 videli ste už takéto dynamo na jawe 500 ohc?Chcel by som ho skompletizovať a uviesť do činnosti.Chýbajú nejaké súčiastky. [marian] 10.10.2011 Přidat odpověď |
| longr - jj taky celkem pekna konstrukce. Uz jen implementovat na OHC. Dekuji [ma.reznicek] 23.09.2022 |
| Ano, to je přesně to co jsem potřeboval vidět, chtěl bych si právě vyrobit. Nějaká představa sice byla, ale přece jen je lepší to vidět. Děkuji všem za pomoc. [ma.reznicek] 22.09.2022 |
| Nějak půlka příspěvku zmizla... + rotující "stroboskopická šipka" + podtlaková pumpa s regulací a měřením. Být o řádově desetiletí mladší, šel bych i do toho. Nikdo to dneska neumí a potřeba bude furt. [host] 22.09.2022 |
| Ono čistě teoreticky (ale i prakticky, d. f.) by nebyl principiálně problém něco takového sestrojit. Řízený ss pohon s malým výkonem, plynulou regulací a s otáčkami [host] 22.09.2022 |
|  Jo, to je přesně ono. Detailní pohled z videa na kruhové jiskřiště, v detailu šipka, putující po kruhové 360° stupnici, ukazující přesně ve stupních nastavení okamžiku zážehu při určitých otáčkách či podtlaku. [host] 22.09.2022 |
| Svíčka s kruhovým jiskřištěm není nový vynález a ani žádná novinka. Takové svíčky byly béžné už v 30-tých létech s 18 závitem. Mám jich několik ve své sbírce historických zapalovacích svíček. Ota [Ota] 21.09.2022 |
| To ani málo nezpochybňuji! Ale ani náhodou neslouží a sloužit nemohla ke kontrole či seřízení odstředivého regulátoru předstihu. [host] 21.09.2022 |
|  svička s kruhovým jiskřištem neni dobová pomůcka ale bežně se používá [slava] 21.09.2022 |
|  Zmiňované kruhové jiskřiště = velmi pravděpodobně nějaká dobová pomůcka, která umožnila zviditelnit měnící se okamžik jiskry/zážehu v závislosti na otáčkách. Podotýkám, že ač jsem takové zařízení na vlastní oči nikdy neviděl, existovala. Např. to na obrázku (staženo z netu flat4.org). Upnul se tam rozdělovač / magneto či jiný distributor jiskry a dalo se při změně otáček vysledovat, jak se předstih mění. Se svíčkou to nemá nic společného! [host] 19.09.2022 |
| Já jsem to asi blbě napsal, zde fóru je napsané v příspěvcích, že pro správné sežízení dynama teda hlavně "jiskry" je nutné mít "kruhové jikřiště" ale nikdy a nikde jsem se s tím nesetkal tak se o to teď zajímám a moc jsem toho nenašel. viz příspěvky níže: Pružina I(větší počet závitů) celková délka uvnitř ok 21+0,3/-0,2, pružina II (s volným okem)celková délka uvnitř ok 23,7+0,3.Průměr drátu obou pružin je 1mm. Minimálně dát si pozor na uvolněné nebo vyhnuté čepy v unášecí desce regulátoru. Pro laické nastavení musí být při uzavřeném regulátoru pružina I lehce v tahu, pružina II musí být volná a začít zabírat za polovinou plného rozevření závaží. Jinak pro nastavení charakteristiky potřebuješ minimálně kruhové jiskřiště. Jestli je ta fotka tvého regulátoru, tak pružinu II máš namontovanou obráceně. [Bohumil] 01.03.2021 Pružiny nemohou být stejné,protože předstihová charakteristika je lomená a z principu tohoto typu regulátoru to nejde dvěma stejnými pružinami zajistit. Charakteristika regulátoru je následující 1500-1800ot./min-začátek regulace,2000ot./min-7st, 2500-18st,3000-24st,3500-28st,4000-31st,4500-34st,5000-37st.-konec regulace. K uvedeným hodnotám předstihu je nutné připočí-tat 8-10st. základního předstihu. Regulátory se nastavovaly na zkušebních stavech s kruhovým jiskřištěm. [Milan(OHC)] 06.09.2007 [ma.reznicek] 18.09.2022 |
