MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316187 příspěvků |8188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 71 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 18.7.2024 09:06  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jedno z prvních Céček


 Jestli mám správné informace, tak ČZ 150C s číslem 240002 byla vyrobena jako druhá v pořadí. Dochovala se v solidním stavu s minimem úprav. Přesto ji asi kvůli rezavým chromům a nějakým těm oděrkám zrenovuji. Udělal jsem fotodokumentaci. Kdyby jste někdo potřeboval nahlédnout tak napište.    [MidlochRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  Už loni z jara to bylo hotové. Umyl, rozleštil, nakonzervoval, složil, zpojízdnil. Vyměnil jsem jenom pneumatiky, ložiska v kolech, prachovky na předních tlumičích, stupačky spolujezdce a zadní kolo za jiné s lepším chromem. Jede pěkně i startuje dobře. Zatím se mi nepodařilo ji rozsvítit. Z průchodky karterem jde 1,5V i na nové cívky. Musím ještě zkontrolovat cestu k průchodce. Bohužel jsem loni v dubnu ovdověl a při dvou malých dětech nemám čas to dotáhnout.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2015
Odpověď  Tak kam jste pokročil?    [radek]   01.02.2015
Odpověď  Zdravim, potreboval bych vedet, zda ukazatel rychlosti na aukru je skutecne na CZ 150 C , a jak se instaluje ta hridelka? Dekuji.    [Milan]   22.02.2014
Odpověď  Zdravím,já osobně bych jí jen poopravil,vyměnil gum.části,popřípadě ráfky(jen pan Hadrávek) a udělal zapalováni-zesílel magnet a kopil kontakty a zapal cívky,a odstranil olej okolo motoru    [2rr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2014
Odpověď  Na foto na rajčeti ta motorka vypadá velice zachovale. Je trochu olezlá, ale na funkčnost a bezpečnost v provozu to v tomto stavu určitě nebude mít vliv. Po kontrole řízení, motoru, brzd a dalších částí motocyklu potřebných k ježdění a případných oprav těchle částí to bude jistě spolehlivý stroj. To že bude odprýsklý lak, orezlý výfuk nebo jiná kosmetická vada nehodu nezpůsobí. Nevidím nikde hloubkovou korozi jež by mohla způsobit nefunkčnost dílu. Pneu jsi už vyměnil, původní jsi uložil do regálu. Myslím, že motocykl Ti udělá spoustu radosti takový jak ho zde zanechal tchánův otec, který ji takhle provozoval a takhle ji i viděl. Těší mne, že jsi dal na rady ostatních a nerenovoval a přeji Ti mnoho šťastných kilometrů bez nehod a poruch. Zrenovovat se dá vždy a několikrát-původní stav je vždy jen jeden a další už ne.    [Mica]   17.01.2014
Odpověď  Už to tu psalo hodně kolegů, ale nedá mi, abych se k nim nepřidal. Renovovat tuhle motorku by byla věčná a nenapravitelná škoda. Její cena je v tom jak je zachovalá v původním stavu, což ještě umocňuje zajímavé výrobní číslo. Pokud se to rozebere, opískuje, nachromuje a nastříká akrylátem, bude tahle hodnota nenávratně ztracená. Sám jsem se kdysi v mladické nerozvážnosti a začátečnickém nadšení pustil do kompletní renovace jedné krásně zachovalé motorky a dnes bych si za to nafackoval... :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2014
Odpověď  Přesněji takto, podle samotného výrobního čísla lze určit kubaturu - tedy jestli to původně byla stopětadvacítka nebo stopadesátka. Samotná kubatura motoru nehraje roli protože udělat ze 125ccm přímo 150ccm jde snadno bez demontáže motoru z motocyklu, pouze se vymění: válec, píst, pístní čep, kroužky, hlava válce a těsnění pod hlavou. Výrobní čísla jak je už popsáno níže začala pro sérii ČZ 125C číslem 240 001 a pokračovala až do výrobního čísla 259 999, pak se přešlo ma nové číslování(rokem 1952) a 125C pokračovala od čísla 380 000(380 001??)
