 Zdravím, konečně jsem sehnal péráka. Podle štítku se jedná o rok 1948, výrobní číslo je
11-17921 a štítek je psán anglicky. Motorku jsem si přivezl v rozebráném stavu a skoro kompletní.
Co jsem si všiml, chybí nosyč, kryt řetězu, výfuky a drobnosti. Motorka 10 let ležela rozebraná
v dílně a trochu orezla. Byl jsem překvapenej, že válec není vyrezlej a i nádrž z vnitřní strany je
celkem v pořádku. Na rajče sem nahrál fotky, prosím znalce aby mi zhruba od oka řekli jestli díly
sedí jak mají na tento rok a typ. Postupně budu dohrávat fotku dílů a skládání motorky. [Standa_2] 20.12.2009 Přidat odpověď |
| nevite prosim do ktereho roku se delal perak Zbrojovka? [Libor] 22.02.2010 |
| tak to potom jo :-) [Mirek] 21.02.2010 |
| Ano, mam ji v krabici s dily.. :) [Standa_2] 21.02.2010 |
| a vzpěru zadního blatníku máš ? :-) [Mirek] 21.02.2010 |
| Riditka se vyresi, neboj.. :) Standa_2 [Standa_2] 08.02.2010 |
| GRATULUJI-je vidět že jsi se do toho zakousl,pěkně ti to narůstá(jen prosimtě už udělej něco s těmi
řidítky,nic ve zlém)ať se ti daří i dál,i když ještě práce na tom je jak na kostele. [skvarek] 07.02.2010 |
|  na zkoušku jsem nasadil vyfuky.. [Standa_2] 07.02.2010 |
| sikovny klampiar taku nadrz rozoberie narovna a opat zavari :) ak sa chce tak sa da... [janko] 22.01.2010 |
| Bál bych se toho, že ta rána v zadní části nádrže nepůjde moc dobře vyklepat :( [S.] 22.01.2010 |
| jakub.cr@gmail.com [Standa_2] 21.01.2010 |
| Stando,nemám na Tebe stále mail. [Willi 109] 21.01.2010 |
| Něco z toho mám určitě,podívám se a nafotím. [Willi 109] 19.01.2010 |
| chybi mi nosič, zebrovany kryt karburace, filtr karburatoru, spinacka FJ a to jsou snad vsechny
dulezity veci. dej mi mail, poslu ti vice fotek nadrze.. [Standa_2] 19.01.2010 |
| Šla by na chrom? Napiš co potřebuješ. [Willi 109] 19.01.2010 |
|  Pokud by mel nekdo zajem, tak jedna FJ nadrz mi zbyla, je trochu pobouchana, ale nic
katastrofalniho.. Bral bych klidne neco vymenou na peraka... [Standa_2] 19.01.2010 |
|  Nádrž a sedlo je na motorce i spolu s krytem retezu.. [Standa_2] 19.01.2010 |
| jirikS: vetsinou na aukru za nekrestansky penize a pak sem tam zajdu na burzu. [Standa_2] 19.01.2010 |
| Můžu se zeptat, kde ty díly sháníš? [jirikS] 19.01.2010 |
|  a jedna FJ nepobouchana a nevyrezla nadrz... [Standa_2] 19.01.2010 |
|  Tak mam kocene origo sedlo... [Standa_2] 19.01.2010 |
| Zdravím, mám doma Péráka r.v. 1948, výr. č. 11-28... nafotím to detailně a podíváme se na to. Taky
mě zajímá co tam není původní. Ale podle mých informací jsou z tohoto roku co kus to originál. [jirikS] 18.01.2010 |
| omlouvam se za chybu.. Clovek prijde zmrzlej od motorky a dela chyby.. :) sekl S renovaci.. ;) [Standa_2] 16.01.2010 |
| Willi 109: mohl bych te poprosit o nejake foto, abych si predstavil,presne co mas na mysli?
Diky moc Ondřej: koupil jsem je v inzerci, zrejmne od nekoho, kdo sekl z renovaci.
