MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314360 příspěvků |8036 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 189 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 24.3.2023 14:03  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Výplet kol na Jawu Perak - jaké dráty


 Ahoj, potřeboval bych poradit s výpletem kol na Péráka. Máte zkušenost s chromovými dráty? Slyšel jsem, že v ohybu drátu má tendenci chrom popraskat. Nebo je lepší použít dráty v zinku nebo nerez? Ráfek bude v chromu. Děkuji za odpověď.    [nomics] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2022     Přidat odpověď  
Odpověď  Samozřejmě pokud není chrom "odvodíkován". tak je to k h...., ale to se týká všech chromovaných věcí které by měly pružit. Pokud někdo nachromuje pružiny a neodvodíkuje je to taky špatné, proto se dřív říkalo, že pružiny se nemají chromovat.
Kekvalitě nerezovým drátkům se nevyjadřuju ani jsem se nikdy nevyjadřoval, jen se vyjadřuju k materiálu NEREZ - předmět "Nauka o materiálu", kdy je nerezová ocel vždy tvrdší než klasická. To, že to někdo dělá z bláta, nebo nevhodnými postupy je druhá věc, ale to nebylo předmětem této diskuze. A o křehkosti píšete pouze vy, to nevím že by byly křehké?? To je pro mě novinka! Asi opravdu bubu muset otevřít skripta nauka o materiálu apodívat se na křehkost nerezové ocele. Křehký jsou tak možná ty starý bubny z hliníkové slitiny ale i to je otázka do pranice.    [HonzaBK]   08.09.2022
Odpověď  Je rok 2022 , na více jak miliarde jízdných horských kol , jsou nerezové dráty ...jde jen o to, jestli jsou vyrobeny podle normy...    [majco]   07.09.2022
Odpověď  MONTY - palec nahoru. Bez detailní znalosti o materiálu a jeho zpracování nelze učinit žádný závěr, ani teoretický. V roce 90 jsem na burze koupil dráty chromované a pozinkované. Oboje stály za h...o, byly z nějakého bláta, načež se neustále výplet povoloval. Nevhodné i na ručním dvoukoláku.
Z toho ovšem neplyne obecný závěr, že dráty chrom či zinek jsou špatné a jiné lepší, či naopak. Spíše vypovídá o mé tehdejší naivitě a výrobcově drzosti.    [Luboš]   07.09.2022
Odpověď  Pořád nechápete ,že slovo NEREZ prostě nic nevypovídá o materiálu. Aby jste o nějakým výrobku mohl říct, že je špatný, tak o snad musíte vědět aspon číslo materiálu(složení) případně tepelné zpracování, a nejlíp tu věc mít otestovanou(aspon empiricky)

Ale výkřik"NEREZ JE KŘEHKÁ!" je o ničem........

Stejně tak student by mohl dělat leda prd, a ne seminární práci,když nebude mít vstupní data.

Za mně - ještě sem nikdo nedal fotky popraskaných nerez drátů z Hvězdonic, takže jsou asi dobrý.
Zato jsem viděl dost prasklých chromovaných, a příčina je jasná- vodíková křehkost po špatně provedené povrchovce.    [Monty]   07.09.2022
Odpověď  A to napsal kdo? Kdyby tady byl student techniky, tak by mohl udělat seminární nebo diplomovou práci na tom jak je namáhány ráfek a dráty když jsou z nerezu, nebo když jsou z "normální" ocele a jak se změní namáhání bubnu (starý hliník) při použití nepružných nerezových drátů a nepružného nerezového ráfku. Ale toto není o motorkách to je jen a pouze o nauce o materiálu a jeho vlastnostech a namáhání. Ale z principu vlastností nerezu musí nerezový výplet a případně nerezový ráfek být podstatně tvrdší a míň pružný než ocelový. Já prostě nerez nepoužívám a nedoporučuju pokud někomu něco dělám. Je to stejná diskuze jako když bychom začali jaký používat olej do dvoutaktu.    [HonzaBK]   06.09.2022
Odpověď  Takže OBECNĚ je nerez na dráty špatná, a proto jsou nerezový dráty z Hvězdonic špatný?    [Monty]   05.09.2022
Odpověď  Pokud si ještě vzpomínám, tak normální ocel má značení 11XXX, kalitelná (zušlechtitelná) 12xxx a 14xxx, nerezový jsou myslím 17xxx a nástrojové 19xxx.
Ale nechce se mě to hledat a ze školy mimo obor jsu už přes 30 let. Vlastnosti nerezových ocelí např tady:
https://www.briol.cz/technicke-informace/chemicke-slozeni-a-skupiny-nerezovych-oceli
Ale obecně jsme se učili, že nerezové ocele jsou tvrdší, nejsou tak pružné, prostě zcela jiné vlasznosti. Ale dnes plno těchto pouček už nepaltí, protože výzkum už je jinde, ale pochybuju, že u drátků bude nějaká speciální "pružná" nerezová ocel.    [HonzaBK]   05.09.2022
Odpověď  Z jaké nerezu jsou dráty vyráběny? Číslo materiálu?    [Monty]   30.08.2022
Odpověď  Vzhledem ke vlastnostem nerezové oceli (což je základ nauky o materiálu) - tvrdost, pružmost atd. vždy volím ocelové dráty a buď pozink nebo chrom podle toho na co to je.    [HonzaBK]   30.08.2022
Odpověď  Mě už dva chromový dráty na zadku prdly.Příště bych volil asi nerez.    [čoud]   29.08.2022
Odpověď  ahoj, nějak nemůžu najít prodejce co má dráty chrom na bubny 160 mm, většina má vyprodáno, našel jsem jen nerez    [Mirek]   29.08.2022
Odpověď  Taky jsem slyšel od jednoho renovátora, že praská nerez a ani po 7 letech nic nepraská. Jezdím chrom jak nerez a jsou OK.    [Lojza]   11.08.2022
Odpověď  Dávám vždy české chromované dráty a nemám problém.    [fikuscz]   10.08.2022
 Přidat odpověď   (13) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006