MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307024 příspěvků |7543 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 148 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 30.9.2020 02:05  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Spínačka FJ


 Zdravým všetkých nadšencov veteránov.
Rád by som vás požiadam o pomoc pri renovácii spínacej skrinky. Problém je nasledovný. Pred nedávnom som kúpil nekompletnú spínaciu skrinku na peráka FJ, samozrejme z dôvodu relatívne nízkej ceny. Vzhľadom na to, že chýbajúce diely ťažko zoženiem (možno s veľkým šťastím) musím ich vyrobiť. Z jediným mám však problém. Konkrétne ide o diel do ktorého sa vkladá kľúčik (rotačná plastová súčiastka z rozmiestnenými medenými plôškami po obvode a aretáciou zo spodku) V katalógu náhradných dielov označená pozíciou 21 (pozri obrázok). Práve zostavujem model tejto súčiastky a veľmi by mi pomohli fotografie. Hlavne rozmiestnenie medených plôšok na súčiastke je obtiažne len na základe schémy. Môžete mi niekto takéto detailne fotky súčiastky poskytnúť? Poprípade výkres :) ale to by som chcel asi priveľa.
Ďakujem za akúkoľvek pomoc.    [durikolRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Mirek: Díky    [Jirka123]   26.03.2015
Odpověď  http://etovar.cz/cs/servisni-naradi-jawa-cz/1781-p ripravek-k-montazi-svorkovnice.html

http://etovar.cz/cs/podle-typu-motocyklu/1545-srou b-svorkovnice-jawa.html    [Mirek]   25.03.2015
Odpověď  Díky, zkusil jsem tam napsat, zatím žádná odpověď. Zkusil jsem hledat ještě něco po netu a našel kruhové matičky M2, M3, M4, atd, ale podle dnešních norem odpovídá originální matička dnešní M2, takže bych je musel přeřezat na M3, ale to by snad nemusel být problém. Zde jsou: http://www.nerezka.cz/matice-m-2-din-546-a1/d-7193 1/    [Jirka123]   25.03.2015
Odpověď  Ty matky i klíče pro ně měl http://etovar.cz/cs/, protože vyráběl kompletně celé svorky pro svorkovnice dynam na 500OHC i péráky. Momentálně jsem to na jejich stránkách neviděl, ale určitě bych se tam zkusil zeptat.    [Bohumil]   23.03.2015
Odpověď  Tak se mi je, vlastnoručně vyrobenonou nástrčkou, podařilo povolit, kromě neutrálové matičky, nedají se tyto speciální matičky sehnat nové? Asi tu jednu budu muset nějak odvrtat, utrhl jsem na ní i zakalenou nástrčku, a ty ostatní jsou taky hodně chycené, jedna se na povrchu uplně drolí.    [Jirka123]   23.03.2015
Odpověď  Ten asi neseženeš, ten si budeš muset vyrobit.    [fikuscz]   26.01.2015
Odpověď  Už jedna povolila, ale matička pod ní je úplně shnilá to bude ještě zajímavý než to povolím a než seženu tu spešl nástrčku. Díky,    [Jirka123]   26.01.2015
Odpověď  Kdyžtak, tyto pružinky mám nadělané....    [fikuscz]   26.01.2015
Odpověď  Díky, teď jsem na to koukal a zdá se že pružinky přirezly, tak tam zkusím kapnout olej a při vytahování tu pružinku chytnu co nejníž a bud pujde nebo ne :)    [Jirka123]   26.01.2015
Odpověď  Ty kontakty jsou uchycené speciální maticí, na kterou potřebuješ nastrčkový klíč se dvěma výstupky. Pružinky jsou na kontaktu pouze nasunuté. Měli by jít vytáhnout třeba slabším háčkem.    [fikuscz]   26.01.2015
Odpověď  Dobrý den, nevíte někdo prosím jak demontovat ze spínačky fj kontakty žárovek rychlostních stupňů a dobíjení? Mám mezi svorkami (k upevnění kabelů) a kontakty (k žárovkám) přechodový odpor a jeden kontakt je neodborně upraven,tak bych to chtěl vyčistit a mám strach abych nezničil pružinky.    [Jirka123]   26.01.2015
Odpověď  Konkrétně u Péráka není třeba používat replik kromě dílů typu pneu, gufer atd.. Na tyto stroje je stále velké množství součástek všeho druhu po burzách a v inzerátech.. A co se toho válí po půdách:))    [Ferin]   24.11.2013
Odpověď  Krásná práce. Nedal se ten plastový díl vysoustružit?

