MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303011 příspěvků |7347 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 91 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 7.12.2019 15:36  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Zapalovani nebo Vape ? na peraka 250 . Prosim zde o radu každého.


 mam peraka pa renovovaci. mě chybí zapalovaní + rotor , baterie .
Kdyz jsem to spočital, vyšlo mě ta jako na Vepe.

Jak se pozna špatně slisonana klika ? díky za názory    [perak]   19.01.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Zdravim,použít soupravu vape sz14-1 6V    [jakub]   16.02.2017
Odpověď  zdravim,jedině na jízdu vape,jde na stoprocent,doporučuji 6V jak je orig.Žárovky 35/35w přední světlo a zadní světlo 10w,jen musíš vytrhat strou elektriku a na táhnout novou,pak na 100 procent. jakub    [jakub]   04.02.2017
Odpověď  ampermetru je to uplně jedno, a houkačka většinou přežije 12V taky,jen dělá větší randál.    [MOnty]   11.01.2017
Odpověď  Děkuji za radu půjdU do 12V. Největší problém bude asi klakson a ampermetr.    [petr]   11.01.2017
Odpověď  Monty> Presne tak, navic alespon za mne pocitově dvanactka líp svítí a když člověk musí jet v noci, tak něco vidí. S klasikou a 6V jede člověk prakticky potmě    [Pája]   11.01.2017
Odpověď  Doporučuju 12V. Hlavní výhoda je mnohem lepší dostupnust a výběr žárovek(12V koupíte na každé benzince).
Menší proudy znamenají menší zatížení a větší spolehlivost spínačů a konektorů.

Plus 12V sada má navíc kontrolku dobíjení.    [Monty]   11.01.2017
Odpověď  Dobrý den chci koupit VAPE na peraka potřebují radu jestli 6v. nebo je lepší to předělat a dat 12V.    [petr]   11.01.2017
Odpověď  Tak jsem to zapojil a vše funguje jak má. Ampérmetr ukazuje a klíčkem se zhasíná motor. Již jsem také ujel prvních cca 100 km a jede to úžasně. U původního zapalování jsem po každých padesáti až sto km musel seřizovat zapalko a teď to jede bez problémů.    [Mirda444]   14.06.2015
Odpověď  Pokud to takto zapojíš, tak to bude fungovat.    [Bohumil]   11.06.2015
Odpověď  Tak za sebe musím říci, že to fungovat nebude, protože VAPE tam nemá co dělat. Možná to třeba pojede, ale fungovat to určitě nebude.    [lipcaa]   11.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Odborníci, podívejte se na přiložené schéma zapojení 12V VAPE na Pérák 350 a dejte vědět, zda to takhle bude fungovat s ampérmetrem a rozpojovacím relé přes klíček zapalování. Pokud je něco blbě dejte napište co.    [Mirda444]   10.06.2015
Odpověď  Pro Jardu: Já dával dynamo do http://dynama.netstranky.cz/ Poslal jsem mu dynamo a dvě relátka a sešteloval mi i náhradní abych ho v případě potřeby jen vyměnil. Druhý rok to funguje a motorka s žárovkou z pionýra (15/15) bez problému dobíjí - řekl bych, že nastavují trošku vyšší napětí.    [vana-hb]   25.05.2015
Odpověď  když máš sockavape 6V , tak žádnej vývod na kontrolku nemá. Proto prostě z 54 nic nikam nemá smysl tahat.

Vývod na kontrolku mají pouze 12 V sady(zeleno-červený drát z regulátoru)    [MOnty]   25.05.2015
Odpověď  Mám péráka pojízdného. První chyba je že když zapnu světla na spínačce začne se hádat a špatně zapaluje. (i když to může být i bazarovým VAPE, které předchozí manták namontil tak že hliníkovou deskou přiskřípl jeden z káblů od cívky statoru! - což sem opravil a zaizoloval) Takže se sehnalo tohle schéma a zapojím to dle něj: http://www.jawamania.info/Files/users/5244/JAWA_35 4_SZ13-2_schema.GIF

