MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303039 příspěvků |7347 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 79 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 8.12.2019 04:15  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Jake tmely a lepidla na motory.


 Tak tady je to slibovane tema tesneni a tmely na motory.
Zapomente na hermetik, lukopren i silikon, jelikoz je to uz pravek.
Ale nevyhazovat !! Na kachlicky v koupelne dobre :-D
Vsechny vetsi prumislove firmy a automobilky dneska pouzivaji moderni lepidla a tmely,
jejichz zakladni vlastnosti je to, ze vytvrdnou jen tam kde je spoj pevne pritisknut.
Vytvrdnuti tedy probiha jen tam kam se nedostane vzduch a zbytky tmelu, ktery se vytlaci nikdy nezaschnou.
Pri prvnim startu je tak olej ci voda rozpusti a odplavi.
To je tedy hlavni a zasadni vlastnost kterou musi vsechno co piplu do motoru splnovat.
Zakernost silikonu je v tom ze dlouho se nic nedeje, ale po nejakem case se vytlacene zbytky zacnou uvolnovat a je zle.
Staci kousek velikosti spendlikove hlavicky a ma motor po srande.
Takova lepidla a tmely dneska dela kazda vetsi firma jako Wurth, Loctite, Berner nebo uz zminovany Retech.
Ceny jsou u vsech vyrobcu ruzne, samozrejme je to o dost drazsi nez silikon.
Ale ja razim heslo, ze kdyz muzete mit na drahe mobily, pocitace a jine kraviny, tak proc by jste taky neinvestovali nejakou tu stovku do motoru, ktery mate jiste stejne radi jako svoji drahou :))
Nechci aby to vypadalo ze delam reklamu, ale u nas ve firme se pouzivaji temer vyhradne produkty od Loctite.
Jen strucne co kam pouzivam :

Loctite 518 na tesneni bloku motoru - lepsi je mazat bez tesneni, ale da se pouzit i na tesneni.
Pokud ho pouzivam na tesneni, tak ho vzdy namazu tak den dopredu jestli to jde, aby se nasaklo.
Loctite 222 zajistovani zavitu s nizkou pevnosti - staci na vetsiny spoju a da se pouzit i misto utesnovace zavitu.
Loctite 262 zajistovani zavitu s vysokou pevnosti - doporucuji moc nepouzivat nebo jen je-li to nutne, jelikoz se pri povolovani musi nahrat aspon na 150 stupnu C. Jinak to urvete :)
Loctite 603 vymezovani vuli - napriklat volne loziska na hrideli nebo v bloku. Drzi to jak pes a usetri to spousty penez a casu za vyvarovani a frezovani.
To je asi tak vasechno co vam z vlastni zkusenosti k tomu muzu rict.
Doufam ze vam to aspon nekomu pomuze a ze me neoznacite za blbouna co dela chytryho :-D    [Tomas Nosek]   11.03.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  Dobré tmely jdou odrolit z plochy prstem zabaleným v hadříku. Hodně špatně dolů jde právě ten Gasket seal..    [ED250]   27.11.2017
Odpověď  No to je sice pěkný že Loctite XX... Ale ten, kdo bude později rozdělávat motor, tak Vás prokleje! Nebo si myslíte, že motor už nebude třeba rozdělat? Možná ten, kdo to má pouze do muzea na dívání a ve skutečnosti má tam pouze prázdná škeble carterů! Na dobrý cartery je nejlepší mírně naředěný Paulin, pokud si dobře odmastíte bloky motoru, těsní dobře a hlavně se dá dobře odstranit při repasi motoru. Na "půlky" zubožené záseky je dobrý Gasket seal, dá se nanést silnější vrstva, jen se musí při skládání rychleji pracovat, aby moc nevytuhl a cartery si na sebe řádně "sedly".    [Staňková]   25.11.2017
Odpověď  Michale, byl by na tebe nějaký kontakt, jde mě o nějakou opravu karterů..., díky, případně mě napiš na anajartep@seznam.cz a zavolal bych ti...., díky, s pozdravem Pavel.    [Pavel]   21.11.2017
Odpověď  Mirku s tebou vôbec nesúhlasím, Hermosal alebo predtým Hermetik je asi najväčšie svinstvo, ktoré existovalo na tesnenie motorov,a prevodoviek, možno to je dobré na traktor alebo lokomotívu, ale ne na motorku.
