MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314359 příspěvků |8036 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 137 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 23.3.2023 09:02  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Oleje pro 250-ku po GO


 Zdravím,

mám dotaz motoru 250 ccm, Mám ho po GO a nikde jsem nenašel specifikaci oleje do převodovky. Předválečné Jawy i Čzety používaly motorový - jak tady, převodový?? A jaký 80 nebo 90?
A obecně pro míchání do benzínu - je možné použít i moderní oleje nebo radši "Madit"
Díky    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2022     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  vařený hrdlo    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  Na trhu jsou lamely s různým materiálem obložení. Nejlepší se mi zatím jevily lamely označované jako česká produkce. Velmi dobře snášejí olej PP80, nekloužou ani nelepí.
Na kyvačce 350 jsme vyměnily lamely celkem 3x, než se podařilo koupit neklouzavé. Na
J 250 a 175 jsem musel lamely taktéž měnit. Neklouzají ani v létě v kopcích. Mám tu "sbírku" lamel různé barvy obložení, které prostě nefungují jak mají i přes zvyšování přítlaku pružin, výměny plechů, či provozu v jiném koši. A nepomohl ani olej PP90, přičemž zpočátku (desítky km) neklouzaly, ale následně při větší zátěži a delší jízdě začaly. Po vychladnutí oleje klouzání vždy pomine. Není lamela jako lamela.    [Luboš]   06.12.2022
Odpověď  U těchto monoblokových motorů použití vhodného oleje určuje především právě spojka - konzistence maziva. Řidší PP80(popř.SAE80W) jsou pro správnou funkci spojky vhodnější protože i za studena je funkce spojky (alespoň za mne - korkové, osinkové,ferodo obložení) bezproblémová, oproti tomu 90tka(obecně "letní") i když se pro samotnou převodovku zdá vhodnější tak za studena hustší olej má tendenci spojku unášet.    [Martin Štindl]   06.12.2022
Odpověď  Po letech ježdění se vším možným se dá říci, že je třeba dávat olej jaký doporučuje výrobce a jaký byl k dispozici v době výroby stroje. Jinak je třeba se řídit také tím, jak se stroj provozuje, v jakém je stavu a jaké úpravy oproti originálu byly proveden. Například právě obložení spojky, kde původní korky, nebo pertinax a dnešní třecí materiály jsou zcela jiné i jinak se chovají a reagují na rozdílné oleje. Tím je třeba se řídit. Někdy spojka lepí, jindy prokluzuje. Jinak každý převodový olej asi kolečka jawy umaže. Pamatuji kývačku, kde byly takové netěsnosti, že se na léto lil olej PP44. Nastartovat, roztlačit a zařadit. Po ohřátí šlo řadit normálně. Řídil bych se bezvadnou funkcí spojky.    [Luboš]   06.12.2022
Odpověď  Do převodovky TSF v žádném případě, je potřeba se podívat co je tady za otázku a diskutovat na zadané téma!!    [HonzaBK]   06.12.2022
Odpověď  Jinak náhrada za TSF by měl být Mannol 2T Plus.    [Michal]   05.12.2022
Odpověď  Už 40 let liju jen PP80. Předpokládám ale že současný PP80 by měl být kvalitnější než ten co jsme kupovali v roce 1980. CHemický výzkum a technologie jdou dopředu.    [HonzaBK]   05.12.2022
Odpověď  Do převodovky používám PP7, používal jsem i PP80. Motorový za mně určitě ne. Má jiné vlastnosti.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2022
Odpověď  a jinak kluci se dole bavili o převodovém oleji, M2T je motorák do benzinu..    [Beat]   04.12.2022
Odpověď  Henry a nemá to být opačně? pokud nebude film na stěně válce protože M2T ti hůř maže, bude tedy vyšší tření a vše půjde tíž- našlapování atd. S tou ztrátou komprese mi to taky nedává smysl..    [Beat]   04.12.2022
Odpověď  Ahoj. Za mě je bezproblémový Mogul TSF. Teď už ale asi bude asi trochu problém se sháněním.