Mám jen dotaz - Je to zapojené komplet na spínačce,..z 54 je vedený ještě drát na kontrolku dobíjení. To je co? Ampérmetre neukazuje nebo jak? Nebo na co tam je ta kontrolka? Sakrapráce sem zase zbytečně nechal zavařit díru v masce :D    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2015
Odpověď  Pro ed 250 mohl by jsi načtrnout zapojení vapečka přes ampermetr. nejsem moc silný v elektrice abych to vymyslel díky.    [ladik]   30.07.2011
Odpověď  To David.1:
Prosím Tě, můžeš napsat špecifikaci k balíčku žárovek z tých Německých tatrmanův? Nechám si je dovézt taky. Nechci zatím měnit vnitřek-parabolu, ale chci taky vidět v noci před sebe ;-) Též svítím obrysy, ale měšťákům v Hradci Krávové, co si nejčkom vozí pr.del na harlejích, se to moc nelíbí... Ď,    [Hobo]   30.03.2010
Odpověď  Ahojte, prosím vás, nevíte o někom, kdo repasuje zapalování? Potřeboval bych ho celé zkolaudovat, vyčistit, přepájet drátky, a nevím na koho se můžu obrátit.
Pro ty co by mi chtěli doporučit vape, říkám rovnou že nechci, chci originál.