Teraz existuje nepreberné množstvo kvalitnejších tmelov ako kedysi, stačí si vybrať,
"Toť vsjo" Jozef    [xx]   21.11.2017
Odpověď  A letos nás opět zachránil. Vydržel i teplotu na povrchu hlavy dvoutaktu. Tohle se Polákům opravdu povedlo. :-) http://ed250.rajce.idnes.cz/Jawandr_2017/#P6215908 .jpg    [ED250]   21.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já léta používám tenhle a žádné motory mi netečou. Jednou se mi stalo, že se mi pod panelkou začala dělat malá loužička. Zjistil jsem, že mi prolíná benzin s olejem z klikové skříně, kape na rám a z rámu stýká po stojánku.. Měl jsem před motodovolenou a nebyl čas motor půlit. Sundal jsem tedy přední úchyty motoru, místo, kde byl únik odmastil a prstem nanesl vrstvičku, kterou jsem uhladil do tvaru. Po namontování úchytů nebylo nic vidět. Odjel jsem tehdá Rumunsko se slibem, že po dovolené motor rozpůlím a udělám to pořádně! No, nebudu lhát, už je to 5 let a nic jsem nepůlil. Pod motorem ani kapka. :-) Dělají se různé barvy, kupuji šedou a ten není na motoru skoro vidět.    [ED250]   21.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ja pouzivam na tesneni HERMOSAL nejlepsi co jsem kdy videl nevyrovna se mu zadnej dnesni tmel co jsem zkousel v dnesni dobe, a ze jich bylo presne jak pise Michal kdyz se prebrousi kartery a namazou se Hermosalem tak to jen tak nikdo nerozpojí....    [Mirek]   21.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  dal    [Michal]   21.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  dalsi    [Michal]   21.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dle moji zkusenosti je na tesneni nejdulezitejsi kvalita stycnych ploch. Kazdou chvili opravuju nejake kartery. Vsechno je to vetsinou strasne krivy. To pak muzete tesnit cim chcete a je to nanic. Pomuze jen to vzit na brusce a brousit dokud to neni rovne. Kdyz kolikrat vidim co lidi davaji dohromady a povazujou to za dobry, nestacim se divit.    [Michal]   21.11.2017
Odpověď  Určitě souhlasím s tím, že Loctite je špička. Na těsnění bez přidaného těsnění (papír, korek) se hodí ta 518. Ale většinou když jsem potřeboval poradit, tak to byla bída. Narazil jsem teď na německého výrobce a servis byl úplně jinde a napřímo a ne jako u Loctitu přes distributory. Alternativu stejně kvality k 518 jsem dostal za poloviční cenu a jako podpůrné těsnění Plast o’seal .. nebo tak nějak a to je skvělý. Nevytvrzuje, nic se nemusí rozebírat ... doporučuju zkusit :-)    [Josef P. ]   20.11.2017
Odpověď  Osobně v dílně používáme Loctite, který má dokonalé vlastnosti, než jiné produkty, co nám prošli pod rukama. Já nakupuji tyto lepidla od ověřených prodejců, jako je https://www.lepidla-online.cz , protože ne jednou se mi stalo, že jsou zakoupil nějaký Loctite šmejd, z neověřeného obchodu. Dnes raději spoléhám na kvalitu.    [Karel]   13.01.2017
Odpověď  Ja už asi 10 rokov používam anaeróbny tmel http://arexons.it/it/prodotti/manutenzione-riparaz ione-auto-professionale/guarnizioni/sigillante-ver de
