MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302728 příspěvků |7337 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 81 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 20.11.2019 17:38  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Pérák 250. Koncové dvojčíslí není rok výroby, ale Modelový rok


 Pérák 250, Hledá se nejvyšší v.číslo dochovaného motoru s dlouhým žebrem u karburátoru, zda nový motor odpovídá i změně víka na dva nýty od č. 11-7390-52
Pro zpřesnění definování "modelů" Janeček/Zbrojovka/Komunista do připravované knihy JAWA hledáme nejvyšší a nejnižší v. čísla motocyklů s autentickým znakem na nádržích Jawa/FJ, Jawa/Z, Jawa/O
U 350 ccm Ogar, Jawa/Z a Jawa/O

Pokud sem nechcete dávat celá v.č., tak aspoň bez posledního dvojčíslí, celé č. pak třeba na můj mail libor.marcik@volny.cz

Shodně jako jsem uvedl v tabulce u 500OHC, i motocykly 250/350 dostaly od 1.7.1951 nové číselné značení začínající vždy od poloviny roku č. 1 a končící za pomlčkou dvoučíslím udávajícím Modelový rok - rok následující! Tedy vždy půl roku se toto číslo neshodovalo s rokem skutečné výroby.
Bylo jistě kuriozní, když si někdo šel v říjnu roku 1951 zaregistrovat motocykl a vepsali mu tam, že bude teprve v roce 1952 vyroben...
Libor Marčík.    [Libor]   02.08.2019     Přidat odpověď  
Odpověď  To je náhradní motor z mototechny označený písmenem N. Klidně se mohl v tom roce koupit a dát do motorky.    [fikuscz]   29.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Natrafil som na takýto perácky motor.Bohužiaľ mám iba motor.Modelový rok 56 a predsa sa už robili kyvačky?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2019
Odpověď  Zdravím mám výrobné číslo 7400 s dlhým rebrom,v Tp 3.3.1952
Prepinac prvý typ,zadný blatník bez vzpery,ako nový predany vo svajciarsku a je tu dodnes no čoskoro pojde do svojho rodiska.    [Ján Čurilla Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde    [libor]   13.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dalším číslem s dlouhým žebrem je 11-07685-52, pravda poslední dvoučíslí trochu ledabyle ražený...    [Libor]   13.09.2019
Odpověď  Stejně zachovalýho má kamoš v garáži- rok 1947. POkud si dojedeš do Brna, není problém ofotit a prozkoumat.    [Monty]   11.09.2019
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/108387875/Jawa-Perak-FJ.php Je stále na prodej asi ho nikdo nechce..    [perak]   11.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosba: před lety byl na Bazoši na prodej unikátní původní stroj v.č.26092, který by bylo pozitivní detailně prozkoumat. Nemáte někdo povědomí kde se dnes nalézá?
Dík,    [Libor Marčík]   11.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Především díky ZČ se nám tabulka opět rozrostla, dík.    [Libor]   06.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto č.3    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto č.2    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor 11-13687-52 bez žebra    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.09.2019
Odpověď  Teď je na bazošu 250ka s číslem lehce nad 10 000 - 52 a má dlouhé žebro na karteru - vývozní. (Nevím zda sem mohu dát odkaz nebo jeho foto) Čau    [Jirka123]   28.08.2019
Odpověď  Jane dík, nyní již hledáme pro dotvrzení motory s koncovkou -52 v rozmezí čísel cca 11-02000-52 až 11-10000-52    [Libor]   27.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  dlouhe zebro 11-38794    [jan]   27.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dík kolegovi, co potvrdil dlouhé žebro u č. 11-02592-52.
To první v.č. s krátkým není potvrzeno fotkou ..., přidejte ještě někdokrátké žebro.    [Libor]   24.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dík i Davidovi z Dobříše. Změna na motorech se vyseparovala do Modelové řady 1952.
Viz tabulka prozatimních sériových čísel. Chtělo by to ještě více motorů, především bez žebra, třeba i vyšších v.č. Doplnil jsem 11-10408-52 ze srazu v Týnci n.S., kde se dnes sjelo 850 Jaw!    [Libor]   17.08.2019
Odpověď  Mám motor s výrobním číslem 11-00096-52 a má ještě dlouhé žebro    [David K]   16.08.2019
Odpověď  Pěkný, píší 1951, jaro, nebo podzim?? Na 350 jsou již definovány 4 šrouby u vzpěr.    [LkicramRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den
No netvrdím, že se tím objasní všecko,....ale snad to možná třebas trochu posune https://vimeo.com/130143046
Mimochodem sklo lampy vypadá obráceně!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ty mi ale dáváš.., najít to zas na www byla pěkná fuška - ale jo, Důvěřuj, ale prověřuj!
Má to dlouhé žebro i na pravém karteru.    [Libor]   15.08.2019
Odpověď  Je u toho v.č. 11-01436-52 motor nafocen i z pravé strany pro ověření? To výrobní číslo je vyraženo na pravém karteru a při možnosti že nejsou spárované kartery by to mohlo být zavádějící info.    [Martin Štindl]   14.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na netu jsem našel foto v.č. moto 11-01436-52 s dlouhým žebrem.....    [Libor]   14.08.2019
Odpověď  Palo dík, již je jednoznačný, že motory s dlouhým žebrem naplňovaly celou řadu do 30.6.1951 v.č. 11-83xxx.