Děkuju    [Jarda]   29.03.2010
Odpověď  Dejve Erste = 1, máš u mne jedničku za vyčerpávající zkušenost. Todleto jednání jsem slyšel i z jiné strany ... "Velorekspa". Naščestí mně momentálně nic nechybí a nevypadává ;-) Každopádně si zatím budu považovat toho "hamru", co musím občas očistit, zbrousit... a který mně díky úkonu jménem PRAVIDELNÁ ÚDRŽBA ještě nikdy NEZKLAMAL. Životnost cívek a kondensátorů je věc další... ;-( čili mám v šufleti po krabičce od každého ;-)    [Hobo]   29.03.2010
Odpověď  [karakas] kam jsi zapojil ty žlutá draty ? na jaké kontakty spinačky. díky    [killescream]   06.03.2010
Odpověď  Zdravím, nevím si rady . Prosím o pomoc. poradte se zapojením.
mam vape a potřeboval bych to vypínat orig. spín. skřínkou.
Bateri mam vybitou. pujde to.
Sehnal jsem rozpinaci rele a nejak mi to nefunguje. prosim na navod dekuji    [killerscream]   06.03.2010
Odpověď  Ano,relé mezi 54 a kostru.    [monty]   13.02.2010
Odpověď  ja rozpínací relé nepoužívám motor vypínám přerušením toho žlutýho kabelu od snimače horní uvrati tudíž mi odpadá i beterka a vypinam normálne kličkem a dokonce mi bylo řečeno že skratováním tý vapacký civky muže taky odejít    [karakas]   13.02.2010
Odpověď  Připojeni ROZPÍNACÍHP rélátka z Vape na spínaci skřínku. Na jakej kontakt spínaci skřínky připojit, aby to bylo funkční ? ( svorka 54 ? ) díky za odpoved    [perak]   13.02.2010
Odpověď  Přesně tak, jak popisuješ.    [ED250]   01.02.2010
Odpověď  TO [ED250] - jak bude fungovat ampermetr. Mam namontovane VAPE ale nefunguje mi ampermetr. Jake kabely mam natahnout odkud a na co. Z regulatoru( červený ) na ampermetr a zpět na baterku + a - ukostřit ? diky za odpoved    [perak]   30.01.2010
Odpověď  Já chápu,kdo má 350ccm..,ale montovat Vape na 250..to je ostuda..Kde jste,milovníci JAW?Musíte ji brát i stěmi negativy,které má..A že jich má hodně...Někdo by možná i bral elektromotor v jawáckých karterech a zvuk pouštěl z nahrávky...Kam to až půjde?Ale je to jako ženská z umělýma kozama..je pěkná,ale není to ono..    [kriz]   29.01.2010
Odpověď  Když potřebuju stroj rozjet bez baterie, otevřu kastlík a odpojím modrý kabel od cívky. Do 30s odjedeš i bez baterie. Ale máš pravdu, od kastlíku je viditelnej opravdu silnější svazek. Zde je to vidět. http://ed250.rajce.idnes.cz/Jeden_z_pokladu/#P9240024.JPG    [ED250]   29.01.2010
Odpověď  TAK PROSIM O SCHÉMA ZAPOJENÍ VAPE K SPÍNACÍ SKŘÍNCE NA PÉRÁKA 250, ABY MI FUNGOVAL KLIČEK I AMPERMETR. DIKY NEBO NEMA NEKDO ZAPOJENI KOMPLETNI. PĚKNÉ A PŘEHLEDNÉ I STOU SPÍNACI SKŘÍNKOU. POPŘ. MI TO POŠLETE NA MAIL. DIKY    [perak]   29.01.2010
Odpověď  Tak ještě pár vět k zapalování a už tady nebudu otravovat-Ohledně těch opadaných magnetů-nevím proč,ale na tom starším typu,který mi odmítli opravit jsou magnety krásně zalité(celé) v pryskyřici.Na tom současném už jen lepené,holt inovace.
Ještě jedna perlička-to staré zapalovámí dávalo při dvanácti V dvěstě W (!).Jinak s hořením napájecích cívek mám tu samou zkušenost,s jinou vadou jsem se nesetkal.Ohledně relátka-chtěl jsem aby motocykl byl schopný jízdy bez baterie,takže jsem chcípací relátko nepoužil-a taky to znamená další možný zdroj poruch.Na druhou stranu to má tu výhodu,že se stroj dá chcípnout klíčkem.Nad umístěním do kastlíu jsem taky uvažoval,jenže je tam ten problém,že jsem prostě nedokázal zakamuflovat ten děsně tlustej svazek drátů(na rozdíl od původního jednoho:-)),protože mám zásadu,pokud dělám jakékoli přestavby musí to být s použitím původních otvorů,popř.úchytů-zkrátka tak,aby až to po mně jednou někdo bude předělávat mi kvůli tomu moc nezvonilo v uších. Ale pochopitelně je to věcí názoru,někdy prostě účel světí prostředky.Dotaz-asi jsem z mar su,ale co všichni máte proti původím relátkům? Pokud se do nich tvrdě nezakousl zub času anebo kutil-debil,podařilo se mi je téměř vždycky opravit a ohne problem..Ale možná jsem jen měl štěstí na extrapovedené kusy(a nastavovala zkoušel jsem je na továrním stavu-na tom co měli v Jawě a to přesně podle jejich manuálu)-taky je pravda,že jsem na žádném nenajezdil 25 tis.km.A navíc mechanické relé má nespornou výhodu,že v případě přepolování baterky to skoro vždy přežije,což ta elektronika nějak nezvládá..Žárofky do předního světla dávám 25 W,ale stačí i 15 W-ovšem halogenové..Mají stejnou patici,takže tam jdou bez úprav.Jen tady jsem je ještě neviděl,vozím si je z Deutschlandu,tam jsou běžně.Přes den ale svítím jen na obrysovky,stačí tam pětiwattová ,samozřejmě taky halogenka.Už jsem viděl i LEDku,ale tu jsem ještě nekoupil,takže zkušenost nemám.    [David.1]   29.01.2010
Odpověď  VAPE máme v partě na devíti panelkách. Motorky na toto zapalování mají v průměru něco kolem 25000Km během pěti let a sady klekly dvě. Vždy byla odpálená spodní cívka na statoru co živí VN cívku se spínačem. Jednu sadu jsme reklamovali ještě v záruce a dostali jsme rotor nový. S odlepenými magnety jsem se taky už setkal. Slušný bordel. Divým se, že jsou tak volně přilepeny. DUCATI a jiné značky je mají pečlivě vtlačeny v plastovým rastru. Dlužno ale podotknout, že mě ještě VAPE na cestě nenechalo, ale přiznám se, že když jedeme na dlouhé cesty třeba do zahraničí, vezu si jednu sadu v krabici náhradní.. Jinak po velkých peripetiích s origo rélátkem z péráka jsem do svého péráka taky namontoval VAPE. Podnikal jsem s ním dlouhé cesty a to mi za to stálo. Dráty jsem roztříhal a protáhl je všechny rámem. Po třoše snažení to jde. Všechny komponenty jsem schoval do bateriového kastlíku. Dobíjení z regulátoru jsem vedl přez ampérmetr a zhášení motoru je řešeno 6V rozpínacím relátkem, která je pružně (je náchylné na vibrace) spojeno s rámem motorky. Výsledkem je, že není absolutně nic na pohled vidět, stroj se ovládá originálním klíčkem a za chodu funguje i střelka ampermetru. A k těm kladívkům, na půllitru mám kladívka od Montyho a zatím jsem neměl problém. V minulém roce jsem na něm najel něco kolem 3000Km a předstih kontroloval jednou zhruba v půlce. Nebyla tam až taková změna, která by se projevila na chodu motoru. Dobíjecí relé používám elektronické, které se vejde pod původní krabičku. Jinak mám též jako Jindra vepředu 15W žárovku. Šetřím tím dynamo a nemusím stále myslet na vypínání světel na křižovatkách, apod.    [ED250]   28.01.2010
Odpověď  Nevím,je-li vape čím dál lepší,nebo horší,já už s nimi pokud možno nechci nic mít.Ještě nepatrný detail,vlastně dva-namluvil jsem s nějakým hokynářem,ale přímo s konstruktérem,jelikož s ženskou z kanceláře bych si o věcech,které jsem toužil zvědět asi moc nepokecal..Chtěl jsem informace k mrtvému typu,který mi nebyly schopni opravit a není nahraditelný-protože už není ve výrobě a tudíž nehrozilo,že bych to snad začal kopírovat,myslím že by je neubylo,obvykle jsem se v podnicích v takovém případě domluvil..A s těmi opadanými magnety-myslel jsem,jestli to není takový druh,zapalování jsem totiž montoval na podzim,tak jsem se nenápadně zeptal,zda to není opadavý druh rotoru.Nestalo se to vlivem pošty ani jiných nadpřirozených sil,ale prostě to lepidlo to nějak nezvládlo.Ten člověk z vape,se kterým jsem to projednával přiznal,že se to stávalo,a kvůli tomu že už používají jiná lepidla..Prostě by mi v takovém případě jen přišlo fér,když vím,že jsem někomu nadělil aušus(byť to bylo dva roky zpátky) bez řečí předělat a ještě poděkovat,že jsem rád,že používá můj výrobek..No,asi jsou to moc velcí podnikatelé..    [David.1]   26.01.2010
Odpověď  Myslím,že VAPE je čím dál lepší - ale rezerva samozřejmě má. Hlavně seřizování předstihu na Kývačkovým VAPE je prostě debilní.