Je síce zelenej farby, ale keďže zatuhne (ostáva trvale pružný) len tam kde má, (teda tam kde nie je kyslík preto anaeróbny), tak prebytočný tmel ostáva v pôvodnej polotekutej konzistencii a nie je problém ho po poskladaní motora handrou utrieť bez akýchkoľvek stôp. To čo ostane v motore, vymyje olej-netvoria sa žiadne zhluky, ktoré Vám môžu upchať ol. kanáliky. Odoláva benzínom, nafte, olejom, teplotná použiteľnosť -55 az 150 st.C. Ani po niekoľkých rokoch som nezaregistroval žiadne netesnosti na mojej OHC, teda nedochádza k degradácii, tak ako sa to deje pri niektorých starších silikónových tmeloch a v neposlednom rade nedochádza k poškodzovaniu resp. narúšaniu horčíkovej zliatiny našich blokov motora, ako sa to deje pri použití niektorých iných tmelov.    [Brano]   26.12.2014
Odpověď  Mě se na utěsnění vany u dvoutaktního motoru a aerovky osvědčil Hylomar. Ale než jsem na to přišel, tak jsem motor dvakrát vyndaval a rozebíral. Poradil mi to renovátor aerovek pan Šilhán, tímto mu děkuji. Prý ho testoval tak, že nechal kuličku z různých tmelů pár dní v benzinu a Hylomar mu vyšel nejlépe.    [mirapt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2014
Odpověď  Ja už dlhšie bojujem z tesnením motora avšak na 250/353. Skúšal som Loctite 5921, 5922, ďalej Berner Art. Nr. 2746.3. Všetky sú podla výrobcu odolné voči benzínu avšak po čase tesnenie začalo prepúšťať. Teraz som skúsil Paulin. Ten zatial drží, ale neviem do kedy. Je prosím Vás Loctite 518 odskúšaný aj na skrini dvojtaktného motora? Predsa len OHC nemá v klukovej skrini benzín.    [lupo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2014
Odpověď  Loctite 518 - http://proprumysl.cz/loctite-518-50-ml/ určitě NEpoužívat na těsnění. Musí být přímo na přírubě. Pokud chceš použít na původní těsnění potom jedině Loctite SI 5910 - http://www.lepidlatmely.cz/Loctite-SI-5910-40-ml    [Dobrá rada]   26.12.2014
Odpověď  Nazdar chlapci :) Diky slivovici od jwm jsem nezamrzl, jen lehce zapadl snehem :-D
Ten tmel v te velke tube asi myslis. Ten pouzivame a je to drzak.
Jsem rad ze to dobre slouzi a kdyztak zase dovezu na sraz.
Vseho ovsem s mirou. Ty obrazky jsou odstrasujici :)    [Tomas Nosek]   18.01.2014
Odpověď  To Longer to je v pořádku,nešlo o Tebe,šlo o to,že je v republice více otců a synů,kteří se zabývají půlitry a nějak si to Ti nesprávní vztáhli na sebe.Budeme radši řešit něco jiného než upatlané motory od silikonu:-))))    [jwm]   17.01.2014
Odpověď  Tedy doufám, že nepovažujete mou reakci za dotčenou :) Já se jiným půllitrům krom toho svého nevěnuji a tento byl jediný, který jsem dělal. Jen jsem chtěl naznačit, že kapka vhodně použitého tmelu mnohdy neuškodí, avšak na fotkách níže je vidět, že ne každý použil tmel vhodně. Na nikoho jsem však v žádném případě nenarážel ;)    [longr]   16.01.2014
Odpověď  Vzhledem k dotčené reakci jednoho člověka na tento příspěvek,uvádím ,že se jedná o dvojici z moravy.Osobně si myslím,že když někdo odvádí čistou práci,tak se ho přeci tento zapatlaný příspěvek nemůže dotknout a navíc si každý přece svůj rukopis pozná na první pohled nebo ne?Závěrem je mi poslední dobou jen líto těch /okla/zklamaných majitelů půlitrů po špičkových,profesionálních renovacích,za které bohužel zaplatili nemalé peníze,kterým kvalita odvedené práce není vůbec úměrná.:-(((((((((Email na mne je níže.    [jwm]   16.01.2014
