MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306142 příspěvků |7498 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 66 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 5.7.2020 12:43  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Pohotovostní stojánek na péráka - "policajt"


 Zdravím,prohledával jsem předchozí témata a nikde jsem nenašel detailní foto uchycení pohotovostního stojánku.Na svém péráku jsem měl replikový pohotovostní stojan s dlouhým ramenem,ale ten se neustále ohýbal a tak jsem ho musel demontovat.Kamarád mi za natažení elektroinstalace daroval původní pohotovostní stojánek,je sice upravovaný ale asi půjde uchytit.Předpokládám že první šroub(nad ramenem)stahuje sponu kolem trubky stupačky a druhý stahuje vzpěru trnu stupačky(aby se zabránilo protočení stojánku).Mohl by někdo ochotný sem vložit detailní fotky uchyceného stojánku?
Dále jsem slyšel od kamarádů že replikové pohotovostní stojánky nejdou bez úprav spony uchytit,máte někdo podobnou zkušenost?    [Martin Štindl]   15.11.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  Pane X, ano, existují originální výkresy Jawa na tyto brašny.    [jwm]   08.04.2020
Odpověď  někdo tu mluví o originálních brašnách ... dělala je jawa jako příslušenství nebe kde se vůbec braly?    [.]   29.03.2020
Odpověď  Brasna jako brasna, davalo se co bylo doma, nebo kdyz nebylo nic doma tak co ti usil nejblizsi svec prtavec. Takze tezko najdes originalni brasnu na peraka, ale jen brasnu ktera pasuje na peraka. Nahore dve prezky ktere pasuji rozteci na nosic a nekde uprostred na "zadech" brasny treti prezka pro prichyceni ke kolme vzpere blatniku (nebo noze starsiho provedeni nosice) aby brasna za jizdy nevlala jako psi usi.    [takysportkar]   04.03.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ahoj, mám dotaz , kdysi jsem zakoupil díly na peraka a byly tam i tyto brašny , moc jsem to neřešil . Teď to začínám chystat a když jsem si dal ve vyhledávači brašny pérák tak se mi objevují spousty druhů i nové vyrobených ,ale ty co mám já jsem nenašel. Nepozná je náhodou někdo?? Děkuji    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.02.2020
Odpověď  Děkuji za rady,ano uchyceni výfuku mám ve středovėm švu,když dám delši stupačku tak bude startovaci páka bouchat o stojánek,jak už to tady někdo psal.Asi si stojan udělám sám,bude dlohá zima,tak si stim pohraju.    [Milan]   07.10.2018
Odpověď  Která replika pasuje ti neporadím (ze zásady bych koupil u Nepokoje). Ale pokud máš péráka 250 a výfuky replikové s uchycením ve středovém švu, tak ti ani originál policajt nepůjde nasadit. Musel by jsi mít buď delší levou trubku stupačky nebo výfuky s uchycením bočním páskem. Tím se výfuky i s koleny dostanou blíže ke středu motorky a je pro policajta jakž takž místo.    [fikuscz]   06.10.2018
Odpověď  Dobrý den,mám pėráka 1953, která replika stojanu pasuje,od pána Nepokoje nebo od Motorenu.    [Milan]   02.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z fotky bohužel rozměry nepoznám ale vypadá to, že jsou od originálu odlišné.Je mnoho výrobců a každý má zaručeně ty správné.Výkresy jsou na dva typy,jeden typ je pouze z kůže a druhý typ má kostru s plechové páskoviny.Dvěma úchyty je brašna zavěšena za nosič a vodorovným řemínkem drží za svislou vzpěru od blatníku.Na foto jsou originální brašny,kupované v roce 1951 v Plzni v mototechně.    [jwm]   10.06.2015
Odpověď  Zdravím, dívám se na níže uvedený výrobní výkres brašen. Zvažuji koupi na svůj stroj.
Tyto jsou tedy špatně?