Řekly bych,že jste měl trošku smůlu,trošku chcete po firma nestandartní věci(detaily konstrukce přeci prodavač nezná a z principu je nesmí prozradit,i kdyby je znal)

A záruku na několik let starý výrobek už je prostě nic držet nenutí.

Moje zkušenost je,že rotor zničený asi vinou pošty (nebo špatnýho balení) raději opravili a tvářili se,že se nic nestalo . Fakt je,že berem desítky sad,takže jedna opravená se vsákne.    [Monty]   26.01.2010
Odpověď  Montyho jsem se nechtěl dotknout, při dněšní úrovni techniky a s ní spojenou úrovní propracovanosti replik můžeme být vlastně rádi,že máme aspoň tyto..Jo,jawa přece jen už měla trošku praxi-a kdyby tam nevládli debilové,kteří radši vyvezou původní zařízení do sběru,než by na něm vyrobili ještě nějaký ten výrobek,nebo aspoň to zařízení prodali-něco o tom vím(linka zapalování)-stihl jsem se jen zeptat.. za komunistů prostě nebylo všechno tak špatné.Dotknout jsem se chtěl vape-nevím,možná jsem měl smůlu jen já,ale vyškolilo mě to..Jejich výrobky co se týče elektrické části prostě zatím nejsou na úrovni třeba ducati(i když to dělají italové..)    [David.1]   26.01.2010
Odpověď  U dynama 45W mam ve predu zarovku 25W, vzadu 10W s odporem/bez odporu pri brzdeni. Elektronicke relatko Elkomp, baterka je v pohode, na nabijecku davam jen kdyz je zima. Svitim s plnymi svetly. Jezdim i v noci, mam na vsech motorkach nove naparene paraboly. U Dynama 75W s mech. relatkem ve predu 35W, vzadu 5W, brzdove 15W. Tam neni co resit. U 500 OHC dynamo s relatkem AEV 60 ve predu 45W, vzadu 5W a 15W brzda. Vsude baterky v pohode.    [Mocca]   25.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ja jazdim peraka s origo zapalkom, nastavovane pri zapnutych svetlach so zapojenym pavom a v pohode... aj v noci sa to da... je ma vidno a aj vidim :)
foto je y mobilu pri volnobehu    [janko]   24.01.2010
Odpověď  Zajima me stejny dotaz, cim svitite pres den na origu?

btw, na velke jezdim jedine s dalkovejma pres den...    [tomtnt]   24.01.2010
Odpověď  Já do všech motorek dávám 15 W a svítím ve dne, on to stejně nikdo nepozná a v noci nejezdím, takže baterka v pohodě.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2010
Odpověď  Ještě dotaz pro ty,kdo jezdí s originál dynamem- jak a čím svítíte? A co na to baterie?

