MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301577 příspěvků |7276 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 53 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 18.8.2019 03:53  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Ahoj, mám takový dotaz, vím, že se to tu už i řešilo. Týka se to povrchové úpravy motoru na Peráku. Co je nejčastěji používané a nejlépe i správné? Pouze vyčištěné, jemně opískované nebo lakované? Válec a hlava jsou asi jasné, ale co spodek a kartery?    [Tom]   07.08.2007     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  další..    [ben] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  další...    [ben] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  tady nějaké foto...    [ben] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2010
Odpověď  to tom.tnt: až se k tomu dostanu, tak sem nějaký fotky samozřejmě vložím.
Nezbyly náhodou někomu z renovace výfuková kolena na 350-ku péráka? díky    [ben] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2010
Odpověď  bene, muzes sem prosimte dat fotku tak jako mam v tomhle vlakne:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=104266

Zajima me, jestli to mas stejne reseny nebo ne. Ta fotka co mam ja ve vlakne zrejme ukazuje, ze jde o dilenskou praci te upravy...ale jsou to spekulace. Pokud by to tak bylo, slo by o regulerni jednopaku ktere se prej davali do nemec. Pokud to mas stejne kvalitne provedene, taky bych byt tebou premyslel spise nad zachovanim jednopaky. Ja tu svoji zachovam.    [tom.tnt]   05.01.2010
Odpověď  Zdravím, tak zhruba před půl rokem jsme spílali cenám na i-veteranu a já tam včera sehnal péráka i s motorem 350/18 za velice solidní peníz..sice dříve sloužil kde jinde než v traktůrku, ale nijak ořezán není.
Jinak motor je malinko modernizován-startpáka a řadící páka v jednom,tak se chci zeptat, jestli mi stačí do pův. stavu pérácké hřídele nebo potřebuji i ten segment?dík za radu.    [ben] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2010
Odpověď  válec je pérák, či kývačka do roku 1955, mezi žebra ať koukám jak koukám vidět není :-O    [500ohc]   30.07.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  2    [vittorio] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  chci se zeptat jestli nekdo pozna zda ten valec je perak nebo kyvacka, porad nevim jestli se menili jen kartery nebo celej motor    [vittorio] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  3    [vittorio] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  2    [vittorio] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  tady jsou fotky slibene    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2009
Odpověď  Děkáš z toho opravdu velkou vědu Honzo, nic težkého na tom není za hodinku to maš hotové. Nemám důvod ho vyrábět    [dani]   30.07.2009
Odpověď  Zdravím,
tento plech je určitě originální díl, který měla v distribuci Mototechna v době, kdy už pérácké motory nebyly na skladech a používaly se kývačkové. Také jsem je měl asi na třech pérácích a zjišťoval jsem od původního majitele, že mu to tam namontovala Mototechna při výměně motoru kolem roku 65.    [500ohc]   30.07.2009
Odpověď  V pořádku Dani , když je to tak jednoduché vyrob tento díl a vyfot ho sem ,až ho budeš mít hotový,dáš mi za pravdu, že to zas tak jednoduché neni.    [Jan]   30.07.2009
Odpověď  ja bych se taky přiklonik k tomu co psal monty. Není to žadny složity díly 2 díry a kousek ohlého plechu sklepne každy doma i ve svěraku tak že to vypada dobře :-) Nevím jestli bys poznal rozdíl mezi strojem a ručním zpracovaním.    [Dani]   30.07.2009
Odpověď  muzu potvrdit originalitu plechu. mam motor kyvacka dojpaka a je tam stejnej drzak. jsem se seknul kdyz jsem kupoval peraka kryt retezu byl namontovanej tak jsem nevidel ze tam jen plech. jinak na motoru neni vubec zadne cislo takze to bylo meneno jako nahradni dil a nebo jen kartry byli meneny ale to potrebuju proverit urcite pridam foto zitra. jeste by me zajimalo jak jsi tam mel prichyceny na karter ten plisek pac ja ho tam mam jakoby nytovanej zitra uvidite foto.    [vittorio]   29.07.2009
Odpověď  kdybych měl do Péroše nacpat Kejvačkovej motor,tak držák krytu dovařím a hotovo.

