MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315895 příspěvků |8163 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 34 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 17.4.2024 23:07  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Renovace bez oprav promáčklin?


 Dobrý den
Rád bych se zeptal, jestli se také dělají renovací tím způsobem, že se ponechají díly bez oprav všelijakých promáčklin a prohlubní, které stroj za ta léta nabere, a opraví se čistě nový nátěr a chrom. Jde mi o to, že mám mašinu, která už ale byla mnohokrát přestříkávaná, podle toho i vypadá. Můj plán je odrhnout to na kov, přeleštit, ale ďoury nechat. To samé i nádrž, je také samý ďolík - prostě to připravit pro chrom a nástřik, ale nekytovat a nevyklepávat. Je to vůbec normální, dělat to takto? Dává to smysl? Upozorňuji, že jsem totální amatér a neznalec. Děkuji za odpověď    [JirkaSirkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2023     Přidat odpověď  
Odpověď  Zadní část rámu sedla lze vsadit pomocí nahřátí potahu(ve vařící vodě) a mýdla.
Spojovací materiál byl skutečně černěný, dnes lze použít černé zinkování (černý chromát) aj. popř. lze pořídit sadu od MOTO MICHALEC https://motomichalec.cz/index.php?route=product/category&path=60_70    [Martin Štindl]   14.04.2024
Odpověď  To už všichni sázíte brambory? :-(    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2024
Odpověď  Dobrý den
Opět rozvířím vody fóra nemístným dotazem. Pokouším se sestavit sedlo, ale tu ohnutou trubku se šrouby nemohu dostat až dozadu, tedy ke konci gumového potahu. Vadí mi tam právě ty šrouby. Skoro mám pocit, že bych tam musel udělat drážky do té gumy, abych to tam dostal. Nemáte někdo nějaký návod, jak to udělat, prosím?

A druhá věc - spojovací materiál ke 125t. Co jsem tak naštudoval, původní z továrny by měl být černěný. Co jsem se ale tak díval na různé nabídky i na fotky a popisky, tak tam většina lidí dává nerezové šrouby a matice. Používá vůbec ještě někdo černěné šrouby? Ještě mě napadnul černý zinek, ten se nedá použít?
Děkuji moc za odpovědi.
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2024
Odpověď  Nádrž! To by mohlo být ono. Bylo v ní max 2l benzinu, takže žádná velká váha. Konečně mi to došlo :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jo, ale počítám že měla prázdnou nádrž. Tyto zetky jsou na stojanu oproti jiným typům "vyvážené" takže o tom na kterém kole se bude opírat rozhodují i další faktory.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2024
Odpověď  Děkuji Vám, Martine. Zajímalo mne to proto, že když jsem si to Téčko dovezl, tak stálo na zadním kole. Zadní blatník byl dokonce uřízlý kvůli výměně kola, kastlík na nářadí prázdný, sedlo jen hlavbní a přesto to stojí takto.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2024
Odpověď  ČZ 125B a T se při usazení na stojan(počítaje na rovině) opírají o přední kolo (pokud nemají na nosiči tandemové sedlo nebo jinou výbavu). Ale už neodpružená ČZ 125/150C se po usazení na stojan opírá o zadní kolo protože je oproti ČZ 125B/T těžší - náboj céčka tak i oddělitelná rozeta jsou z odlitků (125B/T mají náboj lisovaný svářený)    [Martin Štindl]   31.03.2024
Odpověď  Dobrý den. Mám takový zvláštní dotaz. Jde o to, že v drtivé většině fotek, kdy je motocykl na stojanu, sedí na zemi zadním kolem. Ale někdy jsem viděl i fotky, že stojí naopak an předním kole. Čím to je?
Je to vidět např. zde:
https://zc-moto.webnode.cz/moje-motocykly/cz-125-t/
Já měl za to, že motocykl vždy stojí na stojanu a na zadním kole; může to tak tedy být nebo je to spíš nějaká chyba?
Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2024
Odpověď  Tak vám děkuji za radu, pánové, brzy se určitě ozvu s dalším podivným dotazem :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
Odpověď  Martin má pravdu, patří tam ten Motex. Už je to přes 10 let, co jsem zetku dělal a už jsem si to nepamatoval.