Jakou žárovku dáváte do hlavního světla? A svítíte pořád hlavním světlem,nebo jen parkovačkou a hlavní ,když uvidíte v dálce policii ČR?    [monty]   24.01.2010
Odpověď  tomtnt-je mi jasné co tím chceš říct,že seštelovat dvouválec je fakt hokna a že s Vape je to asi mnohem jednoduší a spolehlivější.S Vape zkušenosti nemám s dvouválci ano.Měl jsem půllitra,kalifa a naposledy dvouválcovou 250 a u všeho origo zapalování.Je fakt že se to člověk musí naučit jak štelovat a mít na to vybavení.Začínal jem se šroubovákem a papírkem z cigarety(tak jsme asi začínali všichni)ale dnes se to dělá už jináč.Já jsem pro origo,i když má někdy svoje mouchy.Ale to přeci ke starým motorkám patří    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Za svuj kratky zivot jsem zgeneralkoval asi 70 ruznych motoru vsech kubatur csl. znacek, 350tek z toho bylo 21. Do vsech jsem dal original zapalko a vsechny s nim bez problemu jezdi. Jsem pro original zapalovani i pro jeho vsechny neresti krom dobijeni, ktere uz jsem vzdal serizovat. V tomto pripade volim elektroniku. Podle me je to financne i co se tyce originality nejschudnejsi reseni. Peracka/Pullitracka replikova kladivka nejsou zase tolik spatna, pri koupi je potreba vybrat takova, co maji rovne zanytovany kontakt a kluznou plosku (drik) je treba pribrousit tak, aby plochy obou kontaktu dosedaly rovnobezne na sebe. Ceny jsou jake jsou, prodejci si masti kapsy....to vime vsichni. Budme radi, ze se kladivka delaji.    [Mocca]   24.01.2010
Odpověď  jen tak hadam, ze 90% co tu jsou pro origo jezdi na jednovalci...    [tomtnt]   24.01.2010
Odpověď  Níže jsem také napsal,že možná na ty delší trasy a dení svícení by bylo Vape dobrý,ale každopádně jsem pro originál.Velice se mi ale líbí,jak z Vás několik lidí má to Vape namontovaný:-)a je i pro něj.Pak je pro mě k nepochopení, jak takoví mohou potom stát nad Perákem a blábolit,že tam patří výfuky bez utahovací matice a že nosič tam má být jiný a nádrž ze Z a ne s kroužkem a podobně.Renovujeme.Pochopím, i já to tak dělám, že koupím repliku,neboť jindy je to lepší řešení a jindy to i jinak nejde.Taky jsem nad tím uvažoval(Vape).Ale když už jsem ty tisíce do toho dal tak těch pár tisícovek za GO zápalka mě nezrujnuje a věřte cpu do toho ty peníza rád.Je to totiž můj koníček a nejsem překupník,abych co nejlevněji to nějak zbastlil a pak prodal za nerealnou částku.Takových je mazi náma doufám většina.Takže origoš...můj názor:-)    [Jarek]   24.01.2010
Odpověď  Ajaj,někdo nerad kritiku.    [Jh]   24.01.2010
Odpověď  DAvid - je vidět,že jste na motoeletriku borec - co takhle začít vyrábět a prodávat(nejlíp za polovinu) pořádný kontakty do Péráka a dokonalý bezkontakty?    [Monty]   24.01.2010
Odpověď  Pár motocyklů už jsem udělal,tak se snad taky mohu vyjádřit-pokud chceš použít dynamo a nemáš pěkné original kontakty,použij radši zapalování z kývačky,protože polotovary kontaktů,které nabízí Monty jsou jen pro ty,co mají velkou nouzi, hodně času a silné nervy..jiné rozměry jiná hmota-prostě,děkuju nechci.Když vyšly,koupil jsem si hned dvě sady.Zanedlouho přišel kámoš s půllitrem,prasklo mu pérko u kontaktu-říkal jsem si že není problém,vměníme,naladíme a ještě se projedeme-skončilo to tak,že se vracel domů na mém a já ještě dopasovával a ladil..Napříště už jsem z nových kontaktů použil jen ty pérka a zbytek zahodil.Vape jsem dostal jako dárek a šetřil si jej pro nějaký extra stroj.Pak jsem renovoval péráka a říkal jsem si,že bych ho mohl použít-takže(protože na péráku není místo,kam by se vešel originální konektor) jsem odštípal původní konektory,naletoval vývody protáhl rámem,vymyslel držáky na usměrňovač a cívku(oboje se v pohodě vejde pod nádrž tak aby to nebylo na první pohled vidět),pak jsem udělal chcípák(mikrospínač do špuntu řídtka-tam je to celkem nenápadné a dobře přístupné)
