MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301242 příspěvků |7255 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 62 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 19.7.2019 00:31  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa 350 pérák - špatný chod jednoho válce


 Zdravím všechny nadšence.

Měl bych prosbu o radu k mému péráka 350 po celkové renovaci. Moto má najeto něco přes 1400 km. Kolem červnu 2018 dokončeno.
Tuto krásnou neděli jsem se rozhodl využít a věnovat jí projížďce. Cca po 45km jsem cítil špatný chod motocyklu, respektive pravého válce - neměl výkon. Po zastavení na vhodném místě jsem zkontroloval teplotu a vzhledem k mírné okolní teplotě samotné válce nebyly nijak přehřáté. Čeho jsem si povšiml, tak byl menší tlak vycházejících zplodin z pravého výfuku - zdál se mě nepravidelný chod/zápal (testováno dlaní před výfukem :D ).
Moto jsem nechal odpočinout a zkusil nastartovat - motor ihned chytl, tak jsem se vydal na cestu. Po rozjeti jsem cítil opět špatný tah a nepravidelný zápal na pravém válci.
Napadlo mě, že bude nejspíše problém v indukční cívce, které jsou zabudovány v bakelitové spínací skříňce. Tudíž jsem otevřel pravé víko motoru (zapalování), prohodil dráty vedoucí do spínačky a také prohodil fajky. Čekal jsem, že problém se přestěhuje na levý válec, pokud by se jednalo o problém s indukční cívkou. To se nestalo.
Po ujetí pár km jsem opět zastavil a abych zkontroloval svíčku pravého válce. Pravý válec chytil cestou jen občas a jeho samotná teplota byla nízká na udržení ruky na válci. Levý byl horky, jelikož měl správný chod.
Vyndal jsem svíčku a vyměnil za jinou - Nic se nezměnilo.
Po pár km jsem opět zastavil a zase rozdíl v teplotách - pravý teplý a levý horký. Poté jsem vyměnil ještě jednou svíčku pravého válce. Cestou domů jsem ještě několikrát udělal rošádu drátů v zapalování k indukčním svíčkám a fajek, abych vyloučil indukční cívky.
Pořád nešel pravý válec v pravidelném chodu.

Tímto bych Vás chtěl požádat o radu nebo nápad co se mohlo přihodit či poškodit. Napadá mě už jen několik možností:
1) nějak rozeštelovaný předstih za jízdy pravého válce
2) špatný kondenzátor - ale tu bych předpokládal přesunutí nepravidelného chodu na jiný válec
3) vyletění gufera na pravé straně u zapalování
4) nedostatečná komprese v pravém válci ??

Budu rád za každou radu a postupně bych je vylučoval od nejlehčích po těžší.

Děkuji    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2019     Přidat odpověď  
Odpověď  Mě od toho odrazovali, páč u třistapadesátky stejně musíš nahřívat blok kvůli středovému čelu. Ale stejně se je tam chystám dát.    [Felix]   22.06.2019
Odpověď  Měl jsem stejný problém, po výměně gufera a seřízením předstihu se chod významně zlepšil.
Měl bych také dotaz jaký názor máte na osazení válečkových ložisek na kliku 350tky na pravou stranu nebo i na levou a mezi válci nechat klasické kuličkové? Z hlediska půlení motoru by bylo výhodné určitě napravo.    [Mirek]   21.06.2019
Odpověď  Problém s upadlým kontaktem na kontaktním šroubu kladívka jsem měl též jen na 250 a odhalil jsem to až o par hodin později co jsem na jedoucím nejedoucím péráku doskákal dom. Nová kladívka jsem měl samozdřejmě v brašně na motorce. Takže mě málem jeblo když jsem na to přišel. Ty repliky nestojí za moc.    [Michal]   15.05.2019
Odpověď  Taktéž Všem velmi děkuji za názory a doufám, že toto téma pomůže i někomu v budoucnu při obdobném problému.

