MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309990 příspěvků |7710 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 32 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTechnika, renovace a údržba hi | Diskusní téma 10.5.2021 07:18  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Zdravím všechny půllitráře!!! nevíte někdo, jaký typ sidecary a přívěsného vozíku patří k JAWA 500ohc typ 15-00 nebo-li "šnek"?? Za odpovědi předem děkuji. MarťanS    [MarťanS]   31.08.2005     Přidat odpověď  
Odpověď  potřeboval bych poradit mám doma sajdu motex a jako tlumič je tam vodorovně upnutá pruřina k ose na kolo.mužete mi poradit co je to za typ a k čemu se dávala?dik    [perak.mania]   26.04.2006
Odpověď  Cau ja sem Vlado a mam Jawu 500 typ 02 a chcem sa opytat ako mas urobeny oddych z klukovej skrine. zatim diky    [Vlado]   05.10.2005
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak tady je to foto    [doktor]   04.10.2005
Odpověď  Ahoj Michale, díky za foto na mail.Konečně jsem se dokopal k tomu abych ti vyfotil tu 561,respektive podvozek.Tak tady je.Je na prodej ,bude to v inzerci,jedna mi stačí.    [doktor]   04.10.2005
Zobrazit fotografiiOdpověď  Omlouvám se za špatnou fotku, tady je ta správná. Na té předchozí je ještě odpružení listovými pery.    [Michal14]   29.09.2005
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je pro srovnání rám side Tuma/motex s odpružením kola gumovým prstencem. I když má řadu stejných detailů, je vidět, že jeho konstrukce je trochu jiná (i když pominu tu kyvnou vidlici). Jinak si také myslím, že to mohlo být tak jak řiká monty. Už jsem taky viděl ledacos, třeba zadní kluzáky z péráka na předválečné čz175. I tak by mě ale zajímalo třeba to, dokdy se sidacary tuma/motex vůbec vyráběly. Snažil jsem se něco zjistit, ale informací o nich je hrozně málo.    [Michal14]   29.09.2005
Odpověď  Můj názor - starou sajdu s pecným kolem někdo vylepšil zadní kyvkou z kejvačky . mohlo to být kdykoliv,takový věci se docela běžně dělaly do poloviny 60,- tých let. Měl jsem takto vylepšenou 350 OHV s kluzákama a přední vidlí z péráka a Triumph Tiger 350 z roku 1937 s celám zadkem z kývačky Jawy    [MONTY]   27.09.2005
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě fotka s loďkou a blatníkem.    [michal14]   27.09.2005
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vyfotil jsem o víkendu tu sajdu s kyvnou vidlicí. Doktore - pošlu ti pár fotek mailem. Je pravda, že už se těžko pozná jestli to někdo upravoval nebo ne. V každém případě to ale nemohlo být děláno někdy za války, ale až v druhé polovině 50.let a později - vzhledem ke kyvce a tlumičům stejným jako na kývačce (byl tam už jen zbytek jednoho tlumiče - první kývačkový typ). Dost by mě zajímalo k jakému motocyklu to mohlo být připojeno. nedalo by se to alespoň přibližně poznat podle uchycení?    [Michal14]   27.09.2005
Odpověď  Side Velorex 561 a vozik Motex.Ta side je stejná jak má 560 ale 561 je přímo pro Jawa 500 OHC , ale tu už neseženš.    [Radovan Raich]   12.09.2005
Odpověď  Díky. Příležitostně to nafotím, mám to momentálně uložené na chalupě na půdě tak tam musím vylézt. Ten sidecar jsme našli s bráchou vyhozený v Praze na sídlišti u popelnic před 15 lety. Chyběla sedačka, plexi a světla na blatníku, jinak byl komplet a nebyl ani rezatý. Jen loď byla vpředu promáčklá jak po ní skákali děti. Chtěli jsme ho tenkrát opravit a připojit k bráchově kývačce, ale pak brácha přehlídl červenou a bylo po kývačce, takže jsme to nakonec neudělali. Od té doby leží polorozebraná na té půdě a já stále přemýšlím, že jí dám dohromady, ale nějak se mi nedaří sehnat o těhle typech nějaké informace. Vůbec o side Tůma a Motex je k mání hrozně málo informací. Až budu mít nějakou fotku, tak to sem dám, nebo ti to pošlu. zatim dík    [Michal14]   06.09.2005