Motocykl má technický průkaz vydán v roce 1954 - předtím bylo dokladem k vozidlu tzv. Typové osvědčení motorového vozidla kterým skončila platnost právě rokem 1954 a byla nahrazena technickým průkazem vozidla. Nejspíš při té výměně dokladů byla rovnou zapsána jako 150tka protože ji majitel jednoduše vylepšil ze 125tky na 150tku :-)    [Martin Štindl]   15.01.2014
Odpověď  A že je to 125 se řídí číslem motoru a štítkem ? Nemám v tom jasno. Motor má číselnou řadu na 125, ale je to 150. O tom že by se motor předělával nic nevíme. Do techničáku vydaném v roce 1954 je zapsaná jako 150. V techničáku jsou zapisovány počty ujetých kilometrů do roku 1959. To tam psal majitel nebo nějaký úřad ?    [Midloch]   15.01.2014
Odpověď  Obsah je správně, je to prostě ČZ 125C protože výrobní série 125ccm začínala číslem 240 001, pro kubaturu 150ccm se začínalo číslem 260 001. Toto je druhá vyrobená stopětadvacítka typu C!!! Ohledně údajů váhy tam asi měli při začátku výroby asi ještě nějaké změny, na dlouhých štítkách 125C jsou většinou údaje váhy 83/240kg a u 150C je to 84/240kg, po zavedení krátkého štítku se to změnila na 89kg pro 125C a 90kg pro 150C. Docela zajímavé je i to že první sériové motory pro typ C jsou datovány 12.březnem 1950 a tady na tom rámu je údaj 4 50 což znamená že rám byl vyroben až v dubnu 1950.    [Martin Štindl]   14.01.2014
Odpověď  Na štítku je váha 90kg stejně tak v techničáku. Špatně je na štítku obsah.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2014
Odpověď  Midloch: mohu mít otázku? na fotkách to není moc dobře vidět ale vypadá to že na štítku je údaj vlastní váhy 80kg, běžně mají ČZ 125C na dlouhém štítku(starší typ) údaj 83kg. Je tam opravdu vyraženo 80kg?    [Martin Štindl]   14.01.2014
Odpověď  to Majk: v podstatě na ní dělám takovou větší údržbu, jak tu někdo psal že ani naši dědové by hned neběželi do krámu pro nový díl, tak by taky své stroje nenechali rezivět.
Takže kola jsem odrezil octem a navoskoval. Sháním jiná původní kola v lepším stavu na ježdění a tyhle bych obul na původní gumy a uložil. Odřenou barvu na rámu a blatnících od hlav šroubů a podložek jsem poopravil štětečkem. Vidět to nebude. Zbytek dílů čistím, leštím a konzervuji. Pak to složím zpátky. Ložiska v kolech jsou OK, v původních prachovkách jsem vyměnil filc. Kromě prachovek na přední vidli snad bude všechno původní. Na motor jsem ještě nesáhnul. Motorka stála od roku 1974. Údržbu to rozhodně chce.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2014
Odpověď  "C" je logickým pokračovatelem řady ČZ 125A, ČZ 125B (potažmo Bt a později T).    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.01.2014
Odpověď  Aha, já myslel, že "C" znamená odpružená verze. Nová info.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2014
Odpověď  Slon - první céčka mají pevný rám, podobný jako předchozí model T. Toto je krásné původní neodpružené C. Podle mě by taková motorka mohla klidně stát v národním muzeu.    [Honza]   13.01.2014
Odpověď  Podle fotek to rajčeti to ale není odpružená verze - "Céčko"    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2014
Odpověď  Jooo no me by se naopak takovahle mooooc libila je z ni videt ze je fakt stara a neco zazila, svoje cecko jsem mel prestetkovany a puvodni lak tam skoro nebyl, delal jsem renovaci a presto jsem alespon klaxon ktery byl nejvic zachovaly setrne zbavil stetkolaku a opryskana mista pretrel barvou a rozlestil uz jenom pro ten pocit ze aspon klaxon mam original... tohle je libovka stacilo by ji navoskovat, vcelim voskem jsem nakonzervoval cisty zelezo - predem vyprany ve fosforecny, stary pres 100 let a je porad stejny bez koroze...

