolko asi tak stoji ten sprej? [Janci] 14.07.2008 |
| poslal jsem ti mejl jeste me zajimaji ty zhavice to jsou ze zetora 25? jestli ano tak tem bych
neveril jsou moc velky prumer a temer ucpou vstrikovaci komurku a vstriknuta nafta se nema kde
rozprasit jestli to jak rikas odpalovalo bez nich tak je zkus vyndat diru zazatkovat ale az do
komory ne jen na povrchu a pri startovani vstrikni do sani sprey na start dieselovych motoru koupis
u benzinky [slava] 14.07.2008 |
| Slávo,ta Škodule v kopřivách,nebyla by na prodej,nebo na výměnu..? [David] 14.07.2008 |
| A este mam jednu vec, ked sme to startovali, tak nie a nie odpalit, vytiahli sme zhavice, tato tam
strcil prsty, a skodovka odpalila s kazdym pretocenim. [Janci] 14.07.2008 |
| A nemoze to byt tymi zhavicmi? Lebo kazdy mi hovori ze s timy aviackymi statci pol otacky a skodovka
bafka. [Janci] 14.07.2008 |
| pavle naskenuj mu navod na serizeni [slava] 14.07.2008 |
| janci skodovky mam dve ale jsou to pracovni ne vystavove jedna je predelana do brambor ma hydruliku
a kultivacni kola a zhaveni svicky ma z avie takze uz neni original a druha je odstavena protoze pro
ni nemam vyuziti a chlubit se sni nechci to bych ji musel vytahnout z kopriv [slava] 14.07.2008 |
| No a ja navod nemam. [Janci] 14.07.2008 |
| Sanie bolo odmontovane, ale ja to mam s tym cerpadlom daleko, lebo ja som zo Slovenska, z Trencina. [Janci] 14.07.2008 |
| na nastaveni pocatku vstriku je postup v navodu dela se pomoci kapilar na cerpadle a podle rysek na
setrvacniku serizuji se srouby na zdvihatkach jsou po vickem co je pod cerpadlem tam se take da
pomoci sroubovaku rucne vstrikovat palivo ti ze se nadzvedavaji elementy [slava] 14.07.2008 |
| Ja bych odmontoval saní a vyfuk ,pro zkusebni beh to nevadí,a pokud se chova stejne pak je to ve
strikovaní bud jine trysky ,stací jiný uhel rostriku a už nejde do otacek a potom vstrikovací
cerpadlo,nechat seridit na stolici a potom mu jen nastavit pocatek vstriku na oba valce. [pavel] 14.07.2008 |
| Slava- ty mas skodovku? posli fotky na email, dik [Janci] 14.07.2008 |
| to si delas srandu stim potkanem? ja byt potkan tak do vyfuku vubec nelezu co bych tam hledal ale
jestli mas podezreni na ucpany vyfuk tak startuj bez nej [slava] 14.07.2008 |
| To cerpadlo bolo kupene od nejakeho manika, on mal nove piesty s vlozkami, nove riadenie, od neho je
aj ta hlava. A ako sa nastavy ten pocatek vstriku? [Janci] 14.07.2008 |
| janci to cerpadlo ma do noveho asi dost daleko ale to neznamena ze je spatne jinak samozrejmne nove
je nastavene z vyroby ale pri montazi na traktor se jeste musi seridit pocatek vstriku to je to jak
otom psal Jozef s tema kapilarama [slava] 14.07.2008 |
| Pan Mrvík bydlí v Mirovicích ,Alšova ulice,naproti fotbalovemu hristi,cerpadlo seridil tak presne
,že už jenom podle navodu se nastaví pocet vstriku a nemel jsem problemy ani s max otackami ani s
volnobehem ani se mi už nehadali valce ,doporucuju,ochotny a hlavne dela to cely život a ma
vybavení. [pavel] 14.07.2008 |
| Trysky su tam tie 610, ale pismena uz neviem, a ten tlak bol 100, alebo 110. Sused ma traktor, ale
to tato nechce roztahovat, ma napadlo ze ci do vyfuku nemohol vhehnut potkan a teraz to nemoze