| ma.reznicek v odstředivém regulátoru žádné jiskřiště natož kruhové není. Tam prostě nic nejiskří. [PZ] 18.09.2022 |
| Svíčka s kruhovým jiskřištěm je delší dobu běžně v prodeji, vyrábí je i Jiskra Tábor, stojí kolem 200 kč. Osobně vyzkoušeno na mnoha motorech, včetně 2taktů. [Luboš] 18.09.2022 |
| PZ - jj to jsem taky našel, ale toto je asi jen shoda názvu, protože si nedovedu představit jak se svíčkou kontroluje funkce odstředivého regulátoru. [ma.reznicek] 17.09.2022 |
| Kruhové jiskřiště je u speciálních zapalovacích svíček kde není klasický kontakt v podobě zahnuté kovové elektrody(kostry) ale jiskra může přeskočit po celém obvodu mezi středovou elektrodou a okrajem svíčky(kostrou svíčky). Neumím to popsat a fotku nemůžu najít. [PZ] 17.09.2022 |
| Procházel jsem místní fórum ohledně dynama a jeho seřízení a několikrát jsem narazil na termín "kruhové jiskřiště", ale nikde jsem k tomu nenašel nějaké bližší informace. Byl by mně někdo ochotný vysvětlit jak takové zařízení vypadá a jak funguje? Musí to být nějaká super tajná věc, protože ani google to nezná (teda aspoň co jsem já nenašel). Děkuji [ma.reznicek] 17.09.2022 |
|  Pěkný den ve spolek, dnes jsem zjistil, že mně praskla pružina odstředivého regulátoru předstihu a s odřenýma ušima jsem ještě jednu našel, ale chtěl bych mít raději v zásobě. Není tady někdo kdo si je dělá nejlépe obě a byl ochoten mně je prodat? (replikám z eshopů nevěřím). Když jsem vyměnil pružinu tak se mně zdá, že jde celkem pozdě do záběru, zde na fóru jsem našel že by se měla dostat do tahu od "poloviny". Takže si vezmu stav kdy jsou závaží stažené, pak je maximálně roztáhnu což je rozsah a v polovině by se měla ta pružina s málo závity dostat do tahu? Nyní viz. foto děkuji za názor a případný kontakt na kup. [ma.reznicek] 12.07.2022 |
| taky bojuji s pružinami a nevím jaké a kde jsou namontovany.Mám taky repliky. [Mira] 01.03.2021 |
|  Vďaka za odpoveď, ešte by som sa chcel spýtať aká má byť vzdialenosť tých úchytov pružiniek pri úplnom zavretí závaží?Ja som nameral niečo okolo 19,5mm na jednej strane a o 1mm menej na druhej strane?A ešte o meraní tej charakteristiky predstihu, ja som v tomto laik, viete my to bližšie vysvetliť ako by sa to dalo zmerať? [Marian ] 01.03.2021 |
| Pružina I(větší počet závitů) celková délka uvnitř ok 21+0,3/-0,2, pružina II (s volným okem)celková délka uvnitř ok 23,7+0,3.Průměr drátu obou pružin je 1mm. Minimálně dát si pozor na uvolněné nebo vyhnuté čepy v unášecí desce regulátoru. Pro laické nastavení musí být při uzavřeném regulátoru pružina I lehce v tahu, pružina II musí být volná a začít zabírat za polovinou plného rozevření závaží. Jinak pro nastavení charakteristiky potřebuješ minimálně kruhové jiskřiště. Jestli je ta fotka tvého regulátoru, tak pružinu II máš namontovanou obráceně. [Bohumil] 01.03.2021 |
|  Zdravím, mám otázku ohľadom pružiniek regulátoru, mámm repliky pružiniek a neviem či majú správnu veľkosť? Tá s menším počtom závitov má 27mm a tá druhá 24mm celkovej dĺžky je to správne, alebo je to treba upraviť?Bude to správne regulovať predstih aj pri týchto rozmeroch a načo si dať pozor aby to fungovalo? Vie niekto presný rozmer pružiniek? [Marian ] 28.02.2021 |
| Když jsem si kdysi dělal dynama sám, používal jsem vrtačku s regulací, na kontrolu návaznosti otevírání závažíček to stačilo.Dnes mě dynama dělá na standu jedem kamarád, něco jako rodinný přítel, bratr ve zbroji :-)) [jwm] 23.10.2019 |