a šel montovat motor.když došlo na rotor,vytáhl jsem jej z krabice a zjistil že jsou upadlé dva magnety,třetí upadl když jsem zkoušel jak drží ostatní.Tak jsem zvolal do fabriky,kde mi řekli,že se to stávalo a že to mám poslat.Stalo se,a asi za týden mi volali,že co s tím jako mají dělat,že staré magnety nepůjdou bez poškození přelepit nové přilepení že bude stát skoro stejně jako nový rotor.Tak jsem na ně mírně zvýšil hlas,jestli si ze mně jako nevyrábějí zadní část těla,že krám za který jsem vytáhl několik litrů je vlastně nový,protože jsem to teprve teď začal montovat..A oni na mně,že je to dva roky starý když v té době byla ještě záruka půl roku..Jaká chyba,že jsem předelal ty vývody,byl jsem tak vzteklej,že bych jim to byl v ten moment jel osobně vrátit,i když to k ni mám dvěstě kiláků..Tak jsem zaplatil i s poštovným dalších 480,- k tý jejich už beztak zlodějský ceně.Docela mě pobavila myšlenka,jak by se tvářili kdyby mi ty magnety vycestovaly a zmasakrovaly nejen stator ale třeba i něco v karteru..Pak už dobrý.Vape,postřeh druhý-koupil jsem motocykl,který měl vape,nějaký starší model.To jsem nevěděl,fungovalo,takže mě to začalo zajímat až když jsem po zimě vytáhl moto a ono to nepálilo.Tak jsem to rozkopl a začal měřit-závada byla jednoduchá,napájecí cívky(má to dvě) neměly okruh.Tak zavoláme do Vape-Zase supr jednání,tam snad pracují samý hovada-rozhovor:po nahlášení,o co mi jde a prozrazení typu-odkud to máte?Koupil jsem to s moto.Aha.Potřeboval bych opravit stator,popř. nový stator anebo jen ty napájecí cívky.Pane,tenhle typ se dával jako prvomontáž do fabriky Jawa(jak jsem se později dozvědě,byl to pěknej šmejd,v Jawě jim to pořád posílali zpátky-proto radši začali kupovat Ducati).Ono to kolikrát nechodilo už na montáži u nás..Aha,a díly máte?Kdepak,všechno jsme zlikvidovali.Dobře,a šlo by to něčím nahradit? Ano,ale musel by jste mít stator,rotor a spínač.Aha,a co by mi z toho původního zbylo-šel by použít aspoň usměrňovač? No, spíš ne,on by to nemusel vydržet.Dobře,na to se vykašlu.Tak poslední dvě otázečky-nebyly by tam zatoulané dvě kostřičky těch cívek(takové celkem malé plastové výlisky,říkal jsem si že by se mi mohly při demontáži poškodit) a ještě-prozraďte mi prosím,kolik závitů jakého drátu tam má být?Jednou větou mi odpověděl-pane,to stejně nerozeberete,kostry namáme a hodnota cívek je naše podnikové tajemství,to neprozrazujeme nikomu.S blbcem se nedomluvíš,tak jsem to vzdal,řekl jsem si,že si holt musím dát pozor.Asi za hodinu jsem ty cívky vyndal(celý stator byl zalitý nějakým epoxidem),a kdž už byly venku,zkusil jsem ještě jednou ty moravský blbouny,třeba je obměkčí,když uslyší,že mám cívky venku.Rozhovor-tak už mám ty cívky venku.To není možné,jak jste to dokázál?Výrobní tajemství,ale prozradím to,když mi řeknete ty hodnoty.To nesdělujeme.Tak jsem práskl s telefonem,tentokrát už bez pozdravu,vyboural staré vinutí,změřil průměr drátu a mazal namotat cívky.Ty jsem pak zalakoval,cívky namontoval,no a jezím už čtvrtý rok..Postřeh vape třetí:Ani ta spolehlivost,není taková,jak se všude píše-z asi patnácti vapů,o kterých vím,už čtyři majitelé něco měnili-a nebylo to jejich vinou...¨Takže můj názor:Vape?Ne,děkuji,to už jsem měl.
Nepíšu to,abych někomu něco zošklivil,ale podle mě zlaté klasické zapalování,které je ovšem perfektně zrepasované a seřízené.Nemůžu říci o žádném z nich,že bych snad nenatočil(ne tak v případě vape),nevýhoda je snad jen ta baterka..    [David.1]   24.01.2010
Odpověď  Souhlasím a hlasuji také pro originál.Na své panelce 559 mám najeto Nějakých 35 tisíc km,z toho 12 jsem najel já a vše na původní zapalování.Je pravda že se musí hlídat uhlíky a předstih taky,ale uvidíme jestli vám to vape taky vydrží 40 let.    [Lordmekrašlej]   23.01.2010
Odpověď  Copak veteráni jsou o dokonalosti? Jako když jedeš půl světa, chápu že to chce mít jistotu dojetí, ale přece v tom "starém" je to kouzlo. Jestli nechcete mít na cestě problémy, tak si můžete koupit nějakou cestovní mašinu z roku 2005, tam jistota "dokonalosti" bude vysoká.
Ještě že motory nejsou kazové, jak by to vypadalo kdyby po srazech jezdili péráci s japonskýma motorama.