pretlacit.:D [Janci] 14.07.2008 |
| pavle mam dojem ze tan pan mrvik je ze Strakonic [slava] 14.07.2008 |
| Toto je asi nove cerpadlo, len neviem ci je nastavene, ale to co je tam by malo byt v pohode. [Janci] 14.07.2008 |
| predpokladam ze vstrikovaci trysky mas spravne DCE4S610a otviraci tlak 100 at take bych zkusil
zmerit kompresni tlaky a to tam nema nikdo jiny traktor abys to zkusil roztahnout vodu ve valci
zjistis kdyz sundas vyfukove potrubi [slava] 14.07.2008 |
| Vstrikovací cerpadla seřizuje pan Mrvík v jižnich čechach,už nevim adresu ale tel 604 961123 po
dohode poštou nebo i na počkaní [pavel] 14.07.2008 |
| Tak s tymi ventilmi ma to tesi, aj v naftovom filtri je novy filter, jedine ze by tiekla voda do
valca, ale voda neubuda [Janci] 14.07.2008 |
| jo a s tema ventilama to je v poradku kdyz jeden valec saje tak druhy ma vyfuk byl bych rad kdyby se
take zapojily do debaty jini skodovkari treba jsem na neco zapomel tak zkuste nekdo poradit ale ne
ten srandista co se neumi podepsat ten uz se vyjadril [slava] 14.07.2008 |
| Zhavice su pri nasavani, na ty vycnelkoch. Na start sme pouzivali dekompresor, lebo na 45AH baterku
to moc nejde, a traktor stava na kopci, tak boli napady spustit ho dole, ale co ak by nechytil.
Lenze moj tato je proti vsetkym napadom. [Janci] 14.07.2008 |
| takhle na dalku se to neda dobre posoudit v cem je problem jeste by me zajimalo jak tam mes udelany
ty zhavice ze zetora kde presne jsou a jestli pri startu na naftu pouzivas tahlo benzinovych ventilu
jako dekompresor a zkouseli jste traktor roztahnout? [slava] 14.07.2008 |
| Ja vobec neviem ako je to mozne, proste plyn bol na doraz, ale malo to velmi male otacky, ako keby
to nemalo tlak, ale ked tocim klukou tak to ma celkom slusne tlaky, a to neni po generalke [Janci] 14.07.2008 |
| janci nechapu jak pises ze pri startu byl plyn na plno a otacky na volnobeh muzes mi to lip
vysvetlit? [slava] 14.07.2008 |
| tak tady si nekdo dela srandicky ten prispevek o te nafte v nadrzi a oleji v motoru jsem vubec
nepsal takova blbost by me ani nenapadla jestli chce byt nekdo vtipny tak je akorat ubohy kdyz se
chce vyjadrit tak se ma podepsat svou znackou a ne se schovavet za jiny [slava] 14.07.2008 |
| Pozrite fotku, ked tocim klukou tak sa otvaraju sucasne tie dva ventily, ved to je blbost, nie? [Janci] 14.07.2008 |
| Hlava je nova, aj ventile su zabrusene, mozno ze blbne ona. [Janci] 13.07.2008 |
| Olej vo vani je, aj nafta, trysky su nove, a pekne cvrkaju. A ma napadlo ze s tymi opacnymi otackami
to asi nebude, lebo pri starte sa asi vrtula tocila spravne. A pri tom starte bol plyn na plno a
otacky na volnobeh. [Janci] 13.07.2008 |
| janci jeste me napadlo jesli mas naftu v nadrzi,aneb olej v motoru... [slava] 13.07.2008 |
| janci jeste me napadlo uzavrena klapka v karburatoru na sani [slava] 13.07.2008 |
| No dva krat sme to nastartovali, tak asi na pol minuty, za pomoci zhavenia a eteru. Inak tie opacne
otacky su mozne. Dik za radu, ale ak to nebude ono, tak neviem. [Janci] 13.07.2008 |
| janci a uz ti to aspon nekdy bezelo tak aby jsi s tim mohl jet? ptam se proto ze ty priznaky jake