PS: Jako poslední bych chtěl podotknout, že jsem se při prvním nastavení zapalování do toho nechtěl pouštět (neměl jsem zkušenost a ani měrku polohy pístu) a požádal jsem firmu, která mě renovovala zapalování, aby ho i nastavila na daný motor.
Při hledání této závady jsem zjistil, že nebylo nastavené v předepsaném rozsahu a musel jsem rozšířit drážky v patici kladívka.
Rada pro mne do budoucna a možná i pro někoho jiného je si zkontrolovat nastavení případně si to nastavit sám.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento problém jsem vyřešil koupí nového kontaktního šroubu. Následně nastavil odtrh v horní úvrati pístu na 0,4mm, posunul jsem píst (klikovkou doleva) o 3,35mm a opět nastavil odtrh na 0,05mm (podle planžety). Pokud se ptáte proč 3,35mm, tak jsem zvolil střední hodnotu udávanou v katalogu 3,2-3,5mm).
Taktéž, jak jsem psal jsem přetěsnil válec, hlavu a kolena. Složil motor a dal na své místo nádrž a spínací skříňku. Po těchto krocích moto opět jelo a chybu už nevykazovalo. Chod se mě zdá lepší něž předtím.
Pro představu přikládám fotku zapalování 250, na kterém je zmíněný šroubek.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Minulý týden jsem při detailnější kontrole zapalování nejspíše objevil problém.
Jednalo se o kontaktní šroub přerušovače (kladívka). Jeho napájená kontaktní plocha zcela chyběla a tím vznikla velké mezera mezi ním a kladívkem.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
Odpověď  Já bych to gufero pro jistotu nejdříve vydloubnul, stojí málo. Ale vzhledem k nižšímu tlaku na pravém, zlobícím válci, bude problém nejspíše válec - píst - kroužky.

Na druhou stranu, ale stejný problém s menším výkonem a chodem motoru na jeden válec byl u kývačky způsoben malým napětím v zapalování. Projevovalo se to také jen na jednom válci i při přehození zapalování mezi válci. Ten vynechávající měl také menší kompresi a mysleli jsme, že je to tím. Po opravě dobíjení a výměně baterie bylo po problému.    [vintera]   04.04.2019
Odpověď  Stejné problémy mám se svou 350kou. Jediný rozdíl, že zapalování je VAPE. Bohužel se mohu pouze domnívat, že problém byl guferem, jelikož při vyndávání gufera bylo vypadnutá "pružina" z vnitřní strany. Ale je možné, že pružina vyskočila až při samotném vyndávání gufera. Nyní jsem poslal kliku na rozlisování, výměnu středového ložiska. Uvidím po složení a prvním testu.    [kvasky]   03.04.2019
Odpověď  A co ty tlaky, změnilo se něco, jsou stejný? 1 Atm je dost. Co vůle na pístních kroužkcích, je stejná? - měla by být cca 0,2mm. Pokud tam bude takový rozdíl v tlacích, tak ten motor moc nepojede.
Jednou mi objednali k výbrusu písty na 350, tvarově byly uplně jiné a pístní kroužky byly rozdělené pro pravý a pro levý válec. Jedny byly totiž asi o 0,5mm užší. Tak jestli tam nemáš něco podobnýho a jeden válec mohl už dosloužit.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2019
Odpověď  V první řadě bych natloukl baterku na plnou kapacitu a přezkoušel, zda to správně dobíjí- už to psal někdo dole,blbě to pálí vlivem nedostatečné kapacity aku a klame to hledat závadu jinde.Pokud toto lze vyloučit, vyřadil bych cívky ve spínačce a namontoval normální vnější, ty cívky nestály za nic, proto skoro všichni předělávali pérasy na venkovní, pod nádrž se vejdou. Když ani toto nepomůže,asi rozpůlit a hledat závadu na klice na mezikruží a labyrintech.    [No name] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto gufera 3
Současný stav motoru:
- nové papírové těsnění motor --> válce
- nové kovové těsnění válce --> hlavy
- všechny dosedací/těsnící plochy pořádně očištěny
- usazený karbon na pístech, hlavách a válcích odstraněn
- matice šteftů dotaženy

Další krok bude výměna kondenzátoru problematického válce a seřízení předstihu.

