MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300573 příspěvků |7214 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 83 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 22.5.2019 12:06  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Dobíjení


 O dobíjení se toho tady napsalo už hodně, přesto zakládám nové vlákno, odpověď jsem na svou závadu nenašel. Starší pán mi před zimou sešteloval relátko u péráka, jenže nedávno zemřel, byl to machr, věřím, že to sešteloval dobře. Motorka ale stejně nedobíjí - ne tolik. Uhlíky tlačí dost na kotvu, komutátor je pěknej, když mám motorku zahřátou a bez světel, nejde do otáček, když zapnu světlo, jde do otáček pěkně, nevíte co s tím může být?    [vranis]   08.04.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  dolin1: Dynama z 634 stejně jako původní dynama péráků se zapojovala v principu "mínusové regulace", takže pro instalaci se použije AEV 0361(6V/75W) https://eshop.aev.cz/aev-0361 . Typ AEV 0361A by šel také použít ale musel by se přepojovat stator. To zapalko je kompletní včetně rotoru pro 75W(silnější dráty vinutí)?
B.J.: S úplně vybitým akumulátorem(0V) jsem to nezkoušel ale s AEV regulátorem se mi podařilo roztlačit péráka(klíček v poloze zapalování) který měl svorkách baterie okolo 2,5V.    [Martin Štindl]   14.03.2019
Odpověď  Zdravím.
Chci na péráka 350 dát zapalko z 634. Nechci dávát původní hliníkovou krabičku relé ale AEV regulátor. Mám zcela nové zapalko 6V75W kostr - pól. Regler AEV se prodává ve dvou provedeních pro - kostření a to varianta
6V/75W AEV 0361 - https://eshop.aev.cz/aev-0361
6V/75W AEV 0361A - https://eshop.aev.cz/aev-0361a

Jaký mám koupit? V popisu je že se liší jen "tzv. mínusovou (nebo pusovou dle typu) regulací, kdy regulátor spíná budící vinutí dynama proti kostře".
Elektrice moc nerozumím, proto dotaz sem.
Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2019
Odpověď  Zdravím všechny a mám dotaz k AEV. Jak uvádíte, při vybitém akumulátoru nejde motocykl nastartovat. To bylo u původních relátek také, ale motocykl šel nastartovat roztlačením. Proto se ptám, lze při vybitém akumulátoru roztlačit motocykl s relátkem AEV? Díky    [B.J.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2019
Odpověď  Připoj mezi svorku "61" regulátoru a kostru bipolární(nemusíš pak přemýšlet nad polaritou) transil např. 1,5KE15CA až 1,5KE22CA a můžeš s regulátorem AEV relativně v klidu jezdit na svůj oblíbený režim " přímo z dynama". Osobně sice stále nechápu, proč po tomto tak strašně toužíte, když baterku v dnešní době koupím na každém rohu, ale jak kdo chce.    [Bohumil]   24.09.2018
Odpověď  Děkuji za vysvětleni.    [Milan]   24.09.2018
Odpověď  AEV má výhody: přepěťové ochrany a proudové omezení(vyjma levnějších AEV 0429 a 0430) a v regulaci nejsou takové výkonové ztráty jako u kotvičkového relé, dále oproti relé zde provozem nedochází k opalu a postupného opotřebení kontaktů.
Nevýhody: nejedná se o původní regulátor takže to je na úkor originality, nemá takovou odolnost jako kotvičkové relé - stačí omylem zapojit opačně polaritu na akumulátoru a AEV je okamžitě zničeno. Dále u regulátoru AVE nelze využít tedy možnost nastartování v poloze spínačky "jízda bez baterie" takže s úplně vybitou baterií se motorka nerozjede. Ale lze snadno zabránit jeho poškození v případě zapnutí klíčku na tuto polohu - u spínačky s ampérmetrem se nezapojuje vodič mezi kontakty 61 na spínačce a regulátoru AEV a v případě spínačky FJ z kontrolkami se odpojuje klema ve spínačce viz: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=7930    [Martin Štindl]   22.09.2018
Odpověď  Mám na mysli elektronický regulátor AEV.    [Milan]   22.09.2018
Odpověď  Jen jestli si nepleteš relé s regulátorem? Na relé není co zničit mimo spálení nadměrným proudem.    [fikuscz]   21.09.2018
Odpověď  Dobrý den,jaký máte názor a skušenosti srelátkem AEV.na péráku.Někde jsem se dočtl že s relé AEV. se nedá jezdit na na polohu na spìnačce,jizda bez baterie,relátko se zniči.Děkuji.    [Milan]   21.09.2018
Odpověď  Přepólování dynama: Při zapojené baterce zapni klíčkem zapalování (aby se baterka připojila k dynamu), krátce tzn. asi na 1 až 2 vteřiny zmáčkni kotvu dobíjecího relé nadoraz, z baterky půjde do dynama velmi vysoký proud - ampérmetr ukáže až za roh. Tímto velkým proudem se nabudí dynamo na polaritu baterie. Hotovo - konec akce.    [donkomposto]   10.04.2013
Odpověď  skontroluj ako mas nabudene dynamo, popripade ho prepoluj este raz... tu na fore najdes niekde navod...