popisujes ze to hned chcipne bily kour a ze NEMAZE me napadlo jestli nemas starter s opacnym smyslem
toceni tyhle priznaky jsou kdyz motor chyti zpetny chod [slava] 13.07.2008 |
| ahoj jozef mylis se kdyz pises ze se neda cerpadlo na S30 seridt mimo traktor cerpadlo se serizuje
na stolici jen musi byt na tu stolici pripravek dela to jeden pan v jiznich cechach ale urcite neni
jediny adresu by ti rekl Pavel v tomto prispevku treba se ozve az si to precte [slava] 13.07.2008 |
| A maju sa otvarat dva ventily naraz? Vyfukovy na prvom od kabiny a saci na druhom? A este pri starte
dymi na bielo, a nemaze. [Janci] 13.07.2008 |
| Vstrekovacie cerpadlo moze byt v poriadku avsak zapalovanie sa zostelovava priamo na traktore
pomocou kapilar,nato je presny postup.Vstrekovacie cerpadlo S 30 nema vlastnu vackovu hriadel,takze
mimo traktora sa neda nastelovat.Velka skoda ze nemas chod na benzin,lebo na 100 pro by si vedel
stanovit ze nieje chyba v inom. [jozef] 13.07.2008 |
| Caw, mam problem, ked chcem nastartovat moju skodu, tak nechce chytit. Vstrekovacie cerpadlo je v
poriadku, a su tam zhavice zo zetora. Nastartovat sa da len pomocou eteru, a asi po pol minute
strati otacky a zdochne. Ako ho spravne nastavit a este mi robi ze vybuchne jeden valec, a hned po
nom druhy. Neviete cim to moze byt? Uz ma ide z toho fatk dr.... [Janci] 13.07.2008 |
| Video poslu,traktor sice nema generalku,ale bohatost smesi mi dela vzduchova klapka v saní ,neni
treba tlakovat benzin a karburator je spis fixirka ktera je schopna vytahnout nadržku až do
dna.Proto mi to pripadalo divne. [pavel] 25.05.2008 |
| Ahoj Pavel,je mi luto ze sa Ti to nepaci,hlavne to fukanie do nadrzky na benzin.Vies to je taky
zlepsovak ked je uz malo benzinu v nadrzke alebo je chladno a potrebujes bohatsiu
zmes.Predpokladam,ze mas urobene startovanie na benzin dokonalejsie a pravdaze len privitam video od
Teba,aby som sa niecomu priucil.Tento traktor SKODA 30 opatroval moj ocko 35 rokov,bol vo velmi zlom
stave a myslim si aj ked nie dokonale ale nieco som z neho vykuzlil S pozdravom Jozef [jozef] 24.05.2008 |
| k Videu nevim ale trochu mi kazí dojem,když už se predvadim tak by to melo byt poradne a ne že ji
mam v takovem stavu abych tlakoval benzin nejakou hadickou pusou a jeste se tim chlubil,je to skoda
at si to da dohromady jak ma fungovat a potom to zverejnim. [pavel] 24.05.2008 |
| To video je super extra třída, nevíte jakým způsobem ho stáhnout k sobě do PC. Kdo ví ať popíše jako
pro laiky. Děkuji [Stenly] 23.05.2008 |
| zdravim, vcelku dobre video, ja ako človek nezasveteny do tajov škody 30 som nevedel že sa
štartovala na benzin, akým sposobom sa prepína nafta/benzín? [boro] 23.05.2008 |
| Tak mi to video poslite na email a ja ho sem uz dam. Email je skg3@azet.sk [Martin] 05.05.2008 |
| Uz sa na tom pracuje,aby ste si to video,co je na You tube o skode 30 mohli pozriet aj bez
muziky,len s hlasom motoru.Mam to ulozene v pc,len este neviem akou formou to sem dat.Ak mate dobry
napad tak poradte...Jozef [jozef] 05.05.2008 |
| Šlape pěkně a co mne překvapilo, skoro nezakouří.. [jirik] 05.05.2008 |
| Video je pěkné, škoda jen, že je zmršené tou muzikou, samotné blafání motoru by bylo 100x lepčí.
