MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314360 příspěvků |8036 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 187 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 24.3.2023 13:37  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Ozubení rozety


 Zdar,přijde na zadní brzdový buben průměr 160 mm toto ozubení http://www.fichtlkramek.c z/nahled/venec_rozety_47z _kyv_str222.html
nebo toto http://www.fichtlkramek.c z/nahled/ozubeni_rozety_4 7_z_perak22.html
Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Kdysi dávno jsem vyráběl 1/2 coulová řetězová kola pro domácí dřevoobráběcí stroj. Na soustruhu, s děličkou a broušením.
Zhotovil jsem desku pro pevné upnutí ručního nářadí pro broušení a vrtání a tu připevnil později k suportu. Silný plech velkého kola přivařený na unašeči nožem obrobil, vyznačil patní, roztečnou kružnici. Poloměr dna zubu získán odvrtáním pro přesnost co nejkratším vrtákem a vystružením. Poté vybroušen úhel boku zubu a vytvarovaným brusným kotoučem čelně vybroušen druhý poloměr dna zubu. Poté dobroušen přechod boku zubu, z vnějšku šířka a poloměr zaoblení.
První kus mi trval dost dlouho, ale další šly rychleji. Pro kontrolu vyrobil podle výkresu 1:1 negativní šablonu několika zubů a proti světlu kontroloval přesnost. Celkem pracné, ale výsledek při pečlivosti byl výborný. Velmi důležité je masivní upevnění nářadí k desce suportu aby se vyloučilo chvění. Rovněž nářadí nesmí mít vůle na vřetenech. Po několika minutách provozu kola by nikdo nepoznal, jak bylo vyrobeno. Později jsem takto několikrát opravoval různá velká řetězová kola, kde se následně ozubení přivařilo.    [Luboš]   10.10.2022
Odpověď  Luboš: fajn, děkuji za tipy. Ještě to zkonzultuji v nástrojárně ohledně obrábění.    [Martin Štindl]   05.10.2022
Odpověď  O něco "měkčí" je materiál Weldox 350. To podstatně víc. Je popouštěný na větší teplotu. Je to švédský materiál, a když jsem jej prvně vrtal, tak jsem hned pochopil, že moje staré vrtáky HSS budou málo. Obrábět se dá, ale chce to skutečně robustní stroje bez vibrací, co nejmenší vyložení a délky nástrojů, prostě žádné domácí FERM. Když se použijí nástroje s sk plátky, tak není žádný problém.
Ale taková rozeta se neošoupe na motorce ani za sto let. A svařitelnost zaručená. Jen tlustší materiály je lépe předehřát a bránit smršťování.

Na druhou stranu materiály originálních rozet na jawách nejsou nic moc a vydržely poměrně dost kilometrů. Při současných nájezdech našich veteránů pár tisíc ročně by měly vydržet do smrti naší, nebo motoru.    [Luboš]   05.10.2022
Odpověď  Potřebuji tam mít materiál co nejlepší - jedná se o rozety DKW NZ 350,SB 200 a SB 350. Jen můj pérák najede v průměru za sezónu cca 2500km a to je v provozován zároveň s dalšími dvěmi "sourozenci".
Nebude s ocelí Hardox problém při obrábění? U drátovky problém nebude, ale aby mi v nástrojárně nevynadali že to odpravilo odvalovací frézu (12050 má uvedeno 225HB).    [Martin Štindl]   05.10.2022
Odpověď  Kamarád co jezdil kros a chtěl aby vydržely, tak používal ocel hardox, myslím 500. Jde svařovat dobře. Na občasné projetí kolem komína ale asi zbytečné.    [Luboš]   05.10.2022
Odpověď  Chci se optat strojařů jaká je nejvhodnější ocel pro výrobu rozety zadního kola která se bude přivařovat k bubnu(bez zušlechťování), u jedné rozety bude ozubení řezané drátovkou a následně přivařované, na dalších dvou se přisváří prstence a poté půjdou na odvalovačku. Zvažoval jsem 12050 ale ta je obtížně svařitelná takže se přikláním k 12020. Jsou i nějaké další třídy vhodnější pro takovéto ozubení?    [Martin Štindl]   04.10.2022
Odpověď  Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2011
Odpověď  Jako ve škole:B-je správně,čili:http://www.fichtlkramek.c z/nahled/ozubeni_rozety_4 7_z_perak22.html    [Jára]   19.10.2011
 Přidat odpověď   (8) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006