Odpověď  Ahoj Michale,žádný znelec nejsem jen se koukam kolem sebe a taky trochu umím číst,561 mám dvě doma tak proto ta detailní znalost,560 jsem měl taky.osobně si myslím že žádný takový podvozek Tůma ani Motex nevyráběl nicméně pro to nemám důkaz.Něco velmi podobného má můj kamarád se 16 kolem u kývačky,taky jsme to okukovali a nezjistili nic.Můj osobní názor je tento:po válce byl obecně nedostatek aut a lidé k přepravě rodin a nákladů často používali motorky /bylo jich tu relativně dost z 1.republiky/ k nim přidělávali a upravovali si pro svoji potřebu sidecary.V té době byli ještě živnostníci a samozřejmě moli na zakázku upravovat a opravovat nekompletní nebo poničené sajdy/třeba za války/ pro potřeby aktualního majitele,čí dokonce vyrábět celé podvozky.Věř mi že po padesáti letech nemusíš poznat co je na rámu upravované,pokud je to alespont trochu profesionalné udělané.Důležité bylo,aby byl sidecar funkční.Toto je můj názor a nemusí se shodovat s názory jiných.KDyby se ti chtělo tak mi posli foto na mail,nebo ješte lépe ho dej sem.Nebo nech kontakt na sebe,přijel bych se nekdy podívat.    [doktor]   06.09.2005
Odpověď  doktore - vypadá to že rozumíš sidecarum. mam doma side Tuma (nebo možná už motex, nevim) který má obvyklou plechovou loď a kolo má odpružené pomocí kyvné vidlice se dvěma tlumiči (pasují tam normální zadní tlumiče z kývačky). Vypadá to původně, nezdá se, že by na tom někdo něco předělával, navařoval apod. Viděl jsem tumy odpružené listovými pery, gumovým prstencem, ale tohle jsem nikde jinde neviděl. Nevíš jestli pů se to opravdu takhle vyrýbělo a popřípadě kdy? Jinak loď je ještě odpružená pomocí dvou pružin v trubičkách v zadní části, vepředu je otočně uložená na rámu. Díky    [Michal14]   02.09.2005
Odpověď  Ke šnekovi jde přidělat nebo mohu říci patří Motex nebo Tůma.Firma Tůma vyráběla sidecary po znarodnění to byl Motex,podvozek je velmi podobny,liší se v podstatě jen technologii výroby/svary,ohybaní atd./Lod´ky mají stejný tvar,ale Motex by měl být větší.Dále by tam pasovala lodka Velorex,ale pozor typ 561!!!!!.Bylo jich vyrobeno poměrně málo.Spousta lidí si ji plete s 560,která je určena ke kývačce a jsou jich tisíce.Liší se podvozkem,je úplně jiný,rychlé poznávací znamení je,že má kulový kloub k zavěšení vzadu a ne vepředu jako 560.lodka je shodná,blatník je úměrně zvětšen pro použití 19 kole z OHC.Pětistovka,jakákoli je se sajdou moc pěkná,nicméně slabina této motorky a to je rám se při použítí sidecaru ještě zvýrazní.    [doktor]   02.09.2005
Odpověď  Myslim, že není žádný speciální sidecar, nevo přívěs, který by byl určený přímo jen k tomu motocyklu. Pokud se podíváš na to co se u nás vyrábělo, tak zas tolik možností není. Sidecar mohl být buď Tůma, nebo později Velorex. Tažný vozík by tam asi šel připojit - Pav, nebo Motex, ale oba se myslím dělali až mnohem pozděli.    [Michal]   02.09.2005
Odpověď  hele chlape, asi možná by tam šel Motex nebo-li Tůma... dělali sidecary i tažné vozíky, ale nevím to přesně.. třeba ti někdo řekne více... Dan    [Dan]   01.09.2005
 Přidat odpověď   (16) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006