Mějte se, a já hlasuji pro origo zapalování    [Jára]   23.01.2010
Odpověď  jedině Vape mám najeto 7000Km a nevim co to je předtih kdo píše origo zapalování
tak jezdí okolo baráku ale když mám Vape tak to mažu třeba 200 Km a je mi to jedno nepotřebuji žádnou baterku nepohasíná světlo no prostě dokonalejší věc zatím neznám!    [Petr]   23.01.2010
Odpověď  Jasne ze Vape , je to bez problemov do buducna na strasne dlhu dobu , originalitu by som v tomto smere neriesil - nie je to viditelne a je to spolahlive,ziadne ramienka,ziadne kondiky ,ziadne problemy s dobijanim , ziadne neustale nastavovanie........adt.    [Jozef-Mt]   20.01.2010
Odpověď  Kdo prodává vape nejdráž?    [Luďa]   20.01.2010
Odpověď  Předražený? Doporučím podívat se na cenu podobných věcí pro japonský nebo italský motorky - za cenu celé sady VAPE budete mít možná řídící jednotku!

Uvědomte si,že doby,kdy díly na JAWY byly v řádu desetikorun jsou pryč a nevrátí se.Vyrobit zapalování (nebo ráfek,nebo jiný díl na JAWU) je přece úplně stejná práce jako na Hondu.

Nebo chcete všechno levně z Číny?    [monty]   20.01.2010
Odpověď  Já jsem pro vape jedíné mínus je nesmyslná předražená cena jinak je to super    [olaf]   20.01.2010
Odpověď  Mám 350/12,měl jsem tam origoš,ale překvapilo mě že dynamo bylo jen 40W(nevíte někdo něco víc o používání techto dynam?).Chodilo to výborně,s nevěděl jsem 4 roky co to je seřizování předstihu,ale protože je to můj stroj číslo jedna na ježdění tak jsem tam dal Vape...O svícení ani mluvit nemusím,hlavně že tam nemusí bejt baterka a rozežírat kastlík,za další se nechá mnohem líp vytáčet do vyšších otáček což příjemně urychluje přesuny.Vape můžu jen doporučit.    [Jawaremaker]   20.01.2010
Odpověď  Ja vim, pilnik jsem taky nakonec pouzil, ale co je to pak za moderni vyrobek, kdyz je s tim stejna prace jako se serizenim originalu. S originalem jsem spokojeny, slouzi perfektne a nemam zadnou predelavku. Uz jsme to tu jednou resili nekde v hloubi temat.    [Mocca]   19.01.2010
Odpověď  To mocca vsechno co tu pises sis ale zavinil sam svoji nevedomosti nebo lenosti si o tom neco zjistit vape jde vypinat-zhaset motor i pres odpojovaci rele a nikde zadny tlacitko mit nemusis na netu je na to spousta odkazu co se tyka nestelovatelnosti prestihu to taky neni pravda staci vyndat kolicek na klice a pootocit rotorem tim zmenis predstih kolicek tam byt nemusi pokud mas dobry kuzel udrzi to ten rotor v pohode jinak o stelovani predstihu na vape je na netu opet dost odkazu, jinak by me zajimalo jak svitis stim 45w zapalkem to je v dnesnim provozu dost nedostacujici vape ma mimo jine vyhody i vyssi vykon tim padem moznost silnejsich zarovek,jinak mam vape na 3 motorkach a jelikoz jezdim tak je to jasna volba co se tyka spolehlivosti a minima udrzby. klasicky zapalko si necham ulozeny na policce :-)    [free]   19.01.2010
Odpověď  Mocca - za 5000 km žádný seřízení předstihu? Nevěřím!