Odpověď  Slabým silikonovým filmem si člověk leckde pomůže, ale jak říkám, filmem. Ten pak nevyleze po dotažení tam, kam nemá. Fotky níže jsou tedy dosti odstrašující :)    [longr]   16.01.2014
Odpověď  Na tom motoru co dělám je také každý fíbr omatlán silikonem. Hrůza.    [ED250]   16.01.2014
Odpověď  No to máš Milane pravdu,nakydali tam toho jako zedníci a kdyby to alespoň těsnilo.Tak mě napadá jestli by nebylo lepší řešení než kila silikonu zafouknout takovýto motor do smršťovací průhledné folie? Bylo by to jako chemicky oleštěné a ani kapka oleja.    [jwm]   16.01.2014
Odpověď  Zdar Oldo. Co se divíš? Kdo netmelí s námi, tmelí proti nám a čím víc tmele, tím víc 500OHC. Prostě metoda od zedníků - když byla zeď křivá do 10cm tak se házela malta a když víc, tak se přizdila kantka.    [Milan(OHC)]   16.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  zatmeleno    [jwm]   16.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  zatmeleno    [jwm]   16.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zatmeleno    [jwm]   16.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Také se přidám Ede,tohle je renovace otec a syn,nebudu jmenovat.Motorka vyvoněná,všechny šrouby v chromu a krom toho co je na foto/do rána kaluž pod motorem/,byla v zadním kole rozporka o 3 mm kratší a mě bylo divné proč není utažená matice osy :-)))    [jwm]   16.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak, tak. Tmel od Toma nemá konkurenci. Jen ta cena... :-) Ale tak tu u kvality bývá. Když jsme u těch těsnění - tohle na mne včera vykouklo u jednoho motoru.. Děs běs.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2014
Odpověď  Zdravím Yetiho Tomáše,doufám,že jsi nezmrznul?Mám od Toma tmel Scania a nemohu si jej vynachválit.Používáte ještě tento tmel u Vás v servisu?    [jwm]   16.01.2014
Odpověď  Ahoj Tome.Co loctite 510?Dá se použít na motory?    [Mirek]   15.01.2014
Odpověď  Loctite 518 se dělá i v takovém malém balení : http://proprumysl.cz/loct ite-518-25-ml/ ta by se mi hodila více :) Nemáš ??    [hudrák]   13.03.2013
Odpověď  Tak panove mam tu jednu plonkovni 518ku 50mll.
Nafasoval jsem ji na prevodovku co ted delam a nevyuziju ji.
Tos vymenim za cokoli :)
Akorat ji asi privezu do CR az v lete :)    [Tomas Nosek]   27.03.2012
Odpověď  Znam. Taky to bylo jednu dobu hodne pouzivane ale uz tak deset let jsem se s tim v praxi nesetkal.
Takovej lepsi silikon. Tak na koupelku dobre :)
Do motoru uz bych to dnes nedoporucil.    [Tomas Nosek]   23.03.2012
Odpověď  Dobrý večer. Používá z vás někdo tmel GASKET SEALANT od Zwaluw a jaké máte s ním zkušenosti?
Dík    [Martin]   23.03.2012
Odpověď  No comment :-D    [Tomas Nosek]   17.03.2012
Odpověď  40 let používám silikon olejuvzdorný a i teplotu snáší takže není co řešit dříve to byl cenusil pašovaný z NDR na akvária napiš přepošlu 100 kB to nebere    [argus]   17.03.2012
Odpověď  Loctite 648 vymezi sparu do 0,15 mm. Tak jestli ti to staci tak dobre.
Ta 620 dokaze 0,2 mm a unese trosku vetsi namahani.
