MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301957 příspěvků |7293 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 72 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 18.9.2019 16:23  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Prasklá pružina startování ČZ 150/352


 Dobrý den, prosím o radu. Praskla mi startovací pružina. Našel jsem si tady staré příspěvky a tam píší, že je potřeba povolit šroub s levým závitem vzadu na karteru, který vypíná startovací segment, aby šla namontovat nová pružina a nastavit předpětí startpáky. Ale jak se k němu dostat, máte někdo nějaký grif nebo se musí vyndat kolo, rozebrat podsedlové plechy a blatník. Nebo se musí vyndat motor. Díky za radu, abych zbytečně něco nerozebíral.    [Jirka]   13.08.2019     Přidat odpověď  
Odpověď  To M.Š.: Tak jsem sehnal jinou pružinu od pána z garáže, prý ještě z Mototechny. Šla tam úplně normálně bez jakýchkoliv problémů. Předpružit páku a zašroubovat šroub. Za deset minut hotovo, pěkně se vrací. Díky moc za rady, dělal jsem to poprvé, příště už to půjde líp.    [Jirka]   19.08.2019
Odpověď  nebo je repliková pružina blbá. tomu bych se nedivil.......    [Monty]   17.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hlavně žádné násilnosti na karteru nebo na pružině, je možné že řadící mechanismus není vymezen a tím je startovací hřídel tlakem pružiny unašeče trochu zasunutá do motoru - nejdřívě ji zkusit tahem kousek povytáhnout ven(foto). Vratná pružina má mezi zahnutími celkem osm celých závitů a vyjma zakončení do karteru je její délka cca 22-23mm.    [Martin Štindl]   16.08.2019
Odpověď  To:M.Š.-Díky moc za rady. Zkoušel jsem to tím šroubovákem, ale bez výsledku. Je tam strašně málo místa a je to opruz. Nakonec jsem sundal levý podsedlový plech (taky to nebylo bez problémů, je to orezlá stodolovka) a povolil jsem to plochým bitem a stranovým klíčkem. Podle rady jsem polohu startpáky označil, ale stejně je zase problém. Když nasadím novou pružinu do karteru, tak ten zobáček pružiny nejde do startpáky, protože kouká jen malý kousek díry. Zbytek je schovaný pod pružinou. Pružina je prostě širší. Tak zkusím sehnat jinou nebo ubrousím kousek hliníkového karteru pod pružinou nebo zkrátím pružinu o 1 závit.    [Jirka]   15.08.2019
Odpověď  U malé kyvky bez rozebírání zadní části to jde s pomocí delšího plochého šroubováku - hlavně je obtížné šroub povolit a pak dotáhnout protože šroubovák nelze posadit do drážky v ose ale pouze se sklonem. Běžnou malou ráčnu(1/4") s plochým bytem použít nejde protože přímo proti vypínacímu šroubu je čep zadní vidlice a ten volný prostor(cca 3-4 cm) není dost velký aby ráčnu s bitem šlo nasadit.
Nevím jestli by šla použít mikroráčna nebo kombinace ráčnového klíče 8mm s plochým bitem - nezkoušel jsem to ale třeba...
Důležité je před samotným povolováním vypínacího šroubu si na startovací hřídeli vyznačit polohu startovací páky(stačí lihový fix) z toho důvodu že když už se podaří vypínací šroub povolit tak je potřeba vědět v jaké poloze je přibližně volný prostor drážky v unašeči - v tomto případě vypínací šroub se nevyšroubuje celý(!!!v tak malém prostoru je doslova pakárna šroub nasadit zpátky do závitu!!!) ale jen o cca 4,5-5 mm(hloubka drážky v unašeči je 4mm) a při aretování je nutné vědět do jaké polohy natočit startovací hřídel před zašroubováním vypínacího šroubu.    [Martin Štindl]   14.08.2019
 Přidat odpověď   (5) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006