Zdravím všetkých milovníkov a majiteľov tohto zaujímavého stroja. U motocyklov ČZ a Jawa sú
vcelku známe odlišnosti u jednotlivých sérii a zmeny aj od jednotlivých výrobných čísiel. V
súvislosti s motocyklom Manet M 90 je veľa nejasností a preto by som Vás chcel poprosiť, či by sme
spolu nejak tento problém nedali dokopy. Snažil som sa spísať nejaké rozdiely v priebehu výroby.
Mohli by ste sa k nim vyjadriť, doplniť ich, prípadne uverejniť fotografie k jednotlivým
odlišnostiam. Ideálne by bolo, ak by ste k tomu uviedli rok výroby prípadne aj výrobné číslo stroja.
Tentokrát som sa zameral na podvozkové časti motocykla. Odlišnosti motora uverejním neskôr. Veľa
vecí bolo na tomto fóre už prediskutovaných, ale chcel by som to zosumarizovať. Fotografie by som aj
ja dával priebežne, ak by bol o túto tému záujem. Stroje zo zadným pérovanim som vynechal, lebo
zatial sa mi nepodarilo získať hodnoverné informácie o sériovo vyrobenom motocykli so zadným
pérovaním ( zápis v TP, prípadne iná váha stroja na štítku...) Prípadne mi zašlite pripomienky
alebo fotografie na mail. [Miloš.] 16.05.2009 Přidat odpověď |
|  odlišný válec je vždy vpravo, tady je vidět vše najednou, včetně děravého otvoru pro šteft [Meela] 13.05.2021 |
|   další fotky [Meela] 13.05.2021 |
|   Níže v diskuzi jsou fotky třech základních typů válců, mám doma válec prvního typu s dělenými žebry, ale má na sobě pár odlišností. Zaprvé jiný tvar mezery mezi žebry, osazení na nátrubku karburátoru, nižší závit pro matku výfuku a nemá svislé žebro v zadní části válce. Zajímavostí je nedokonalost odlitku, je vidět na štefty... Dokáže prosím někdo tento válec někam přiřadit? Je to třeba začátek výroby? [Meela] 13.05.2021 |
| Loni jsem dal inzerát na přebytečný motor a hned přijel slovák, který věděl co kupuje za ročník. [P. ] 07.05.2021 |
| No nevím jak v čechách ale na slovensku na Maneta nezoženieš prakticky nič,nie to ešte aby si si vyberal rok.Motor sem tam možno ešte nejaký pri veľkom šťastí nájsť. [Joski] 07.05.2021 |
| asi bych sháněl nějakého skoro kompletního bez dokladů ve stejné barvě a ponechal si rám ze svého a ostatní předělal z koupeného a koupený rám buď prodal nebo uschoval jako náhradní. Skládat vše z dílů je asi dost na dlouhé lokte a nevím zda je to reálné vše sehnat, ale určitě by to vyšlo dráž. [HonzaBK] 07.05.2021 |
| Zdravím. Chcel by som poskladať Manet 90 z roku 1948 po starom otcovi, avšak ostala z neho len kostra a doklady. Vedel by mi prosím niekto dať tipy, kde by som mohol kúpiť pôvodné diely? Zo začiatku by som chcel hlavne tie najväčšie diely ako motor, nádrž, sedlo .... hlavne chcem, aby bolo všetko rok výroby 1948. Ak by mal niekto nejaké navyše, tak by som kľudne prišiel osobne po celom Slovensku alebo do českých väčších miest :D Dá mi niekto nejaké rady prosím? [Michael] 06.05.2021 |
| Díky za info, něco mě tu leží, tak uvidím co se z toho dá složit, jinak co jsem koukal na kola dvojky, tak mají asi normálně 22 zubů na obou hřídelích, ale mám tu i 21 a 23 zubové, tak nevím od kdy se dělalo. [Pavel] 03.01.2021 |
