MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315895 příspěvků |8163 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 15 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 18.4.2024 00:25  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Výplet kol Céčko ??


 Zdravím - trochu se v tom motám a tak bych potřeboval poradit. Zadní kolo mám v dílech - bez výpletu a přední mělo výplet tak dezolátní že jsem ho vyřezal a zahodil. V katalogu co mám jsem našel že drát (špice - špajchna) má mít průměr 3 mm a matice k drátům (nipl) M3 ?? Na dotaz do šrobárnamarek mi odepsali ŽE - k drátů 2,6 patří nipl M3 a k drátu 3,03 patří nipl M3,5 ? Patří tam tedy podle katalogu nipl M3 a k tomu teda drát 2,6 a nebo podle katalogu drát 3,03 a pak je údaj o niplu M3 špatně a patří tam M3,5 ? Díky za vysvětlení -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018     Přidat odpověď  
Odpověď  ano, je to tato guma, co na tom vidíte zvláštního?    [Monty]   19.11.2018
Odpověď  Asi to bude tohle https://www.motocyklovedily.cz/produkt/6728993    [vojta]   19.11.2018
Odpověď  Tak pneu ANLAS 2,75-19 došly,mám obutý, a podle mně jsou dobrý.
Šířka měřená šuplerou je 68 mm, origo starej Barum 2,75 jsem naměřil 70mm. Vzorek vypadá krásně, skoro jako origo BATA. Jen fotku nemám, nevzal jsem si foták do dílny .sebou .........    [Monty]   19.11.2018
Odpověď  Chtěl bych Martinovi poděkovat že si s tím dal takovou práci a objasnil nám to. Já osobně tam budu dávat dráty 3,03 a k tomu niple M3,5 - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2018
Odpověď  Monty: možný to je, pod tou lupou by se M3,5x0,35 asi jevil jemnější, ale vše nasvědčuje že to katalogově pomotali - nejdřívě se udával drát a závit 3 a 3 a pak 3,5 a 3,5 a je to vlastně že samotný průměr je 3mm a závit na zakončení drátu 3,5. To není poprvé co se zjistila chyba, v manuálu Céčka nejdříve udávali náplň 125B/T 500ccm viz: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=158955    [Martin Štindl]   18.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozdíl u zakončení drátů(nikl,bez povrchovky,lak) je viditelné písmeno "S", u drátů v chromu to vidět není.    [Martin Štindl]   18.11.2018
Odpověď  taky ty druhý závity můžou být palcový?    [MOnty]   18.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  U niplů je také tedy rozdíl: do těch v laku můžu našroubovat pouze dráty lakované/surové/niklované a do těch chromovaných(netestováno) jen chromované M3,5x0,6.    [Martin Štindl]   18.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Test kyselinou: stav po cca 5minutách v kyselině chlorovodíkové, nalevo je tedy (asi) chromovaný(M3,5x0,6), napravo uložen drát (asi) niklovaný(M3,5x0,35??) se značením "S" - bublinky tam sice jsou ale viditelně to bylo u míst kde je povrch narušen.    [Martin Štindl]   18.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Porovnání přes držák "třetí ruka s lupou" , vespodu je chromovaný M3,5x0,6 nad ním lakovaný(M3,5x0,35??) - jeho závit nezměřím, závitové měrky mám od 0,5.    [Martin Štindl]   18.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Závit u chromovaného je M3,5x0,6 vzhledově se podle zakončení zdají válcované.    [Martin Štindl]   18.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Drát lakovaný v místě vrstvy laku 3,05mm, surové a niklované mají mírně nad 3,00mm.    [Martin Štindl]   18.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám to oměřěno a poté jsem jsem si to zároveň i roztřídil. Dráty jsou jak v černém laku, niklu(asi) a chromu. U žádného není průměr drátu pod 3,00mm a ani jeden nemá závit M3 - zároveň je ale rozdíl u závitů chromovaných(závit M3,5) a niklovaných/lakovaných/surových drátů(M3,5x0,35???).
U těch v laku vím že jsem je vypletl ze zadního kola lidovky neznámého roku, u těch v suvovém stavu, niklu a chromu původ nevím.