Stejně by každej tvrdil ,že to je s tímhlë plechem bastard.    [monty]   28.07.2009
Odpověď  No Monty , myslim že když se člověk štourá ve starých strojích ,tak časem získá cit a pozná co je samodomo a co ne, mám strejdu zámečníka koukal na to a myslí si totéž.Proto jsem v mé zprávě uvedl,že nám to třeba někdo z pamětníků potvrdí.Ale jak řekl švejk, mýlit se může každej učenej i blbec.Povrchovou úpravu to má stříbřenku a jestli to neni strojově, tak klobouk dolů zlatý český ruce.Já se mužu zeptat p.Somera z Neveklova až za ním pojedu,ten by mohl vědět.Tak uvidíme,jen jsem chtěl přispět když tam kolegu odrazovali tím kývačkovým motorem ,asi by ho tam mohl dát , ale nesměl by na něm mít číslo 354.Jedině náký to úředně ověřený.Jinač jsem zastáncem když máš původní péráckej motor souhlasí ti číslo s rámem ,tak by mi to bylo líto měnit za kývačkovej.    [Jan]   28.07.2009
Odpověď  Jak se na tokovým kousku plechu pozná,že je továrně vyrobený?

Ale jinak věřím - prostě na motor z kývačky udělali držák a jezdili - nějakou originalitu nikdo neřešil.    [Monty]   28.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [jan]   28.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [jan]   28.07.2009
Odpověď  Ahoj,k tomu kývačkovému motoru v rámu péráka,můj pérák měl motor z kývačky ,děda co mi ho prodal říkal ,že původní mu kluci kterym ho půjčil, aby si zajeli na zábavu do vedlejší vesnice zadřeli,nový motor tam byl kývačkového typu, původní číslo na rámu překlepané na 3/10-294 toto číslo bylo i na motoru kde má kývačka běžně 353 a na tom motoru byl tento držáček horního krytu řetězu viz foto.Podle vzhledu je to fabricky dělaný možná někdo z pamětníků potvrdí, že se taková redukce pro uchycení horního krytu řetězu užívala.    [jan]   28.07.2009
Odpověď  tak tak , pánové neblbněte a chvíli vydržte , ceny půjdou dolů , nejsme již v izolaci a česká bublina brzy praskne....    [libor]   28.07.2009
Odpověď  jo jo máš pravdu.. jinak bych to řešil asi tím motorem z kývačky a sháněl motor z péráka. Když to bude přestavěná dvaapůle, tak to originál stejně nebude, takže to bude "jedno" a na shánění péráckého motoru za nějakou přijatelnou cenu je spousta času..nebo sehnat jen samotné kartery. Za těch 18000 bych to viděl max za motor po go a bylo by to ještě dost..    [ben] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2009
Odpověď  jasne Bene. Souhlas. Jen ja to vidim tak, ze na internetu nesezenes nic levne, protoze tam jsou jen prekupnici. Kdyz uz levne, tak chodit pekne do hospody, poptavat se dedu nebo dobre se da sehnat kdyz clovek dela treba s nakou partou lidi. Treba stavbyvedouciho, to ma spoustu kontaktu a hlavne na lidi, kteri jeste neznaji ,ze se z toho da vytriskat mnohem vic...proste dnesni doba je takova :(    [tomtnt]   27.07.2009
Odpověď  18000 za motor na péráka?..docela nekřesťanský prachy! chce to shánět a nekupovat na i-veteranu a jim podobných servrech, kde je plno překupníků..nedávno sem skoro za stejnou cenu kupoval péráka origo fj z 47 v solidním stavu..    [ben] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2009
Odpověď  Teď zrovna někdo nabízí motor na 350 péráka na i veteránu-č.i.: 0000157916 -je to čerstvé.    [tonda88]   27.07.2009
Odpověď  za posledni pulrok jsem narazil na cca 6-7 motoru na peraka 350. V chotuskach byla jedna cela 350 na prodej a jedny samotny kartery. Na aukru se ted drazil pred tydnem...na i-veteranu obcas taky neco je...kdyz se chce a mas love tak sezenes. Prasit kyvacku do peraka se mi take nelibi. jen je treba pocitat kolem 15k urcite za motor v celku. To je celkme dobra cena jeste.    [tomtnt]   27.07.2009