| Původně měl primární převod poměr ozubení prim. kolečko/spojkový koš 24/57, Tedy 2,375. K tomu patřilo 14z sekundární řetězové kolečko - Takže se vlastně spojkový koš a převodovka točily rychleji. Po změně je poměr 19/62, tedy 3,263. K tomu patří 18z kolečko sekundáru. Celkový převod mezi klikovkou a zadním kolem je u starého provedení (na trojku) 7,462, u nového 7,974. Takže se dá říct že staré provedení bylo "do rychla" [meela] 03.01.2021 |
| Mohl by mě někdo sdělit rozdíl v primárním převodu (spojce), zda byl nejdříve cca do pomala, či do rychla. A ještě dotak k druhému rychlostnímu stupni v převodovce, byl vždy stejný, nebo se v průběhu výroby změnil, mám nějaké kola vždy stejné a pak jedno menší a větší kolo, které by šlo asi dle chuti použít opět do pomala, či do rychla. Může někdo zodpovědět cca kdy co bylo, díky. [Pavel] 01.01.2021 |
|  trocha to tu oživím. prikladám rozdiely nadrže na rok 47 (prvá séria) a druhej nádrže od roku 47. Obe nádrže bez prelisu. [pista170] 14.07.2018 |
| Zdravím, taky se přidám. Mám velice zvláštní typ motoru. Výrobní čislo je 34 000, což znamená, že byl vyroben asi v první pulce roku 1950. Jenomže má řazení s vracením řadící páky (sekvenční), což nemají ani motory s číslem okolo 39 000, dále má válec s prořízlými žebry, ale s neděleným, čtvercovým výfukovým kanálkem. Co si o tom myslíte ? Taky mám nádrž bez prolisu ale s víkem na pant. Mohla by sedět k tomuto motoru ? Díky [kyssyk] 06.10.2015 |
| Mal by som jeden dotaz k sklicku zadneho svetla. Mam rok 1948. Mam sklicko typu diamant. U konkurencie jawa ci cz boli v danych rokoch sludove pruzkovane sklicka. Ma ho mat aj manet? Alebo bok diamant od vyroby? [PatoRS] 27.03.2015 |
|  Dobry vecer kolegovia. Pri patrani po motorovych dieloch som nasiel rozdiel u valcov pre prve modely. Vsimnite si tvar tej zvislej medzery na rebrovani. Obidve valce maju prepazku vo vyfukovom kanaly. No dostal sa mi do ruk aj valec tiez s delenymi rebrami no bez prepazky vo vyfuku. [PatoRS] 06.03.2015 |
| Máš to tam [tibisz] 12.03.2014 |
| tibisz: mohol by si mi prosim poslať na mail detailnejšiu fotku uchytenia sedadla? dakujem [pista170] 11.03.2014 |
| Tie dorazy tam chýbajú,ale boli tam,sú ulomené,ten obdlžníkový otvor tam je a pliešok doraz bol vyhnutý dozadu,na novších je tam vypuklina.Je to rám aký mám aj ja s rokom 1947. [tibisz] 11.03.2014 |
|  foto [pista170] 11.03.2014 |
| foto držiaka sedadla, dorazy chýbajú. [pista170] 11.03.2014 |
| Tibisz: foto uchytenia sedacky pridam, ale az vecer. Trosku je poskodeny, ale myslim, ze odlisny od novsich typov. Ja stitok pre istotu nemam, tak si ho budem musiet vyrobit. Vyzera to tak ,ze podla toho aky zozeniem motor, lebo motor tam bol novsi bez rucneho radenia. Chcel by som ho urobit v okrovej farbe. [pista170] 11.03.2014 |
| pista170 pozri fotky nižšie,ja som tam dal rám so šedou farbou,rovnakým stupačkovým krížom, vyztužením krku riadenia a vyzerá,že aj rozvidlenie tohto rámu je posunuté viac dozadu ako 48+,aký je doraz sedačky pre porovnanie?,na štítku mám 10 447/1947,aj keď už ma podozrievali,že si štítky klepem sám:-). [tibisz] 11.03.2014 |
| pista170: asi to nebude šedá, ale původní okrová - rám je z první řady z roku 1947 [JirkaS] 10.03.2014 |
| Ešte by som sa chcel opýtať či nemáte náhodou niekto zvyšný pravý blok motora s výr. číslom (10 XXX), ktorý spadá do obdobia šedej farby? ostatné časti motora by sa našli. Ďakujem [pista170] 10.03.2014 |