Traktor je teda krasavec, to se muší nechat :-) [RJ592] 30.04.2008 |
| ahoj. Moze byt toto kompresor na Škodu? Lebo jeden pan pisal ze to je na ten traktor. [Janci] 09.04.2008 |
| Jirko mohl bys mi poradit s tím Deutzem?? Díky [Radek] 04.04.2008 |
| Ahoj. davam sem dalsie foto. Mohol by sa niekto pozriet v prirucke, kde sa zapinala ta kosa? diki [Janci] 02.03.2008 |
| Tomaš-to nieje moja skoda. [Janci] 01.03.2008 |
| Janci - můžete mi prosím vyfotit kompresor? Máte jej původní vzadu, nebo nějakou dodělávku? [Tomáš Dvořák] 01.03.2008 |
| Caw. Este som nasiel aj toto. Kto chete tak vam poslem aj dalsie fotky. Neviete co je v tej nadrzi? [Janci] 01.03.2008 |
| Nemám to jak poslat,až přijede synovec tak mu řeknu ať to vyfotí [Jifi] 01.03.2008 |
| Jifi, můžete poslal foto Vašich traktorů? Klidně mi to můžete poslat i na mail. Dík. [Tomáš Dvořák] 01.03.2008 |
| Mám víc traktorů,Holder,T4 K14,Zetor 15,Zetor 25,Deutz 11,i Škodovku, tu jedinou klikou nenatočím,a
na benzín to nezkouším protože se toho bojím. [Jifi] 01.03.2008 |
| To by bolo dobre, ak by sa to dalo poslat, moj email je skg3@azet.sk [Janci] 29.02.2008 |
| To je supr kousek, nádherně zrenovovaná. Mám více fotografií, ale nejdou mi tady vložit. Mohu je ale
poslat na mail, takže pokud někdo chcete... [Tomáš Dvořák] 29.02.2008 |
| Caw. Co hovorite na toto? skoda ze to nieje moje. [palo55] 29.02.2008 |
| Ahoj. Mohl by mi tady nekdo z vas odmerit parametry toho kapotazniho plechu? Prelisy,diru na
komin,dlzku kapoty,atd. Dekuji. [Peter.T.] 31.01.2008 |
| Zdravím, před pár lety jsme dělali motor a pístní kroužky jsme tam dávali z Pragy S5T (prům. 115mm),
ale s válcema to nevím, ty jsme měli doma. Jinak ještě co jsou gumičky za válcema v bloku motoru tak
myslím, že tam pasovali z Ify. [Milan] 27.01.2008 |
| Ahoj, pocul som ze do skodovky sa daju pouzit aj valce z praga S5T. Ma to take vrtanie ako skoda. [Janci] 25.01.2008 |
| Můj email je pupi.k@centrum.cz [PUPIK] 23.01.2008 |
| Nechcem byt blby, ale mna by to tiez zaujimalo, lebo ja tiez iny chladic [Janci] 22.01.2008 |
| napis emailovou adresu a foto poslu ,tady jdou v malem rozlisení a ne vsechny to asi zajima [zdenek] 22.01.2008 |
| Nemohl by jste mi někdo prosím sem dát fotku uchycení masky dole k té vaně.Byl tam jiný chladič.Teď
se mi podařilo sehnat originál ,ale musím to předělat a nevím jak to má být. [PUPIK] 22.01.2008 |
| nevíte kde sehnat přední masku [martin] 20.01.2008 |
| Dobrý den 3kodovka je uzpusobena na vytahnutí pístu i s ojnicemi vrchem , ma proto šikmé delení
ojničniho pouzdra jediny problem byvá pokud jsou vybehané vložky valcu tak na jejim vrchu vznine
hrana po celem obvodu vožky asi 1cm o tloušce par desetin milimetru a o ni se zaseknou pístní
kroužky.Někdy pomuže hranu zbrousit aby měla náběh ,jinak vyklepavanim rozlamete pístní kroužky nebo
píst. [pavel] 20.01.2008 |
| cawte, vcera som sa pokusil vytiahnut piesty, a prisiel som na toto, segerka bola zlomena a jeden
kruzok bol rozlamani na viacej casti a pekne to tak vymlatil. Neviete ci sa daju tie piesty
vytiahnut vrchom? [Janci] 20.01.2008 |
| Dobrý den, jen bych chtěl přidat malou informaci k tomu benzinovému startování.Mame doma dvě škody
30 a jedna je předělaná na žhavicí svíčky, jsou tam ty tím tělískem a startuje to perfektně, akorát
by to ještě chtělo jednu do sání. [MIlan] 16.01.2008 |