Odpověď  vlado>kde ale sehnat motor 350perak?? Obcas se objevi Jawa dvoupaka, ale na peraka jsem za posledni 2 roky nenarazil.    [Pája]   27.07.2009
Odpověď  A proč radšej nezoženieš motor pérak 350 ? Je to lepší než kazit péraka s kývačkovým motorem.    [vlado]   26.07.2009
Odpověď  Mám Pérák 250 a chtěl bych tam dát motor Jawa 350 kývačka,vím je to nepůvodní,lépe to jede a táhne.V budoucnu hodlám připojit sidecar.Pokud jste to někdo dělal potřebuji poradit jetli to tam vleze nebo je něco potřeba upravit.Děkuji předem za radu.Jinak sháním sedlo řidiče,nosič,stojan, dám za motor 353 250 po go.    [thomas]   26.07.2009
Odpověď  Taky nejsem zastancem stříbřenky, konec koncu hlinik nerezavi tak proč ho lakovat. Ale nemyslíte si, že pokud perak nebude jenom jako dekorace bytu ale pro bežné ježděni, že ty opiskovane kartery se za par let zanesou. Pokud po každem svezeni nebudu ležet pod motorkou a štětečkovat? Osobně jsem leštil víka do zrcadlového lesku a nakonec jsem se rozhodl i pro hlavu a kartery stejně si myslím že za rok zmatní, ale snad se nebudou tak zanašet.    [Dani]   26.07.2009
Odpověď  Diky Kuďasy za odpověď ohledně motoru, koukal jsem doma na svůj origo motor 350 pérák a karty jsou totožné s tvými.Ahoj Bubák    [bubák]   23.07.2009
Odpověď  ...    [kudas]   22.07.2009
Odpověď  Motor je origo ale musel jsem ho vybrousit vyr. cis. 03178-52 zavařovány byly akorát šíleně hluboké rýhy.    [k]   22.07.2009
Odpověď  Mám dotaz na Kuďase, koukal jsem na tvé foto 350tkového motoru a podle fotek se mně zdá, že si navařoval hliníkový pásek na levou část karteru a možná i držáček horního krytu řetězu, nebo máš na svém motoru originál odlitek karteru? Netvrdím, že mám pravdu, ale myslím si pdle fotek, že je to vařené. Mám origo třistapadesátku tak bych chtěl vědět zda to mám ve voku. Ahoj a ať ti moto dělá radost. Bubák    [Bubák]   22.07.2009
Odpověď  Přikláním se k názoru Peteho, kartery mají být jen vyčištěný aby byly jako originál, v žádným případě neleštit do lesku ani nepískovat, to se nikdy nedělalo, jen sposta nových majitelů péráků leští motor jak psí kule do chromového lesku, potom vypadá celý stroj jako pojízdný cirkus. Míra    [Mira]   22.07.2009
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  ....    [Kudas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ja jsem mel nekolik motoru na ruzne peráky všechny byly nastříkány střibrnou barvou jako celek a na víkách bylo vidět že tam stříbrná barva nebyla a povrch byl sice poškrábán od řadící páky od různych pádů atd. jinak byl prolis hladky takže to znamená leštěný jde to videt na různých starých číslech světa motorů že se prolisy leskly takže moje úprava bloků na mé 350 proběhla tím spůsobem ,že byl motor využívám na traktůrku a tůdíž byly na něm hluboké rýhy ne však něco uřezáno jak to obvykle bývá,rýhy na víkách a kartrech jsem nechal zavařit,musel jsem však při vší škodě kartry a víka vybrousit pod vodou.Dále jsem přemýšlel jak bych motor nastříkal,nenastříkal barva by zežloutla nebo oloupala podřela atd. opísloval jsem je korundem o malé hrubosti a mám klid.Vypadají jako nastříkané a když je na něm mastnota nebo bláto atd. stačí technický benzín a vypadá jako nový.Samozřejmě že se nesmí podřít.Dělejte si to jak chcete,ale toto je podle mě nejlepší způsob.Nebo si je nechte draze chemicky vyleštit což se sice také nedělalo a nastříkejte motor stříbřenkou. mnoho zdaru.    [Kudas]   21.07.2009