Cena byla "sakumprdum" 4 tis. [Standa_2] 16.01.2010 |
| kolik tě stály ty výfuky a odkud je máš? díky [Ondřej] 16.01.2010 |
| Na Tvýho péráka bych dal výfuky bez tý matky (převlečnou trubku s těsnící šňůrou)a jiný uchycení na
rám (buď oboustranné uchycení,nebo půlobjímku). [Willi 109] 16.01.2010 |
|  dalsi novinky.. Vyfuky jsou trochu orosene jak prisli od posty.. [Standa_2] 15.01.2010 |
|  Zdravim, tak dnes pribyl kryt retezu.. [Standa_2] 30.12.2009 |
|  + nejake lepsi foto ze zadni strany [Standa_2] 25.12.2009 |
|  Zde jsou fotky skrinek.. [Standa_2] 25.12.2009 |
| Tak o zapalování nic nevim,dělá mi ho generální ředitel firmy ,,Krach a Švindl". Na nádrž
se podívám,mám to rozebraný,ale spínačku jsem nevyndával.Jenom vím,že je tam hliníková Jawa-ČZ. [Willi 109] 20.12.2009 |
| Na nádrži je jawa se zetkem,na štítku je zbrojovka brno a je v angličtině.Přední blatník je na 6ti
šroubech odrazka šroubovací.Dostal jsem k tomu bakelitovou spínačku s dvojcívkou a také zapalování s
jednou destičkou. Ale nevím jestli to jde do sebe-co vím tak tyhle statory se montovaly na první
ogary a dvojcívková spínačka zase až na ty poslední.Takže v tom mám docela hokej a nikde se nemůžu
dopátrat jak se dvanácky časem měnily. [Lordmekrašlej] 20.12.2009 |
| Takže máš nápis Jawa?Já mám číslo 4967,r.v.1950.Na štítku Jawa a prázdný kolečko,na nádrži to
samý.Ještě mám štítek z roku 49 a je tam Ogar v kolečku se zbrojovkou(klasika).V.č.teď nevím,můžu
napsat později. [Willi 109] 20.12.2009 |
| Willi 109- Zajímá mě ta tvoje dvanáctka. Já mám dvanáctku z konce roku 49 a je tam nádrž se zetkem
origo šedá i s linkama. Myslel jsem že by tam měla být ogarácká,ale zdá se že to takhle bude
originál.Můžeš prosím napsat jaké máš výrbní číslo? Já mám 4549 a ve velkém techničáku je poznámka:Z
továrny Zbroj.Brno pod č.113 ze dne 5.10.1949. [Lordmekrašlej] 20.12.2009 |
| Jo,jsou s lemem ven.S lemem dovnitř jsem moc neviděl,rád bych je koupil,nebo vyměnil.Dělá někdo
repliky? [Willi 109] 20.12.2009 |
| Willi - ale to je fakt - s lemy ven možná,ale jistě ne s odrazkou do gumy.Takže asi fakt vyměněný. [Monty] 20.12.2009 |
| A nádrž v origo šedý barvě s kolečkem. [Willi 109] 20.12.2009 |
| Podle mně jsou blatníky vyměněný.Mám na dvanáctce z roku 1950 ještě z odrazkou ven a přední na 6
šroubů.Masku bez šroubku,ale u vidlí s lemem. [Willi 109] 20.12.2009 |
| Myslím,že u roku 48 by se tomu dalo věřit - není to čistý FJ,ani čistej "komunista" -
prostě přechodnej model z přechodnýho roku. Samozřejmě nedokážu vyloučit možnost,že
blatníky třeba v roce 52 někdo vyměnil za nový,modernější - přesně tohle jsem zažil, krásný FJ,rok
48 v původním laku,ale blatníky s lemem ven. Majitel si vzpomněl,že v roce asi 1965 jeho táta
koupil v Mototechně výprodejový blatníky z novějšího typu a namontoval je tam. Za 44 roků
získaly patinu k nerozeznání od staršího zbytku motorky. [Monty] 20.12.2009 |
| Monty: s nadrzi jsem smireny. Je to skoda no, ze vnitr neni skoro vyrezla, ale co se da delat..
