MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309947 příspěvků |7710 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 33 | Přihlášených: 3 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 7.5.2021 11:50  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Karburátory jawa 250 a 350 pérák


 Ahoj, dostal jsem tyto tři kompletní karburátory na péráka. Mám ale problém s určením na co patří. Dva z nich (neponiklované) mají označení 2-2926 NŘ a ten poniklovaný má značení 2924 H. Které jsou original na péráka 350ku? Dále bych se chtěl zeptat na matice kterou prochází lanko plynu - co je original - lanko do boku nebo na střed? Filtry jsou také pomíchané.
K tomu mám ještě krabici nekompletních karbeců, takže to dokompletuju tak, jak to má být. Poradíte? Díky    [Pjopa]   11.01.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  chtěl bych se zde zeptat na příbuzné téma ke karburaci. Jde mi o filtr vzduchu, respektive jeho zavírací část. Mám poniklovanou, pozinkovanou a hliníkovou. Je v tom nějaký cca řád, např. která je starší nebo která se dávala na péráky , nebo na kývačky?    [L]   23.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  H přesněji značí přívod paliva hadičkou(na víčku plovákovky je napevno nátrubek)
V jsou označeny karburátory Jikov 2924 s velkou plovákovkou
VZR mají označení karburátory ovládané táhlem(viz foto) takže asi R označuje táhlo.    [Martin Štindl]   15.02.2021
Odpověď  Půllitr má přívod do plovákovky z hora (H) a to že tam neteče přímo vertikálně, ale pod jiným úhlem je speciální přívod (Z).    [J]   15.02.2021
Odpověď  Zkus se podívat na stránky jawa maniak tuším že jsem tam našel tabulku značení karburátorů jikov    [Caryfuk ]   15.02.2021
Odpověď  Bůh ví, jak to značení je, když má pulitr značení HZ a má sytič a přívod paliva bokem.....    [fikuscz]   15.02.2021
Odpověď  Tak znovu - např. 2918 HC je karburátor šoupátkový (29) - difuzor (18mm) - přívod horem (H) - sytič/clona (C).    [J]   15.02.2021
Odpověď  Ještě jsem pátral a někde jsem četl H - horizontální přívod paliva zřejmě co myslí fikuscz. Tím pádem by bylo H dáno pouze víčkem plovákové komory. No je to velmi zvláštní materiál, to je pravda proto se ptám. Takže nesvařitelné. Děkuji za reakce.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Odpověď  Sytič je značený C - clona, H - přívod paliva horem.    [J]   15.02.2021
Odpověď  H asi nebude označení pro sytič, když je tak označený i karburátor na péráka. Z bude přívod paliva do plovákovky bokem, což má pulitr. Svářet se ta slitina nedá. Vlisované spodky jsou některé zaměnitelné, ale ten VZR má tuším větší průměr.    [fikuscz]   15.02.2021
Odpověď  zdar ta spodní vložka má v sobě volnoběžnou trysku označení udává velikost této trysky označení Hje provedení se sytičem který byl řešen posuvnou clonou šoupátka a používal se pro moto jawa500 ale těleso karburátoru je stejné je vyrobeno ze zinkové slitiny a ta je obtížně svařitelná neli vůbec    [caryfuk]   15.02.2021
Odpověď  Pěkný den, řeším karburátor na 18 a sešly se mně na stole kousky s označením H, HZ a VZR, problém je, že každý je jinak poškozený. Jeden má strhnutý závit, druhý poškrábané "vlisované těleso" atd. Otázka zní zda je můžu mezi sebou kombinovat. Na fóru jsem dohledal V- velká plováková komora, Z - speciální přívod paliva (to nevím jak je myšleno), R - možnost připojení na regulátor otáček, H - ????? neví někdo? Zkoušel tu někdo navařovat a opravovat závit? Nemáte někdo popis jak funguje tento typ karburátoru (dobové schémat nebo tak něco)? "Vlisované těleso" má u všech označení 50. Děkuji za reakce.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2021