Odpověď  tak a právě jsem domyl motor z r.50 a to samé,zbytky stříbřenky na karterech,víka nic    [pérák 47]   21.07.2009
Odpověď  taky mám na svém péráku z r. 47 zbytky stříbřenky na karterech,na víkách nic    [pérák 47]   21.07.2009
Odpověď  měl jsem 3 motory na péráky a všechny měli kartery nalakovány stříbřenkou.    [HonzaBK]   21.07.2009
Odpověď  valce se nenatiraly na fabrickych peracich, ale zase moje zkusenost je takova, ze po opiskovani kdyz na ne kapnes vodu tak pekne zreznou na tom miste...si moc nevyberes.    [tomtnt]   18.07.2009
Odpověď  Na mém péráku (1947) jso zbytky stříbrné barvy na válci, karterech i víkách. Ale původnost nezaručuji, přeci jen za ta léta to mohl nabarvit kdokoli.    [tomm]   18.07.2009
Odpověď  A z minulýho tématu ani válce nemají bejt černý. Nemáte někdo fotku třeba víka se zbytkem stříbrný barvy? Mám kartery na viliersku a tam je stříbrná barva jen místama odloupaná. U péráka jsem to na svých karterech neviděl ani na kousku(aspoň ve vyražených značkách na karterech by to mohlo být ne?    [S.]   18.07.2009
Odpověď  chlapi co blázníte, vždyť kartery mají být jen vyčištěný aby byly jako originál, v žádným případě neleštit do lesku ani nepískovat, to se nikdy nedělalo, je to tak pak jaksi vyumělkovaný.    [Pete]   18.07.2009
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  další foto    [Kudas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2009
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ja kartry a víka opískoval a potom přeleštil jen ty vyběhlé boky.Myslím že je to nejlepší způsob jak se nejlepe dostat ke vzhledu originality,ja nejsem zastánce stříkat motor stříbrnou barvou,protože se může loupat,zežloutnout atd. Já jen očistím technickým benzinem a mám klid. :)    [Kudas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2009
Odpověď  Hele viděl jsi film "Pětistovka" tak tam na začátku filmu to jde pěkně vidět. Je to přesně jak zté fotky jen nevim jak to dělali jestli to lakovali a ten výlisek jen leštili nebo nechali jen odlitej hliník. Skrátka vzhled má být jako sté fotky. Alespon to tak bylo vidět vtom filmu.    [gajda81]   07.08.2007
Odpověď  Děkuji za vyčerpávající odpověď, tohle přesně jsem potřeboval vědět.    [Tom]   07.08.2007
Odpověď  Ta fotka je presne podle originalu. Toto delal kolega. Motor jemne opiskovany a v laku - stribrnoseda, drive cilo barvy 1010, vika - lesteny jen klinek, ostatni v laku. Original je nastrikany hruby odlitek, bohuze barva se casto nedochova a je videt jen hruhy vzor. Dnes je dobre dat pod barvu (akrylat) aktivni zaklad na lehke kovy a vse pak jeste lehce vzit bezbarvym lakem.    [Mocca]   07.08.2007
Odpověď  originál to nebylo leštěný ani pískovaný,nylo to tak jak to vypadlo z formy, takže já jen pucuju drátěným kartéčem.    [HonzaBK]   07.08.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Omlouvám se, že používám fotku z jiného serveru, ale tohle mi přijde jako nejhezčí ( neříkám, že správné ) Jen nevím, jak je to udělané.    [Tom]   07.08.2007
Odpověď  Právě ty víka jsem dost často viděl hrubé a vyleštěný pouze ten výstupek uprostřed.    [Tom]   07.08.2007
Odpověď  Kartery sem očistil v benzínu od mastnoty a potom očistil na oceláku.Hlava a válec písek,válec potom černá žáruvzdorka.
Víka vyleštěná.    [DavidV] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2007
 Přidat odpověď   (56) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006