http://aukro.cz/brasny-jawa-perak-i5409107960.html    [Vulcan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2015
Odpověď  Ani Franta Nepokoj ani přátelé zo slovenska výkres neviděli.A takto vznikají problémy s montáží.Frantovi výkres klidně dám, má špatně umístěnou,nevhodnou pružinu a nemá zahnuté konce třmenu,viz výkres.Přátelé mají abnormálně dlouhou nožku stojanu.Pak to správně nenamontujete kdyby jste se zbláznili.    [jwm]   09.06.2015
Odpověď  No,to si myslím,že uchycení na jeden šroub by nebylo asi dost stabilní a i spolehliví,přeci jen dva šrouby jsou jistější.Já se ted dívám na ty replikový stojánky a asi taky záleží,jakou máte replik,případně.Zcela stejné nejsou.Zde je od Motoren:
http://www.motoren.sk/shop/detail/771/31
a tady od pana Nepokoje:
http://www.nepokoj.cz/php/view.php?action=detail&a mp;galerie=Stojany%20a%20hlin%C3%ADkov%C3%A9%20odl itky@St%C3%A4nde%20und%20Allugusse&page=3& name=195
Přijde my,že Motoren má užší tu nožku?.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2015
Odpověď  Teď jsem si všiml ještě jedné zásadní věci. Ten třmen stojánku na výkresu má pouze jeden šroub na stažení a délka je 46 mm. V tomto případě by bylo logické ho namontovat dle popisu jwm. Takto vyrobený třmen jsem ještě nikdy u stojánku neviděl. Co jsem měl v ruce originál, měl vždy šrouby na stažení dva a délka toho třmenu byla kolem 60 mm.
Jestli náhodou neproběhla během výroby nějaká inovace stojánku a tím pádem i odlišné umístnění na trubce stupačky. Proto se tu dohadujeme každý o něčem jiném.....    [fikuscz]   08.06.2015
Odpověď  Tak, pokud bych měl trubku stupačky podle toho výkresu, asi bych toho polocajta mohl uchytit tak, jak jsi popisoval.
Měl jsem péráka v původním stavu a trubky musel už někdo vyměnit. Dle výkresu by měla být délka trubky od navařeného záchytu asi 116 mm (když počítám 2 mm sílu materiálu)a já ji mám jenom 85 mm.    [fikuscz]   08.06.2015
Odpověď  34mm,kdyžtak Ti to pošlu ve větším rozlišení.    [jwm]   08.06.2015
Odpověď  Oldo, prosím tě, na tom výkresu stupačky, kolik je rozměr toho kousku co se zasunuje do trubky. Na obrázku to nejde poznat.    [fikuscz]   08.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Originál Jawa brašna rok 1947.    [jwm]   08.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další.    [jwm]   08.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Třmen stojanu.    [jwm]   08.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na sci-fi nekoukám, mám rád realitu a mám výhodu , že v dobách ,když jsem dával stojan na péráka, repliky ještě nikdo nevyráběl.Druhá věc je , jaké stupačky tam máte namontovány, na 250 ccm je délka stupačky 152 mm u 350 ccm je stupačka zákonitě kvůli karteru delší ale na tu výkres nemám. Montážní výkres podskupiny stojanu jsem také nenašel.Výkresy, které jsem našel, jsou dole.Jako bonus pro odborníky co slýchám po burzách posílám originální tovární výkres na brašny péráka.    [jwm]   08.06.2015
Odpověď  na 350 a stupackach 350 mi prijde montaz dle JWM jako scifi. Zkousel jsem to a cely mechanizmus pak narazi do vyfuku. Proste to tak nejde na mem stroji.    [tomtnt]   07.06.2015
Odpověď  No,pokud máte tovární výkres,tak není co řešit.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2015
Odpověď  No pokusím se ho najít ale jestli se to vyřeší si nejsem jist, protože jsem sem kdysi dával tovární výkresy s rozměry linek nádrže a výkres barevného provedení kontrolek u Janečka ve spínačce a od té doby tu už bylo mnoho zaručeně originálních verzí ale žádná nebyla shodná s dokumentací.    [jwm]   03.06.2015
Odpověď  Zajímavý,kdyby se vám povedlo najít ten montážní výkres,tak by se to jednou provždy vyřešilo.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2015
Odpověď  no nevím, ale trn té stupačky u toho zeleného zrovna na origo nevypadá.    [Radek]   03.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nemá cenu se dohadovat,tovární výkres na stojan mám a pokusím se také najít i montážní výkres pozice stojanu ale máte to oba špatně.Namontovat to samozřejmě jde,viz foto originálního stojanu.Zbytečně máte páku a tím i sílu na stojan dál od těžiště motocyklu,nehledě na to, že motocykl musíte mít hodně nakloněn, protože čím je stojan více "ven", tím je úhel ostřejší.Trubka stojanu je z "hlavy" tuším 185 mm dlouhá.    [jwm]   03.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady detail focený ze předu. Všechny díly originál.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.06.2015
Odpověď  O.K.,tak dík.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2015
Odpověď  To Elstem: Nikam nechoď, tak jak to popsal jwm ten stojan namontovat nejde. To by ta trubka stupačky musela být minimálně o 2cm delší a to by pak teprve startovačka do stojánku narážela...    [fikuscz]   02.06.2015
Odpověď  To jwm,tak to ti děkuji za radu,já to mám stejně jak vana hb,jdu to předělat a jsem zvědav,jak to bude poznat.Dík.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2015
Odpověď  Vana-hb, stojan máš špatně namontovaný,máš ho na trubce stupačky vysunut moc ven, proto Ti naráží start páka a stojan je krátký.Všimni si, že na konci U- profilu jsou čela stojin přihnuté dovnitř/4mm/ a tyto zahnuté konce mají obemykat stojinu co drží vlastní stupačku.To znamená,že oba šrouby/ originál jsou M 8x1/ mají býti za stojinou stupačky směrem k motocyklu a ne mezi jako to máš Ty mezi šrouby.Snad jsem to napsdal srozumitelně.    [jwm]   02.06.2015
Odpověď  no v případě doplňkového dílu, jako je bočák, bych se vyprdl na , v tomto případě,"problematickou originalitu" a raději zvolil funkční kývačkovej bočák.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2015
Odpověď  Kejvačkovej tam jde dát,ale musí se zkrátit noha.