A jak tu pisou ostatni kdyz nechces jezdit na patinovce tak si porid jinou ktery renovaci neublizis... treba jako ta moje co uz mela lak odrbanej a pretrenej stetkou...    [Majk]   13.01.2014
Odpověď  Opravdu moc pěkná.Za mě také určitě nerenovovat.    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2013
Odpověď  Midloch : nádherný stav , jestli sčítáte hlasy tak za mě nerenovovat , díky za zveřejněná fota , mohl by jste ještě přidat fota technického průkazu třeba i se zakrytými osobními údaji , předem děkuji Jirka    [jirkap61]   24.12.2013
Odpověď  Škoda, že už je rozdělaná . . .
Možná by někdo s Vámi i rád měnil a dal Vám za tu Vaši v původním stavu
svou, přelakovanou.
Ty ložiska v kolech bych asi ani neměnil, měly by vydržet víc.
Snad jen , je-li mazivo pod víčkem v kole "živé", trochu vazeliny přidat.
A je-li už zaschlé, vazelinu vymýt, kápnout trochu oleje, vyzkoušet vůle,
a pak přidat vazelivu novou. Věřím, že ložiska budou sloužit dál, a nebude to
na úkor bezpečnosti.
Rovněž tak lanka, které by už neplnily svou funkci, nahradit sice novými,
ale v původním bowdenu.
To samé platí pro elektro kabely. Je-li nalomená jen izolace, opatrně obalit ïzolační páskoou z té doby, a můžete do obalu přidat kousek silnějšího drátu
jako výstuhu, ale tak, aby nebyl vidět.
Je-li již vodič přerušený, je potřeba v místě přerušení obě strany kabelu obal trochu podélně naříznout, vodič spájet (popřípadě nadstavit), opatrně obal vrátit, pak opět obalit izolační páskou. Naši dědové by nešli hned do obchodu
pro nový kabel.
A bylo by dobré, vyzkoušet si to na něčem méně cenném (lanko či kabel z pincka
k tomu bude to nejlepší). :)
I ty chromy, které se zdají, že jsou nenávratně pryč, dnešní přípravky toho
dokáží hodně.
Rádi se pak na některé Motortechně, či v jiném muzeu podíváme na zapůjčený
kus ČZ 150C jako např. na tento motocykl-
http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin &menu=5&pos=milion#renovace    [radek]   24.12.2013
Odpověď  Takovýhle stav je sen každého veteránisty - srdcaře. Neměnil bych ani ráfky a výfuky, vždyť patří ke zbytku, tak proč je oddělovat, jen bych je rozleštil, oni ještě prokouknou.    [jj]   23.12.2013
Odpověď  Ono tahle motorka je cenna a vyjimecna tim, ze je v puvodnim stavu a ma paradni vyrobni cislo. Takhle z ni vyrazuje obrovsky kus historie nasobeny vyjimecnosti tohoto kusu. Nechat ji opiskovat-nalakovat - to pro pychu majitele dokaze kazdy, ale jiny clovek uz z toho nepozna nic - je to skladacka, je to utopena motorka, je to replikova kopie,???? Ale kdepak, tohle je mazec motorka, presne v tomto stavu na ni jezdil pred 60 lety pantata pro rohliky a mohl by jezdit dodnes - neuveritelne a za me krasne .. miluju stare motorky v puvodnich stavech.    [Honza]   23.12.2013
Odpověď  Zdravím. Též se stavím k názoru nerenovovat. Možná, že když pojedeš na sraz tak tvoje motorka nebude tolika focená a obdivovaná laickou večejností jako krásný odpružený céčko z roku 1953 s bělobokými pneumatikami a lakem lesklým až tě bolí oči. Ten prasklý zadní blatník si myslím, že není žádný velkým problém. Je na místě , které není nijak moc vidět a rozhodně si nemyslím že by někdo chodit a kontroloval 100 procentní původnost laku. Přecejenom ta motorka nějakou dobu jezdila a měla svoje chyby, který se museli napravit. A když zavaříš ten blatník a stříkneš do matný černý, v případě, že by byla i ta matná moc lesklá, obrousíš jemným šmirglem pod vodou a vypadá to jako původní. Jak zde někdo už říkal. Kolena seženeš, tlumiče taky, můj názor je, že to taky neni nutný, ta motorka pojede i s rezavými výfuky. Když má ta motorka nějaké šrámy, není se čemu divit, má za sebou přes 60 let života.    [denyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  S tím startováním opatrně, možná má najeto jen 11 tisíc ale není jisté jak je na tom motor. ČZety mají sice pověst nezmarů a i přes 30 let odstavené stroje lze bez potíží rozběhnout, ale není na škodu před "oživením" to důkladně prohlédnout. Na svíčce je fajfka a nemá původní VN snímač, VN kabel je asi původní("průsvitný") ale lze soudit že byla v provozu ještě po roce 1954 což by moc nehrálo s těmi najetými kilometry. Startpáka je předsazená asi z důvodu pohodlnosti ale takto se přepíná vratná pružina takže je lepší přesadit páku zpět na pozici "1 hodiny". Na motoru lze bez půlení vyměnit gufera klikovky která už nejspíš budou nepoužitelná a zároveň lze zkontrolovat stav ložisek a kliku s válcem a pístem. Jestli je zapsána jako 150tka tak asi byla jednoduše "navýšena kubatura" a po zavedení technických průkazů už takto zapsána.    [Martin Štindl]   23.12.2013
Odpověď  Ten kdo tento nebo jemu podobný stav chce renovovat (nové povrchy) je blbec. Je to jako oškrábat strop sixtýnské kaple, protože je někde oloupaný. Pokud by se takový hlupák našel, tak snad si alespoň spočítá tohle: cena motocyklu před renovací=20tis, cena renovace=třeba 25tis, cena motocyklu po renovaci=35tis a nikoliv 20+25tis. Renovací to prostě ztrácí na hodnotě, zvlášť, když je původní stav takový.    [lipcaa]   23.12.2013
Odpověď  Midloch:Vždy je třeba zvážit, zda renovovat, či ne. V tomto případě by to bylo opravdu škoda, ovšem dílčím zásahům se nelze vyhnout, aby byla pojízdná a hlavně bezpečná.
Krom toho co napsal M. Š., bych věnoval zvýšenou pozornost brzdám (popř. nové obložení) a řízení (možné vůle).
Taky bych neřekl, že kompletně a správně(!) renovovaných zetek je moc. Kompletní renovace přichází v úvahu pokud - je moto úplný vrak - či je rozebraný (neúplný) v bedně atd.
No, někteří ti radí, jako malému dítěti (berou to přes herce a obrazy), ale je to tvůj motocykl a taky máš svůj rozum, takže nakonec je to na tobě.
P.S. to výrobní číslo je opravdu zajímavé...    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Musím podotknout, že to že si nechám poradit jsem psal poměrně brzy. Škoda těch rychlých soudců tady. Nebylo to úplně příjemné tu diskutovat.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  hurá dobrá věc se podařila, dal sis poradit a udělals dobře. i když vyměníš ten výfuk a ráfek za původní v lepším stavu, tak nic nezkazíš, bude se ti tak líbit motorka víc, ale pořád bude mít původní patinu.to že vyměníš kablík, nebo přetřeš svár na blatníku to se dá snést a ničemu to nevadí. tak co nejméně zásahů do původnosti a ať ti dělá radost. Jednou o takovou motorku bude třeba mít zájem i nějaké muzeum. Po zrenovovaném céčku by muzeum ani neštěklo, takových je.
Na původní motorce ti může původní majitel povědět o každém šrámu a zavzpomínat a i to je kouzlo původnosti o které tě renovace připraví.