638 je do 0,25 mm a zase unese trosku vetsi namahani.
Jeste se musim opravit : vule na prumeru, ne na kazde strane :)
Tak si vyber podle toho kolik tam mas vuli.    [Tomas Nosek]   16.03.2012
Odpověď  Dnes jsem byl v krámu a prodavač mě prodal pro můj případ jako nejideálnější LOCTITE 648. Co si o tom myslíte? Mě ty lepidla připadnou +- všechny stejné. Nebo to radši vyměnit za 603,638? dík za reakci    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012
Odpověď  No loctite 620 vymezuje az do 0,2 mm tak bych asi pouzil ten pokud se do toho rozmerove vejdes.
Je tim mysleno spara 0,2 mm to znamena ze lozisko muze mit na kazde strane 0,2 mm vuli v domku.
A toho namahani bych se nebal. Jeste jsem nezazil, ze by to povolilo.
Pri vetsich vulich je dobre povrch domecku aspon dulcikem trosku podulcikovat a lepidlo drzi.
Zni to trosku prasacky ale funguje to :o)    [Tomas Nosek]   16.03.2012
Odpověď  Zdravím pánové. Mám jeden dotázek k tématu. Na třech motorech co mám jsou vytahané futra ložiska u vývodového kola převodovky. Díry jsem přeměřil a jsou následující - 62.02mm, 62.10mm a poslsední je dokonce 62.26mm. Můžu to slepit? Bude to držet. Zrovna u tohoto ložiska je dost silné radiální namáhání. U rozměru 62.10 myslím že to držet bude, ale u 62.02mm to lepidlo snad ani nepůjde aplikovat a 62.26 mám strach, že to nebude držet. Ložisko tam létá jak čagan v gumáku:). Díky za radu    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012
Odpověď  Ano je to tak. Cesky prodejce at uz cehokoli je nejhladovejsi na svete.
Bohuzel momentalne uz jsme jednou z nejdrazsich zemi v evrope.
Doporucuji tedy obednavat ze zahranici a ti cesti hladovci at si to mazou treba na chleba :-D    [Tomas Nosek]   14.03.2012
Odpověď  Hylomar Gasket 3400 má v odkazu níže na stránkách anglického prodejce cenu 44,- EUR a u nás jsem zatím našel jenom tohle: http://www.britishcars.cz /hylomar-tesnici-tmely/hy lomar-3400-anaerobni-tesn eni
Asi docela "dobrej vejvar" našeho obchodníka. Ten Loctite třeba od Arkovu je proti tomu za hubičku ;-).    [host]   14.03.2012
Odpověď  Jeste k tomu Hylomar M :
Ve specifikaci pisou polyester-urethane coz ma podobne vlastnosti jako silikon.
Takze spatne.
Hledejte alternativy ale na kazdem tmelu co pouzivate na motory nebo prevodovky, kde je olejove cerpadlo a mazaci kanaly, musi byt oznaceni !! anaerobni !!
Pak mate stoprocentni jistotu, ze neni problem.    [Tomas Nosek]   14.03.2012
Odpověď  Jeste tam maji Hylomar Gasket 3400 Anaerobic
http://www.paddockspares. com/stc4600-hylomar-3400- anaerobic-gasket-compound -300ml-cartridge.html
To vypada jeste lepe a 300g zhruba za 1100kc.
Ted uz jen najit nekoho kdo to pro nas otestuje :-)    [Tomas Nosek]   13.03.2012
Odpověď  Tak jsem nasel Hylomar 2000 na anaerobni bazi.
http://www.silmid.com/Pro ducts.aspx?search=Gasket+ 2000

250g prijde zhruba va devet stovek.
Tak to je vhodna alternativa.    [Tomas Nosek]   13.03.2012
Odpověď  Hylomar M není na silikonové bázi. Já jen ukázuji na produkt, který může být vhodnou alternativou.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.03.2012
Odpověď  Ale ted koukam na dalsi jejich produkty a vidim ze tam maji taky anaerobni tmel na priruby.