Prodávali jsme to na burze,ale zákazníci ohrnovali nos "to není originál,pane"....    [Monty]   31.05.2015
Odpověď  možná teď plácnu blbost, ale nešlo by na péráka dát klasickej kývačkovej boční stojan, kterej se montuje přímo na rám? nevím teda z jakého důvodu se ten péráckej chytá za stupačku, když mi přijdou ty motorku pro ten kývačkovej stojan technicky úplně stejné, ale opírat motorku za stupačku mi přijde fakt blbost. To soudruzi nějak nedořešili.
Vim, že kolikrát se okolo bočáku dá otočit celá motorka, když je člověk v úzké uličce, ale okolo bočáku chyceném za stupačku, bych to určitě nezkoušel.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2015
Odpověď  no dneska jsem to zkousel a nepodarilo se mi to uplne spasovat. musel bych asi trosku roztahnout ten uchyt stojanku. Nicmene dostal jsem se daleko a tak jsem letmo vyzkousel startovat a chytal jsem o vystupek na pruzinu. Kdybych to dopasoval bylo by to jeste horsi. Takze akce policajt s me strany zatim pada.
Treba me ale nekdo na pripadnem srazu presvedci ze policajt je dobrej a melo by to smysl ho namontovat.    [tomtnt]   31.05.2015
Odpověď  No právě to je ten problém. Ta stupačka sama o sobě není nic moc Amopřít o ni váhu motorky je šílenství.    [vana-hb]   31.05.2015
Odpověď  Nic se neboj, co by tak asi povolilo? Stupačky je kus zastrčeno v trubce. Stojan funguje bez potíží.    [fikuscz]   29.05.2015
Odpověď  Taky jsem toho policajta měl na pérákovi a je to hodně nedomyšlené. Bál jsem se, že se povolí stupačka a motorka spadne...tak jsem to sundal. Lepší je pořídit policajta z kývačky který drží na rámu. Toho mám ma 350-18 a v pohodě.    [Michal]   29.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  A takhle to vypadá celé. Startovačka vyjde zrovna proti šroubu což je dost na houby protože se v ni za chvíli udělá důlek - nějakou ochranou gumu jsem nedořešil. Jinak technicky vzato je policajt na péráku zajímavost ale reálně nepoužitelný. Problém je, že policajt je docela krátkej a motorka se na něj poměrně hodně nakloní. A druhej problém je, že se jedná o technickou nedomyšlenost protože opřít celou váhu motorky o stupačku která je slabá sama o sobě neni moc inteligentní a je vidět jak se to celé ohýbá a trpí.

Mám ho, nepoužívám ho, asi ho sundám a shovám do krabice k ostatním origo dílům.    [vana-hb]   28.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  ... a takhle to vypadá z druhé strany.    [vana-hb]   28.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle je to uchycené ...    [vana-hb]   28.05.2015
Odpověď  Používám policajta jak na Zbrojovce 250, tak na komunistovi 350. U Zbrojovky vše v pohodě. Na komunistovi musím při startování policajta sklopit.    [fikuscz]   26.05.2015
Odpověď  Martine, chystam se o weekendu namontovat policajta. Co ma clovek delat kdyz ceka na znacky :) CHtel jsem se zeptat jestli s tim jezdis nebo jsi to sundal. Zatim jsem prohledaval forum a s moc velkym uspechem policajta nikdo nepouziva?    [tomtnt]   26.05.2015
Odpověď  zandi stupacky jdou namontovat i kdyz je vyfuk (se stredovym uhychenim) prisroben z venkovni strany. mam to osobne vyzkouseno.