| Pánové Kubo,Jwm a další.Existuje nějaký způsob jak ověřit ,že odtředivý regulátor předstihu funguje správně? [Franta 2776] 23.10.2019 |
| Pokud motor nevibruje ve vyšších otáčkách na půl plynu,ale začne vibrovat po přidání od 3/4 do maxima,myslím,že už bude moc velký předstih. [kuba] 23.10.2019 |
| Ne nedostatečně, to je dáno dorazem ale prostě než se závaží č.1 naplno otevře, současně se musí začít otevírat druhé, pokud je tam prodleva, v "plynu" je pak díra. [jwm] 23.10.2019 |
| Hlavná tryska je 105.Ak som dobre rozumel tvojej odpovedi tak závažíčka regulátora sa nedostatočne rozovieranú pri zvýšení otáčok pri pridávaní plynu?Aká môže byť príčina? [Marian ] 22.10.2019 |
| Od poloviny zdvihu šoupátka směrem nahoru je teprve v akci hlavní tryska, jakou tam máš? Jinak Ti na sebe nenavazuje proporcionálně funkce závažíček regulátoru. [jwm] 22.10.2019 |
| Mal by som otázku ohľadom správania mojej motorky pri vyšších otáčkach.Za studená chytá celkom dobre aj akcelerácia je v celku dobrá.Pochádzam s hornatého kraja a na štvorke nie je problém výsť aj vyšší svah a celkom svižne.Ale asi od polovice plynu sa zvýšia vibrácie motoru a už to nemá také zrýchlenie je taká jalová.Ako prvé ma napadlo že odstredivý regulátor nepracuje v celom rozsahu?Vie niekto ako pokračovať a čo ešte skontrolovať? [Marian ] 21.10.2019 |
| Pružina, /planžeta/ neutrálu funguje i bez kladky.Macák 70 kč, pozor na svrtání polohy na čepu. Svrtávej to až po kontrole polohy na střed otvoru při demontované bakelitové svorkovnici. [jwm] 21.10.2019 |
| Psal jsem email. Nemáte někdo navíc pružinku neutrálu s kladkou? Můžu na 02 použít pružinku bez kladky, nemůžu ji nikde sehnat. Děkuji za reakce. [ma.reznicek] 13.10.2019 |
| Zdravím Vás renovátoři:-)))Spotřebu mám velikou, protože na každém motoru je to ohlodané od sika kleští.Mail je : jawamuzeum zavináč seznam.cz. [jwm] 11.10.2019 |
| Ahoj jwm, môžem poprosiť o kontakt, ja by som tiež jeden potreboval, Ďakujem [Jozef] 09.10.2019 |
| jwm mas velku (s)potrebu :) hezka prace [jan] 09.10.2019 |
| jwm můžu požádat o kontakt? Děkuji [ma.reznicek] 09.10.2019 |
|  Není problém, vyrábím pro svou potřebu podle výkresu, ne jako firma Macák, co prodává ingot, který se ani nevejde mezi žebra válce. [jwm] 07.10.2019 |
| fikuscz@seznam.cz [fikuscz] 26.09.2019 |
| Tak, to by bolo super ako sa môžeme skontaktovať, aby sme dohodli podrobnosti k vzájomnej spokojnosti? [Marian ] 25.09.2019 |
| Jedna se mě tu náhodou povaluje i s tou ocelovou vložkou. [fikuscz] 25.09.2019 |
|  Zdravím, mal by som otázku, nemá niekto v ponuke túto okrasnú maticu na spadové potrubie, alebo sa niekomu nepovaĺuje jedna v dielni a ja by som bol povďačný, lebo táto moja je už dosť ohlodaná a je zrelá na výmenu! Ďakujem [Marian ] 25.09.2019 |
| Já tam dal nějaký starý z burzy, co jsem vyštrachal v bedně užitečné veteše, pán, že ho nechá za cenu kafe, tak jsem mu donesl kafe a bylo. Myslím, že je do 5 atm. Foto tu taky někde bylo. Nemá v sobě kapalinu, takže ručička se občas dost klepe, ale zatím drží. Mám jej na výstupním průtokáči z motoru směrem na vahadlovku. Taky na něj koukám jen po startu, případně v koloně. [longr] 11.09.2019 |
| Pro jan: https://www.ebay.com/itm/Pressure-Gauge-40mm-50mm-63mm-100mm-Dial-Pneumatic-Hydraulic-15-14500-PSI-Bar/312567441513?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D2c75896efea4469fb6412a99b519f678%26pid%3D100675%26rk%3D1%26rkt%3D15%26mehot%3Dpp%26sd%3D312567441513%26itm%3D312567441513%26pmt%3D1%26noa%3D1%26pg%3D2481888&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3Ad28ff97f-d46f-11e9-9840-74dbd1803298%7Cparentrq%3A1f7b43bc16d0a861b6b5e09bffbfba7f%7Ciid%3A1 [pavel] 11.09.2019 |