Ty spony, co nabízí Korda jiní, samozřejmě použít lze, ale není to správně.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2024
Odpověď  Aha, tak teď tedy nevím, proč v předchozím odkazu od pana Luboše je v názvu vyloženě napsáno čz 125t. To je něco novějšího?    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  ČZ 125T a Céčka pérácké sponky manžet nepoužívali, manžety se stahovaly ocelovými páskami sys.MOTEX. Stále se prodávají ale od originálů se v detailech liší provedením objímky a závlačky.
https://www.gms.cz/motex?variant=2671734&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIy5HntNmXhQMV_qhoCR1qJA6NEAQYASABEgLh7_D_BwE    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
Odpověď  To by mohlo být ono, děkuji :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
Odpověď  Řekl bych, že tam patří tohle, jako u péráka:
https://www.jawa-korda.cz/objimky-prachovek-manzet-cz-t-c_z187/    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2024
Odpověď  Dobrý den
Opět se projevím jako laik, ale zajímá mne, čím se u originálních strojů 125 b, t.. stahovala manžeta vidlice. Používaly se na to stené pásky, jako je tato?
https://www.motojelinek.cz/Stahovaci-paska-NEREZ-d3846.htm

Nebo se tam používalo něco jiného, dostupnějšího? Já nevím, třeba 5x omotat drátem a zatočit, nebo něco takového. Děkuji za odpověď    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
Odpověď  Ještě dodatek, páčením šroubováky nebo vidličkou se může povytáhnout hřídelka ze spodního uložení v kotoučku a ten může dřít o rotační magnet.    [Stenly]   08.03.2024
Odpověď  Ručička se sundává tak, že hřídelku chytnu kombinačkami pod ciferníkem a prsty s ručičkou pootáčím, až povolí. Předpětí se zjistí tak, že ručičku napružím a přesunu přes dorazový kolíček. Polohu si označím a novou ručičku nasadím do stejného místa a napružením opět přesunu před kolíček. Jinak jak už bylo napsáno, 1000 ot/min =60 km/h platí pro většinu ČS tachometrů.    [Stenly]   08.03.2024
Odpověď  pokud ta ručička ještě ukazuje, tak jí potom nasadit stejně jako byla... A otáčky jsou jednoduchý, jedna otočka = 1 metr, takže 1000 ot/min = 60km/h    [meela]   07.03.2024
Odpověď  to je právě to,
předpětí tam vždy bylo, ovšem jaké ???
historicky mi to nastavovali v PALu Kbely a když jsem tam přestal mít známé, tak v Motexu
předpokládám, že obojí již dnes nefunguje
takže se anebo poptat, anebo spočítat, jak má akuvrtačka rychle točit hřídelkou, při třeba 50 kmh :-D    [Michal]   06.03.2024
Odpověď  Skvělé, děkuji. Já nevěděl, jestli to není nějak pevně spojené s tou hřídelkou a nemusí se to vyndat jako celek, to bych sám nedokázal. A když se mi podaří tu šipku sundat a dát novou, tak má ukazovat na nulu? Nebo někam jinam? Mslím tím v klidovém stavu, já jen jestli tam nemá být třeba nějaké předpětí nebo tak něco. Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2024
Odpověď  dělalo se to příborovou vidličkou...    [Michal]   05.03.2024
Odpověď  Skuste páčiť dvomi šrobovakmi proti sebe, podložiť kúskom dreva    [Peter B]   05.03.2024
Odpověď  Tak nikdo nic? :-( Zítra prostě ten ukazatel zkusím vší silou sundat, snad to povolí a nic nezničím.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2024
Odpověď  Dobrý večer, přečetl jsem celý internet, ale radu jsem nenašel, tak budu zase chvilku prudit. Rozebral jsem dobitý tachometr, ručička je zlomená a sklo vysypané. Zbytek ručičky se pořád zastavuje na 50km/hod. Zkoušel jsem ho šroubovákem, vypadá že funguje. Jak je nasazená ta ručička? Jde vymenit tak, že se prostě stáhne z té hřídelky? Nechci za to moc tahat, docela tam drží. Když ji sundám a budu dávat novou a nastavím to na    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2024
Odpověď  Přesně tak, úplně to cvakne. Ono by to chtělo něco shodit, ale spíš to vypadá na nové pružiny :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2024
Odpověď  Platí to samé, nejsem také nejlehčí a na funkci pružin sedla to nemá vliv. V tomto případě se tedy při sednutí sedlo "opře" okrajem o blatník?    [Martin Štindl]   20.02.2024
Odpověď  Moment, já měl na mysli pružiny pod sedlem, v odkazu jsou pružiny tlumiče předního kola. Já jen aby nedošlo k omylu.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2024
Odpověď  Problém není váha řidiče ale únava/poškození pružin. E-shopy co vím už nabízejí pružiny i pro typ 125T
https://www.motoveterandily.cz/pruzina-predniho-tlumice-cz-125-t/    [Martin Štindl]   18.02.2024
Odpověď  Dobrý večer, jsem tu opět s jednou otázkou, ale teď možná dost hloupou, uvidíte sami :-)
Moje váha se pohybuje kolem docent/přescent, takže nic moc. Když se posadím na 125 t, tak se pružiny (staré a rezavé) úplně zmáčnou a dosednu natvrdo, žádné měkké zapružení a pohyb nahoru-dolů. Je to normální nebo by nové pružiny fungovaly lépe, tedy neměly by se dostat při "normálním" zatížení do úplného zmáčknutí.
Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2024
Odpověď  Skvělé, děkuji moc, opět jste mi pomohl :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2024
Odpověď  Rozhodně bez akumulátoru, je vidět že před nastartováním přepínač zapne na polohu "jízda ve dne" a žárovka v předním světlometu se rozžhaví až po nastartování motoru. Pán naštěstí s Téčkem zachází s citem a startuje ji až po sundání ze stojánku.
Akorát že bez akumulátoru si nezapne parkovací světla a ani klaxon nemůže zatroubit, el.houkačka na to potřebuje prostě "tvrdý zdroj" a to je právě baterie.    [Martin Štindl]   03.02.2024
Odpověď  Já právě mám "Technický popis a návod k obsluze motocyklu ČZ 125 t". No a tam to je tak nějak pro mě záhadně popsáno, ale teď už to snad chápu.
Ale pořád mě zajímá, jestli ten pán má ten akumulátor někde ukrytý nebo to provozuje snad bez něj? :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2024
Odpověď  Je potřeba si o těchto strojích trochu více zjistit - ne na internetu ale v manuálech a katalozích k těmto strojům určených. Manuál i katalog lze stáhnout na internetu ale také zakoupit v tištěné podobě (nabízel a snad i stále nabízí pan Ing. Bohumil Dědek)
Tyto Čezety si na provoz vystačily s magnetem, magneto vedle zapalování bylo i el. zdrojem střídavého proudu pro světla, zároveň i dobíjelo (po usměrnění) akumulátor.    [Martin Štindl]   03.02.2024
Odpověď  Děkuji za odpověď. Takže když o tom ten pán hovořil, tak tím myslel baterku jako skutečnou baterku na nových strojích? A akumulátor ke svícení a houkačce tedy má? Ten akumulátor ale musí mít také někde umístěný a v tomto videu v čase asi 0:35 je vidět, že na motoru u rámu nic není. Je možné, že je to strčené v kastlíku na nářadí? Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2024
Odpověď  Tyto motocykly (ČZ 125/150) mají magneta, akumulátor slouží jen pro funkci el.houkačky a parkovacích světel.    [Martin Štindl ]   03.02.2024
Odpověď  A mám tu zase jeden dotaz. Na tomto videu je hned v první minutě zmínka o tom, že motocykl nemá baterku.
https://www.youtube.com/watch?v=YaaoaITI9bQ
Já měl za to, že baterku měl tento motocykl vždycky, vždyť je na pro ni i místo na motoru u rámu, nebo tomu tak není? Nebo se jedná o nějakou vlastní úpravu? Díval jsem se do několika schémat k tomu zapojení a vždycky tam byl akumulátor napsaný a je zapojený ke spínači a k houkačce.
Děkuji za odpověď    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2024
Odpověď  Kola(vyjma chromovaných u základní a vývozní verze ČZ 125/150C) byla v kompletu v nástřiku viz: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=303241    [Martin Štindl]   22.01.2024
Odpověď  Dobrý večer, tak jsem tu zase s dotazem. Koupil jsem si dráty do kola, surové, bez povrchové úpravy. Chci je nastříkat černým sprejem a potom dvojsložkovým lakem, jako ostatně všechno na této zetce. A tady se obracím na odborníky - jak jsou vyřešeny niple na kolech buď u originlu nebo na ostatních strojích, jsou ponechány v mosazi nebo je na nich taky nástřik? Napadlo mě, že bych po vycentrování kola mohl ty dráty i s niply ještě jednou stříknout, ale netuším, jak to na té mosazi bude držet.
Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2024
Odpověď  Tak to bude asi ono, děkuji :-) ta barva byla opravdá pěkná, držela jako hrom, tak asi nebyla vypalovaná, ale smaltovaná. To nedokážu posoudit, nevím rozdíl, bylo to dost tvrdé na broušení, ale nakonec povolila.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2024
Odpověď  Pro B/T se vyráběli později náhradní řidítka("smaltovaná"), nejspíše z důvodu zavedení lidovky(období nedostatkového niklu). Může to být právě tento případ.    [Martin Štindl]   12.01.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nalezeno na internetu    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.01.2024
Odpověď  Tak na těchto stránkách
https://www.motomagazin.cz/index.php?action=cz125t&menu=12&pos=cz125tuvod
jsem našel tuto informaci k Téčku
Řídítka: chrom (černá barva)
Je tedy možné, že se nějaká Téčka dělala s černými řídítky? Všude na netu jsou nová řídítka pouze v chromu, ale to není nic překvapivého.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2024
Odpověď  Nene, jde o Téčko. Možná jsem Vás zmátnul tím, že jsem psal, že jeden střed kola byl červený. A skutečně byl, barva držela jako hrom, ale už je dole. Druhý střed byl černý.
Jinak dráty v kolech jsem přestříhal, ty byly nepoužitelné, na nich byl nánosy barvy.
Ráfky chci nechat jak jsou, nechci kytovat ani plnit ty všelijaké rýhy, jen je nastříkat.
Já si totiž nemyslím, že používaný motocykl z roku 1948 by měl vypadat, jako by právě sjel z výrobní linky a byl celý nablýskaný.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2024
Odpověď  U těch samotných ráfků rez tolik nevadí, problém by byl u drátů výpletu. Zkontrolovat na nějaké "zaručené" rovině jestli ráfky nejsou prohnuté.
B/Téčka a první rok(1950) vyráběná Céčka měli řidítka chromovaná. Já měl dosud pocit že se tady probírá Céčko(?)    [Martin Štindl]   11.01.2024
Odpověď  Tak jsem postoupil, ráfky jsem pomocí ocelového kartáče a vrtačky obrousil až na kost, ovšem jsou tam velké známky koroze a všude možně nějaká poškození, ale to mi nevadí, jen ať to tam je. Ovšem zarazila mě jedna věc a na tu bych se rád zeptal místních odborníků. ČZ 125T se dělaly pouze s chromovanými řidítky? Aspoň tak jsem to našel na netu, že řidítka patří mezi součásti, které byly chromované. Když jsem totiž dnes odbarvovačem měl během chvilky domácí nástřik dole, tak se objevila krásně lesklá černá barva, původní, vypalovaná. Místy byla sice orezlá, ale celkově byla moc pěkná. Ta mi dala zabrat opravdu dost, ale dráťáku také neodolala. Pod ní už byl kov, takže žádný chrom. Je možné, že se dělalo Téčko s černými řidítky nebo je to převzaté třeba z "kominíčka"?