Pokud i přesto problém přetrvá, tak budu opravdu v koncích, jelikož mě už dochází nápady na možný problém.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto gufera 2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  V neděli jsem zkontroloval stav gufera na straně zapalování. Doufal jsem, že by to mohlo způsobovat problém, který bych následně ihned opravil. Po sundání statoru a rotoru jsem neshledal žádné vyskočení z díry. Nebyl znát ani žádný únik oleje a pod. Problém nejspíše není způsobený guferem. Níže fotky stavu gufera v motoru.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2019
Odpověď  zalepit, nebo tak udělat malý závity a nějaký packy.
Já to lepím lepidlem na ložiska a zvenku trošku zaklepnu hliník dovnitř- je to prasečina, ale funguje to.    [MOnty]   30.03.2019
Odpověď  Máte pravdu, zítra vyndám zapalování ven a zkontroluju stav po ním.
Jen se chci zeptat, pokud by to bylo tím guferem, bude z díry pro gufero vysunuté ven? Dá se nějak zabránit, aby se tento problém již neopakoval?    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.03.2019
Odpověď  A nebylo jednodušší začít tím zapalkem? To jsou dva šrouby,a víte, na čem jste,,,,,,,,,,,,    [Monty]   30.03.2019
Odpověď  Znovu vyzkoušen chod motoru za studena - problém stále přetrvává, při jízdě chytal pravý válec nepravidelně. Dnes přeměřený tlak ve válcích. Levý (dobrý) válec tlak 4 bary, pravý (špatný) válec tlak 3 bary. Sundány hlavy a válce, očištěný karbon z pístů a hlav. V plánu je koupit nové těsnění mezi motorem a válci a těsnění mezi válci a hlavami. Přetěsnit (možná i máznout tmelem) a znovu zkusit tlak na obou válcích. Pokud problém přetrvá, tak je v plánu sundat zapalování a podívat se na gufero.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.03.2019
Odpověď  U mne byl také problém s guferem. Doporučuji to prověřit.    [Mirda444]   29.03.2019
Odpověď  Můžu potvrdit, v mém případě byl problém na pravém válci s vyjetým guferem. Motorka jela na oba válce jenom při plném plynu a ještě špatně, díky chudé směsi mě startoval na našlápnutí, ale jenom levý válec... :-( Vyřešeno výměnou za nový jednobřitý simering.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2019
Odpověď  Tohle baterkou ani dobíjením nebude - muselo by se to projevit na obouch válcích. U 350tky péráka by horní přerušovač měl být pro pravý válec a dolní pro levý válec, kondíky jsou ke každému kladívku přidruženy připájením na svorkovnici 1A+1B. Občas se stává že olej z plsti na vačce časem steče na spodní kontakt přerušovače(jenže spodní je pro LEVÝ válec) a tím začnou problémy se zápalem na válci.
Zkontrolovat kontakty na horním přerušovači(pravý válec) + zkouknout jiskření na kontaktech při chodu motoru. Jestli to bude v pořádku tak ještě zkusit přehodit/přepájet vodiče od kondensátorů. Pokud ani to nic nezmění tak zapalování bude asi OK a problém bude nejspíše v sání.    [Martin Štindl]   26.03.2019
Odpověď  To může dělat i špatná baterka.    [Hynek]   26.03.2019
Odpověď  přefukuje mezi válcema na středu    [gryzzlik]   26.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě pro upřesnění se jedná o klasické pérácké zapalování. Co se týče zmiňovaného přehazování drátů v zapalování, tak se jednalo o dráty ve svorkovnici zapalování 1A a 1B viz obrázek.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2019
 Přidat odpověď   (23) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006