tak hodně zdaru a šťastných km do nového roku ;-)    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Martine Štindle té nakopávačky jsem si vědom, asi bych ji na dědově místě taky vyměnil,párkrát bych si odřel nohu a šla by, ložiska v kolech a pneu jsou jasný, když už ji budu nechávat jak je, tak před GO zkusím motor nastartovat, případně změřit válec, píst a kroužky. Jestli to má najeto 11 tis km tak by ta GO mohla ještě chvilku počkat.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  je neodrušená    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.12.2013
Odpověď  tak plechařina je vyřešená, řední ráfek a pravý výfuk jsou olezlý dost, tak zkusím sehnat lepší, kabeláž půjde zachovat asi jen zčásti, protože kabel k přepínači světel je zlomený. Poznám nějak jestli je fajfka odrušená nebo neodrušená ?    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Já mám stejný názor že by zrovna této motorce renovace z hlediska původnosti neprospěla, ale o tom má právo rozhodovat majitel. Jinak chci poděkovat Midlochovi že fotodokumentací přispěl do fóra a tím ho obohatil o další poznatky. Určitě mě zaujal přepínač světel na řidítkách který je stále ještě hliníkový jako u ČZ 125T, sklopná startpáka bude určitě nepůvodní ale jinak vše ostatní je obdobné jako u nedávno zdokumentovaného gumídkova Céčka http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=230994 . Aby z ní byl spolehlivý veterán tak by stačilo provést GO motoru a výměnu ložisek kol + pneu, vše ostatní(lak,chrom,bowdeny,el.instalace) by se mohlo zachovat. U těch prasklin blatníku by to šlo opatrně zapravit CO a pak šetrně ošetřit a zatřít, i když to je piplačka.    [Martin Štindl]   23.12.2013
Odpověď  Ono jde všechno, jen musí být chuť. Jde ji zakonzervovat a zpojízdnit, ale musí to udělat člověk, co to chce udělat, protože nechat to opískovat a nastříkat je až moc snadné..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.12.2013
Odpověď  Možná se pletu ale vypadá to jako tvůj první veterán - potom bych chápal tvoje nadšení udělat s toho nablýskanej klenot a mít radost z toho co jsi dokázal. Potom ale byla VELKÁ chyba představit jí tady ve stavu jak je. NAŠTĚSTÍ se už většina lidí (veteránistů) kloní k tomu že mašina v původním stavu s patinou je hezčí a cenější. Nepatřičné výlevy přejdi a věř těm kteří to myslí s tebou (a hlavně s motorkou) v dobrém. Popraskané blatníky se dají snadno zevnitř zavařit,vybrousit a opravit štětečkem s barvou. Udělat z TÉTO motorky lešťenku by byla opravdu škoda - projdi si ci ti kdo psal a kolik lidí tě od renovace zrazuje ? Rozhodnutí je ale jen na tobě a ať se rozhodneš jakkoliv tak držím palce.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  martineS souhlasím, že původní stav má vyšší hodnotu než renovovaný, u mě to ale končí pojízdností, pokud je originální a nepojízdná má pro mě menší hodnotu než opravená pojízdná, je to stroj má funkci a bez ní je to exponát. Já si myslel, že bez renovace z ní exponát udělám, proto jsem chtěl renovovat.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  No tak snad se nám podaří ti dobře poradit :-) Ještě přidám můj příběh ze života. Sám jsem tu svůj úplně první dotaz dal stejný jako ty. Koupil jsem si předválečnou čz v origo zachovalém stavu a také chtěl renovovat. Všeci mi tenkrát před léty radili stejně jako tobě dnes a já poslechl a dnes je motorka tak jak byla a já jsem rád, protože jsem došel do stavu, kdy mě už zrenovované přeakrylátované, přechromované a přeblýskané motorky ani nezaujmou,protože je jich víc než dost. A jak bych si dnes nadával, kdybych se musel dívat na zrenovovanou motorku, která renovaci vůbec nepotřebovala. zrenovovat rezavý šrot to je jiná, ale pěkný původní stav se prostě nerenovuje, tečka. za pár let tyto rady oceníš,dočkej času.