U těch chromovaných je průměr drátu pohybuje okolo 3,10mm(foto)    [Martin Štindl]   18.11.2018
Odpověď  Pokud se zadaří a dám ji dohromady :-) tak stejně na nějaké větší ježdění nebude - jen tak na nějaký sraz v okolí. Jako inspiraci mám mám na očích starý kalendář Československé motocykly z roku 2014 (tuším od montyho) kde je i fotka neodpruženého céčka. Tam se mi odařilo rozluštit že na zadku má 3x19 a to mi na oko přijde už moc a na předku 2,5x19 a ta mi nepřijde tak špatná (teda pohledově). Díval jsem se na ten odkaz od montyho a cena super a vzorek vypadá taky dobře. Mohl bys pak monty sem dát fotku jak to vypadá na mašině - jak pro mně tak i druhým pro inspiraci ? Pokud bych to měl jako mašinu na častější ježdění tak bych asi volil ty Heidenau - ale podobné dilema jsem měl i u péráka na kterém jezdím poměrně dost a stejně jsem obul Mitasky a zatím spokojenost.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2018
Odpověď  Nejpodobnější je IMHO H02 popř H03 nedělají se ale v potřebném rozměru. Já osobně mám stejně jako Martin Heidenau. Byly sice dražší, ale měkké, pěkně sedí. Na céčku i vydrží, mám je na 350 sportce, kde je vzadu po 8000 KO, na jednom céčku mám 5500 a je netknutá.    [Pája]   18.11.2018
Odpověď  já na Zetku ted objednal
https://www.pneumoto.cz/cs/pneumatiky-motorky/moped-pneu/anlas-2-75-19-nr-14-42p-tt

podle fotky je to hezkej vzorek, v pondělí by zásilka měla dorazit, hned namontuju, a uvidíme.    [MOnty]   18.11.2018
Odpověď  Mitas(prozatím co vím teď) má devatenácky 2,50" + 3,00" + 3,50" v dezénu H-02, u toho vzorku H-01 to má v rozměru 3,00 a 3,25 a také 2,75 - jenže když jsem to příležitostně porovnával tak ty rozměry 2,75" přímo na kolech sedí s 3,00", možná kvůli požadavku zájemců?? Technici na STK nemají rádi když stávající rozměr pneu není souhlasný s tím uvedeným v techničáku. Jistě vím že ve značení 2,75x19 Mitas ještě v roce 2006 nebyl.
V rozměru 2,75x19 vzorkem a rozměry se mi zdá nejvhodnější Heidenau.    [Martin Štindl]   18.11.2018
Odpověď  P.S. - ještě k pneu. Jsou tady zmíněné Mitasky se vzorkem H 02 ALE ty jsem našel jen v rozměru 2,5 a ten rozměr 2,75 má H 01 ? Co doporučujete použít - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2018
Odpověď  Omlouvám se za rozruch :-) a děkuji za vysvětlení -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2018
Odpověď  Mě se zdá že to bude chyba při zpracovávání katalogů, drát byl skutečně 3mm a k niplu napsali taky 3 místo rozměru 3,5. Zítra je vezmu do dílny, teď to ověřit nemohu ale znatelně závit vystupuje nad průměr drátu, ani u jednoho z těch drátů mi otočený nipl nejde až na konec závitu došroubovat (válcovaný???) ale jestli to je 3,5 tak to vezmu přes konec očkem M3,5. A rovnou ty galvanizované zkusím s tou kyselinou chlorovodíkovou jak radil Monty jestli to je nikl nebo chrom.    [Martin Štindl]   18.11.2018