|  okuliare. [pista170] 10.03.2014 |
|  stupačkový kríž [pista170] 10.03.2014 |
|  foto krku riadenia [pista170] 10.03.2014 |
|  Myslite, že niektorá šedá môže byť originál? Vieme do akého výrobného čísla sa striekali šedou? [pista170] 10.03.2014 |
|  Wiki jednoznačně v r.51 máš to i s přílohou :-) [Márfi] 08.03.2014 |
| Děkuji a ještě jednou se omlouvám.Nicméně, potvrdí tento názor ještě někdo? Myslíte, že toto víko se používalo až v roce 51, nebo již dříve? [viky] 07.03.2014 |
| Viky: Ja som mal na mysli pôvodný majiteľ (resp. původní majitel) - nechcel som hovoriť o nejakom podvode... Chcel som iba zodpovedať na tvoju otázku odkedy sa typ veka bez otvoru začal používať. Ja by som tomu celkom uveril, že na motori s výrobným číslom ktoré som uviedol už tento typ veka mohol byť montovaný výrobcom, nakoľko jeho výmena z dôvodu poškodenia sa mi nezdá veľmi pravdepodobná... [Ivanko] 06.03.2014 |
| To "d" tam bylo.Ne, omlouvám se, ale asi jsem v tu noční hodinu už moc nevnímal. [viky] 06.03.2014 |
| Díky.Nemusí a jistě se ani nejedná o podvod, ale průběhem doby mohlo dojít k výměně poškozeného dílu. Snad by se ještě dalo vystopovat období, kdy došlo k zahájení montáže tohoto víka. Má ještě někdo? [viky] 05.03.2014 |
| Viky: V teme o vyrobnych cislach som uverejnil foto blokov motora s vyrobnym cislom 4564x. Na motore bolo veko spojky bez otvoru na stelovanie... (samozrejme moznost ze povodny majitel povodne veko nahradil novsim sa uplne vylucit neda) [Ivanko] 05.03.2014 |
| Dík za odpověď.Mne by zajímalo , od kterého čísla se začalo toto víko používat.Já mám č.465xx a víko má otvor na seřízení spojky. [viky] 04.03.2014 |
| Viky: ano mám to stejné na výr. šísle 47 552 :-) (Manet s úpravou na 125ccm... najdeš ho někde tady na fóru ;)) [Lukáš] 04.03.2014 |
| PatoRS & Jirka: Ďakujem za odpoveď. [Ivanko] 03.03.2014 |
|  Ivanko v predchadzajucej teme sa pytal na farbu valca. Pridavam foto valca na ktorom som nasiel pozostatky striebrenky. Podobnu striebrenku som nasiel aj na jednom brzdovom stite. Boli z rozdielnych zdrojov. [PatoRS] 03.03.2014 |
| 18 [Jirka] 03.03.2014 |
| Zdravím páni, prosím o info: Koľko zubov má reťazové koliesko na motore Maneta r.v. 1951? [Ivanko] 03.03.2014 |
| JirkaS: Ďakujem za info. Je to naozaj pekné. Obávam sa, že v (mojom) prípade keď povrch blokov nie je príliš hladký (silne zaoxidované, miestami do hĺbky vyžraté)by bolo škoda investovať tie peniaze a výsledok by nebol taký ako si dosiahol Ty. skúsim najskôr povrch trochu vylepšiť prebrúsením aby sa ako-tak odstránili povrchové kazy a potom uvidím, čo ďalej. [Ivanko] 03.03.2014 |
|  výsledek ještě jednou... [JirkaS] 01.03.2014 |
|  Ivanko: nechával jsem to dělat tady: http://www.chemickelesteni.cz/uvod/ musím říct že to je opravdu super - toto je foto původního stavu dílů - pokud není hliník zoxidovaný a vyžraný, je výsledek jak je vidět na druhé fotce - všechny díly jsou naprosto stejné a nereagují s benzínem... jen ta cena - vyčištění této zásilky stálo 6,5tis. [JirkaS] 01.03.2014 |
| JirkaS: Prosím o info - akým spôsobom si vyčistil tie hliníkové bloky motora, že si dosiahol taký pozoruhodný výsledok... [Ivanko] 01.03.2014 |