jinak drobné opravy laku, není nic proti originalitě. to i původní majitelé si nějaký ten škrábanec přetřely barvou, nebo dotáhly ošoupanou linku, ale pořád zůstala motorka jako celek původní. A rezavá liška na chromu se dá vyleštit a zakonzervovat olejem atd... postupy jak původní motorku trošku vyparádit a přitom nezasahovat zásadně do původního vzhledu jsou a rádi ti je tu všeci poradí.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Monty doufám že veteránský nebudou třeba a povede se to udržet na bílých.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  To Lada a Standa, není to provokace ani sranda. Skutečně jsem zde původně chtěl pouze poskytnout fotodokumentaci solidního původního stavu pro ty co to potřebují. O tom zda renovovat či ne jsem si nezačal. Já byl rozhodnut renovovat. Zřejmě jsem se nevyjádřil jasně. Psal jsem tu, že budu o vašich návrzích přemýšlet a nechám si poradit. A rady tu zaznívají. Za to dík. Nemyslím tedy ty co píšou o zkurvení. To je příspěvek totálně bez hodnoty. Já o finanční stránce nezačal jenom jsem ji komentoval. Samozřejmě že chápu, že mám motorku nějaké hodnoty ale nechápu ji jako investici nebo uložené peníze. Pro mě je podstatné tu motorku udržet jako stroj s užitnou hodnotou ne jako exponát na výstavu nebo na prodej. A myslel jsem si, že k tomu bude nutná renovace. Z těch několika rad co tu zazněly chápu, že by to šlo udržet v provozuschopném stavu, tak aby se to nerozpadalo i bez renovace. Takže jak už jsem psal budu hledat cestu jak to udělat.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Mildochu psal jsem ti na začátku nerenovovat a píší ti to tu všeci. Když ji budeš chtít zrenovovat tak to stejně uděláš. Povím ti to tedy jinak a na reálném příkladu. Každý kdo má nějakého koníčka se vyvíjí a zdokonaluje. Malíř od náčrtů a skic dozrává v uznávaného umělce a jeho díla jsou lepší a lepší. začínající herec hraje vedlejší podřadné role až se z něj stane filmové hvězda. hudebník vrže na housle na besídkách tak dlouho až se z vrzání stane sólový virtuóz a vyprodává koncerty atd atd...
NO a veteránista se vyvíjí tak, že od levnějších a mladších motorek přechází k vzácnějším a starším kouskům, ALE hlavně se vývojem dostane do fáze kdy každý veteránista pochopí, že motorky v původním zachovalém stavu se nerenovují a to není nic ohledně peněz, jestli je takhle cenější či ne. Jde o zachování originality.
obraz mona lisa je také jen jedna originál a nikdo by ji ani ve snu nepřemaloval, motorek je více a jsou hodně rezavé tak nic než renovace nezbývá, ale ty co jsou originálně zachovalé, jsou takové malé mona lisy také a prostě se nerenovují.

Chci ti tím říct jen to, že v každém koníčku se můžeš vyvíjet vzhůru, ale co jednou zrenovuješ už do originálu nevrátíš a tím pádem zničíš a to je to co tě bude mrzet až se ve veteránství také vyvyneš směrem vzhůru. Dnes to vidíš takto a až budeš děda tak si naliskáš určitě sám když ji zrenovuješ. Kdyby aspoň byla tuctová, ale je druhá vyrobená!!!!!!!!!!!!!!    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  když chceš céčko na jezdění, tak si kup druhé a to si zrenovuj. Céček je na trhu dost a tak investice oproti renovaci toho tvého bude tak o 15tis. vyšší. Ale jak už napsalo x lidí pode mnou, té motorce nic nechybí a v klidu na ní můžeš jezdit - maximálně dej nové pláště. Renovovaných motorek s ošizeným chromem, který začne do pěti let rezivět a v akrylátu je všude dost. Sám vlastním ČZ, sice předválečnou ale v původním orezlém stavu a když už se s ní někde ukážu, dojem dělá větší než druhá, kterou mám renovovanou. Ale dělej jak myslíš...    [michal]   23.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Samozřejmě to byla ode mně nadsázka.

Ale já ,kdybch ulovil takhle zachovalou motorku, tak praskliny na blatníku zavařím,pak bud natřu černou barvou jen špatný místa, nebo nějakým odrezovačem, třeba včelím voskem, jako to dělají v muzeu, vyměním ten červenej kabel ke svíčce ,případně další drobnosti,a jezdím.Rozumnej komisař na takový stav bez problémů vydá veteránský značky.

Ale v ŽÁDNÝM případě bych to nepískoval komplet, nechromoval a nelakoval blejskavým akrylátem.

Podobně je Tourist na obrázku, jen má nalakovaný a nalinkovaný originál blatníky,někdo přede mnou byl rychlej a vzal je základovkou.    [Monty]   23.12.2013
Odpověď  To JS už prosím tě neztrácej čas a vypadni.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Hotovej pojízdnej vrak podle fotek.. Neblbni, nech jí tak jak je.. ;).