| tom, dakujem ti za ten rozdelovac, ale ja by som potreboval fotky z vnutra rozdelovaca a zapalovania [Janci] 04.01.2008 |
| Foto rozdělovače..... [Tom Z.] 04.01.2008 |
| caute, mohli by ste mi niekto odfotit rozdelovac a zapalovanie na skodu, a poslat to sem [Janci] 04.01.2008 |
| Odpověď Dobrý den my máme doma škoda 30 už asi 30 let 15 let je předělaný na žhavení ale pokud to
bylo na startování benzínem tak byl obřad to seřídit aby to chytalo protože to má svůj věk.Tak jsme
to předělaly na žhavení do spalovací komory a v -10 stupních a po púl roku stání sem nažhavil 30
sekund a motor se jednou otočil a chytl jezdí to bez problémů.Musí zůstat prostor kde byli svíčky
volný a při startu se tahle komora používá jako dekompres pro snadnější roztočení motoru a žhaviče
se umístí do vyvrtaných děr na straně kde byl karbudáror tak aby byly ve spalovacím prostoru přímo
pod vstřikovací tryskou.Tuto upravu plně doporučuju. Pokud bude mít někdo zájem tak napište na
PBajar@seznam.cz a já zašlu foto [Bajar] [Bajar] 25.12.2007 |
| Dobrý den my máme doma škoda 30 už asi 30 let 15 let je předělaný na žhavení ale pokud to bylo na
startování benzínem tak byl obřad to seřídit aby to chytalo protože to má svůj věk.Tak jsme to
předělaly na žhavení do spalovací komory a v -10 stupních a po púl roku stání sem nažhavil 30 sekund
a motor se jednou otočil a chytl jezdí to bez problémů.Musí zůstat prostor kde byli svíčky volný a
při startu se tahle komora používá jako dekompres pro snadnější roztočení motoru a žhaviče se umístí
do vyvrtaných děr na straně kde byl karbudáror tak aby byly ve spalovacím prostoru přímo pod
vstřikovací tryskou.Tuto upravu plně doporučuju. Pokud bude mít někdo zájem tak napište na
PBajar@seznam.cz a já zašlu foto [Bajar] 25.12.2007 |
| je mozne ze sa vyrabali dva druhy prednych kolies na skodu? lebo na jednom mam jednu obruc a na
druhom dve obruce. [Janci] 21.12.2007 |
| cau Jarda ti si mi napisal ze vo Velkych mezericiach robia tie hlavy. A vies co tam s nimi robia? [Janci] 16.12.2007 |
| Mate niekto zaujem o ten skodovacky znak? Lebo ak mate tak co najrychlejsie sa ozvyte. [Janci] 10.12.2007 |
| tady přistrojovka z navodu [pavel] 09.12.2007 |
| Ja mam ten traktor uz 30 rokov a ja som s tym nic nerobil. Rok vyroby neviem, lebo neviem kde je
napisany, ale na hlave je 1960. Bohuzial foto celeho traktora nemam. Ale ta farba sa zda ako
original alebo to prefarbil pôvodny majitel lebo ten premenil skoro vsetko a preto musim skodovku
prerobit na zhavenie. Este sa vas chcem opytat na palubnu dosku. Moze vyzerat i takto? Lebo mne sa
zda, ze tiez nie je original. Ten traktor sa startoval na eter-bombicky. [Janci] 09.12.2007 |
| jeste se jednou vracim ke startovani na benzin pro vsechny zastance tohoto krasneho ritualu ne vzdy
se vsechno povede jak si konstrukter naplanoval a to je i tento pripad,ktery se jiz nikdy v
konstrukci motoru neopakuje pri benzinu totiz dochazi k ohrevu hlavy nestejnomerne atim velkemu
pnuti coz ma za nasledek praskani mezi ventily ,pri montazi zhaveni nedochazi ke snizeni hodnoty
traktoru ale zlepseni spolehlivosti puvodni startovani zustava beze zmeny a je funkcni navic se da
benzinovy ventil pouzivat jako dekompresor kdyz je slaba baterie. ty hlavy co se dochovaly
nepraskle tak jsou z tech traktoru kterym nesel benzin a roztahovaly se take se startovaly el.
