MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303080 příspěvků |7347 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 110 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 10.12.2019 17:00  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Hmotnost pístu


 zdravím vespolek, rád bych otevřel diskuzi, která zde byl sice řešena, ale nikdy dořešena. Udělala jsem na svou 02 výbrus u pana Padalíka a ouhle po převážení je nový píst o 12g těžší a celý komplet s krožkama(2,5mm) a čepem je o 17g težší než originál. Teď co s tím. Buď nechat tak jak to je a neřešit a nebo ubrat na pístu a čepu. Dle toho co již tady bylo napsáno tak váha navíc rozhází vyvážení klik. mechanismu a tím pádem zapříčíní nepříjemné vibrace. Pokud začnu ubírat na pístu tak jsem schopen viz.foto ubrat cca 5g.Zkrácením pístu(1) po zpevnující kruh získám cca 2g(píst by byl zkrácen tak jak byl originál u šneka), redukcí zpevňujícího kruhu(2) na spodku pístu cca 1,5g a pokud odeberu ze strany nálitky díry(3) pro čep z káždé strany cca 1,5mm tak jsou to další 2,5g. Nejvíce se dá snížit hmotnost redukcí pístního čepu a to zvětšení otvoru z 12mm na 13mm a to 8g.Otázka je-li to vůbec možné a nebude se čep deformovat? Má někdo zkušenosti. Bohužel jsi už nemužu poradit s radou typu "hoď tam radši ty staré písty". Je rozdíl ve vyvážení klik s hyduminiovýma a ocelováma ojnicema? Dík za radu    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  Používám zásadně originální odlitky RIAL 656, skoro na každé burze je někdo prodává.    [jwm]   04.11.2019
Odpověď  Už mám 23 tisíc km.pre zaujímavosť dám dole hlavu a valec mrknem na ty pisty, dám potom foto    [Lotr]   03.11.2019
Odpověď  Motor ma najazdenych 9200 km, a absolutne bez problemu.    [Lotr]   18.02.2017
Odpověď  Lotr: meral som spodok piestu,tak 8mm vychádza pod ten zosilovací krúžok,takže ho tam vôbec nemáš... Ale keď píšeš,že to jazdí bez problémov,tak to dám dole tiež. Díkes za radu.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
Odpověď  Zdravim, mnel sem rovnaky problem pisty 66mm tezke, tak je mam kratsi o 8 mm ,a vse jde jak ma,porad lepsi stocit nez aby byly tezke    [Lotr]   12.02.2017
Odpověď  Zdravím,
potrebujem odľahčiť piesty,chcel som ich upraviť do tvaru T,ale na spodku piestov je zosilňovací krúžok;je nejak extra dôležitý,nakoľko na modernejších tipoch motorov som s ničím podobným nestretol...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2017
Odpověď  Tak se vracim k firme Vanep,tak ten vybrus na 65,5 mm,tak jeden pist ma 205 g a druhy 207g,coz je dost a pisty na druhy valec 65,25 mm- maji 202g a ten druhy 203g,pritom jsem mel mit oba valce udelany na 65,25mm a vahu jsem chtel na 192g a krouzky- oba tesnici 2mm a stiraci 4 mm,udelali si to podle sebe 2mm-2,5mm,4mm a zkazili to komplet,hlavne,ze jsem zaplatil!!!Jsou to fuseraci,nic vic!!!A to jsem jim poslal vykres z Jawy na pisty,kde je komplet popis,asi neumeji,cist z vykresu!!!Ani krouzky neumeji dodat a jen se vymlouvaji!!!Tam bych si nekoupil ani pojistny krouzek pistniho cepu.Hrozna firma!!!Stalo to dost a ted s tim mam jen starosti.Pokud nekdo ma pozadavek,tak to maji udelat,jak chce zakaznik a ne,jak si oni usmysli!!!Takze jeste jednou na firmu VANEP v Domazlicich zapomente!!!!Jednani se zakaznikem-katastrofa a prace,jeste horsi!!!Neznate nekoho,kdo by opravdu vyrobil pisty dle vykres dokumentace,vcetne dodani krouzku,cepu a vse bylo,jak ma byt!!!Je to dost zasadni pro tento motor!!!Poradte prosim...    [Jawaohc]   13.01.2015
Odpověď  Nakopat je někam, Buzuluk za nic nemůže, ale oni jsou líní tam dojet osobně, ale použijí telefon a nechají si kroužky poslat poštou. Vždy jsem tam jel i s pístem a podle něho chtěl kroužky. Písty bych odlehčil a zvážil i čepy o kolik jsou těžší než origo..Samozřejmě váha je důležitá a hlavně mít oba v nule, tzn. přesně stejnou váhu..Chce to prohlédnout starý píst s "novým" a vespod ubrat vnitřní průměr nebo i nálitek čepu, pokud je silnější. Kvalita směsy na výrobu pístů je snad identická, ne?    [KŘÍŽ]   08.11.2014
Odpověď  Jak to dopadlo s tím vážením? Docela by mě to zajímalo. Dík    [Luckytom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2014
Odpověď  Zdravím Vás,chtěl bych poradit a upozornit na firmu Vanep v Domažlicích,kteří mě dělali písty a výbrusy.Dal jsem jim dva valce,jeden 02 a jeden 00,podotýkám,že 02 válec originál,nikdy nebroušený mě vyrobil píst na 65,5,což nechapu a chtěl jsem ho jěště odlehčit.Dodal jsem jim výkresovou dokumentaci a vše bylo jinak.Jěště mě válce,tak inteligentně zabalili,že došlo k poškození!!!Pak jsem tam musel osobně jet,na otazku proč???Tak měli 1000 výmluv,prý válec byl,tak vyběhaný,že musel jít až na druhý výbrus.Něco hrozného a nové kroužky měli vůli od 0,3 do 0,55 mm.Prý za to může Buzuluk.Kroužky udělali 2mm,2,5mm a 4mm,prý nejsou kroužky.zadáte si zakázku,jak to chcete a oni dělají podle sebe,nechápu.Je tady nějaký,zodpovědný řemeslník,který umí dělat pořádně a nevymlouvá se.To už opravdu pak člověka přstává bavit.Bylo by dobré,aby jsme udělali tady forum,na renovatory a dávali sem komentáře a zkušenosti.Je to u většiny jen byznys a kvalita nikde a pak slyšíme,to tak bylo,to nejde a na začátku máte slíbeno,že to bude lepší,jak nové.Stojí to dnes dost peněz a moje zkušenost je katastrofální.Budu se těšít na vaše připomínky a zveřejnění těch,kteří to neumí a tím pádem okrádají zákazníky.Bylo by dobré vědet,kdo a tím pádem už nám veteranistům nebudou kazit radost a odsávat účet a čas a nervy.A firmu Vanep,by měli zavřít,neochota a dělají zakázku podle sebe.
Těším se na vaše náměty a rady.    [jawaohc]   05.11.2014
Odpověď  Nazdar,mě spadl píst na spodní hranu na fotu č.1 a ulomil se kouseček z pístu a káma mě je stočil oba dva na stejnou hmotnost a jezdí to jako ďábel 4000 km ,už mám a nic nepociťuji,tak to asi neřeš.    [Pilnik]   29.08.2012
Odpověď  při vážení jsem také narazil, že originál šnekovský krátký píst má o 13g méně než originál na 02. Má někdo zkušenost s kontrolou vyvážení klikového mechanismu a dá se to udělat i se složenou klikou?    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2012
 Přidat odpověď   (12) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006