|  Zdravím všechny.Máte někdo takové víko zapalování na motoru Maneta v.č.menší, než 46500? Dík za odpověď. [viky] 25.02.2014 |
|  A 51 s "jazýčkem " u otvoru pro spínač. [viky] 22.02.2014 |
|  Obal rok 49-50. [viky] 22.02.2014 |
|  A z druhé strany. [viky] 22.02.2014 |
|  Rok 51. [viky] 22.02.2014 |
|  Tentokrát myslím rok 49-50?. [viky] 22.02.2014 |
|  Ještě z drhé strany. [viky] 22.02.2014 |
|  Přidávám foto spínačů.Malé světlo,podle mne do roku 49. [viky] 22.02.2014 |
| PatoRS: Prve typy Manetov mali vyplety so špicami do vnutra bubna, potom sa vyrabali uz len kolesa s vypletom von, nakolko tym prvym sa lamali hlavice spicov,ak teda mas na mysli tuto odlisnost. [Šepleta] 24.12.2013 |
|  Zdravim panove. Je to odlisnost vo vyrobe alebo nejaka uprava? Mam tuna kola predne a zadne rovnake zadne je s vypletom cez bubon. Oba maju v strede take akoby osustruzenie. Porovnal som s kamaratovym ktore nema to ubratie materialu. Nejde prehodit medzi nimi ani stity brzd lebo maju vyssiu tu cast kadial prechadza oska kola a dosada na lozisko. Pozrite foto a posudte. Ak to bude odlisnost vo vyrobe tak to tuna necham. [PatoRS] 13.11.2013 |
|  motor [jena29] 20.06.2013 |
|  tři typy válců a hlav [jena29] 20.06.2013 |
|  hřidel řazení [jena29] 20.06.2013 |
|  řetězové kolo 15-16-18 zubů [jena29] 20.06.2013 |
|  pro potěchu oka posílám foto kompletně vyčištěných motorů... [JirkaS] 20.04.2013 |
|  ještě druhá polovina motoru.... [JirkaS] 20.04.2013 |
|  posílám foto porovnání staršího a novějšího motoru Manet90 [JirkaS] 20.04.2013 |
| No musím teda říct, že moc sdílní co se týká informací nejste :-( a tak je tu dost mrtvo. Každopádně ale všem, kteří se již přidali velmi děkuji, ale je toho máááálo, těch info. Milošovi se ozvu co nejdřív s korekturou toho co jsem zatím dal dohromady. [marcal] 16.04.2013 |
|  Ještě se chci vrátit trochu na začátek této diskuze, ohledně vyobrazeného motoru, protože tam nikdo neodpověděl. Nemáte někdo náhodou podobný motor s takovým to válcem, nebo alespoň válec jako na snímku, nebo nekoupil ho náhodou někdo z Vás byl na Aukru. Rád bych získal více info s fotkama, prostě cokoliv co se týká zvláštních motorů na Maneta. Můžete klidně zaslat i jiná provedení válců na Manetíka, nebo fotky motorů svých strojů, nejlépe v rozloženém stavu (není podmínkou), ale hlavně s uvedením výrobního čísla. Čísla nikde neuvedu max. první dvě, nebo tři. Mám to pro svou evidenci rozdílů ve výrobě. Dík Marcal [marcal] 01.04.2013 |
|  zdravím všechny maneťáky a především Miloše, kterému se chci omluvit za to, že jsem se tak hoooooodně dlouho neozval, ale pro samou práci nejen všeobecně, ale i na článcích pro web to nestíhám :-( Docela by mne ty pakny taky zajímaly, protože o kovových jsem vlastně ani neslyšel a na svých strojích mám hliníkové (1948 a 1949). Ty ale můžou být měněny v průběhu provozu. jako i jiné díly, které se běžně měnily, nebo zaměňovaly za novější vylepšené atd. Jinak bych chtěl znovu požádat o spolupráci na dohledávání výrobních čísel a s tím spojenou evidenci výrobních změn a detailů. Za veškeré informace, fotografie, výkresy, články, vzpomínky původních majitelů, atd........... předem děkuji marcal [marcal] 01.04.2013 |