motorem.vzkaz pro jozefa startujte si dal skodovku za mrazu na benzin urcite vam dlouho hlava vydrzi [slava] 08.12.2007 |
| takhle je vyobrazená [pavel] 08.12.2007 |
| pokud si vemete original navod k obsluze s obalem tak tam je skodovka barevne [pavel] 08.12.2007 |
| Jste si jistý, že je to originál, a ne jen dobře přebarvené? Můžete dát prosím foto celého trakoru?
Jaký máte rok výroby? Možná to mohl být nějaká barevná zkouška. [Tomáš Dvořák] 08.12.2007 |
| Neviem preco mate vsetci cervene kolesa, ale ja ich mam zlte od vyroby. Ja si myslim ze s tymi
cervenymi kolesami to uz neni ono. [Janci] 08.12.2007 |
| tak mi napiš email [pavel] 08.12.2007 |
| Pavle, můžeš mi prosím na mail poslat větší foto tvého krásného traktoru? dík. [Tomáš Dvořák] 08.12.2007 |
| tady detail [pavel] 08.12.2007 |
| takhle vypada ta strasna předelavka,co chraní hlavu proti prasknutí a zkrátí start asi na 10 sekund [pavel] 08.12.2007 |
| Nevím proč o užitečnych zmenach hovoříte jako o diletanstvu,pořád je co vylepšovat,kdo z vás používá
papírová tesnení a kdo silikon,kdo ma ve vodní pumpě simerinky,taky nejsou puvodní,kdo má novější
typ starteru,jinou sedačku,i škodovka je v prubehu vyvoje vylepšovala aspon je každy original. [pavel] 08.12.2007 |
| zdravim vsechny priznivce skody to co napsal pavel o tech svickach je pravda jozef vubec nevi jake
vylisky ma na mysli a o zadne diletanstvo nejde protoze se predelavali na zhaveni uz ve statcich jen
se tam davali svicky z 25 ale ty jsou uz zastarale pro janci-ty vylisky jsou na druhe strane nez mas
ty sipky jsou primo pod vstrikama postop prace je tento:vynda se vstrik u sundane hlavy uprostred
nalitku se vyvrta prumer 6.2mm az do komurky pak se vrta prumer 10mm tam se musi dodrzet hloubka aby
svicka dosedla na konus a byla pritom v komurce asi 1cm a pak se vyrizne zavit M12x1.75 podle svicky
z avie ty svicky se pripoji pres tlacitko na +pol kdybys to chtel zrusit tak tam jednoduse zavrtas
sroub a zabrousis a mas to jako puvodni tak se niceho neboj jestli chces traktor uzivat i v zime tak
je to nejlepsi zpusob startovani jestli ho chces jen na paradu tak potom se muzes trapit se
startovanim na benzin to si musis rozhodnout sam co je pro tebe lepsi tento zpusob je prevzaty od
starych traktoristu [slava] 08.12.2007 |
| Nová sedla dělá Agromotor Velké Mezeříčí na Z25 perfektně na Š 30 nevím. Zkus tam zavolat tel.566
512 258 nebo 566 512 111. [jarda] 08.12.2007 |
| Mohli by ste mi niekto poradit co s tymi sedlami? Pavel odkial mas tie vlozky? Ja by som ich surne
potreboval, a s tym zhavením to neni zly napad lebo ja nemam nic, ani rozdelovac ani karburator. Tie
sviecky si myslel tuto, ze ich mas? [Janci] 08.12.2007 |
| Pavel,vobec nechapem o com hovoris,nema to logiku nakolko priestor kde su vylisky na sviecky je
uplne iny kompresny priestor.Vzdy budem tvrdit ze startovanie skody 30 na benzin je ritual a to je
original a nemoze to nahradit ziadne zhavenie,to je obycajne diletanstvo to co prerabate ci uz je to
do sania alebo inde.Jozef [jozef drozd] 07.12.2007 |