Otazkou je jestli budou levnejsi :-)
Pac tam platis hlavne tu jednu vlastnost toho tmelu :)    [Tomas Nosek]   13.03.2012
Odpověď  Jak uz jsem psal nechci aby to vypadalo ze delam reklamu Loctite, ale pisu o tom co je vyzkousene a roky proverene praxi.
Dival jsem se na specifikaci produktu a je to na bazi silikonu, takze spatne.
Ale ty jejich zajistovace vypadaji ze jsou na anaerobni bazi, tedy vytvrdnou jen bez pristupu vzduchu, tak tady by se dalo usetrit.    [Tomas Nosek]   13.03.2012
Odpověď  A co těsnící tmel Hylomar M od firmy HYLOMAR? Ať to tu není jen jako reklama na Loctite. A je značně levnější. Tuba 40ml 146Kč.
Používjí jej i u Rolls Royce a u nás mnohé letecké továrny.

http://www.hylomar.co.uk/ index.php?option=com_docm an&task=cat_view& gid=54&Itemid=75    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.03.2012
Odpověď  Ale tech 50g mas tak na deset motoru.
Tak 70kc na motor neni zase tak moc.
Navic to muze byt pekny darek k narozeninam pro manzelku nebo pritelkyni :-D    [Tomas Nosek]   13.03.2012
Odpověď  Všechno OK, ale ten Loctite 518, to jest tedy opravdu pěkná raketa - 50g = 700,- peněz českých, 300g = 3 500,- peněz českých ;-)!    [host]   13.03.2012
Odpověď  To uz je na kazdem jak je schopny mechanik :)
Nikdy jsem s odstranovanim nemel problem.
Navic se vetsina techto tmelu nemusi odstranovat uplne na kov.
Muze se nanest mova vrstva i na stary tmel co drzi.    [Tomas Nosek]   13.03.2012
Odpověď  Loctite 603 funguje výborně, ale při vylisování zalepeného ložiska je skoro nutnost to pořádně kolem nahřát. Pak to jde dobře. No a vyškrábat lepidlo jde, ale chce to trpělivost. Holt je ta jeho kvalita vykoupena větší dřinou.    [o.k.longr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2012
Odpověď  Já používám 242 a 603 taky (vůli 0,1 řeší spolehlivě a levně) nevidím žádný problém. Vlastně jsem ještě neměl ani důvod to odstraňovat. A tmely se mechanicky odstraňují stejně jako hermetik, není problém odstranit, aniž bys poškodil dosedací plochy.    [Honza l]   13.03.2012
Odpověď  Toho jsem se obával. Odstraňovat mechanicky uvedenými nástroji tmel z hliníkových, nebo elektronových dílů musí vést k jejich poškození. Znám Loctite 242 a 603 a tvrzení, že je lze velice lehko mechanicky odstranit považuji za velmi odvážné.    [Franta]   13.03.2012
Odpověď  Vsechny uvedene tmely a lepidla jde velice lehko odstranit beznymi prostredky.
Tedy skrabka, ocelovy kartac nebo smirek.
Existuji i odstranovace tesneni ale celkem k nicemu to neni.
Stoji to penize a moc to nefunguje.    [Tomas Nosek]   12.03.2012
Odpověď  Výborný přehled, děkuji. Ještě bych uvítal informaci, čím je možné vytvrzené tmely odstranit při demontáži a nové montáži.Technický list Loctite tohle neřeší, v praxi je to ale celkem běžné.    [Franta]   12.03.2012
Odpověď  Díky. Já vlastně kromě 518ky používám všechny ty lepidla od Loctite, cos napsal :) No a rozhodně ji taky vykouším.    [o.k.longr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2012
Odpověď  Tomáši děkujeme, já to považuji za profesionální odpověď.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2012
 Přidat odpověď   (60) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006