MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 299975 příspěvků |7190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 64 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 22.4.2019 01:12  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Rám - problémy neodpružené C


 Zdravím - včera při odstraňování zadního blatníku a prasklého držáku nádrže jsem si všiml dvou problémů :-(. O jednom jsem věděl a to že je z neznámého dúvodu prořízlý držák sedla - středová trubka půjde určitě nahradit ale pohledem mi přijde že je držák zdeformovaný směrem dovnitř. Našel jsem tu nákres (ALE na odpružené) kde je po venku vzdálenost 43 mm od sebe a na mém je to nyní 46 mm - kolik to má být ? Další problém o kterém jsem nevěděl je že horní trubka rámu kousek za výztuhou je skoro po celém obvodu prasklá. Jak a čím by jste opravu doporučovali ? Pár tipů mám ale (pokud budou) rád si vyslechnu ty vaše a pak bych to probral se sousedem kterého do toho snad uprosím. Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018     Přidat odpověď  
Odpověď  Martine dííík - až tady na té fotce od tebe je to pěkně vidět jak sedí guma nad nádrží. Budu to muset dodělat až dokoupím ten potah a ten postup opravy rámu jsem si tak nějak představoval -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opěry v rámu pro dorazy jsem řešil dovařením výřezu z trubky, navařovat materiál a pak ubrušovat je moc pracné - na té replice teď prostě odříznout ty rovné opěry a udělat si dorazy z oceli nebo silonu na odměření. Při pasování s nasazeným sedákem se snažit dosáhnout náklonu rámu aby byl potah přibližně vodorovně nebo lehce dozadu(není potřeba nasazovat pružinu) a zároveň byla určitá světlost mezi předkem sedla a nádrží. Pokud to bude vyhovovat tak sedlo v této poloze zafixovat a na ty provizorní dorazy přisadit opěry a lehce je přismrknout k rámu sedla. Opětovně zkontrolovat pohyb sedla bez pružiny tak aby šlo až na blatník a nikde nic neškrtalo a potom už opěry přivařit najisto.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Gumová sedla Céček jsou opravdu dost natěsno s nádrží, u koženkových je tam dostatečná rezerva. Ty dorazy bude potřeba řešit až pohromadě s potaženým sedákem a usazenou nádrží a zároveň dosáhnout přiměřený náklon. Rám je stejně replikový takže bez lítosti snese klidně dálší násilné zásahy.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Odpověď  P.S. - ještě k těm dorazům. Zatím ještě nemám gumový potah a děláme jen na holém rámu a přemýšlím na tím : když by se rovné dorazy uřízly TAK nové oblouky navařit na na vzniklou rovinu (a kraje dovařit) a nebo do té řízlé roviny propilovat dolů a dotvarovat na oblouk ? Jde mi o to ŽE aby pak třeba díky tomu se sedlo v předu nepřizvedlo a mohlo by narážet (předkem sedla) o nádrž. Upéráka je tam výkroj ale tady si myslím že je sedlo nad nádrží - je to tak ? Pokud ano tak kolik je pak mezera nad nádrží a rámem sedla - bez gumy ? Ta výška by se asi dala i upravit že by se zmenšily - zvětšily ty gumové dorazy - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019
Odpověď  Fikuscz - v jednom přízpěvku od Martina co se týká svařování je : určitě ne elektrodou ale radši CO nebo TIG ???? Martine - díky a mrknu ještě i na ty držáky motoru.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Napnutý gumový potah na sedle by měl být vodorovně(u moto stojícího na obou kolech) - nemá smysl to oměřovat z jiného stroje kvůli kotám protože u jednotlivých rámů jsou při bližším porovnání docela viditelné rozdíly v usazení vidlice a úchytů.
S tímhle dolaďováním dorazů rámu sedla bude vhodnější počkat až bude hotová sestava - přední vidlice s koly + zadní blatník s nosičem. Na továrních fotkách a zachovalých zetkách se sedadly s gumovým potahem je zpravidla potah vodorovně(popř.mírně nakloněn k předku) s nosičem.
Jinak když už se teď svařuje, doporučil bych zvážit dodatečné podvaření obou držáků motoru v horní části - mě(u Téčka) a tátovi(150C ZP) se totiž po pár sezonách na předních úchytech objevily praskliny u sváru ve výřezu držáku a muselo se to opravovat. U mého pevného Céčka sice dosud OK ale už jsem kvůli tomu v takovém "očekávání".    [Martin Štindl]   16.02.2019
Odpověď  Rám a vařeno COčkem? Tak to bych se na tom bál jezdit. Ten by se měl vařit aspoň elektrodou.    [fikuscz]   15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Narazil jsem ZAS ale na další problém a to že - navařili jsme i novou tu trubku na které je přiděláno sedlo a pak jsem to selé seskládal jak to vypadá a sedí. Problém je že jsem koupil repliku rámu sedla která sice má na boku prolisy ale dorazy byly rovné a né dokulata. Po seskládání ty dorazy naráželi už o ty šestihrany - tak se to trošku vyhlo ALE vypadá to hrozně a ani to moc nesdí. Chtěl bych to předělat na dorazy dokulata a dopasovat ale potřeboval bych nějakou míru - kótu jak by potom měl být rám sedla za předpokladu že tam budou dorazy 18 mm být vzdálen od rámu - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak po zimní odstávce jsme se dnes konečně dostali na opravu toho rámu. V místě kde to bylo prasklé se to cele uřízlo - prasklina byla mírně zešikma tak tam vznikla trošku díra která se pak vyvařial COčkem. Co mne překvapilo tak že v tom místě byla už z výroby ještě jedna trubka vevnitř - končila na doraz u krku řízení a délka asi tak 10 cm a stejně to prasklo (na fotce je to vidět). Po vyhnutí do boku (celkem v pohodě) se do vnitř vložila další výztužná trubka a celé obvařilo - tak snad to bude OK.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mezi nádrží a rámovou trubkou je určitě dotatečný prostor - musí se tam vždy dostat plsť pro vypodložení nádrže(foto). To že jsou některé nádže na té vnitřní stěně oleštěné znamená že nádrž buď nebyla dostatečně uchycena a na plsti kmitala nebo jí tam nebylo namotáno dost a při provozu zatížením naplněné nádrže to prostě prasklo v předním uchycení na rámu.