| Dobrý den rad se připojim k diskusi,mam už druhou škodu 30 předelanou na žhavení do hlavy a nemužu
si to vynachvalit,ačkoliv mam kopletní zapalování a karburaci,je tenhle zpusob lepší a navíc na to
byla škodovka připravená,má přímo výlisky v hlavě na svíčky a motor chytne hned.Pokud s ni chcete
jezdita nemit uskladneneho veterana žhavení doporučuju.Mám tam nove vložky a písty a smeju se těmco
tvrdí že ji na naftu natočí klikou ,ani nahodou ji klikou neroztočí. [pavel] 07.12.2007 |
| Caute. Chel by som vas poprosit o radu ohladne opravy hlavy. Rozobral som hlavu a zistil som ze mam
prasknuté tri sedlá na hlave teda dve sacie a jedno vyfukové sedlo. Prosim vas aj o adresu firmy ak
mate. Vopred dakujem: [gogo] 02.12.2007 |
| dakujem ti za radu. [gogy] 24.11.2007 |
| gogy.. Pokud chceš aby ti třicítka dobře chytala a nechceš ji nenávratně zničit, udělej si nové sací
potrubí a do něj dej žhavící svíčku ze staré ávie, chýtá potom skvěle.. [Radek] 23.11.2007 |
| neviete kde by som mohol zohnat karburator a rozdelovac? ak mate fotky karturatora tak mi ich prosim
vás poslite na skg3@azet.sk dakujem [janci] 23.11.2007 |
| toto je moja skoda a mam na nej znak hviezdu, ak by ste chceli fofo ja ich mam vela. [gogy] 23.11.2007 |
| caute ja by som prerobit skodovku na zhavenie ale po tých reciach co ste tu popisaly uz nemam ani
chuť ale uz mam hlave z traktora dole. neviete mi poradit ako urobit nejaké ine startovanie? [gogy] 23.11.2007 |
| K převrtání na 118, literatura od výrobce to nedoporučuje, včetně lidí, co
opravovali 30 v bývalých JZD. Hrozí riziko prasknutí vložky. Já jsem uvedl, že
mi převrtali na 116,5, omlouvám se, bylo to na 116. Věřím, že některé brusírny
nedávají na výběr a řeknou, ber nebo nech být, ale měli byste hledat dál,
vyplatí se to a navíc máte po převrtání na 116, pořát ještě možnost vrtat na
118. Po 118 už nezbývá nic jiného, než koupit někde druhé válce. A co spotřeba? [Stenly] 24.02.2007 |
| Ohledně nebezpečí prasknutí hlavy bych strach neměl, i při delším běhu na benzin
by se nemělo nic stát, nebezpečí nastává jen tehdy, jde li do motoru i nafta,
pak hlavy praskají, takže se musí zavřít benzin a až když motor snižuje otáčky
tak nastavit dodávku nafty. [Martin] 23.02.2007 |
| Stenly.. proč ti tak vadí převrtání na 118 ?? [Radek] 23.02.2007 |
| Jak říká Staniol, nestačí na to jen síla, můsí se to umět a nebát se! ;-) [Radek] 23.02.2007 |
| Dobry den panove. Na startovaci klice se taky pohoupu,a to mam 100 kilo a presto
ty valce prehoupnu a chyti hned po prvnim prehoupnuti obou valcu. Dalo nam to
hodne prace nez sme se to s Radkem naucili. V lete kdyz je jeste teply tak
nemusim ani zhavit. [Staniol] 23.02.2007 |
| Sehnat brusírnu válců, která vám nes*urví válce převrtáním na 118 není opravdu
lehké. Já jsem takovou našel. Převrtaly mi válce na 116,5, odlili písty a
sehnali i kroužky. Nyní mi dokonce odlévají ojniční ložiska. Musel jsem si na to
sice počkat trochu delší dobu (cca 3-6 měsíců), ale myslím si, že je lepší
počkat, než si nechat převrtat na 118. V případě zájmu vám dám kontakt.