Z nové řady 11-00001 do 11-08000 přišly zatím tři v.č., z toho dvě s náhradními motory N a E (export). Přesto je tu již jeden s krátkým žebrem! v.č. 11-0352x-52. Pokud jich bude vícero, tak bude možno říct, že se motory bez žebra objevily dříve než byl číslem 11-07390-52 definován kryt na tři nýty.    [libor]   14.08.2019
Odpověď  Libor a ZČ: mám predĺžené rebro a výrobné číslo je 11-83679    [PaloSK]   14.08.2019
Odpověď  I Pístu dík, máš pravdu, že trochu mimo tabulku, máš-li stroj k definici typu FJ/JZ/JO, viz druhá část prosby, tak se můžeš ještě zapojit..    [Libor]   08.08.2019
Odpověď  Tak přispěji k vědeckému výzkumu, ale podle formátu myslím, že moc nepomůžu.
Vlastním dva motory 11-34489 - má žebro, 11-02031-53 nemá žebro. Pérasům zdar. Píst.    [Píst]   08.08.2019
Odpověď  Zdendo parádní číslo, je to ale náhradní motor *N 11-00708-52*, který nám tu sériovou výrobu nerozlouskne. Ale je to zatím první přírůstek s motorem bez žebra!
Dík    [Libor]   08.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  a číslo    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  11-00708-1952 Zde prosím.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.08.2019
Odpověď  Zdendo děkuju, pomalu se blížíme ke konci první výrobní řady končící 30. června 1951. Tak přeleze dlouhé žebro i do nového značení?, započaté od 1. července 1951, 11-00001-52.    [Libor]   08.08.2019
Odpověď  Na té fotce je taky pěkně vidět, že kromě černého rámečku tachometru, je už i bakelitová spínací skřínka (někde je tu popsané od výr. čísla 46 tis.?), kterou doplňuje tlumič řízení v chromu, krytky zadních tlumičů pérování v chromu, a matky kastlíků též v chromu. A i víčko nádrže je chromované.    [radek]   08.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  79011 -Rok 51    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, tak aspoň přidám nejvyšší číslo s dlouhým žebrem co mám k dispozici.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.08.2019
Odpověď  Zdravím kolegy,
založil jsem téma právě pro definici typů a motoru.
Je možno debatovat i o ostatních drobnostech. Firemní materiály hovoří o postupném zavádění ostatních bakelitovejch detailů až koncem roku 1950, ani tři šrouby na vidlici nejsou v rozporu.
Katalog 1949 uvádí první změnu na blatnících od č. 30501 - přibyl lem a vzpěry šíře 22 mm - stále na tři šrouby. Katalog 1950 změny nevede. Katalog 1951 byl charakterizován součástmi od č 61551 - především pro nový rám. Představil v roce 1951 pro již širší vzpěry čtyři šrouby, které nepřišly s novým rámem od č. 61551, ale bylo je možno na stroje od tohoto č. montovat (opět by bylo nutno podle autentických strojů zavedení čtyř šroubů detekovat..) Proto si myslím, že datum u fotografie není v rozporu s provedením.
Tak kdo sem dá první i v.č. motoru s krátkým žebrem? (asi budu muset vypsat nějakou odměnu..)    [Libor, libor.marcik@volny.cz]   08.08.2019
Odpověď  Odrazka je na blatníku přišroubovaná a nosič má dlouhé vzpěry. A všimni si výfuků. Převlečné trubky místo matic a zadní uchycení je na boční pásky.    [fikuscz]   08.08.2019
Odpověď  Přidám se . .. :) , líbí se mi ta fotka. . .
Lakované ráfky a středy kol,maska světla už má vystouplý tachometr,
nízké sedlo. Ten znak Zbrojovka mohl být jen na štítku, a na nádrži něco jiné.
Ten nosič (jeho držáky)je které provedení ? Zadní odrazka ještě není v blatníku ? ?
Já mám poslední číslo z roku 49 se znakem Zbrojovky na štítku,(jen rám -zatím nalezené). To moc nepomůže. Taky hledám . . Jenže kde dnes najít dochovanou motorku
po těch divokých letech "renovací" . . ..:( . . .    [radek]   08.08.2019
Odpověď  Podle mě je to starší fotka, přední blatník na 3 šroubky, chromovaný věci místo bakelitových. Typnul bych si že je to klasická zbrojovka. škoda že není vidět znak na nádrži.    [HonzaBK]   08.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji fikuscz, a jsem rád, že v té dnešní divné době skrývání v.čísel poskytl celé v.č. (taky s tím nemám problém spolu s lidmi, kteří poskytují Z. Čumovi své štítky do www databáze)
Přikládám snímek jawského ofic. fotografa z 9. října 1950 - zde je taky ještě dlouhé žebro, tři nýtky a řada dalších definovaných detailů..    [Libor]   07.08.2019
Odpověď  Výrobní číslo 11-70094 i 11-71175 mají prodloužené žebro.    [fikuscz]   07.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vzhledem k tomu, že nikdo nereaguje, přidávám tabulku v.č. a let výroby, ve kterých změnu na karterech hledáme.
Snažíme se definovat od kterých v.č. motorů k tomu došlo.
Děkuji Libor    [Libor]   06.08.2019
Odpověď  Oprava pustili (oni).    [Lkicram] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2019
Odpověď  Ano existují v začátku první série (nejvyšší v.č tohoto provedení zatím č. 409!).
Mají lakovaný znak Jawa/FJ a tak jsou řazeny k "modelu" Janeček.
Zajímavý je, že z 1360 v jawě evidované výroby roku 1946 se dochovalo cca 10 strojů právě do čísel 500. Do č. 1360 minimum (ty již zřejmě pustily na export).
Libor    [LkicramRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2019
Odpověď  Existují i nádrže beze znaku.    [Richard]   04.08.2019
 Přidat odpověď   (45) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006