;) Takze se da vlastne rict, ze vsechny dily jsou puvodni.?! [Standa_2] 20.12.2009 |
| Cena 7 je snad polovina než běžná,požadovaná na burzách. K jednotlivým dílům - je to sice
divná kombinace,ale věřil bych,že v roce 1948 byla možná - starší nádrž a rám,k tomu novější
blatníky,spínačka a tachometr.Stejně tak nosič - na blatníku zůstaly vzpěry,takže by to chtělo nízký
nosič bez vzpěr.Specielně,jestli to bylo vývozní provedení,(podle štítku) dali tam vzhledový věci
novýho tvaru. Jak se dají posoudit ráfky podle fotek,to teda nevím - problém vidím ve
stavu nádrže - z detailních fotek se se zdá,že už nepůjde chromovat,nebo jen hodně blbě a draze. [Monty] 20.12.2009 |
| :) jinak na kastlikach je tojen pridelane a nefunkcni.. ;) [Standa_2] 20.12.2009 |
| k cene, staci ti , kdyz ti reknu ze to od tebe koupim za desitku? :)) Cenu mas peknou, ikdyz je
to trochu seskladane tak je to porad pekne. myslim ze hodne dilu se da povymenovat. Jinak vsim jsem
si peknych otvoru v kastlikach, asi odvetravani. To je homemade, ale zda se kvalitne zpracovany.
Premyslel bych nad zachovanim. Celkovej stav se zda slusnej, ale vic poznas az to ocistits nebo
opiskujes. To teprve vylezou praskle plechy, hluboke koroze atd. Jen ty rafky se zdaji mrtve i na
barvu. [tomtnt] 20.12.2009 |
| Spínačka,která tam patří má 3 kontrolky na zařazení rychlostních stupňů a neutrál. Pod klíčkem
je kontrolka dobíjení. K ceně-záleží kdes ho koupil,ale na dnešní dobu je pěkná. [Willi 109] 20.12.2009 |
| Spínačku mám ještě jednu, později dodám foto. Péráka nebudu dělat v nejbližších dvou letech.
Postupně na něj doseženu vše co na něj patří. Jaký máte názor na cenu za kterou jsem ho koupil
- 7 tis. ? [Standa_2] 20.12.2009 |
| Těch šroubů jsem si už všimnul,je jich 8. [Willi 109] 20.12.2009 |
| Ty blatníky jsou oba z novějšího typu. Na předním jsou vidět 4 šrouby na uchycení. Štítek je
Zbrojovka a nádrž FJ, ale r.48 je přechodovej tak je to možné. Každopádně musí být jiné blatníky a
řídítka spínací skříňka FJ. Víc vidět není. [alkm] 20.12.2009 |
| Nejsem znalec na v.č.,ale blatník se zapuštěnou odrazkou tam nepatří,dále spínačka,tachometr.Na
přední blatník nevidím,uchycení má být na 6 šroubů. Obal světla,nádrž a rám je FJ.To je na
Zbrojovce r.1948 běžné.Dobírali ještě staré zásoby.Ostatní drobnosti z fotky nepoznám,ale
pravděpodobně budou v pořádku.Ještě nosič patří s dlouhejma vzpěrama(až ho budeš shánět).Dobrej
základ pro renovaci.Buď věci sezeneš origo a nebo koupíš repliky.Ještě jednou gratuluju.
Řídítka máš pravděpodobně jenom pootočený. [Willi 109] 20.12.2009 |
| uff je to chytene hrdzou pomerne dost ale drzim ti palce a verim ze tvoje sikovne ruky spravia
Peraka-fesaka :) [Lucas] 20.12.2009 |
|  Ano, mám ten dojem, že je zapuštěná. Tak motorku jsem složil - foto [Standa_2] 20.12.2009 |
| Není to moc vidět, ale není na zadním blatníku zapuštěná odrazka? [alkm] 20.12.2009 |
| Řídítka nějaký "vlaštovky", nějaký vysoký. Určitě patří jiný. [vwkafer] 20.12.2009 |
|
|