K té opravě vložením trubky, přímo u 125/150 nevím že to někdo v okolí dělal ale kamarád takto opravoval rám ČZ 453 a dopadlo to dobře. To vyhnutí je určitě rizikové ale problém bude v obou případech i samotné sváření kdy se to u sváru prostě kroutí - určitě ne elektrodou ale radši CO nebo TIG    [Martin Štindl]   18.10.2018
Odpověď  PS: jinak nádrž samozřejmě drží na šroubech (ty mám "ostíněné" též) a mezi rámovou trubkou a vnitřkem by mělo být nějaké místo. Chytalo se na ní sponama lanko plynu, aby tak debilně neviselo, jak je to vidět u 90% dnešních zetek.    [J ]   18.10.2018
Odpověď  Já bych ten rám neohýbal (a nevracel zpět), to je u rámu dost drastická metoda. Navíc nevím jak by vypadala geometrie. Dle mne je lepší tu trubku v místě praskliny rozříznout pilkou, srazit dokola velkou hranu, aby se tam dostalo dost navařeného materiálu a pořádně zavařit a prohřát autogenem, asi tak jak se svařuje topení - můj laický názor - to už bych asi nechal na šikovném svářeči, který má zkušenosti. Tenkostěná zvenku převlečená trubka by teoreticky neměla usazení nádrže vadit. Já na ní mám navlečený slabší Mirelonovou izolaci, aby se nepřenášeli tolik vibrace z rámu na nádrž. Chce to ale vyzkoušet - nasadit nádrž na průměr, terý tam potom ve skutečnosti bude a pokud to bude sedět, tak jí (převlečnou trubku) dát po celé délce nádrže. Hlavně pak vše zavařit, aby se mezi stěny nedostávala voda. Teoreticky by to mělo jít. Ale teorie není praxe :( Já viděl dobově opravené naprasklé rámy jen "posmrkané" elektrikou a také to evidentně drželo, ale asi jen na slovo Boží :)    [ J]   18.10.2018
Odpověď  To že je to trubka (u té zadní vidlice) mi potvrdil i kamarád že si vzpoměl že na jednom rámu tam měl díru po držáku zadní stupačky. Na tu opravu rámové trubky jsme se zatím nedostali a co jsem to konzultoval s více lidmi tak se názory liší. U rady od Martina - s vloženou trubkou mám obavu jestli po říznutí půjde vychýlit natolik aby se dovnitř dala vložit ta vložka a pak další možnost je to převařit jak to je a pak na to ještě přidat naopak zvenku trubku rozřízlou napolovic a převařit povenku k rámu ? Tam mám zase obavu s toho aby pak nebyl problém s nasadit nádrž - co jsem viděl dvě tak zevnitř tunelu byly oleštěné jak se dotýkali rámu ? Díky za názory -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Průměr vnitřní u horní rámové nevím, asi nezbývá než to říznout.... u té zadní vidlice to určitě není plný materiál ale silnostěnná trubka.    [Martin Štindl]   17.10.2018
Odpověď  Nedávno mi psal kamarád že tu rozteč naměřil (sice jen metrem) 49 mm ? Ten popis opravy rámu (s vloženou trubkou) vyhrál a budeme to opravovat tak. Neměl jste někto tento rám rozřezaný - jedná se mi o to jaký by měla mít průměr trubka na vsunutí dovnitř (aby se to dalo dopředu nachystat) na vyztužení a pak sice u jiného přízpěvku jestli rám vzadu kde je zakulacený je trubka a nebo plný materiál ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2018
Odpověď  Zatím se nikdo jiný nepřidal (ta šířka) a co jsem našel je na nic. Budu tak počítat +- s těmi 48 mm (potom mi 2 mm chybí) a nebo až mi přijde držák sedla tak to oměřím a přizpůsobím podle něj - dík    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2018
Odpověď  Ten rozměr 43mm bude určitě chybný, bylo by to o půl centimetru užší. U sedel ČZ žádný třecí tlumič není(oproti péráku), utlumení zajišťují jen ty gumové dorazy.    [Martin Štindl]   01.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Našel jsem to tady na foru a ten roměr je vpravo dole ? Mezi tou trubkou na rámu a držákem sedla není žádná třecí podložka ? Nemáte někdo poruce holý rám kde by se dal ten držák sedla povenku poměřit ? Tvůj postup Martine opravy rámu byla i jedna z možností co mně napadla - musím to probrat s borcem co to bude dělat. Zatím dík -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018
Odpověď  Co se týče té šířky držáku, není na tom nákresu spíše 48mm? Já to přesně zmeřit nemohu protože tam mám sedlo ale s šuplerou mi to zběžně ukázalo cca 48,9mm (počítaje že tam je k tomu vrstva komaxitu).
K tomu rámu: označit si stávající vzdálenost, rozříznou v prasklině a vyhnout na stranu, do zadní části nasunout výztužnou trubku, přisadit a trubku uvnitř zkrze díru pro uchycení blatníku přiklepnout dopředu a pak přivařit. Svařit to jen kolem praskliny by nebylo bezpečné.    [Martin Štindl]   30.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  a druhá fotka    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto praskliny 1    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018
 Přidat odpověď   (21) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006