| Na rčníku 1950 jsem měl hliníkové odlitky. [ZČ] 29.03.2013 |
| Trochu to upadlo do zabudnutia. Mal by som ale jednu otázku. Brzdové čeluste. Aké máte na svojich Manetoch. Tie lisované s plechové, alebo odliate hlinníkové? V ktorom roku sa mohli začať používať tie hlinníkové? [M.] 29.03.2013 |
|  ...ten istý návod k obsluhe a náhon tachometra.Nevie prosím niekto výrobné číslo Maneta,ktorý odovzdal pracujúci ľud súdruhovi Gottwaldovi v r.1948 ako dar pri zvolení za prezidenta republiky? Údajne bol v r.1974 zrenovovaný a umiestnený na Kameni. [tibisz] 22.08.2011 |
|  Fotka je z návodu k obsluhe a je tu okulár bez výztuhy.Odlišne od tabuľky v odkaze tu dole - Meela18.5.09,že tachometer a prepínač tlmené:dialkové na riadidlách bol až s veľkým svetlom a r.1951 - tu je malé svetlo a tá vec pod ním pripojená k p.kolesu: a tá vec na riadidlách vedľa ľavého heftu? Možno fotili prototyp,10 kusovku na ktorej bolo všetko a potom tovo výrobe vypustili?,možno... [tibisz] 22.08.2011 |
|  Predpokladal som,že bez výztuhy je starší,mám aj komplet a má zbytky svetlo modrej možno originál farby? Tá sa podľa tabuľky používala aj v 48om.Chcelo by to potvrdiť niekým,kto má origo48ku,alebo je si istý,že nebola prerábaná a nie je to skladačka:-) [tibisz] 19.08.2011 |
| horní 1947,spodní 1948-51 [ludva] 19.08.2011 |
|  ...ktorý typ okuláru na ktorý rok? [tibisz] 18.08.2011 |
| veslo22: Jak to prosím vypadá s tím měřením? [slawa.cap] 25.06.2011 |
| [slawa.cap] jasně, zítra to oměřím a dám vědět. [veslo22] 15.06.2011 |
| veslo22: Tak přesně tohle jsem hledal, mohl bych poprosit o okotování té tyčky řazení s ručním vývodem? V mym motoře to bylo nahrazeny jenom kulatinou a řadička přišroubovaná skrz tyč. [slawa.cap] 15.06.2011 |
|  tyč řazení na ruční páku a bez ní [veslo22] 15.06.2011 |
|  startovací segment [veslo22] 15.06.2011 |
|  spojkové [veslo22] 15.06.2011 |
|  řetězové - 14 zubů proti 18 zubům :-) [veslo22] 15.06.2011 |
|  motorové (ke spojce) [veslo22] 15.06.2011 |
|  levý karter [veslo22] 15.06.2011 |
|  Zdravím, protože se to zde ještě neobjevilo, dovolil jsem si udělat porovnání mezi motory z první série a klasickým 48 rokem. jedná se o motor 10990 vz 22157. Díly ze staršího jsou vždy na levé straně fotografie. Fotky ve větším rozlišení najdete zde: http://veslo22.rajce.idne s.cz/Rozdily_v_motoru_Man et_M90_47-48/ nebo níže [veslo22] 15.06.2011 |
|  druhý pohled [marcal] 27.02.2011 |
|  Zdarec, nejprve chci ještě jednou poděkovat uživateli Jena29 za poskytnuté fotky. Dnes jsem narazil na nádrž bez prolisovaného znaku, ale s odklápěcím víkem, může to být origo, nebo je znak vytmelený. setkal se stím už někdo? fotka je pujčená z netu [marcal] 27.02.2011 |
| čau chlapi, potřeboval bych zda by jste mi neposlali fotky uvedených (i jiných) rozdílů v lepším rozlišení na můj e-mail snažím se dát dohromady podrobný přehled rozdílů na Manetu M90 v průběhu výroby na svém webu viz výzva o výr. číslech a rozdílech tu: http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=115&idtop=149784. Web ještě není v provozu. Především jde o fotky od [jena29] a [tibisz] můžete se připojit i ostatní, zatím moc zdílní nejste jak je vidět, nebo že by tu nikdo už nechodil? potřebuju také souhlas s publikováním, Můžete také posílat fotky svých strojů nejen Manet ale všechny z produkce PS a celkově v ČSSR :-) Dík Marcal [marcal] 26.02.2011 |