Odpověď  díky za odpověď    [Mica]   28.02.2012
Odpověď  na péraka patří 2924 to jestli tam je H nebo VZR atd není tak podstatné, jediné v čem by se to mohlo lišit je bohatostní vloška nalísovaná v těle karbce je také očíslovaná....ofiko karbec je 2924 H tryska 100 nebo 95 (250), 105 (350)    [ladic]   28.02.2012
Odpověď  karburatory označené NŘ sa používali na súťažné motory    [jaro]   27.02.2012
Odpověď  to jestli lze použít zjistíš podle toho jak to pojede, ta fréza by měla být PF což byla myslím 350tka. Koukni na trysky ale největší rozdíl je v plovákové komoře pérák má malou kdežto tyto karb měly velkou s nápisem jikov čsr.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2012
Odpověď  Chtěl bych se zeptat zda lze použít na péráka karburátor 2924VZR, je to z nějaké frézy, vypadá však stejně jako na péráka. Lze ho použít?    [Mica]   27.02.2012
Odpověď  Samozřejmě - překlepl jsem se, spěchal jsem - má to být takto:
u prvního karbecu 2-2926 NŘ je tryska 105; u druhého karbecu 2-2926 NŘ je tryska 85 a u karbecu 2924 H je tryska 100.    [Pjopa]   12.01.2012
Odpověď  Připadne mi že ta čísla (karbeců) máš nějak domotaný a i u té trysky 150 ?? Je to překlep a nebo špatně čitelné - 150 je nějak moc. Typl bych že je to ta 105 kterou bys měl dát na 350.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2012
Odpověď  Takže na prvním 2-2646 NŘ je tryska 150; na druhém 2-2646 NŘ je tryska 85 a na 2924H je tryska 100. Takže postačí přehodit trysky mezi karburátory a dám to na 350kový motor, jo? Díky za pomoc všem.    [Pjopa]   12.01.2012
Odpověď  Pokud je tam číslo 50 - tak se jedná o volnoběžnou trysku(z boku karbecu pod pružinkou) ta hlavní je zespodu pod jehlou šoupátka. Odšroubovat spodní šroub co drží plovák. komoru a tam je. Ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2012
Odpověď  Tak vyražená čísla 100 a 105 nikde nemohu najít - jediné co je u trysky vyražené je "50". Můžete sem dát prosím někdo toto te správné trysky? Díky    [Pjopa]   12.01.2012
Odpověď  tryska 100 je pro dvěapůlu, 105 pro třipade.. Jinak lze použít libovolný karbec s příslušným difuzorem pro danný motor a dát do něj správné trysky..    [Beat]   11.01.2012
Odpověď  kryt s kapkou mají 100% ještě kývačky i v první polovině 57. roku.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.01.2012
Odpověď  na Péráka jen 2924 H a na 250 a 350 se liší pouze otryskováním    [adzevh1]   11.01.2012
Odpověď  Ze začátku výroby (nevím přesně, asi do roku 56, možná i dýl) měly kývačky stejný kryt karburátoru jako pérák (kromě díry na lanko), takže s "boulí" a nic se nikam nešroubovalo.
Je jedno na co dáš 2924 H, maximálně bude jiná tryska (ale pojede to tak i tak) Podívej se do katalogu tam by to mělo být.    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2012
Odpověď  No - pokud je 2-2926 NŘ na kývačku, tak na co přišroubuju tu matici ke krytu karburátoru (kryt karburátoru + miska)?? Ty vrchy, které jsou na fotce nemají žádný vnější závit.
Takže na péráka jedině 2924 H a je jedno jestli ho dám na 250 nebo 350?    [Pjopa]   11.01.2012
Odpověď  Na péráka jedině 2924 H, jedině na 350 typ 12 (ogar) patří 2922 H. Myslím že žádné vyjímky nejsou. A lanko vždycky stranou. Ty 2926 NŘ pocházejí až z doby kývaček.    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2012
Odpověď  To by me take zajimalo...
Ja, na me 250 mam 2924 H    [Ondra]   11.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  a poslední    [Pjopa]   11.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [Pjopa]   11.01.2012
 Přidat odpověď   (30) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006