kebos@cbox.cz [Stenly] 23.02.2007 |
| ZDENY.. Škodovku po generálce natočím klikou já i můj kamarád,bez
dekompresoeu... [Radek] 22.02.2007 |
| Dobrý večer pánové vlastním Škodu 30 předělanou na startování na naftu v hlavě
mám dvě žhavičky a ještě jednu v sání.Bohužel karburátor a nádržka se
nedochovaly,jen rozdělovač ale funguje to bez problémů.Jinak když budete
startovat na benzín musíte hodně opatrně,protože riziko prasknutí hlavy při
ještě dobýhajícím benzínu je velmi vysoké.Jinak tomu pánovi co psal že natáčí
škodovku klikou na naftu nevěřím a nejde to na rozdíl od z25 ani teplý
takomprese je strašná zkoušel jsem i roztočit na dekompresor.Motor mám kompletně
po Go takže opravdu se na té klice můžete houpat . [ZDENY] 22.02.2007 |
| Mam uz druhou Skodovku s zhavenim do sani a chita i na kliku.Rozdelovac a
karburator jsem zatim nesehnal,vetsina skodovek ji nema.Slysel jsem ze ,kdyz se
nechaly dlouho bezet na bezin tak praskaly hlavy. [Staniol] 22.02.2007 |
| Vrtat hlavu je podle mě blbost.Pokud někdo nemá na škodovce karburátor a
zapalování vidím jako nejjednodušší udělat žhavení do sání,v případě že se
povede sehnat chybějící díly není problém vše uvést do původního stavu. [fialka] 20.02.2007 |
| Motor jsme nechali dělat u p. Holátka v Moravském Krumlově. Odléval nám i písty,
převrtával válce, a dokonce sehnal všechny kroužky. Teď nám ještě odlévá ojniční
ložiska. Ještě se chci zeptat, zda s benzínovým startováním nepraskaji
hlavy? Jinak děkuji za tipy, v případě zájmu zašlu jakékoliv informace. [Stenly] 18.02.2007 |
| Já bohužel ještě Škodovku nevlastním, mám s nimi určité zkušenosti. Při
předělání na žavení se provrtá hlava přímo do komůrky, zásadně však tento způsob
nedoporučuji, traktor se absolutně znehodnotí a navíc startování na benzin je
krásný obřad. Víčko na rozdělovač, nebo celý rozdělovač je tou nejcennější věcí,
mohu jen doporučit ZEMTECH z Roztok u Prahy, nedávno se majitel chlubil že má 3
rozdělovače, takže tam bych to zkusil určitě, potom burzy náhradních dílů na
veterány, doporučuji objíždět menší burzy, kde mnohdy prodejce netuší co
prodává. Kdybyste někdo věděl o jakékolin 3kodě 30 i vraku dejte mi prosím
vědět. [Martin Kursa] 18.02.2007 |
| Ahoj,je mi jasný že máme nedostatek náhradních dílů, něco se dá nahradit, něco
ne. Ale se žhavením z avie ztratí škodovka na originalitě.Byť třeba funguje. Můj
názor.Poradím aspoň s GO. RADEX-Dolní Radechová,Náchod.Dělají tam vše možné.
Mobil736 772 139 [Petr] 18.02.2007 |
| Škodovku předělavaj na žhavení z Avie,prej to funguje dobře.Dávaji žhavicí
svíčku do sání.Já mám benzinové startování ale natočit to je obřad.Na výbrus
válců zkus Domažlice-myslím že to je 379722231. [fialka] 18.02.2007 |
| Zdravím, škodovku nepředěláš na žhavení. Protože při startu na benzín otvíráš
dekompresorem další spalovací prostor kvůli zmenšení kompresního poměru .Takže
když dáš místo zapalovací svíčky žhavičku stejně to nechytne. [Petr] 18.02.2007 |
| Slyšel jsem, že sehnat rozvaděč a písty na Š-30 je celkem složité. Tak nezbývá,
než popřát hodně zdaru při hledání. Pošlete sem nějaké fotky, jak předrenovační,
tak ve stavu renovačním. Díky [Tomáš Dvořák] 18.02.2007 |
|
|