Co se týká M2T tak zásadně NE, je to přežitek. Udělal jsem takový test a nalil ho do benzinu na jednu nádrž. Motor okamžitě ztratil kompresi a odpor na našlapovací páku. Jednoduše ten olej nedrží na stěně válce takový film jako zmíněný moderní polosyntetický olej. Krom tedy vyššiho opotřebení motoru navíc zanáší karbonem.    [Henry]   04.12.2022
Odpověď  Vždy záleží na obložení lamel a doporučení výrobce. Například u ČZ 150,kde je náplň jak pro převody, tak pro spojku a má ferodo obložení je od výrobce doporučen obyčejný motorový olej, na který to funguje na jedničku. U peraku nevím, ale dle zkušeností přátel mu nevadí PP 80. Jinak v té době se doporučoval u těchto typů motorek SAE 50, lepší asi nebyl. Ale je lepší neexperimentovat dbát na doporučení výrobce dle manuálu, motocyklů to bohatě stačí a nelze udělat chybu. Já od začátku leju do stopadoura M6A, do benzínu i do skříně a jezdí 14 let bez zaváhání. Jsou to jednoduché motocykly.    [J]   02.12.2022
Odpověď  Jen bych z vlastní zkušenosti chtěl varovat před nalitím motorového a jiného řídkého oleje do převodovky, kde ve stejné olejové náplni současně pracuje spojka. Převodovku to sice umaže, ale budete mít problém s prokluzující spojkou a to i po následné výměně za převodový. Proto do převodovky používejte převodový olej SAE 80 až SAE 90, případně dle doporučení výrobce.    [Paul von Starkenbach]   02.12.2022
Odpověď  Do převodovky se může dát v podstatě cokoliv. Namáhání je tam minimální. Moc hustý bude lepit lamely za studena. To je celá věda. Dej tam, co dáváš do motoru.    [fgwg]   02.12.2022
Odpověď  Pánové děkuji za podnětné informace.
Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2022
Odpověď  Trochu jsem zapátral v historii českých olejů pro dvoudobé motory. Zde je můj článek na toto téma: https://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=m2t    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.11.2022
Odpověď  Cestovatel Pavel Suchý který na Jawě 350 procestoval půl světa v jedné ze svých knih píše že při svých cestách používal oleje různých značek jak známé tak i neznámé a jeho závěr byl že nezáleží na značce ale hlavně aby ho bylo v benzínu dost.    [k]   14.11.2022
Odpověď  Ono jde zřejmě nejvíc o to, jak se s motorem zachází. Měl jsem od souseda pérák 250, který celý život jezdil pouze na motorák M6A (co byl ve statku) a při najetých 73 t km bez jakékoli generálky motoru jezdil zcela bez problémů, přičemž po rozpadnutí kol nakonec ještě s úspěchem poháněl sekačku na trávu. A musím podotknout, že pérák vozil manžele né příliš hubené a se zátěží na nosiči.    [Luboš]   14.11.2022
Odpověď  TSF 1:40 na motoru najeto 35 tis. bez problémů bez GO. obsah 350 ccm.    [HonzaBK]   14.11.2022
Odpověď  Za mě do převodovky PP80 nebo 90. Do benzínu Mogul TSF 1:30. Málo karbonuje a málo kouří. Dnešní M2T je za mě taky v pohodě. Jen víc kouří. Ale jako u všeho je důležité seřízení. Jezdil jsem M2T na MZ 150 a motor byl celkem čistý.    [Michal]   11.11.2022
Odpověď  ZDravím, díky :-)    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2022
Odpověď  Do všech péráků dávám Shell 80W90. Do benzínu používám M2T, ale to bude keců.... :)).    [fikuscz]   07.11.2022
 Přidat odpověď   (22) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006