Celkem si začínám myslet, že je to provokovace a sranda.. ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Umím pochopit, že chceš mít motorku jak novou a že tě renovace baví. V tom případě dej tuto do dražby a jistě stržíš tolik, že koupíš jinou, vhodnou k renovaci a ještě zbude na samotnou renovaci. Pokud si ji ale přecejen chceš nechat z jakýchkoli důvodů a jezdit, tak ten blatník normálně zavař a místo přebarvi a lesk potom přejeď nějakou hrubší pastou. Vážným problémem nejsou ani bovdeny s poškozeným opletením-důkladně bych je promazal a určitě nechal. Je to důležitý detail, který bude naprosto ladit s celkovým stavem. Myslel jsem, že tě první jasné názory zradí z renovace, ale protože se zdá že nikoli, stavím se do řady jasných odpůrců.    [Lada]   23.12.2013
Odpověď  Já tě nechápu, na jednu stranu píšeš, že ji vnímáš jako investici do budoucna a na druhou stranu chceš snížit její hodnotu bezdůvodnou renovací?    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.12.2013
Odpověď  Midlochu když chceš tu motorku mermomocí zkurvit tak ji zkurvi ale už tady neopruzuj.Je zbytečné s tebou ztrácet čas.Komu není rady tomu není pomoci.    [JS]   23.12.2013
Odpověď  Fifíku souhlasím. Nějak ošetřovat to budu muset. Co mě drobet trápí je ten prasklý zadní blatník. Bude to praskat dál a bude tudy lítat bordel. Dalo by se to zatřít plastovým nátěrem na podvozky, ale pod ním to bude rezivět a praskat to bude dál stejně. Vrat dírku na konec praskliny se mi moc nechce.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Monty váš jednostranný pohled nesdílím. Přední blatník je děravý, zadní je prasklý. Všechny díly jsou rezavé. Pokud to tak nechám tak se s celou motorkou mohu v budoucnu rozloučit. Co přežije déle rezavá nebo ošetřená ocel ? Radost z ní budu mít když na ní budu občas jezdit. Kochání v garáži mi uspokojení nepřináší. Něco mít je hezké, ale užít si to je podstatně lepší. A čím déle si mohu užívat tím lépe.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Po prohlédnutí těch fotek, zejména rámu, ti mohu s klidným srdcem říct, že taková motorka z hlediska mechanického nemá vadu, která by znemožňovala její bezpečný provoz. Rez minimální a když, tak jen povrchová. Celkově je vidět, že byla motorka perfektně skladovaná.
A co se konzervace týče tak proti pokračující korozi, která fakt skoro nestojí za řeč, bohatě stačí jednou za půl roku obejít motorku s mastným hadrem.    [Fifík]   23.12.2013
Odpověď  Za renovaci (zničení původního stavu) takové motorky bych dával vysoký nepodmíněný tresty.

Když si koupíte(nebo dostanete) obraz třeba od Zrzavýho, vezmete ředidlo,umyjete ho a namalujete novej tomu podobnej? Se zářícíma barvama?

Tak proč hezkou origo motorku rozebrat, opískovat a znovu nalakovat na blejskavo? Vždyt je to úplně to samý.    [Monty]   23.12.2013
Odpověď  Umístil jsem fotky na http://midlochk.rajce.idnes.cz/CZ_150C jsou tam ze dneška po umytí. Chápu že je veterán vnímán a poslední dobou stále více jako investice. Takže zřejmě z toho důvodu tu zaznívají i komentáře s finančním pohledem na věc. V tomto případě bych o žádné peníze nepřišel, protože to není kus na prodej a pokud bude, tak nejspíš až v době kdy už mě to nebude zajímat. Naopak renovace by mě o nějaké peníze připravila. Byl by nerozum si nenechat poradit a nezamyslet se nad vašimi komentáři. Zřejmě to dopadne tak, že budu hledat cestu jak to zachovat co nejvíce původní a přitom to udržet ve spolehlivém pojízdném stavu a zabránit pokračování koroze.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Neuvěřitelně zachovalý a krásný kus. Ale myslím, že majitel má právo s tím udělat co uzná za vhodné. Můžeme zamáčknout slzu a to je tak vše. To, že renovací přijde o spoustu peněz je jen vedlejší efekt .. :-)    [Fifík]   23.12.2013
Odpověď  Pokud to jde, nechat i ty lanka a kabely ! :)    [radek]   23.12.2013
Odpověď  Je to jednoduché, renovaci můžeš udělat kdykoliv, ale zpátky to nejde..! Pokud chceš vyčistit motor mám dobrý prostředek.. ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  V růžici řízení problém nevidím, páka bude měněná.