Děkuji za odpověď    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2024
Odpověď  Na masivním kovu horkovzduska moc nefunguje, zvlášť u vzdorující barvy. Kov odvádí rychle teplo a je obtížné dostatečně ohřát. Stříkaný chrom dělal kdysi jeden člověk tuším v Brně? Náročná technologie... Ostatní náhražky jsou paskvil, stribrenky. Tepelná odolnost není,je to barva.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2024
Odpověď  Na odstranění nástřiku lze použít i aceton - díl se zabalí do tkaniny(např. bavlna, ne nic s umělým vláknem), poleje se acetonem, hodí se to do igelitového pytle a zaváže. Po dni se díl vyndá a barva se snadno oškrábe - takto lze odstranit i komaxit který se těžko odstraňuje pískováním.    [Martin Štindl ]   02.01.2024
Odpověď  Je dobrý nápad tu originální, pevně držící barvu zkusit odtranit např. horkovzdušnou pistolí? Na těch středech kol se nedá úplně krásně dostat kartáčem nebo šmirglem, tak něco takového by šlo? Aspoň ji narušit a potom doškrábat. Samozřejmě nemyslím stav, kdy by se střed rozpálil do běla, ale prostě to nahřát a spálit barvu. Dá se to dělat takto? Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2024
Odpověď  Ale to bude asi něco k vypálení, neumím si představit, co by udělal obyčejný nástřik na kolenech výfuků. Snad jen ta nádrž, ta by asi klapla, ale zrovna nejvíc viditelná věc, no nevím :-) To bude ale celkem velký rozdíl mezi chromem a imitací, musím se po něčem kouknout.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2024
Odpověď  Myslím, že existuje něco jako chrom - nástřik . . . (imitace chromu ?)    [radek]   02.01.2024
Odpověď  Ještě dodatek. Na deformované, prorezle atd. díly Vám nikdo chrom neudělá.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2023
Odpověď  To je právě ten problém...z rozpustidlovych na trhu nejspíš nic. Je to vypalovací barva. Jak už jsem psal níže, zkusit louhovnu nábytku, lázeň horkého louhu třeba mně pomohla s barvou ze Stadiona. Ale úplně 100% to taky nebylo. Navíc se do lázně nesmí dostat nic z hliníku, zmizí. Asi jediná jistota je mechanická cesta, broušení, tryskání. Zničí se ale chrom a tryskat pod chrom taky není úplně to pravé. Nechci dělat chytryho, ale hodně důležité je hned na začátku si ujasnit, jakého výsledku se chci dopracovat a podle toho rozmýšlet,zda existují realizovatelné postupy,jak se tam dopracovat. A jsme zase na začátku, všechno hnusně prelakovany i s chromem,pobouchany... Lze tento stav restaurovat a dokážu to, jak inspiruje uživatel v asi 4. příspěvku? Co vlastně půjde zachránit a dokážu to? Nový lak na pobouchany plechy? Jak to bude vypadat? Co s chromem? Atd... Ale je to Váš motocykl...;-)    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2023
Odpověď  Problém je, že při odstraňování těch vrstev jsem pochopitelně důkladně poškrábal i tu červenou, navíc je to střed kol, tam se to nedá nějak očistit, musím to vzít fest na kov všude.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2023
Odpověď  Tak tam tu původní červenou nechte.
Původní chrom, původní barva, klidně důlky v povrchu- prostě PATINA.

Kde je problém?    [Monty]   31.12.2023
Odpověď  Možná ta zetka byla původní vývozka, třeba bude u ten zbytek v červené. V případě že by se stroj potřebovat nový nástřik, tak je vhodnější pískování a následné "fosfátování" odrezovačem HOKR.    [Martin Štindl ]   31.12.2023
Odpověď  A mohl byste mi poradit, které rozpouštědlo je vhodné na originální barvu? Dnes jsem začal pucovat středy kol, na zadním jsem nejprve odstranil vrchní černou, šla krásně, pod ní byla zelená, pod ní se skrývala stříbřenka a pod ní už byla originální tmavě červená a s tou jsem nehnul :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2023
Odpověď  P07 je rozpouštědlový odstraňovač, stačí letmo přičichnout... Louh cítit není skoro vůbec. S chromem pochopitelně neudělá vůbec nic, stejně jako aceton, benzín, chlorkaučuk, nitro a další rozpouštědla. To, že nesežere originální lak, je celkem očekávané. Ne však kvůli "kvalitní práci", ale protože jiné složení nátěrové hmoty, kterou prostě ta jeho rozpouštědla nenaleptají, nebo jen velmi obtížně a pomalu. Běžné nitro, syntetiku ničí pouhým pohledem ;-), jak jsem naznačil už v předchozím příspěvku.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2023
Odpověď  To by mě tedy zajímalo, na jaké bázi ten odstraňovač barvy P07 vlastně je:
"P07 neobsahuje louhy ani kyseliny, šetří tak především kovy, nekorodují". No vyzkouším to, jak radíte, někde na nenápadném místě a uvidíme :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2023
Odpověď  Barvožrout na bázi LOUHU neublíží chromu.