ale pozor, zadni stupacky maji dvoji delku provedeni. mam je doma oboje.    [anonym]   16.11.2009
Odpověď  tak už jsem na to přišel, já mám totiž výfuky vnitřkem tak proto to sedí...    [Meela]   16.11.2009
Odpověď  Meela:Tlumiče jsou rovnoběžně s kolem,to není problém.Samotné koleno lze u válce natočit do polohy pro jakékoliv provedení tlumiče.Ty fotky co jsi sem vkládal,nemáš náhodou právě ty trubky stupaček pro 350tku?Délka trubky stupačky pro 250 je od rámu k začátku závitu asi 10cm.    [Martin Štindl]   15.11.2009
Odpověď  A jdou ti tlumiče výfuků rovnoběžně s kolem? Teoreticky by šla trochu změnit poloha kolena... Jinak novým provedením ničeho to snad nebude, já mám rok 54 a moc novějších věcí na něm už být nemůže :-)    [Meela]   15.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tohle je nejpravděpodobněji kámen úrazu,mladší provedení výfukového tlumiče,kdy je úchyt na středu tlumiče a přišroubován k vnějšku dolní spony kluzáku-proto je koleno výfuku a samotný tlumič vysunut asi o 7mm oproti staršímu provedení.Díky tomuto "technickému zjednodušení" nelze uchytit ani originál stupačky spolujezdce.Pravděpodobně tehdy technici přišli se zjednodušením tlumičů a zapoměli na montáž doplňkové výbavy.    [Martin Štindl]   15.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto to vypadá při nasazení na motocykl,víčko simuluje výfukové koleno.    [Martin Štindl]   15.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto je uchycen stojánek na samotnou trubku stupačky.    [Martin Štindl]   15.11.2009
Odpověď  Ne,pérák je 250tka a ty trubky jsem kupoval od motorenu v Chotusicích,vyžádal jsem si právě pro 250tku,na 350 jsou kvůli motoru delší.Navíc ty trubky stupaček jsem porovnával s origo u kamaráda,rozdíl je jen v závitu a samotném zpracování.Kdyby byly na 350,tak by stojánek už asi uchytit šel.    [Martin Štindl]   15.11.2009
Odpověď  Nie od kolena, ale od nakopovačky a vyzerá ako keby tá trubka bola rovná.    [tibisz]   15.11.2009
Odpověď  Martin Štindl - nemáš tam trubky stúpačiek z 350-tky? závit vyzerá byť ďaleko od kolena.    [tibisz]   15.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zjistil jsem pro mě jednu "Jobovku".Upálil jsem ty přivařené pásoviny a zkoušel stojánek nasadit,ale nelze ho uchytit protože se kloub opírá o výfukové koleno.Přitom na samotné demontované rameno stupačky jde nasadit bez problémů.Trubky stupaček jsou sice replikové od Motorenu,ale v tom snad problém nebude.Není to náhodou proto,že tlumiče výfuku už mám mladšího provedení(uchycené na vnější straně spony kluzáku) a tím jsou kolena více do strany?Díky tomu nemohu nasadit ani stupačky spolujezdce.    [Martin Štindl]   15.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já ho mám takhle viz foto    [robert]   15.11.2009
Odpověď  Chybička se vloudila, mám tam být že jan má pravdu... Ale mně se stojánek nikdy kastlíku nedotknul, asi záleží na namontování, hlavně nesmí být ohlá trubka stupačky.    [Meela]   15.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady máš dvě fotky, ale lepší teď neudělám. Jedna je zezadu a druhá zespodu. Tomtnt má pravdu že k nakopnutí musí být stojánek sklopený, ale to nijak výrazně nevadí. Jo jinak ten stojánek má mít závity na ty dva šrouby, já mám jeden strhnutej proto je obráceně a z druhý strany mám matku...    [Meela]   15.11.2009
Odpověď  Honzo, me se podaril sehnat original. pri porovnani se replikou byl rozdil jen v jednom detailu diry a trochu jinak tvarovane ohybani a zaobleni. Jinak je to stejne. To znamena, ze tim nejspise netrpi jen replika ale i original. Marine, muzu sem nafotit original ale jen samotny, namotnovany ho zatim nemam. Pokud chces pisni.    [tomtnt]   15.11.2009
Odpověď  Koupil jsem repliku stojan na slovensku pěkně seděla ,ale když jsem startoval moto ,tak musíš mít stojánek postavenej ,jinak do něj nakopávačkou drbneš ,když jsem ho nohou sklopil, tak mi praštil do kaslíku a odřel si lak.Tak jsem ho sundal, nehledě na to, že je uchycen na stupačce,takže by se časem vyviklala.    [jan]   15.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je pro zajímavost detail té úpravy,po odřezání těch dovařených částí by už měl jít nasadit.    [Martin Štindl]   15.11.2009
 Přidat odpověď   (59) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006