MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301982 příspěvků |7298 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 59 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 22.9.2019 08:42  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Poloha startovacího segmentu


 Ahoj. Chtěl bych se zeptat na správnou polohu startovacího segmentu vůči ozubenému kolu pod spojkovým košem. Po rozebrání spojky jsem zjistil, že při simulaci startování se zuby vzájemně dotýkají tak zhruba 1/3 své šířky, což se mi jako laikovi zdá divné. Na ose řadičky mám navlečen váleček, který mi právě vymezuje vůli startovacího segmentu vůči tomu ozubenému kolo. Napadlo mě si pomoci nasunutím na hřídel další podložky, čímž by se následně zuby dotýkaly v celé šíři. Vše jsem nafotil, tak by to z obr. snad mohlo být patrné. Díky moc za rady.    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019     Přidat odpověď  
Odpověď  Já ju tam dávám vždy i u starším motorů. nic se tím nezkazí a aspoň to líp těsní.    [HonzaBK]   12.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Starší provedení(bez pružiny) by mělo být u motorů 250ccm do výr.čísla 11-61120 a 350ccm do čísla 12-9110(údaj z literatury), u mladších je těsnění provedeno s přítlačnou pružinou a pryžovým kroužkem.
Ta pružina na MOTO Jelínek by měla být ta správná, jen mi podle fota na té stránce přijde vzhledově odlišná.    [Martin Štindl]   09.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem ještě zapátral a tohle by mělo být ono, že?    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2019
Odpověď  Díky moc za vyčerpávající odpovědi :) Prvotní problém bude ten, že mi tam nedali tu přítlačnou pružinu. Zde na fóru jsem se dočetl, že někdy byla a někdy zase ne, pak se v tom má člověk vyznat. Nevíte někdo, kde by se dala ta pružina sehnat? prošel jsem pár jawáckých eshopů a nikde jsem jí neobjevil :(    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2019
Odpověď  Jednoduše- pokud se Vám to podaří zlepšit tak,aby místo 1/3 zubů zabíralo 3/4 šířky do sebe, bude to dostatečný.
Raketoplán z Péráka asi nevyrobíte.    [Monty]   09.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Segment lze vypodložit tak aby zuby zabíraly pokud možno(v určitém rozmezí) svojí šířkou. Podle fotek se zdá že je to provedení mladší(s přítlačnou pružinou) takže je potřeba počítat s funkcí pružiny a také jakým způsobem se bude těsnit víko spojky(tmel nebo papírové těsnění). Na vymezení segmentu je vhodné mít motor venku a položený na pravý bok(viz foto) a pak vypodkládat startovací hřídel(bez přítlačné pružiny) tak aby zuby segmentu a spouštěcího kola v momentě záběru byly pokud to jde proti sobě - nejspíš to nebude zcela ideální protože unašeč přinýtovaný ke koši je lisovaný a spouštěcí kolo ho při dosednutí kopíruje takže ve většině případech to trochu "šmajdá". Tu samotnou rozpěrku(označená jako modrá 2) při konečné montáži není vhodné vypodkládat jako při vymezování ale nechat vystružit novou na danou šířku.
Poté co je segment vymezen proti spojce je nutné tomu přizpůsobit i sestavu nad segmentem - podložku,těsnění u hřídele a víko spojky. Teď nejde odhadnout co bude potřeba, možná bude stačit tenčí podložka anebo bude nutné i upravit osazení na pouzdru ve spojkovém víku. Je potřeba to přizpůsobit tak aby se při zkoušení se spojkovým víkem(stále bez přítlačné pružiny a také bez vratné pružiny segmentu) startovací hřídel protáčela volně a na axiální posun měla minimální vůli.
Na popis to je docela dlouhé a také nelze obsáhnout zcela vše(axiální vůle u spojky a určitá stranová vůle u startovací hřídelel) ale počítejte že na provedení to je ještě zdlouhavější ale lze to provést. Důležité je aby před vymezováním segmentu byla také správně sestava primáru(!!!) to jest řetězové kolo s řetězovým kolem spojky(spojkový koš).    [Martin Štindl]   09.08.2019
Odpověď  ale vždyť to nejde zjistit jak ti budou zuby segmentu zabírat do zubů na koši spojky. to by jsi musel změřit výšku dosedací plochy o levého víka, odečíst gumovou podlož, odečíst železnou podložku a začít počítat. Pokud vím tak pod segmentem je pružina, která při nasazení levého víka dotlačí segment zcela vlevo a tím přes gumovou a ocelovou podložku utěsní hřídel o levé víko. Nebo jak jsi to měřil a zkoušel? Kam jsi vkládal podložky?    [HonzaBK]   09.08.2019
Odpověď  Omlouvám se to patří jinam :-)    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Odpověď  A vy jste měnil i ty gumy mezi spodníma brejlema a spodní maskou? Nejsou vysoké?
To by mohlo být příčinou, že se maska vpředu nadzvedává...
Některý replikový ložiska do krku řízení jsou taky rozměrově vyšší.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Odpověď  Díky za odpověď, i jako laikovi krz motory mi to přišlo divné. Bohužel takto mi přišel motor z celkové GO od firmy Jawarenovace ze Čtyřkol u Benešova :( Už jsem to tu psal, že nejsem s jejich prací spokojen, těch nepovedených věcí je víc, takže osobně nemůže doporučit :(    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Odpověď  Pokud to ničemu jinému nevadí, určitě vypodložit tak, aby se zuby dotýkaly po celé ploše.    [fikuscz]   08.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto hřídele    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
 Přidat odpověď   (13) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006