ja ked som kupil perosa, nevedel som ako bola zapojena baterka tak som odpojil z izolovaneho uhlika kabel pripojil tam multimeter a tocil motorom , podla meraka som videl ci ma byt ukostreny plus alebo minus pol...

alebo ukostri plus a vyskusaj coto spravi... ci nahodou nebudu svietit ziarovky opacne :) ja mam inac plus na kostre    [jano]   09.04.2013
Odpověď  Ukostřené mám -. Předtím byla motorka šrot, takže nevím, jak to chodilo. Může tady dojít také k únavě magnetů ve statoru?    [vranis]   09.04.2013
Odpověď  a predtzm ti to slapalo ok?
nezapojil si opacne aku? mas plus alebo minus na kostre?
Neviem ako sa sprava dobijanie ak zapojis opacne aku a neprepolujes dynamo...    [jano]   09.04.2013
Odpověď  Nemáš tam někde studený spoj - přechodový odpor - špatný kontakt? A tím zapnutím světla se zvýší odběr a vyšší proud tento studeňák "prorazí". Ještě jinak, světlo svítí zcela jasně nebo je mírně podžhavené? Na tomto přechodovém odporu by mohly vznikat úbytky napětí a toto by mohlo následně ovlivňovat správnou funkci dobíjecího relé.    [donkomposto]   09.04.2013
Odpověď  Větší odběr/výkon dynama tak by se to zas chovalo opačně - nešlo by to do otáček se světlem. Jestli nemám spíš ňákou chybu ve spínačce.    [vranis]   09.04.2013
Odpověď  Jasně, filtr je otevřený, měřil jsem a nedobíjí tolik, kolik by měla, když pak přepnu spínačku tak bez baterky by mi to chcíplo. JE mi to divné, že to reaguje na to světlo. Je to stejné za studena i za tepla.    [vranis]   09.04.2013
Odpověď  este ma napadla taka prkotina, vzduchovy filter po nastartovani otvoris?    [jano]   09.04.2013
Odpověď  RE: když mám motorku zahřátou a bez světel, nejde do otáček

1. a ked je studena a bez svetiel, ide do otaciek?
2. a ako sa sprava ak prepnes spinacku na jazdu bez baterky?

Asi tu pleties dve veci otacky a dobijanie, ako si prisiel na to ze ti nedobija?
Preto ze nejde do otaciek? Ja by som to videl na zle nastaveny karbec...

Dobijanie musis zmerat voltmetrom alebo ist na 1ookm vylet a ak dojdes domov tak ti to dobija :)    [jano]   09.04.2013
Odpověď  nemas vetsi odber nezli vykon dynama? jinak pokud ti to steloval tak to musi chodit co skusit el rele aev ? zas takova investice to neni.    [free]   09.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jedná se o 250tku.    [vranis]   08.04.2013
 Přidat odpověď   (20) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006