Odpověď  Jo, jenže já si myslím, že oba dva údaje v katalogu sedí. Jen ze začátku tam dávali slabší dráty. Přesně už si to nepamatuji, ale já mám na předku původní slabší - 3mm na M3 nipl a protože jsem jich neměl do počtu na zadní kolo, tak jsem objednával na zadek dráty už silnější v chromu 3,5mm, respektive na nipl M3,5. Tak nějak to bude... Ty původní Mototechnové 3mm dráty mám ještě někde v garáži i s niply. Jenže jak říkám - je to jedno, jaké si objedná. Podle mne na předek, jsou lepší - na oko ty slabší. Když tam bude mít gumu 2,75/19, protože už jsem i viděl zetku s předkem (samo i se zadkem) 3,00/19... Ale to také není špatně, protože to tak nabízel Motokov na vývoz, ale u subtilní zetky už je to moc "humpolácké". Je možné, že tyhle rozměry si tam dávaly, protože nebyly gumy 2,75/19. Já tam mám ještě staré Barum, ale dříve se daly myslím sehnat jen Mitas, nebo Heidenau v rozměru 3,00/19, s neoriginálním vzorkem. Dnes je to ok. Vzorek H02 už je dávno v originál rozměru na trhu.    [ J]   17.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  J: v poho, já to vzal zběžně posuvkou co mám doma, zítra to můžu vzít v dílně mikrometrem a otestovat to přímo maticí M3 a M3,5. Ty dráty nejsou rezlé ani silně zalakované, jsou to právě ty na fotce a už tu to bylo někde zmiňováno že to byl ve skutečnosti závit M3,5 a ne M3.    [Martin Štindl]   17.11.2018
Odpověď  Hlavně, že dnes máte digi - "šuplery" a měříte s tím na stovky orezlé dráty, nebo pod lakem. To jsem nepochopil co znamená na "původním" drátu těch x,05mm... No nic... Ve stovkách už se měří ne volné (i tu mají svou toleranci) ale tolerované rozměry. Udávat takovýto rozměr u starého drátu je zcestné a neprofesionální. U řezaného závitu musí být průměr drátu vždy (!) stejný jako je průměr metrického. (ideálně cca 0,1mm pod...a nemusím to měřit kalibrem..) A to se shoduje s údaji v katalogu.    [J ]   17.11.2018
Odpověď  Vždyť je to úplně jedno... Buď sežene původní dráty, nebo si objedná 2,6mm na M3mm, nebo 3mm na M3,5mm? Není co řešit. Měřit staré dráty je o ničem. Já mám také v katalogu pro Mototechnu z roku 1955 na ČZ 125/150 C psáno pod stejným číslem (na rozdíl od původního katalogu 1951) nipl M3,5mm - jenže je tam i psaný drát 3,5mm - a ne 3 mm. Takže katalog buď - drát 3,5mm na nipl 3,5mm, nebo nipl 3mm na drát 3mm. V to snad máme jasno. Dnes je na nipl 3mm drát 2,6mm, nebo na nipl 3,5mm drát 3mm. Je libo si vybrat. Já bych pro předek volil 2,6mm a na zadek 3mm.    [J ]   17.11.2018
Odpověď  B až C mají sice psané M3 ale co mám původní dráty výpletu tak nikde závit M3 - všude u průměru drátu(měřeno digi posuvkou) je to 3,02-3,05mm a na závitu to ukazuje mezi 3,30mm až 3,35mm.
Ono je to údaji takové zapeklité - katalog ČZ 125B(vydábí říjen 1947) uvádí rozměr matice(niplu) M3 a katalog C(rok 1951) také M3. Ale mladší katalog ČZ 125B/T z roku 1957 má už uvedeno M3,5 u drátů i niplů a ten nipl M3,5 je značen výrobním číslem 6 93775 0003 - naprosto stejným číslem jako v katalogu Céčka 1951 kde je ale psán jako M3(???)
Takže já bych se přikláněl k M3,5.    [Martin Štindl]   17.11.2018
Odpověď  Podle mne je to rozdíl v tehdejší a dnešní technologii výroby drátů. Dříve závity řezaly, tak na nipl s M3 závitem museli mít trojku drát. Dnes závit "vytlačí", nebo "vyválcují", kde je matrice nastavená na d2 a zbytek se "vytlačí" nad průměr drátu. Tomu by odpovídaly ty 0.2 na poloměru. Takže ve šróbárně mají pravdu a na nipl M3 - koupit drát 2,6mm. Není v tom žádný rozdíl. Je to naddimenzované a není to žádný motokros extra namáhaný. Spíš záleží na tom, aby dráty nebyly při montáži příliš přepnuté, nebo nedotažené. Pokud se montují na nový - rovný ráfek, tak musí "zvonit" zhruba stejně.    [J ]   17.11.2018
 Přidat odpověď   (26) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006