A u VAPE - chtělo to možná trošku přemýšlet,stačí pilník a posunout spínač.Nebo vyndat kolíček z kliky a pootočit rotor na kuželu - má to tak většina anglických motorek a předválečný JAWY.

A tlačítko na řídítkách - bud skrytý spínač někde třeba pod nádrží,nebo rozpínací relé ovládané původním klíčkem.    [Monty]   19.01.2010
Odpověď  Zdravim, uz jsem to do fora jednou psal. Mel jsem Vape v 350-18. Nebyl jsem spokojeny, pevny predstih, ktery vape neumozni doladit, neoriginal elektroinstalace s nutnym tlacitkem vypnuti motoru mi delalo husi kuzi kazdou jizdu. Chcipaci tlacitko jsem jeste prezil, ale tupy motor vlivem spatneho predstihu ne. Vyhodil jsem to, natahal original elektriku a dal original zapalko s elektronickym regulatorem dobijeni a jsem vysmatej. Nasteloval jsem predstih a uz pres 5000km jezdim bez zasahu na zapalko a svitim na plna svetla. Vape je dobra vec, pro nenarocne jezdce.    [Mocca]   19.01.2010
Odpověď  Záleží,jestli chceš jezdit,nebo spravovat.
Já mám Vape na 350/18 třetím rokem a nevím co je zapalování.
Při současné kvalitě replikových kladívek a kondenzátorů je únavné to furt štelovat.
Navíc to vape pálí na obě svíčky najednou,takže můžeš odjet jako borec i když ti někdo ze srandy prohodí fajfky.    [HonzaZ]   19.01.2010
Odpověď  no jasný, original se tam muze dat vždy . je to bez uprav. diky    [perak]   19.01.2010
Odpověď  Ahoj,ted to řeším taky na 350 péráku na 250 kývačce mám originál dobíjí to bez problémů ,ale jezdím na parkovačku.Když po tobě někdo zdědí motorku a najde tam originál zapalko bude mít radost,když tam najde vape asi né tak velkou.Bezkontakt je určitě super,ale mechanika má taky něco do sebe a ted babo rad.Asi bych se rozhodl když seženeš pěkné origo tak si ho nech seřídit a dej ho tam když ne tak jdi do vape.    [jan]   19.01.2010
Odpověď  na vape neni potřeba baterie ! videl jsem to na burze , muzu i nemusi. neni pro start dulezita , vape je elektronika. Kde seženu nastaveni zapalovani, předstihu atd., nemas navod. děkuji.

jak jsem byl u kluku , tak to nikdo pořadne nedokaže seřidit nebo jo ? dik    [perak]   19.01.2010
Odpověď  Ahoj záleží to na tobě koupíš Vape naní to autentické.Pokud koupiš repliku podle orig. starýho zápalka tak by to mělo fungovat dobře.Mám zkušenosti jenom se starým a vždy byl problém s dobíjením a kort když musíš pořád svítit,ale pokud vyjedeš jednou za týden, nebo jednou za 14 dní tak podle mě tu beterku budeš muset stejnak oživit takže v tomto případě bych dal originál.Já osobně bych tam dal origoš    [Jarek]   19.01.2010
 Přidat odpověď   (62) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006