| Je to možne,opálim tu farbu z celej hlavy a uvidíme,ta šedá sa zdá byť originál miestami je vidieť
nejakú ružovú ako základ.Bude zaujímave porovnať dva rámy z roku 47? [tibisz] 02.06.2010 |
| Tak u toho šedivého rámu bych skoro 100% řekl, že je opravovaný a zespoda vyztužený. Schválně v tom
místě omrknu ten můj. [xbedla] 01.06.2010 |
|  dorazy sedačky [tibisz] 01.06.2010 |
|  stupačkový kríž [tibisz] 01.06.2010 |
|  hlava riadenia zo spodu [tibisz] 01.06.2010 |
|  Rozdiely na ráme rok 1947(šedy) a 1948+ [tibisz] 01.06.2010 |
|  aj červeného. [vladik] 12.12.2009 |
|  zeleného [vladik] 12.12.2009 |
|  Ešte pridávam modrého [vladik] 12.12.2009 |
| Krásné fotky, jako motivace k práci nemůže být nic lepšího. Díky [xbedla] 11.12.2009 |
| Dúfam, že vám to pomôže. [vladik] 10.12.2009 |
|  Maľovaný znak na nádrži. [vladik] 10.12.2009 |
|  Klasické farebné vyhotovenia [vladik] 10.12.2009 |
|  ešte jedna [vladik] 10.12.2009 |
|  Pridávam foto béžového Maneta zo zbierky v Jasenici. [vladik] 10.12.2009 |
| Pro [tibisz]: nechtěl jsem tě naštvat a už vůbec ne nařknout z podvodu ani ničeho jiného nekalého.
Můj předchozí text vyplýval jen z neznalosti historie tohoto konkrétního štítku či stroje. Určitě
máš spoustu informací jak to někdy s motorovými vozidly chodí a jak se už ledaskdo napálil (možná i
já, to ukáže čas). Omlouvám se, jestli se tě moje slova dotkla, měl jsem dojem, že jsi zareagoval
trochu podrážděně. Nebo se mýlím? [Pepík] 04.12.2009 |
|  Toto je zadná strana toho štítku - nebola čistená. Ja som už dávno vyrástol z krátkych nohavíc, aby
som sa uchýlil k týmto zázrakom. Štítok je z rámu, ktorý som získal upravený na klzáky - v téme
odpružených Manetov ten so sivým zadkom. Ak sa pozriete na šítok odpruženého rámu, ktorý ponúkol
Glony, tak tie čísla sú podobné ale nie rovnaké (takže tretí typ čísel). Viem, je to divné, že mám
štítky s rovnakými číslami, ale nie sú to žiadne terajšie tenké odraté repliky, ale originál štítky. [tibisz] 03.12.2009 |
|  všimnite si spodnú časť na štítku, kde je prehnutie - aby bolo jasné že som fotil ten istý štítok! [tibisz] 03.12.2009 |
| Nejsem žádný odborník, ale [tibisz] tady nafotil dva štítky. Ten levý se záhadným údajem o váze mi
nepřipadá příliš důvěryhodný. Neznám to příliš dobře, ale jiné zde nafocené štítky mají většinou
jiný typ i jinou velikost písma. Koupit nový čistý štítek, vyklepat na něj pár čísel a pak ho odřít
aby vypadal staře není žádný problém. Není to náhodou tento případ? Pokud majitel ručí za původnost
toho štítku, omlouvám se za podezíravost, vůbec nechci bezdůvodně a neoprávněně kritizovat. [Pepík] 03.12.2009 |
|  Kedy sa zmenil tento držiačik zadného blatníka pod sedačkou? [tibisz] 12.11.2009 |
| Tibisz. Tá farba na tvojom Manete je zaujímavá, preto by som sa rád dozvedel, či niekto vlastní
stroje s týmto "béžovým" odtieňom a aká tá farba vlastne bola. K tým čísla, štítkom
a prerazením rokov výroby, taká moja teória, práve tie veľké štítky boli predtlačené ako 194* a