Ohledně té renovace. Pořádně ji očisti, dej do pojízdného stavu a nakonzervuj. Orezlé výfuky můžeš vyměnit. Na aukru jsou každou chvilku původní výfuky s patinou. Věř tomu, že to tak bude nejlepší. Co bych já dal za céčko v takovém stavu, jako máš ty.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.12.2013
Odpověď  Díky za fotky - taky ji mám ale zatím hromada šrotu ale jednou bych ji chtěl dát do původního stavu. Trochu mně zaráží sklopná start páka a růžice řízení ??    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Že já jsem sem psal :) a kabeláž a lanka mě necháte vyměnit ? Ještě nafotím umyté součástky a kastlíky a uvidíme co bude říkat pak. Sympatické je že není vyrezlá nádrž. Takže by šlo ji vymýt, vyčistit karburátor, vyměnit olej, složit, seřídit a nastartovat.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Nerenovuj to proboha! Ta motorka má 100x vyšší cenu takto, než když ji zrenovuješ.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.12.2013
Odpověď  Motorka má SPZ, ale je psaná na zemřelou osobu, tak nyní hledám možnosti jak to dostat na sebe. S techničákem by to myslím bylo fajn. Zajímavé je že na štítku je uveden obsah 123 ccm ale hlava válců a techničák řikají 150 ccm.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  přední kolo    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  č.m.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  pravá koncovka    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  krásný kousek.nechat tak jak je.renovace ji zničí.    [aldafiny]   23.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  přední ráfek    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  tacho    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  štítek    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Chápu vaše rozhořčení nad mým rozhodnutím renovovat. Nicméně Céčko není zase až tak vzácný model. Pravda možná jednou bude. Z baráku nepůjde. Dostal jsem ji darem od tchána. Ten ji měl po tátovi, který tragicky zahynul v roce 1973. Dostal jsem ji proto, že tchán naznal, že se o ni postarám. Nedovolil bych se jí zbavit nebo vyměnit ani kdybych chtěl. To sice nechci, tak mě snad chápete. A jsem u toho jestli se o ni dobře postarám. Říkáte že renovací ji poškodím. Ale já na ní chci taky jezdit a na rezavé motorce se mi jezdit nechce. Jenom proto, abych ji umyl jsem jí musel odstrojit. Ty nánosy nešli dolu ani párou. Včera jsem rám myl celé dopoledne. Mechanicky jsem seškrabávat nechtěl abych ho neodřel a po umytí jsem našel stopy jak to už někdo někdy seškrabával nejspíš šroubovákem. Když to nechám tak tak to zrezatí. A to je taky škoda. Můžu to nafotit a pak můžeme diskutovat dál.    [Midloch] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Nerenovovat...!!!!!    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Musím jen souhlasit s tím co tu už bylo psáno - NERENOVOVAT. Myslím že pár dalších fotek by potěšilo nejen mně ale i ostatní.?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
Odpověď  Ta by mela jit do muzea, renovat by ji byla velika chyba a skoda - je vic nez dost cecek, ktere renovaci potrebuji nutne.
Kupte si lestici prostredky na lak, na chrom.Uvidite jak prokoukne.Max.bych vymenil rafky, pokud jsou hodne chycene. Nebo pokud chcete za kazdou renovovat - vymenim za me predrenivacni + dobre priplatim.    [Honza]   23.12.2013
Odpověď  Proboha tak ji hlavně nerenovuj.Je to snad nejstarší céčko ze všech céček na světě vůbec, pokud teda někde není to úplně první a je dochovalejší než kdejaké céčko z posledních vyrobených. Toto rozhodně není stav vyžadující renovaci a na veteránské atestaci ti ji takto otestují s obdivem a úctou bez jediné zmínky o nějaké renovaci. Ba naopak bych dal ruku do ohně, že ti renovaci přímo nedoporučí až zakážou-to sice nemohou, ale určitě by ti to tak nejraději řekli. Renovací ten motocykl ZABIJEŠ!!!!!!!!!!!
takto má daleko větší cenu a o historické hodnotě ani nemluvím.Popřemýšlej o tom než uděláš obrovskou nenávratnou chybu.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2013
 Přidat odpověď   (73) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006