A výroba replik obecně - nemyslíte, že by jste možná vůbec neměl s kým jezdit a těšit se z hezké motorky,kdyby si lidi nemohli koupit repliky na doplnění svých kousků?

Prostě - móda veteránů umožnuje ekonomickou výrobu replik,a naopak - výroba dostupných replik umožnuje rozvoj veteránského hnutí. Všude na světě, proč by zrovna Česko a Slovensko mělo být vyjímkou?    [monty]   24.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  môj stroj    [durikol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  spínačka bez krytu    [durikol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2013
Odpověď  Tak to klobouk dolů, to je nádhera....    [fikuscz]   24.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 6    [durikol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 5    [durikol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr.4    [durikol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 3    [durikol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr 1    [durikol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 2    [durikol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2013
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [durikol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2013
Odpověď  Zdravím vás veteránisti,

Ďakujem za pripomienky a Johnymu za foto. Napokon mi jeden známy požičal kompletnú spínačku ako vzor, takže kopírovanie bolo podstatne jednoduchšie. Aj keď so značným odstupom času, ale predsa by som rád popísal riešenie chýbajúceho dielu spínačky FJ. Priložím niekoľko fotografií pre ilustráciu výsledku.
Ako som už uviedol v prvom príspevku, chýbajúcim dielom je rotačný segment s rozmiestnenými medenými plôškami po obvode(pozri obr.1)
Prvým krokom bolo zostavenie modelu v 3D programe (pozri obr.2 a 3) z ktorého je možné vygenerovať formát STL ako vstupný formát pre 3D tlač. Následne som použil, v súčasnosti už bežne dostupnú, technológiu 3D tlače. Vytlačenie takejto súčiastky stálo približne 8€ . Výsledok tlače môžete vidieť na obr. 4 a 5
Presnosť tlače je nízka s ohľadom na nízku cenu výtlačku, avšak pre túto aplikáciu je to dostačujúce. Medený obal samozrejme nieje tlačený, ten som vystrihol z medeného plechu a navliekol na súčiastku. Medzi originálom a modelom je malý tvarový rozdiel. Je to z toho dôvodu, že v mojej repasovanej spínačke chýbal aj plechový diel, ktorý tento segment drží na mieste spolu so 4 kontrolkami zaradeného rýchlostného stupňa. Tento diel som vyrobil z cuprextitu pre výrobu dosiek plošných spojov. Objímky sú z medenej trubky s odpovedajúcim priemerom prispájkované k medi cuprextitu(pozri obr 6)
Na záver by som rád zhodnotil funkčnosť, s ktorou som maximálne spokojný. Mám odjazdených prvých 500 km bez poruchy. Verím, že aj naďalej. Možno niekomu takéto opravy pripadajú ako bastlenie. Osobne nemám rád neoriginálnosť a použitie replík na historickom stroji. Pokiaľ sú zásahy vnútorné, navonok neviditeľné, viem to prehliadnuť. Diely ktoré som vytváral nie sú dostupné v replike. Osobne si myslím, že takýto vlastnoručný repas je oveľa lepší, ako kúpa replikového dielu. Práve z toho dôvodu, že replika nie je originál a firmy, ktoré sa živia bezohľadnou produkciou niečoho, čoho výroba skončila pred 50 rokmi, sú ničiteľmi histórie. V úvodzovkách “vďaka” takýmto producentom je v dnešnej dobe možné z takýchto replík poskladať zbrusu nového peráka. To nieje normálne. Ničia tým silu a význam historického stroja.    [durikol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2013
Odpověď  Jak je tam řešen ten odpor?    [Jan]   14.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Jinak upřímnou soustrast při výrobě- myslím že to bude odst náročný ne li nemožný    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 10    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 9    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 8    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 7    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 6    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 5    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 4    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 3    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 2    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 1    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2012
Odpověď  potřebuješ to ještě? né že bych kvůli tobě spínačku rozdělával ale v rámci nějaké zimní práce stejně budu asi spínačku vytahovat tak bych ti to snad nafotit mohl aspon se podívám na kontakty žárovek ta neutrálová mi pořád nějak nechce a nechce svítit    [Johny]   04.02.2012
 Přidat odpověď   (37) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006