| ahoj pavel, hod link aky si si objednal je nejaka sanca ho umiestnit na riaditka? [jan] 11.09.2019 |
| Ahoj, objednal jsem manometr 2atm. Na nem to bude krasne vyditelny. I kdyz pro presny mereni by mel byt cejchovany zkusebnou takze, co budu merit tim z ciny se uvidi :) [Pavel] 10.09.2019 |
| Nie je problém vymeniť manometer z menším rozsahom, ja som tam dal aký som mal!Aj tak počas jazdy je trošku obtiažne sledovať manometer na to sú kontrolky na maske.Ja sledujem tlakomer po naštartovaní motora a ručička ukazuje pri vyšších otáčkach niečo cez 2 bari.Takže pre mňa to nejaký význam má, skontrolujem funkciu olejového čerpadla. [Marian ] 10.09.2019 |
| Sanmozřejmě myšleno při volnoběžných otáčkách. [jwm] 10.09.2019 |
| Tlak oleje za ventilkama při studeném motoru je cca 1 atm.,při zahřátém cca 0,2-0,3 atm.Takže ten rozsah do 10 atm.je nesmysl.Za tepla se ta ručička ani nepohne. [kuba] 10.09.2019 |
| Ahoj, adresu mám uvedenú aj v tomto vlakne, nižšie! [Marian ] 10.09.2019 |
| Ahoj Marian, diky za foto. Jsem tu novej jak ti muzu psat na mail? Zkousel jsem kliknout na tve jmeno a to neslo. [Pavel] 10.09.2019 |
|  Foto. [Marian ] 09.09.2019 |
|  Zdravím, ak chceš Pavle vedieť niečo bližšie stačí napísať email. [Marian ] 09.09.2019 |
| Ahoj, mas ho krasnyho. Mohl by jsi mne popsat jak mas udelany te tlakomer a poslat foto treba na mail prosim? [Pavel] 08.09.2019 |
|  Môj polliter po niekoľkoročnom úsilí. A vďaka za odpoveď! [Marian ] 07.09.2019 |
| Zakladny predstih bez rozovretych zavazicok davam 10st. pred Hu. [Brano] 03.09.2019 |
| Dobrý deň, mal by som otázku, ohľadom nastavenia predstihu na pollitru,keď ne vložím klínek medzi závažíčka regulátora, je možné nastaviť tzv. základný predstih a akú odchylku na uhlovom kotúči zohľadniť 10 alebo 15 stupňov? [Marian] 03.09.2019 |
|  Zdravím, dynamo dobíja a je vložené v mojej jawe 500 ohc. Podarilo sa ho spojazdniť a kúpil som aj s motorkou, vyzerá ako nejaké prototypov dynamo? [Marian] 01.09.2019 |
| Mě to připadá jako zkřížené s bosch rd1/2 máš k tomu ten vrchní kryt? třeba se pletu a opravdu se tam něco podobného dávalo [Jenda] 03.02.2013 |
| Je to jedno. Závaží jsou stejná. [ED250] 30.01.2013 |
| zdravím a chci se zeptat.Pružinky odstředivého regulátoru je jedno jak nasadím,nebo má každá své místo.Závaži je stejné?dík [mira] 29.01.2013 |
| to,by bolo super moj email je: krivanik.marian@pobox.sk.Vdaka [marian] 12.10.2011 |
| marian ked chceš tak ti viem posunut to ozubene koleso aj odstredivý regulator. hod na seba mail,a napiš čo ešte potrebuješ, [xx] 11.10.2011 |
| robí niekto odstredivý regulátor? [marian] 11.10.2011 |
| Pokud vím, tak lecos má www.motoren.sk (např. pružinky regulátoru), pak www.etovar.cz, kolečka a osu dělá pan Šátek (mám je ve svém dynamu a chovají se dobře) tel.+420739023630, a v neposlední řadě bych si podle katalogu vypsal co chybí a poslal mailem Montymu, lecos se mu pohybuje po spíži... :-P Nejlépe je ovšem dynamo dát někomu na komplet repas, proměření atd. atd. [T-1000] 10.10.2011 |
|  vie niekto poradiť,ako zohnať chýbajúce diely,alebo ako by ste to riešili Vy?Vdaka za každy podnet! [marian] 10.10.2011 |
|  ako vidieť chýba odstredivý regulátor a ozubené koleso 46 zubov. [marian] 10.10.2011 |
|  a ešte foto [marian] 10.10.2011 |
|
|