práve po ich spotrebovaní sa začalo s používaním tých malých. PS totiž štítky objednávali u
dodavateľa. Takže teoreticky všetky veľké štítky z roku 1950 by mohli byť prerazené , čo ovšem
nevylučuje dočasné používanie oboch štítkov súčasne. Šetrilo sa. Možno by sa na rámoch z tohto
obdobia vybavené malými štítkami našli aj predvrtané dierky pre veľký štítok. Stretol som sa s tým u
mopedech Babeta. S výrobou Maneta sa začalo v júli(červenci) 1947. reportáž z jeho výroby
bola uvedená v týždeníku v 47. týždni. Oficialne bol predstavený v Prahe na akejsi výstave (neviem
kedy sa konala). Určite sa v prvom roku počítalo s väčšou výrobou ako cca 400 kusov, a možno aj tu
je tá záhada štítku 10 447 a roku 1947,( omyl, zabudli preraziť...?) Možno sa niekto ozve, kto má o
niečo menšie číslo. Ale už dosť špekulácii. [M.] 11.11.2009 |
|  50-tka malý štítok už tu je, tak ešte 51-čka [tibisz] 10.11.2009 |
|  Ešte jedna 447, ale z roku 1948 (11447)- iná raznica čísel a zaujímavý údaj o váhe?? Je z upraveného
rámu na klzáky - žeby to bolo užitočné zaťaženie, alebo omyl? [tibisz] 10.11.2009 |
|  foto 2 - rúrka pod nádržou [tibisz] 10.11.2009 |
|  Dik, podľa vašich čísel by mohlo byť minimálne ďalších 595 s klepnutou 4-kou na 5, ak majú originál
veľký štítok. Miloš, farbu posúď sám, mne reže viac k sivej. Tá čierna, ide v pohode dole škrabaním
a sivá ostáva lesklá. [tibisz] 10.11.2009 |
| No ono by to s tým Tomášovým číslom ako-tak sedelo. Rok 1950 by sa mal začínať číslom 32 326 a
pravdepodobne boli štítky v zálohe, alebo bol plán vyšší. Každopádne to je zaujímavá informácia. Ale
ak máte chuť dávajte aj iné odlišnosti. Mimochodom, stále hľadám niekoho kto má Maneta béžovej
farby . TIBISZ: ten tvoj z nízkym číslom nie je taký??? [MILOŠ.] 08.11.2009 |
|  Ahoj, tady je fotka mého štítku. Myslím, že štítek by mohl pocházet třeba z počátku roku 50, protože
ve kolonce "rok výroby" je předtištěno 194 a čtverka je razidlem předělaná na pětku, je
to trochu patrné z fotky. [Tomáš] 08.11.2009 |
|  Tomaš - mhol by si prosim dať sem fotku tvojho veľkého štítku z roku 1950? To by znamenalo, že malý
štítok sa nepoužíval od roku 1950, ako sa to uvádza tu na VF, ale začal sa používať až niekde v roku
1950. Má niekto vyššie číslo 50tky s veľkým štítkom ako Tomaš? Toto je moja 447/47 [tibisz] 07.11.2009 |
| Poprosil bych o foto dekompresoru na maneta, je jinej než u ČZ 125 ? [M.] 17.10.2009 |
| Ahoj, velké provedení štítku mám na zeleném rámu č. 32 921 (1950) [Tomáš] 16.10.2009 |
| Začína chladné obdobie, nikto nemá záujem, zapojiť sa do tejto témy? Robí niekto typové štítky
na Manet M 90? [Miloš.] 16.10.2009 |
| Nejlepší by asi bylo vylepšovat tuhle tabulku, doplnit další rozdíly a čísla
http://manet.wz.cz/odlisnosti.htm Jinak ten starý štítek mám na zeleném rámu rok 49 číslo 25932 [Meela] 18.05.2009 |
|  2.typ štítku. Prepáčte mi použitie Vaších fotografii. [Miloš.] 18.05.2009 |
|  Začnem tým najjednoduchším bodom - štítok. Odkedy sa zmenil? 1. typ [Miloš.] 18.05.2009 |
| Zdravim ta Milos rozbehol si tu zaujimavu diskusiu co sa tyka odlisnosti maneta rad sa pridam a
doplnim to niecim zaujimavym ak budes chcet [Luky90] 17.05.2009 |
|  Odlišnosti o ktorých viem. [Miloš] 16.05.2009 |
|
|