Nebál bych se toho. Ideálně na kousku zkusit, nekde dole, kde případně nebude vada vidět.    [Monty]   29.12.2023
Odpověď  Možná jsem se v tom trochu zamotal, to je fakt. Myslel jsem to tak, že když bude ten chrom nádrže po odstranění barvy dobrý, bez rezu, tak bych ho tam nechal původní. Mám spíš strach, co s chromem udělá ten barvožrout - nové nástřiky rozežral velmi pěkně, když jsem se dostal na původní barvu, tak tam už moc nezabírá, přece jen je to kvalitně udělaná práce.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2023
Odpověď  Nemáte v tom nějak zmatek?
Tak v původním dotazu se píše o NOVÝM LAKU A CHROMU. Ted řešíte, jak sundat barvu a chrom zachovat......    [Monty]   29.12.2023
Odpověď  Luboši, jsi můj člověk! To jsem přesně chtěl slyšet, že se to tak taky dá udělat, ovšem jestli to je ten správný postup, těžko říct. Ale mám trochu obavy z nádrže - je přestříkaná, pod barvou se ukazuje původní chrom, nevypadá ale úplně špatně. Dá se nějak restaurovat chrom? Abych nemusel celou nádrž mít vybleskanou nádherným chromem a všechno odstatní nic moc. Vypadalo by to asi divně. Když budu chtít odstranit barvu z toho chromu barvoužroutem, P07 https://www.ebarvylaky.cz/odstranovac-starych-nateru-p-06-p06/10879-odstranovac-nateru-p-07-p07-06-l-colorlak.html
nesežere to i tecn chrom pod tím??    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2023
Odpověď  Jednou jsem postupoval podobně u zetky, kdy všechny nepoužitelné díly byly vyměněny, největší nerovnosti opraveny, ale tak, že byla většina nepravostí vidět. Přebytečné nánosy barvy odstraněny, na rez tanin a jako lak použita černá matná ve spreji z VHV. Jediný motor a kola prošly pečlivou opravou. Zetka tak jezdí léta a většinou se každý divý, jak zachovalá motorka to je. Přitom to byl doslova šrot. Velkou výhodou je, že se na ní jezdí a jezdí beze strachu o nějaký šrám. A návrat do plnohodnotného provozu vůbec nebyl drahý.
U jiných moto jsem takto nepostupoval, ale také na nich tolik nejezdím.    [Luboš]   28.12.2023
Odpověď  Pak to ale není renovace ani restaurace, ale možná jen zbytečná práce. Záleží jestli za to ten stroj opravdu stojí a je i o financování. I GO není vždy GO, ale někdy jen Generální Oplach.    [Lojza]   28.12.2023
Odpověď  První dva příspěvky k tématu vyjadřují i můj názor. Lak a chrom, aby nový vypadal staře, se dá udělat tak na plastikovém kitu. Na skutečném stroji velmi těžko. Jestli je naneseno více vrstev barvy, tak s odstraňovačem bude práce nejspíš pakárnou. Obvykle naleptá a zvedne pouze jednu vrstvu, tedy co vrstva, to nový nános barvožeru. Nechcete-li tryskat, potom by mohla pomoct třeba blízká louhovna nábytku. Různé podoma dělané laky bůhvíjakou barvou by měly jít v horkém louhu dolů raz dva.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2023
Odpověď  Ono to nejde nechat tak jak to je - to bylo mockrát stříkáný někde ve stodole, že dráty už mají 5mm v průměru, všude jsou vidět krápníky barvy, prostě zmatlanina. Mě nějdříve napadlo udělat ten nový nástřik s patinou, ale jak toho docílit? Pak by mi to dávalo větší smysl. Myslel jsmem si, že se třeba taky dělá to s tou novou barvou a bez dokolých ploch. Dolů to asi půjde dobře nějakým barvožroutem, ale měl jsem dilema co potom. Já právě nechtěl dokonalý naleštěný stroj, ale takhle to taky nemůže zůstat, je to tak na polňačku jen.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2023
Odpověď  Buď to nechaj tak jak to je, alebo to sprav tak ako sa patrí,
Inak to bude ako päsť na oko, 😄    [J]   26.12.2023
Odpověď  Připadne mně to jako blbost.

Bude to blejskavý,ale přitom dobitý?
Bud nechat na pokoji uplně, nebo pořádně vyrovnat a udělat to JAKONOVÝ.    [Monty]   26.12.2023
 Přidat odpověď   (68) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006